Bombardier Flexity Classic (NGT6/8)

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o tramwajach produkowanych za granicą...
Lopez

Post autor: Lopez » 2008-05-05, 22:54

To ta po wypadku na Nowosądeckiej?

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29136
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2008-05-06, 08:37

1. Tzn. rozumiem, że 2005 wysłali na naprawę do Niemiec ?

2. A czemu jej nie naprawiają na miejscu w MPK ? ;)

szubak

Post autor: szubak » 2008-05-06, 19:59

A co, maja jej caly czlon na miejscu dorobic...?

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29136
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2008-05-07, 08:51

szubak pisze:A co, maja jej caly czlon na miejscu dorobic...?
Nie, no raczej myślałem o tym, że ten człon mógłby po prostu przyjechać do Krakowa, by można było całość zmontować na miejscu ;)

szubak

Post autor: szubak » 2008-05-07, 20:25

A pisalem gdzies ze on do Niemiec pojechal? :D
2/3 z tego wagonu stoi w podgorzu ;)

Awatar użytkownika
M_Szymkowiak
Posty: 1535
Rejestracja: 2005-01-21, 18:56
Lokalizacja: Kraków - Prądnik Cz.
Kontakt:

Post autor: M_Szymkowiak » 2008-05-11, 19:28

Ale 1/3 pojechała na naprawę, i już wróciła :P

szubak

Post autor: szubak » 2008-05-12, 13:14

No 1/3 tak, ale nie caly wagon ;)

Lopez

Post autor: Lopez » 2008-05-15, 11:47

Od jutra w tramwajach linii 8, 24 i 34 głos Anny Dymnej zastapi Grzegorz Turnau. Pan Turnau zażyczył sobie jako honorarium czapkę służbową MPK :) Co ciekawe jak na razie każdy z artystów ma występować tylko przez miesiąc, a później pojawi się kolejna osoba. Jak będzie doceloweo dopiero się okaże.
BTW: czy ktoś wie co na "12" porabiają ostatnio 105 zamiast bombek?

filimer

Post autor: filimer » 2008-05-15, 12:00

Jak to co? W związku ze skróceniem dwunastki do dworca towarowego została ona odbombiona i zaakwariowana - bombonierki zaliczyły częściowy przerzut na 34.

Lopez

Post autor: Lopez » 2008-05-15, 13:17

filimer pisze:Jak to co? W związku ze skróceniem dwunastki do dworca towarowego została ona odbombiona i zaakwariowana - bombonierki zaliczyły częściowy przerzut na 34.
Normalnie nie wierzę ;) Wreszcie jakaś normalność. Szkoda tylko, że przez to rzadziej mogę się przejechać bombką.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29136
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2008-05-15, 13:25

A co się właściwie wydarzyło w Krakowie, że skrócono 12-stkę. Jakiś remont ? ;)
Ostatnio zmieniony 2008-05-15, 14:04 przez J-31, łącznie zmieniany 1 raz.

Lopez

Post autor: Lopez » 2008-05-15, 13:48

Skrócono "12" po to żeby "5" jeździła do pętli Krowodrza Górka - jedna linia zamiast drugiej. Zapotrzebowanie na 5 było większe bo to jedyna linia jeżdżąca z Krowodrzy na Hutę. IMO pętla Dworzec Towarowy, gdzie teraz się zatrzymuje "12" jest zupełnie bezsensowną inwestycją. Wystarczy rzucić okiem, żeby dojść do takiego wniosku.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29136
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2008-05-15, 14:05

IMO pętla Dworzec Towarowy, gdzie teraz się zatrzymuje "12" jest zupełnie bezsensowną inwestycją. Wystarczy rzucić okiem, żeby dojść do takiego wniosku.
Hmmm. No ja mam mały problem z "rzuceniem okiem" - za daleko. Musiałbym się tam wybrać z kompletem moich oczu - by zobaczyć tą inwestycję. :P

Awatar użytkownika
M_Szymkowiak
Posty: 1535
Rejestracja: 2005-01-21, 18:56
Lokalizacja: Kraków - Prądnik Cz.
Kontakt:

Post autor: M_Szymkowiak » 2008-05-15, 14:14

Lopez pisze:Normalnie nie wierzę Wreszcie jakaś normalność. Szkoda tylko, że przez to rzadziej mogę się przejechać bombką.
Jeżeli bombka na "34" to normalność to ja nie mam pytań...

