Strona 18 z 22

: 2008-02-13, 13:23
autor: J-31
M_Szymkowiak pisze:No przecież jest! A staruszką nie jest łatwej, a małym dzieciom nie jest łatwiej? A wózkom z dziećmi nie jest łatwiej? Jest
Tak, ale staruszka wturla się sama do wagonu, matka z dzieckiem też ma w zasadzie szansę na wniesienie wózka z dzieckiem samodzielnie - bez pomocy innych, ale człowiek na wózku to inna waga. Szczególnie jeśli wózek jest z napędem elektrycznym - to waży sporo i dla takich przypadków przydałaby się rampa :)

: 2008-02-13, 13:39
autor: M_Szymkowiak
Co nie zmienia faktu że argument żeby nie kupować LF bo nie mają rampy argumentem nie jest. Po za tym staruszką się ciężko wturlać do 105 czy innego tramwaju

: 2008-02-13, 22:22
autor: bystrzak2000
M_Szymkowiak pisze:A czy w polskiej komunikacji jest na to czas? Kiedyś byłem świadkiem jak ktoś w 184 - M181MB zażyczył sobie otwarcia rampy, akurat na przystanku tram-bus. Trwało to z 6-7 minut i skuteczne zatamowało ruch...
Można zamontować rempę wysuwaną automatycznie. Wysunięcie i schowanie rampy trwa najwyżej kilka sekund :)

: 2008-02-13, 22:25
autor: Lopez
bystrzak2000 pisze:Można zamontować rempę wysuwaną automatycznie. Wysunięcie i schowanie rampy trwa najwyżej kilka sekund
Byłoby ekstra, tylko kto to ma zrobić?

: 2008-02-13, 22:45
autor: pmaster
Która po roku eksploatacji będzie popsuta i taka pozostanie do końca swych dni.

: 2008-02-14, 09:59
autor: M_Szymkowiak
bystrzak2000 pisze:Można zamontować rampę wysuwaną automatycznie. Wysunięcie i schowanie rampy trwa najwyżej kilka sekund
Koszty! Gdyby na wszystko były pieniądze to nie jeździlibyśmy dziś jelczami tylko czymś lepszym ;)
A wysuwane rampy są w CS.40 tyle że zanim się ktoś zorientuje że trzeba rampę wysunąć echhh
Po za tym wczoraj w Dzienniku Polskim przeczytałem że będą robić ze wszystkimi przystankami jak na Lubicz w pierwszej kolejności

: 2008-02-14, 21:48
autor: bystrzak2000
Lopez pisze:Byłoby ekstra, tylko kto to ma zrobić?
Producent. We Wrocławiu takie rampy są w Protramach i Skodach i na prawdę się przydają, bo perony są niskie, albo nie ma ich w cale.

: 2008-02-14, 23:38
autor: Lopez
Mówimy o tramwajach które już jeżdżą albo wyjadą na chwilę. Narzuca się oczywiście producent albo MPK. Problem w tym, że to jedno i to samo (przynajmniej jeśli chodzi o składanie) a w MPK trzeba czołgiem wjechać, żeby gdzieś zauważyli problem :/ Słowem - jak znam życie ramp w bombkach nie zobaczymy.

: 2008-02-14, 23:45
autor: bystrzak2000
Mnie to w sumie dziwi, że nie ma ramp, bo przy tak dużym koszcie zakupu tramwaju rampa to jest niewielki wydatek. A tak wyrzuca się pieniądze w błoto, bo niepełnosprawni i tak wciąż będą mieli problem z wejściem do tramwaju. A ja narzekałem, że we Wrocławiu mamy za niskie perony...

: 2008-02-14, 23:48
autor: Lopez
A tak wyrzuca się pieniądze w błoto, bo niepełnosprawni i tak wciąż będą mieli problem z wejściem do tramwaju.
Właśnie... Nic dodać, nic ująć.

