Tatra KT4D

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o tramwajach produkowanych za granicą...
Podi

Post autor: Podi » 2007-01-07, 14:47

Tak się składa, że jakieś 1,5 roku temu w GW był dodatek o mieście Lipsku, gdzie znalazł się artykuł o tym tramwaju. Jako, że zbieram wycinki, udostępniam to:
Obrazek

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10001
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster » 2007-01-07, 15:02

TLG pisze:Jeśli są zainteresowani to wklepie skrócony opis tego wagonu.
:P
Tramwaj jakoś mnie nie zachwyca, te zmodernizowane wózki z Tatry… Sprawia wrażenie, że to pojazd robiony jak najniższym kosztem chałupniczymi metodami.
Zaś wycinek — chyba tłumaczony jakimś tłumaczem z internetu… Prawie bez sensu. To naprawdę GW? :shocked:
ObrazekObrazek

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG » 2007-01-07, 15:31

plocmaster pisze:te zmodernizowane wózki z Tatry…
Wózki są nowe, ale wg koncepcji z Tatry.
plocmaster pisze:Sprawia wrażenie, że to pojazd robiony jak najniższym kosztem chałupniczymi metodami.
Tak jak 204 i 205WrAs. A jednak to zupełnie zwyczajne, nowe tramwaje. Tak samo Leoliner. Plusem dla FB: jest własny wózek niskopodłogowy toczny. Myślę, że gdyby PROTRAM miał własny wózek toczny to 205WrAs też wyglądałby trochę inaczej, np. jak NGTW8. Bo generalnie projekt i testy wytrzymałościowe nowego wózka są najbardziej skomplikowaną kosztowną sprawą.
Wracając do tematu - może Szczecin zainteresuje się np. 205WrAs. Byłoby to w sumie najbardziej oczywiste, bo 205WrAs jest w tej chwili chyba jeszcze tańczy niż Leoliner.
Jezus nadchodzi! Udawaj, że jesteś zajęty.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10001
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster » 2007-01-07, 16:29

TLG pisze:Wózki są nowe, ale wg koncepcji z Tatry.
Niewielka różnica.
TLG pisze:Tak jak 204 i 205WrAs. A jednak to zupełnie zwyczajne, nowe tramwaje.
No, tu możnaby polemizować…
TLG pisze:205WrAs jest w tej chwili chyba jeszcze tańczy niż Leoliner
Wie ktoś może, ile konkretnie?
ObrazekObrazek

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG » 2007-01-07, 17:25

plocmaster pisze:Wie ktoś może, ile konkretnie?
Ok. 1mln euro (3.965.000 zł. netto). Szczecin mógłby się skusić zamiast kupować doczepy do 105N2K/2000. Taki WrAs jest o tyle lepszy od - powiedzmy - składu silnikowy+doczepa niskopodłogowa, że jest pojemniejszy (gdy pierwszy raz jechałem gdańskim 114Na byłem pod wrażeniem pojemności, przynajmniej optycznie wprawia on wrażenie pojemnego wagonu). Ale to już sprawa Szczecina i przetargu, który może kiedyś w końcu rozpiszą.
Jezus nadchodzi! Udawaj, że jesteś zajęty.

jacool

Post autor: jacool » 2007-01-07, 19:53

TLG pisze:(gdy pierwszy raz jechałem gdańskim 114Na byłem pod wrażeniem pojemności, przynajmniej optycznie wprawia on wrażenie pojemnego wagonu).
Optycznie ładnie to wygląda, ale pojemnością ustępuje składowi 105na, nie mówiąc już o potrójniaku. Obecnie podczas remontów w Gdańsku, kiedy jedzie 114na, to najlepiej czekać na potrójniaka, byba że ktoś lubi ścisk.
Zaś wycinek — chyba tłumaczony jakimś tłumaczem z internetu… Prawie bez sensu. To naprawdę GW?
GW już dawno przestała być wyznacznikiem jakości (jeśli kiedykolwiek była). Artykuliki knoty są na porządku dziennym.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10001
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster » 2007-01-07, 20:47

jacool pisze:GW już dawno przestała być wyznacznikiem jakości (jeśli kiedykolwiek była).
Cóż, zawsze to lepsze od stronniczego tabloidu typu Super Fakt albo inny Express Zeitung
jacool pisze:Artykuliki knoty są na porządku dziennym.
Ale są pewne granice, tamten wygląda jakby pisał go ktoś, kto nie umie po polsku…
Co do pojemności — eee, Leoliner zabiera mniej więcej tyle ludzi co 105-tka, więc nie będzie tak źle. Chyba, że uznają, że jak długi i przegubowy, to musi być pojemny i będą go solo puszczać tam, gdzie dwuskłady…
ObrazekObrazek

Podi

Post autor: Podi » 2007-01-07, 20:51

plocmaster pisze:Zaś wycinek — chyba tłumaczony jakimś tłumaczem z internetu… Prawie bez sensu. To naprawdę GW?
Z dodatku reklamowego miasta Lipsk, do którego GW nie ingerowała.

