Tatra KT4D
Ja stawiam że wózki nie są skrętne, chociaż nie wiem jak dokładnie wagon zachowuje się na skręcie (widziałem tylko foty i obrazki ) ale gdyby były wózki skrętne to musiały by być na sprężynach czy jakiejś specjalnej konstrukcji by w czasie prostej jazdy środek (przegub) nie wychylał się poza "korytarz linii".Peter pisze: Te Tatry mają bardzo ciekawą budowę. Mianowicie są podzielone na dwa człony, przy czym każdy z jednym wózkiem. Czy wózki są przymocowane na stałe bez możliwości obrotu w stosunku do pudła (ostoi) lub czy może jest zastosowana specjalna konstrukcja przegubu ?
Gdańsk zastanawia się nad zakupem berlińskich tramwajów
Używane pojazdy miałyby obsługiwać m.in. linię na Chełm - ustaliła "Gazeta".
O tym, że w Gdańsku wkrótce zabraknie tramwajów, mówi się od kilku miesięcy.
- Przyznaję, Zakład Komunikacji Miejskiej już ma problemy - mówi Antoni Szczyt, wicedyrektor wydziału gospodarki komunalnej w gdańskim Urzędzie Miejskim. - A właśnie rozpoczynamy budowę linii na Chełm i planujemy dalszą rozbudowę, m.in. na Morenę. Zresztą nie chodzi tylko o liczbę pojazdów i wydłużenie tramwajowych tras... Nowe linie do dzielnic górnego tarasu będą biegły ostro pod górkę, według naszych informacji większość tramwajów należących do ZKM nie byłaby w stanie bezpiecznie wjechać po tak bardzo nachylonych torach. Do takich ostrych wjazdów nadają się m.in. cztery niskopodłogowe citadisy i trzy nowe tramwaje, które zamierzamy kupić w tym roku.
Tych siedem wozów wystarczy jednak tylko do obsługi jednej linii kursującej między śródmieściem Gdańska a pętlą na Chełmie. Dla pasażerów jadących do Oliwy czy Wrzeszcza oznaczałoby to konieczność przesiadki na przystankach w centrum.
- Wiemy o kłopotach z taborem - mówi Piotr Michalski z Zarządu Transportu Miejskiego, który ustala rozkłady jazdy i zleca przewozy ZKM-owi. - Mam nadzieję, że do czasu otwarcia nowej trasy [2008 rok - red.] ZKM zdobędzie wystarczającą liczbę odpowiednich pojazdów. Ale rozważamy też linię kursującą wahadłowo z Chełmu do centrum.
Według naszych informacji ZKM myśli o zakupie m.in. Tatry KT4 z Berlina, które w najbliższych latach będą wycofywane z użycia w stolicy Niemiec. - Przymierzamy się do takich zakupów, ale na razie robimy rozpoznanie rynku - przyznaje Izabela Kozicka-Prus, rzecznik ZKM. - Ewentualne zakupy wchodzą w rachubę dopiero po 2008 roku, więc o jakichkolwiek kwotach trudno mówić. Myślimy o kupnie około 40 składów.
http://miasta.gazeta.pl/trojmiasto/1,35 ... l?skad=rss
Używane pojazdy miałyby obsługiwać m.in. linię na Chełm - ustaliła "Gazeta".
O tym, że w Gdańsku wkrótce zabraknie tramwajów, mówi się od kilku miesięcy.
- Przyznaję, Zakład Komunikacji Miejskiej już ma problemy - mówi Antoni Szczyt, wicedyrektor wydziału gospodarki komunalnej w gdańskim Urzędzie Miejskim. - A właśnie rozpoczynamy budowę linii na Chełm i planujemy dalszą rozbudowę, m.in. na Morenę. Zresztą nie chodzi tylko o liczbę pojazdów i wydłużenie tramwajowych tras... Nowe linie do dzielnic górnego tarasu będą biegły ostro pod górkę, według naszych informacji większość tramwajów należących do ZKM nie byłaby w stanie bezpiecznie wjechać po tak bardzo nachylonych torach. Do takich ostrych wjazdów nadają się m.in. cztery niskopodłogowe citadisy i trzy nowe tramwaje, które zamierzamy kupić w tym roku.
Tych siedem wozów wystarczy jednak tylko do obsługi jednej linii kursującej między śródmieściem Gdańska a pętlą na Chełmie. Dla pasażerów jadących do Oliwy czy Wrzeszcza oznaczałoby to konieczność przesiadki na przystankach w centrum.
- Wiemy o kłopotach z taborem - mówi Piotr Michalski z Zarządu Transportu Miejskiego, który ustala rozkłady jazdy i zleca przewozy ZKM-owi. - Mam nadzieję, że do czasu otwarcia nowej trasy [2008 rok - red.] ZKM zdobędzie wystarczającą liczbę odpowiednich pojazdów. Ale rozważamy też linię kursującą wahadłowo z Chełmu do centrum.
