Bombardier Flexity Classic (NGT6/8)

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o tramwajach produkowanych za granicą...
Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29080
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2008-02-13, 13:23

M_Szymkowiak pisze:No przecież jest! A staruszką nie jest łatwej, a małym dzieciom nie jest łatwiej? A wózkom z dziećmi nie jest łatwiej? Jest
Tak, ale staruszka wturla się sama do wagonu, matka z dzieckiem też ma w zasadzie szansę na wniesienie wózka z dzieckiem samodzielnie - bez pomocy innych, ale człowiek na wózku to inna waga. Szczególnie jeśli wózek jest z napędem elektrycznym - to waży sporo i dla takich przypadków przydałaby się rampa :)

Awatar użytkownika
M_Szymkowiak
Posty: 1535
Rejestracja: 2005-01-21, 18:56
Lokalizacja: Kraków - Prądnik Cz.
Kontakt:

Post autor: M_Szymkowiak » 2008-02-13, 13:39

Co nie zmienia faktu że argument żeby nie kupować LF bo nie mają rampy argumentem nie jest. Po za tym staruszką się ciężko wturlać do 105 czy innego tramwaju

bystrzak2000

Post autor: bystrzak2000 » 2008-02-13, 22:22

M_Szymkowiak pisze:A czy w polskiej komunikacji jest na to czas? Kiedyś byłem świadkiem jak ktoś w 184 - M181MB zażyczył sobie otwarcia rampy, akurat na przystanku tram-bus. Trwało to z 6-7 minut i skuteczne zatamowało ruch...
Można zamontować rempę wysuwaną automatycznie. Wysunięcie i schowanie rampy trwa najwyżej kilka sekund :)

Lopez

Post autor: Lopez » 2008-02-13, 22:25

bystrzak2000 pisze:Można zamontować rempę wysuwaną automatycznie. Wysunięcie i schowanie rampy trwa najwyżej kilka sekund
Byłoby ekstra, tylko kto to ma zrobić?

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 9998
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster » 2008-02-13, 22:45

Która po roku eksploatacji będzie popsuta i taka pozostanie do końca swych dni.

Awatar użytkownika
M_Szymkowiak
Posty: 1535
Rejestracja: 2005-01-21, 18:56
Lokalizacja: Kraków - Prądnik Cz.
Kontakt:

Post autor: M_Szymkowiak » 2008-02-14, 09:59

bystrzak2000 pisze:Można zamontować rampę wysuwaną automatycznie. Wysunięcie i schowanie rampy trwa najwyżej kilka sekund
Koszty! Gdyby na wszystko były pieniądze to nie jeździlibyśmy dziś jelczami tylko czymś lepszym ;)
A wysuwane rampy są w CS.40 tyle że zanim się ktoś zorientuje że trzeba rampę wysunąć echhh
Po za tym wczoraj w Dzienniku Polskim przeczytałem że będą robić ze wszystkimi przystankami jak na Lubicz w pierwszej kolejności

bystrzak2000

Post autor: bystrzak2000 » 2008-02-14, 21:48

Lopez pisze:Byłoby ekstra, tylko kto to ma zrobić?
Producent. We Wrocławiu takie rampy są w Protramach i Skodach i na prawdę się przydają, bo perony są niskie, albo nie ma ich w cale.

Lopez

Post autor: Lopez » 2008-02-14, 23:38

Mówimy o tramwajach które już jeżdżą albo wyjadą na chwilę. Narzuca się oczywiście producent albo MPK. Problem w tym, że to jedno i to samo (przynajmniej jeśli chodzi o składanie) a w MPK trzeba czołgiem wjechać, żeby gdzieś zauważyli problem :/ Słowem - jak znam życie ramp w bombkach nie zobaczymy.

bystrzak2000

Post autor: bystrzak2000 » 2008-02-14, 23:45

Mnie to w sumie dziwi, że nie ma ramp, bo przy tak dużym koszcie zakupu tramwaju rampa to jest niewielki wydatek. A tak wyrzuca się pieniądze w błoto, bo niepełnosprawni i tak wciąż będą mieli problem z wejściem do tramwaju. A ja narzekałem, że we Wrocławiu mamy za niskie perony...

Lopez

Post autor: Lopez » 2008-02-14, 23:48

A tak wyrzuca się pieniądze w błoto, bo niepełnosprawni i tak wciąż będą mieli problem z wejściem do tramwaju.
Właśnie... Nic dodać, nic ująć.

