: 2008-11-18, 17:06
Bardzo interesujące (zwłaszcza, że jeszcze nawet nie pojawiła się żadna specyfikacja). Rozwiń myśl.Maciszyn pisze:do obsługi trasy na Ruczaj mają się pojawić nowe, 5 członowe składy Bombardiera
Wrocławskie forum o komunikacji miejskiej.
https://forum.transportnews.eu/
Bardzo interesujące (zwłaszcza, że jeszcze nawet nie pojawiła się żadna specyfikacja). Rozwiń myśl.Maciszyn pisze:do obsługi trasy na Ruczaj mają się pojawić nowe, 5 członowe składy Bombardiera
Ja słyszałem o NGTd8. ¯adnego takiego pięczioczłona nie widziałem nawet w żadnych ofertach. No chyba, że chodzi o Outlooka - Cityrunnera...Maciszyn pisze:jak pewnie wiesz, już ta obecna dostawa, to miały być wozy 5 członowe, tylko później niestety zrewidowano te plany....
Mialy byc 3 czlonowe, z dluzszym srodkowym czlonem.... I takie maja byc kupione przy budowie trasy na Ruczaj, no chyba ze znowu koszty okaza sie za wysokie....Maciszyn pisze:Niestety, do takich oficjalnych jeszcze nie dotarłem, ale jak pewnie wiesz, już ta obecna dostawa, to miały być wozy 5 członowe, tylko później niestety zrewidowano te plany....
1/ nie MPK tylko ZIKIT, 2/ wyjezdzaja cale dwa uffa, ktore po wykonaniu kursow w porannym szczycie zjezdzaja do zajezdni. W zamian na '34' zaczyna jezdzic to co robilo kursy na '29'.Maciszyn pisze:No bo jak można zaobserwować obecne składy są za małe, poza tym jak pewnie wiecie na lini 34, w porannym szczycie zastępują je składy 3x105Na...(a przynajmniej tak głosił niedawny komunikat MPK, po licznych skargach mieszkańców na tłok panujący w tych wozach w czasie porannego szczytu)
Bzdury te wyliczenia.... Kazdy wagon podajesz wedlug innej normy os/m2... A do 105Na w krakowskim wydaniu fizycznie nie wejdzie wiecej niz 100os...Maciszyn pisze:Poza tym prosty rachunek: jedna 105tka bierze na pokład ok. 120 os. (+ - 3 os.), więc skład 3x105 Na jest w stanie zabrać maksymalnie ponad 360 osób, a Bombi? Wg. danych fabryki: 178 os. ale w praktyce zawsze mniej, bo ludzie nigdy się nie dopychają do końca choćby w środkowym członie i w strefach wysokiej podłogi (szczególnie w I członie), więc pojemność efektywna to ok. 168 os. może nieco mniej... Dlatego już tutaj widać jak na dłoni, że nawet skład 2x105Na ma większą pojemność.....
Na KST to raczej wiekszy tabor nie bedzie potrzebny...Maciszyn pisze: A żeby było ciekawiej, to Bombardiery obsługują silnie obciążone linie z Kurdwanowa (6,24, 34) i Borku Fałęckiego (8) i pojedyncze wozy z Bieżanowa (3).
Trasa na Ruczaj ma obsługiwać, oprócz Kampusu UJ, także bardzo dynamicznie rozwijające się osiedle Krakowa, no i b. pojemne składy są tam po prostu niezbędne.... a nawet jeśli okaże się, że potoki pasażerskie są mniejsze, to tym bardziej nie będzie nic straconego, bo większy tabor prawdopodobnie zostanie przesunięty na trasę KST....
Sa poinformowani na zasadzie "a bo tamten mowil, ze ten temu mowil, ze podobno tamten mowil ze: ncabfiac"...Maciszyn pisze:Skąd o tym wiem? Od samych pracowników Stacji Obsługi Podgórze, kto jak kto ale myślę, że oni są najlepiej poinformowani w tej kwestii bo na co dzień pracują przy tych tramwajach (Bombardiery).
Jak na Krakowskie warunki, to jest lekko zrąbane... Głównie przez za małą rzeźnię i pojedyncze fotele pośrodku.J-31 pisze:... zrobiło na mnie miłe wrażenie. Jak na krakowskie warunki powinno być OK
Tego nawet w MPK nie rozumieją... Po prostu te wagony z założenia miały być inne. Szkoda, bo wzór tapicerki a'la karton pomalowany kredką woskową, wygląda fatalnie.J-31 pisze:Nie rozumiem tylko czemu producent w porozumieniu z MPK zastosował odmienną kolorystykę obić foteli
Oj tam, oj tam. 19 rożnych schematów malowania, to nie tak dużo. Ogólnie wagony miały być w takim schemacie, jak wozy #2001-2026, ale jak zwykle MPK musiało zrobić po swojemu.J-31 pisze:Szkoda, że zewnętrznie MPK nie chciało ich jakoś pomalować w obowiązujące barwy... tylko no właśnie które, bo już ich jest trochę
Nie. To jest wejście dla motorniczego. Może on również przejść do przedziału pasażerskiego przez wewnętrzne drzwiep40 pisze:Przednie drzwi w NGT8 nie są do użytku przez pasażerów?
Ponieważ koledzy z Krakowa nie napisali, to ja pomogę NGT6 - ma 26 metrów długości, natomiast NGT8 - 32,8 metrów długości.OPi pisze:O ile najnowsze Bombardiery są dłuższe od swoich poprzedników?
Wg TWB aktualnie 8 szt i faktycznie tyle powinno być na mieście. Aczkolwiek ja natknąłem się wyłącznie na wagony #2051, #2052 i #2053OPi pisze:I jeszcze pytanie, ile sztuk ich przyszło i czy wszystkie zadebiutowały
A one czasami nie mogą działać i tak i tak, tzn. być albo dla motorniczego albo dla wszystkich? W sumie podobny układ jest w PesachJ-31 pisze: Nie. To jest wejście dla motorniczego. Może on również przejść do przedziału pasażerskiego przez wewnętrzne drzwi
Na mieście jest siedem NGT8. Ósmy i dziewiąty wóz stoją już poskładane, czekają na jazdy próbne.J-31 pisze:Wg TWB aktualnie 8 szt i faktycznie tyle powinno być na mieście