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG » 2007-01-07, 22:30

jacool pisze:Optycznie ładnie to wygląda, ale pojemnością ustępuje składowi 105na, nie mówiąc już o potrójniaku. Obecnie podczas remontów w Gdańsku, kiedy jedzie 114na, to najlepiej czekać na potrójniaka, byba że ktoś lubi ścisk.
Ja powiem tak - znam ścisk, panujący na niektórych warszawskich trasach. Jest to oczywiste utrudnienie dla pasażerów, ale także dla motorniczego. Zwłaszcza jeśli chodzi o drugi wagon. Dlatego jestem zwolennikiem pojazdów jednoprzestrzennych.
Oczywiście - jak się domyślam - w szczecińskich tramwajach nie ma aż takich potoków pasażerskich. Dlatego przypuszczam, że taki trójczłon to dobre rozwiązanie dla szczecińskiej sieci.
Jezus nadchodzi! Udawaj, że jesteś zajęty.

bystrzak2000

Post autor: bystrzak2000 » 2007-01-07, 23:32

TLG pisze:Szczecin mógłby się skusić zamiast kupować doczepy do 105N2K/2000.
Apropos tych doczep, czy wiadomo już, czy Protram wygrał ten przetarg :?:
TLG pisze:Taki WrAs jest o tyle lepszy od - powiedzmy - składu silnikowy+doczepa niskopodłogowa, że jest pojemniejszy (gdy pierwszy raz jechałem gdańskim 114Na byłem pod wrażeniem pojemności, przynajmniej optycznie wprawia on wrażenie pojemnego wagonu). Ale to już sprawa Szczecina i przetargu, który może kiedyś w końcu rozpiszą.
W środku 205WrAs bardzo przypomina 114Na, więc zapewne pojemność jest podobna: http://www.kmkz.wroclaw.pl/images/2/2b/ ... rotram.jpg :)

jacool

Post autor: jacool » 2007-01-08, 00:19

TLG pisze:Ja powiem tak - znam ścisk, panujący na niektórych warszawskich trasach.
Współczuję. Wiem jak to jest. Do 105 ludzie wejdą spokojnie, upchają się, na szybach rozpłaszczą i jazda. Ale w 114 są schody. Stałem kiedyś na tych schodach do członu niskopodłogowego w tłoku i... wolę poczekać na kolejny tramwaj.
114 ma dużo wad.
W środku 205WrAs bardzo przypomina 114Na, więc zapewne pojemność jest podobna
Szczerze? 205WrAs jest bardziej podobny do 105 niż 114. Ale rozwiązanie wnętrza dokładnie identyczne. Będą te same problemy - no może poza drzwiami :)

bystrzak2000

Post autor: bystrzak2000 » 2007-01-08, 10:23

jacool pisze:Wiem jak to jest. Do 105 ludzie wejdą spokojnie, upchają się, na szybach rozpłaszczą i jazda. Ale w 114 są schody. Stałem kiedyś na tych schodach do członu niskopodłogowego w tłoku i... wolę poczekać na kolejny tramwaj.
Ale nie zapominajmy, że drugi wagon (o ile nie doczepą czynną) posiada kabinę motorniczego, co zmniejsza pojemność. Poza tym 105 nie posiada w standardzie rzeźni (np. we Wrocławiu po modernizacjach jest), a w niektórych miastach montuje się w wagonie dodatkowy rząd siedzeń, co skutecznie zmniejsza pojemność. Ja nie chcę rostrzygać, co jest pojemniejsze, bo to trzaby policzyć, ale sądzę, że pojeności są porównywalne :)

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG » 2007-01-08, 13:08

bystrzak2000 pisze:Apropos tych doczep, czy wiadomo już, czy Protram wygrał ten przetarg
Pierwszy przetarg (nie wiem czy był drugi) wygrał Modertrans czyli poznańskie ZNT Biskupice. Natomiast czy zakończyło się to umową - nie mam pojęcia, jakoś mi to umknęło. Wiadomo, że Modertrans nie ma kompletnie żadnego doświadczenia w budowie tramwajów.
Jezus nadchodzi! Udawaj, że jesteś zajęty.

Podi

Post autor: Podi » 2007-01-08, 16:48

TLG pisze:Wiadomo, że Modertrans nie ma kompletnie żadnego doświadczenia w budowie tramwajów.
No właśnie... Ma tylko w modernizacji naszych stopiątek, które nie są złe.

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG » 2007-01-08, 17:41

Podi pisze:Ma tylko w modernizacji naszych stopiątek, które nie są złe.
Ależ ja tego nie kwestionuję ;) Są to starannie przeprowadzone remonty, a nie jedynie "odświeżanie" w nieskończoność. Wystarczy przyjrzeć się historii Protramu ile trzeba było czasu, by zaprezentowali własną konstrukcję wagonu.
Jezus nadchodzi! Udawaj, że jesteś zajęty.

ODPOWIEDZ