: 2008-02-15, 00:21
autor: M_Szymkowiak
Propo peronów, tak się zdarzyło że dziś bombki dziś jeździły przez Kapelankę w stronę Borku Fałęckiego, i albo nie zatrzymywały się na przystankach z ludźmi albo wysadzali ich na M. Grunwaldzkim.
A tak wygląda NGT6 na przystanku http://galeria.funthomas.info/details.p ... srnqphqvb4

: 2008-02-15, 09:35
autor: Lopez
Kurcze - w Krakowie rzucić na linie bombki, to jak dać jaskiniowcowi zegarek... Nie pierwszy i nie ostatni taki kwiatek. ZTCW chyba już nawet zarzucono pomysł przebudowy tych przystanków, przynajmniej na jakiś (dłuższy) czas.

: 2008-02-18, 21:00
autor: szubak
M_Szymkowiak pisze:Na Lubicz tramwaj staje na środku ulicy ale w miejscu przystanku poziom ulicy = poziom chodnika.
Co i tak jest nizej, niz podloga w NGT6.... Nie mowie, zeby przystosowywac wszystkie przystanki do obslugi NGT6, ale podnoszenie ich wysokosci do poziomu podlogi w niskopodlogowcu powinno byc podczas remontow normalnoscia...

: 2008-02-18, 21:11
autor: Lopez
ale podnoszenie ich wysokosci do poziomu podlogi w niskopodlogowcu powinno byc podczas remontow normalnoscia...
Zgadzam się w 100%. Za chwilę zostanie oddana do ruchu dolna część Ronda Mogilskiego. Przejeżdżam tamtędy codziennie i nie jestem najlepszej myśli jeśli chodzi o dopasowanie do bombek... :nuts:

: 2008-02-19, 09:11
autor: J-31
Lopez pisze:Zgadzam się w 100%. Za chwilę zostanie oddana do ruchu dolna część Ronda Mogilskiego. Przejeżdżam tamtędy codziennie i nie jestem najlepszej myśli jeśli chodzi o dopasowanie do bombek... :nuts:
Może inwestor bał się popełnienia błędów przeszłości, chociażby zbyt wysokie perony na ul. Monte Cassino. I dlatego na rondzie Mogilskim perony na przystankach tramwajowych są niskie :roll:

Mimo wszystko czegoś tu nie rozumiem... Wiem, że Bombki mają proste pudło (dolna część pudła nie jest zakrzywiona do środka jak np. w PESIe), ale mimo wszystko należałoby trochę odsunąć krawężnik od skrajni wagonu i lekko go podwyższyć. Przecież poznańskie Combino też mają prosty fartuch, a mimo to perony przystanków na PST-ce są wysokie, tak, że niemalże równe z podłogą Siemensa :cool:

: 2008-02-19, 10:44
autor: M_Szymkowiak
Bombki nie będą jeździć do huty...

: 2008-02-19, 11:08
autor: Lopez
M_Szymkowiak pisze:Bombki nie będą jeździć do Huty...
Ale będą jeździć w ciągu: Lubomirskiego - Powstania Warszawskiego. W perspektywie trafią jednak również na JPII - po modernizacji koło 2012-2013 (chyba?).

: 2008-02-19, 13:39
autor: szubak
M_Szymkowiak pisze:Bombki nie będą jeździć do huty...
A skad ta pewnosc...? :D

: 2008-02-19, 14:21
autor: Lopez
szubak pisze:A skad ta pewnosc...?
Ciekawe... Czy wiesz coś czego my nie wiemy i czym chciałbym się z nami podzielić? :)

: 2008-02-19, 19:01
autor: M_Szymkowiak
szubak pisze:A skad ta pewnosc...?
Dotychczasowa polityka taborowa na to wskazuje. Bombki zaczęły się pojawiać na kolejnej linii jeżdżącej po starym Krakowie i podgórzu, mianowicie 3 (zaczęło się od 3-01)