Bombardier Flexity Classic (NGT6/8)

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o tramwajach produkowanych za granicą...
Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Lopez pisze:We wspomnianym #2035 głośniki nie działały wcale. Może nie wgrano odpowiedniej trasy albo ktoś (motorowy?) zwyczajnie wyłączył zapowiadanie?
A czy faktycznie, motorniczy może to wyłączyć bądź przyciszyć ? ;)

Lopez

Post autor: Lopez »

Tego niestety nie wiem.

ppln

Post autor: ppln »

J-31 pisze:A czy faktycznie, motorniczy może to wyłączyć bądź przyciszyć ?
Jeśli (w systemie R&G) zna kod administracyjny to wyciszenie zapowiedzi jest bardzo proste, zarówno na głośnikach wewnętrznych jak i zewnętrznych.

Awatar użytkownika
M_Szymkowiak
Posty: 1535
Rejestracja: 2005-01-21, 18:56
Lokalizacja: Kraków - Prądnik Cz.
Kontakt:

Post autor: M_Szymkowiak »

My nie mamy wyświetlaczy R&G

PIKeR

Post autor: PIKeR »

Ale chodzi o gadaczkę, a nie wyświetlacze ;) . Mogą to realizować dwa różne sterowniki, aczkolwiek byłoby to pewne utrudnienie.

ppln

Post autor: ppln »

PIKeR pisze:Mogą to realizować dwa różne sterowniki, aczkolwiek byłoby to pewne utrudnienie.
Mogą... W Łodzi jest jeden taki skład (1834+1835), który ma wyświetlacze od bodaj Mobiteca (i taki śmieszny sterownik umieszczony w tej skrzyni obok schodów kabiny motorniczego) i gadaczkę od R&G (sterownik umieszczony tradycyjnie - na dobudowanym panelu pulpitu). A kierunki na tym trzeba zmieniać co pętlę...

PIKeR

Post autor: PIKeR »

R&G chyba jeszcze kontroluje kasowniki, nie? :)
No, niech się cieszą, że w tej skrzyni zainstalowali sterownik Mobiteca. Zawsze mogli go przenieść na pulpit. Drugiego wagonu :mruga: .
U nas w Gdańsku też prawdopodobnie będzie taki młyn - no, chyba, że CItadisy nie dostaną gadaczki, albo dostaną z rozmachu wyświetlacze R&G (wątpię). Docelowo wszystkie wozy obsługujące linię na Chełm mają mieć ten (niepotrzebny) wynalazek...

ppln

Post autor: ppln »

PIKeR pisze:R&G chyba jeszcze kontroluje kasowniki, nie?
Prawdopodobnie tak, chociaż tak na dobrą sprawę w Łodzi spokojnie wystarczy zaprogramować kasowniki na działanie samobieżne (na wydruku są podane numer wozu, data i godzina tylko, a to może być ustawione na sztywno)
PIKeR pisze:Zawsze mogli go przenieść na pulpit. Drugiego wagonu .
Na suficie też by mógł być - w gniotach 25xx na początku właśnie tak były umieszczone ;)

Lopez

Post autor: Lopez »

Wsiadając dziś do #2028 pomagałem chłopakowi na wózku elektrycznym dostać się do środka. Muszę powiedzieć, że poziom wejścia jest całkowicie niezgrany z wysokością krawężników na przystankach. Biorąc do tego pod uwagę, że w wielu miejscach wsiada się u nas do tramwajów "z ulicy" to wydaje mi się, że przydałaby się rampa dla wózków, podobnie jak w niektórych innych tramwajach.

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

Lopez pisze:poziom wejścia jest całkowicie niezgrany z wysokością krawężników na przystankach
A jak to wygląda na świeżo wyremontowanych przystankach?

Lopez

Post autor: Lopez »

KKS pisze:A jak to wygląda na świeżo wyremontowanych przystankach?
Karmelicka była remontowana kilka lat temu i to jest w tej chwili średni krakowski standard. Porównując np. z Rondem Mogilskim, przez które przejeżdżam codziennie, a które otwarte ma być na dniach, to różnica jeśli jest toi niezauważalna.