Lopez

Post autor: Lopez » 2008-05-15, 14:38

Nie o to mi chodzi. Pewnie, że przydałoby się coś pojemniejszego.
Chodzi o to, że zdjęli bombki z "12" bo IMO nie są tam najpotrzebniejsze.

Awatar użytkownika
M_Szymkowiak
Posty: 1535
Rejestracja: 2005-01-21, 18:56
Lokalizacja: Kraków - Prądnik Cz.
Kontakt:

Post autor: M_Szymkowiak » 2008-05-15, 16:25

No chyba że tak ;) Swoją drogą gdy jeździła na KG bombki były wskazane jak najbardziej. Co do "34" NGT6 na tej linii to jakaś pomyłka, na Kurdwanowie ludzie się nie mieszczą... Albo co 7 minut (tylko po co) albo UFA

Lopez

Post autor: Lopez » 2008-05-16, 09:15

Wczoraj odbyła się uroczystość z okazji zakończenia produkcji bombek z 3 dostawy. Co prawda ostatni tramwaj wyjechał już jakieś 10 dni temu, ale pewnie feta była zaplanowana od dawna, więc... ;)
Podaję link do artykułu w GW: http://miasta.gazeta.pl/krakow/1,35798,5217432.html
Wygląda też na to, że w najnowszych tramwajach będzie można usłyszeć głos Anny Dymnej, a w starszych, po zainstalowaniu sprzętu do tego celu, Grzegorza Turnaua.
No i najciekawsze - władze miejskie planują kolejne zakupy i to dość szybko, przy okazji realizowania nowych inwestycji. Być może ( :?: ) za 3 lata będzie 30 kolejnych bombek :)
Jest jeszcze kilka innych kwestii poruszonych w artykule, ale to w stosownych tematach.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29136
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2008-05-16, 09:28

Gazeta pisze:Po Krakowie jeździ już 50 bombardierów.
Brawo, brawo i jeszcze raz brawo :!:

Wy narzekacie na NGT6, a tymczasem, żadne inne miasto w Polsce nie może sie poszczycić tak imponującą liczbą nowoczesnych, niskopodłogowych wagonów tramwajowych. Warszawa może sobie jedynie pomarzyć o Bombardierze. :retard:
Gazeta pisze:W zajezdni Podgórze powstały już trzy takie maszyny dla Gdańska, a jeśli firma wygra przetarg na dostarczenie tramwajów dla Wrocławia, również i one będą składane w montażowni MPK.
Hehe. Są dobrzy w te klocki, więc ostrzą sobie pazurki na Wrocław... Naiwni - Wrocław już wybrał Skodę :mruga:

To co mi się podoba w Krakowie, to, że nie szukają co chwila innego producenta swoich tramwajów, tylko składają sobie sami Bombardiery. Wybrali jedną markę i są jej wierni. W tym samym czasie Tramwaje Warszawskie najpierw kupiły 29 sztuk Konstala 116Na, a potem 15 sztuk PESy 120N.;)

faja_k
Posty: 6026
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k » 2008-05-16, 14:52

J-31 pisze:W tym samym czasie Tramwaje Warszawskie najpierw kupiły 29 sztuk Konstala 116Na, a potem 15 sztuk PESy 120N.
Jakby potworki z Konstala się sprawdziły, to by je kupowali dalej. Kraków po prostu trafił od razu na dobrego niskacza ;)

Maciszyn

Post autor: Maciszyn » 2008-11-18, 15:43

No, to prawda Bombki nie są złe, a teraz do obsługi trasy na Ruczaj mają się pojawić nowe, 5 członowe składy Bombardiera (choć nie obraziłbym się, gdyby to np. były Skody Forcity 15T :P )

ODPOWIEDZ