Awatar użytkownika
M_Szymkowiak
Posty: 1535
Rejestracja: 2005-01-21, 18:56
Lokalizacja: Kraków - Prądnik Cz.
Kontakt:

Post autor: M_Szymkowiak » 2008-02-15, 00:21

Propo peronów, tak się zdarzyło że dziś bombki dziś jeździły przez Kapelankę w stronę Borku Fałęckiego, i albo nie zatrzymywały się na przystankach z ludźmi albo wysadzali ich na M. Grunwaldzkim.
A tak wygląda NGT6 na przystanku http://galeria.funthomas.info/details.p ... srnqphqvb4

Lopez

Post autor: Lopez » 2008-02-15, 09:35

Kurcze - w Krakowie rzucić na linie bombki, to jak dać jaskiniowcowi zegarek... Nie pierwszy i nie ostatni taki kwiatek. ZTCW chyba już nawet zarzucono pomysł przebudowy tych przystanków, przynajmniej na jakiś (dłuższy) czas.

szubak

Post autor: szubak » 2008-02-18, 21:00

M_Szymkowiak pisze:Na Lubicz tramwaj staje na środku ulicy ale w miejscu przystanku poziom ulicy = poziom chodnika.
Co i tak jest nizej, niz podloga w NGT6.... Nie mowie, zeby przystosowywac wszystkie przystanki do obslugi NGT6, ale podnoszenie ich wysokosci do poziomu podlogi w niskopodlogowcu powinno byc podczas remontow normalnoscia...

Lopez

Post autor: Lopez » 2008-02-18, 21:11

ale podnoszenie ich wysokosci do poziomu podlogi w niskopodlogowcu powinno byc podczas remontow normalnoscia...
Zgadzam się w 100%. Za chwilę zostanie oddana do ruchu dolna część Ronda Mogilskiego. Przejeżdżam tamtędy codziennie i nie jestem najlepszej myśli jeśli chodzi o dopasowanie do bombek... :nuts:

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29080
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2008-02-19, 09:11

Lopez pisze:Zgadzam się w 100%. Za chwilę zostanie oddana do ruchu dolna część Ronda Mogilskiego. Przejeżdżam tamtędy codziennie i nie jestem najlepszej myśli jeśli chodzi o dopasowanie do bombek... :nuts:
Może inwestor bał się popełnienia błędów przeszłości, chociażby zbyt wysokie perony na ul. Monte Cassino. I dlatego na rondzie Mogilskim perony na przystankach tramwajowych są niskie :roll:

Mimo wszystko czegoś tu nie rozumiem... Wiem, że Bombki mają proste pudło (dolna część pudła nie jest zakrzywiona do środka jak np. w PESIe), ale mimo wszystko należałoby trochę odsunąć krawężnik od skrajni wagonu i lekko go podwyższyć. Przecież poznańskie Combino też mają prosty fartuch, a mimo to perony przystanków na PST-ce są wysokie, tak, że niemalże równe z podłogą Siemensa :cool:

Awatar użytkownika
M_Szymkowiak
Posty: 1535
Rejestracja: 2005-01-21, 18:56
Lokalizacja: Kraków - Prądnik Cz.
Kontakt:

Post autor: M_Szymkowiak » 2008-02-19, 10:44

Bombki nie będą jeździć do huty...

Lopez

Post autor: Lopez » 2008-02-19, 11:08

M_Szymkowiak pisze:Bombki nie będą jeździć do Huty...
Ale będą jeździć w ciągu: Lubomirskiego - Powstania Warszawskiego. W perspektywie trafią jednak również na JPII - po modernizacji koło 2012-2013 (chyba?).

szubak

Post autor: szubak » 2008-02-19, 13:39

M_Szymkowiak pisze:Bombki nie będą jeździć do huty...
A skad ta pewnosc...? :D

Lopez

Post autor: Lopez » 2008-02-19, 14:21

szubak pisze:A skad ta pewnosc...?
Ciekawe... Czy wiesz coś czego my nie wiemy i czym chciałbym się z nami podzielić? :)

Awatar użytkownika
M_Szymkowiak
Posty: 1535
Rejestracja: 2005-01-21, 18:56
Lokalizacja: Kraków - Prądnik Cz.
Kontakt:

Post autor: M_Szymkowiak » 2008-02-19, 19:01

szubak pisze:A skad ta pewnosc...?
Dotychczasowa polityka taborowa na to wskazuje. Bombki zaczęły się pojawiać na kolejnej linii jeżdżącej po starym Krakowie i podgórzu, mianowicie 3 (zaczęło się od 3-01)

ODPOWIEDZ