Według naszych informacji ZKM myśli o zakupie m.in. Tatry KT4 z Berlina, które w najbliższych latach będą wycofywane z użycia w stolicy Niemiec. - Przymierzamy się do takich zakupów, ale na razie robimy rozpoznanie rynku - przyznaje Izabela Kozicka-Prus, rzecznik ZKM. - Ewentualne zakupy wchodzą w rachubę dopiero po 2008 roku, więc o jakichkolwiek kwotach trudno mówić. Myślimy o kupnie około 40 składów.
http://miasta.gazeta.pl/trojmiasto/1,35 ... l?skad=rss
Mogłem nie zmieniać pierwotnej nazwy tematu, czyli "Tatry KT4D w Gdańsku". Bowiem teraz stała się ona aktualna. Bardzo się cieszę, tym bardziej, że to nie były tylko nic nie znaczące przecieki, ale już poważne myślenie o renowacji taboru. Już ktoś się wypowiada, piszą o tym w gazecie, więc jest spora szansa. A według mnie to jakies bzdury o tym, że 105 nie mogłyby wjeżdżać na Chełm (nawet żelazka). Wtedy tak naprawdę mogliby nie budować tej linii, bo priorytem powinno być połaczenia Gdańska-Południa z resztą miasta szybkim i komfortowym trasportem. Chociaż może to zmobilizuje miasto do kupna nowych niskaczy. Wtedy bym się nie pogniewał.
Oooops. ZKM musi się spieszyć, bo w 2009 może się okazać za późnoDamhan pisze:Ja jestem ciekaw co znaczy stwierdzenie "po 2008 r". Czy chodzi o rok 2009 lub 2010? Wtedy w Belinie może się już nie ostać ani jedna Tatra. No i dziwię się czemu akurat taka data.
Mnie też się wydaje trochę za krótka, ale tak mi wychodzi. Na razie tak ją zostawię.Damhan pisze: A jeszcze J-31: Jakaś taka twoja Tatra na rysunku wydaje mi się trochę za krótka
Tatra KT4Dt w Szczecinie
Pozwoliłem sobie założyć nowy temat, gdyż informacje przekazywane już od dłuższego czasu dzisiaj można uznać za fakty .
"Dzisiejszej nocy dwa pierwsze wagony Tatra KT4Dt dotarły na zajezdnię Pogodno. Przed godz. 8:00 rozpoczął się ich rozładunek. Dokładnie o godz. 9:13 pierwsza przywieziona Tatra KT4Dt (ex 7022) dotknęła torów. Chwilę potem samodzielnie przejechała na kanały naprawcze zajezdni Pogodno. Po godz. 10 odbył się rozładunek drugiego wagonu - ex 7021. Transport kolejnego odbędzie się prawdopodobnie w nocy z piątku na sobotę, a czwarty (i ostatni w tym miesiącu) wagon spodziewany jest w Szczecinie w najbliższy poniedziałek. "
źródło: KoMiS
Tak więć żeby nie mieszać już w tamtym temacie informacje o następnych dostawach zamieszczane będą w tym temacie. (Mam nadzieję że administracja będzie nie jest tremu przeciwna )
Fotki:
[ 1 ] [ 2 ] [ 3 ] [ 4 ] [ 5 ] [ 6 ] [ 7 ]
"Dzisiejszej nocy dwa pierwsze wagony Tatra KT4Dt dotarły na zajezdnię Pogodno. Przed godz. 8:00 rozpoczął się ich rozładunek. Dokładnie o godz. 9:13 pierwsza przywieziona Tatra KT4Dt (ex 7022) dotknęła torów. Chwilę potem samodzielnie przejechała na kanały naprawcze zajezdni Pogodno. Po godz. 10 odbył się rozładunek drugiego wagonu - ex 7021. Transport kolejnego odbędzie się prawdopodobnie w nocy z piątku na sobotę, a czwarty (i ostatni w tym miesiącu) wagon spodziewany jest w Szczecinie w najbliższy poniedziałek. "
źródło: KoMiS
Tak więć żeby nie mieszać już w tamtym temacie informacje o następnych dostawach zamieszczane będą w tym temacie. (Mam nadzieję że administracja będzie nie jest tremu przeciwna )
Fotki:
[ 1 ] [ 2 ] [ 3 ] [ 4 ] [ 5 ] [ 6 ] [ 7 ]
No niestety musze cie zmartwic ale chodzą takie pogłoski, że tatry mają dostać jedynie czerwone paski na obie burty a jak długo to potrwa i na ile pewna jest ta wiadomośćź tego nie wiadomo.Adrian_ pisze: Gratuluję szczecińskiemu MZK "nowych" tramwajów. Trzeba przyznać, iż całkiem nieźle się trzymają. Mam tylko nadzieję, że MZK przemaluje je wkrótce w barwy firmowe .