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

To się lekko mówiąc nie popisują chłopaki. Przydałaby się jakaś nagonka w prasie, żeby chociaż od teraz zaczęli robić takie krawężniki, które są m/w na wysokości podłogi w niskaczu.

Lopez

Post autor: Lopez »

@KKS: Tu cały czas jest nagonka ale niewiele to zmienia. Z UMK toczy się bój jak o Stalingrad - o każdy kosz na śmieci, drzewo, ławkę i kawałek krawężnika. Zwycięstwa nie widać (EOT)

szubak

Post autor: szubak »

W krk zrobili podwyzszone przystanki na Kapelance. Ktos spartolil projekt i efekt jest taki, iz nie moga tam wjezdzac NGT6, gdyz nie sa w stanie otworzyc drzwi....
Od tego czasu urzednicy panicznie bojac sie o swoje stolki nie wprowadzaja juz takich "udziwnien".... Efekt jest taki, ze miliony pakowane w niskopodlogowy tabor ida niejako w bloto, bo osoba na wozku i tak musi szukac pomocy wsrod innych pasazerow aby dostac sie do pojazdu....

A ze sie da, swiadczy podwyzszony przystanek obok Plazy, zbudowany zdaje sie za kase prywatnego sponsora....

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Uno momento. Czy ja dobrze zrozumiałem - to NGT6 nie mają rampy ? :shocked:

Jeśli to prawda, to przyznam szczerze, że to jest poważny - szczególnie, że faktycznie (to co pisał Lopez i co sam widziałem) jest wiele torowisk gdzie do tramwaju wsiada się z poziomu jezdni :roll:

Awatar użytkownika
M_Szymkowiak
Posty: 1535
Rejestracja: 2005-01-21, 18:56
Lokalizacja: Kraków - Prądnik Cz.
Kontakt:

Post autor: M_Szymkowiak »

J-31A czy w polskiej komunikacji jest na to czas? Kiedyś byłem świadkiem jak ktoś w 184 - M181MB zażyczył sobie otwarcia rampy, akurat na przystanku tram-bus. Trwało to z 6-7 minut i skuteczne zatamowało ruch...

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

M_Szymkowiak pisze:J-31A czy w polskiej komunikacji jest na to czas?
Nawet w wiecznie zabieganej Warszawie jest na to czas. A w Krakowie tym bardziej. Komunikacja miejska musi być dla wszystkich. Zatem również osoby na wózka inwalidzkich mają prawo skorzystać z tramwaju... szczególnie, jeśli jest on niskopodłogowy ;)

Awatar użytkownika
M_Szymkowiak
Posty: 1535
Rejestracja: 2005-01-21, 18:56
Lokalizacja: Kraków - Prądnik Cz.
Kontakt:

Post autor: M_Szymkowiak »

Na Lubicz tramwaj staje na środku ulicy ale w miejscu przystanku poziom ulicy = poziom chodnika. Tak zostało po ostatnim remoncie 2 lata temu. Tyle że NGT6 tam nie ma :o:

Lopez

Post autor: Lopez »

Nawet, gdyby przystanki na remontowanych trasach były dostosowane do obsługi NGT6 to rampa i tak by się przydała. Zostaje przecież zawsze masa tras, gdzie remonty będą za lata. Zgadzam się z J-31, że komunikacja powinna być dla wszystkich. W przeciwnym razie wyrzucanie kasy na tramwaje LF jest zupełnie bez sensu - lepiej kupować kolejne używki.

Awatar użytkownika
M_Szymkowiak
Posty: 1535
Rejestracja: 2005-01-21, 18:56
Lokalizacja: Kraków - Prądnik Cz.
Kontakt:

Post autor: M_Szymkowiak »

Lopez pisze:Zgadzam się z J-31, że komunikacja powinna być dla wszystkich. W przeciwnym razie wyrzucanie kasy na tramwaje LF jest zupełnie bez sensu - lepiej kupować kolejne używki.
No przecież jest! A staruszką nie jest łatwej, a małym dzieciom nie jest łatwiej? A wózkom z dziećmi nie jest łatwiej? Jest!

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tabor produkcji zagranicznej”