Tatra KT4D

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o tramwajach produkowanych za granicą...
Damhan

Tatra KT4D

Post autor: Damhan »

Ostatnio chodzą słuchy, że ZKM Gdańsk myśli poważnie o zakupie zodernizowanych KT4D z BVG Berlin. Są to wagony tyrystorowe, z klimatyzacją, całkowitym NG, modernizacją wnętrza i całym wyposażeniem. Tanie one nie są, a przy obecnej kondycji finansowej raczej ciężko znaleźć pieniądze. No, ale skoro zakupili używane Mercedesy z BVG to i tramwaje mogliby kupić. Tym bardziej, ze sporo miast ma na nie oko (jak również na T6A2). Zakup przez ZKM tych wagonów byłby alternatywą dla sypiących się stopiątek, które długo już nie pojeżdżą dlatego trzeba kupić coś nowego prócz niskopodłogowców.
A tak oto wygląda wnętrze tego tramwaju: http://www.railfaneurope.net/pix/de/tra ... 013935.jpg
Co o tym myśłicie?
Ostatnio zmieniony 2007-07-05, 13:11 przez Damhan, łącznie zmieniany 2 razy.

Podi

Post autor: Podi »

Jechałem w tym Berlinie - krótko mówiąc full wypas... Gt8 przy tym to graty....

A mi NEO mówił, że Szczecin chce je kupić...

Robert

Post autor: Robert »

Moim zdaniem to bardzo dobry tramwaj. Są bardzo zadbane i jadąc nie robią dużo hałasu. Będąc w Berlinie zrobiły na mnie dużo wrażenie. Jestem za. Poznań też mółby je kupić, ja bym się nieobraził :biggrin:

Damhan

Post autor: Damhan »

Podi pisze:A mi NEO mówił, że Szczecin chce je kupić...
A przecież napisałem w pierwszym poście: "sporo miast ma na nie oko". ;)

voy

Post autor: voy »

Bardzo ładne i bardzo zadbane. Nie dziwne że wiele miast ma na nie oko. Jaką one mają szerokość?

Podi

Post autor: Podi »

Damhan pisze:A przecież napisałem w pierwszym poście: "sporo miast ma na nie oko". ;)
Pod takie gadanie można wstawić każde Polskie miasto...
Robert pisze:Poznań też mółby je kupić, ja bym się nieobraził :biggrin:
Ale pewnie nie kupi...

Robson

Post autor: Robson »

Podi pisze:A mi NEO mówił, że Szczecin chce je kupić...
MZK Gorzowskie tez mialo na oku ale chyba teraz sie cos odmienilo.

Podi

Post autor: Podi »

Robson pisze:MZK Gorzowskie tez mialo na oku ale chyba teraz sie cos odmienilo.
Wy mieliście ponoć chrapkę na M8S.... Ech te domysły...

Robson

Post autor: Robson »

M8S na pewno nie ale N8S nie wiem, za dlugie troche jak na nasze przystanki. Dyrekcja MZK przeciez byla w Rheinbahnie, chcieli kupic GT6 ale okazaly sie za drogie. Czyli widmo kasacji 105Na jest nadal w miare odlegle.

ppln

Post autor: ppln »

Na M8S miało chętkę któreś łódzkie przedsiębiorstwo od podmiejskich (43), ale nie wiem czy jeszcze ma ;) A ta Tatra jest niska na całej linii czy tylko w części?

Podi

Post autor: Podi »

ppln pisze:A ta Tatra jest niska na całej linii czy tylko w części?
W ogóle nie jest...

Damhan

Post autor: Damhan »

Podi pisze:Pod takie gadanie można wstawić każde Polskie miasto...
Na pewno nie Warszawę ;)

Przypominam, ze to tylko wstępne rozmowy. Najpierw Gdańsk chciał kupić GT6, ale tych podobno już zabrakło w Niemczech (nie wiem czy to prawda), więc zabrali sięza Tatry. Najmilej widziane byłyby T6A2, ale tych BVG jeszcze nie sprzedaje, więc można sobie gdybać. :)

Podi

Post autor: Podi »

Damhan pisze:Najpierw Gdańsk chciał kupić GT6, ale tych podobno już zabrakło w Niemczech (nie wiem czy to prawda)
Na pewno nie ma ich już w Kassel i w Franfurkcie nad Menem, no ale tam jest przecież 80 sieci tramwajowych...
Damhan pisze:Najmilej widziane byłyby T6A2, ale tych BVG jeszcze nie sprzedaje, więc można sobie gdybać. :)
Oni mają sobie coś zostawić ponoć,bo budują nowe trasy i muszą coś wtedy puścić :)

Damhan

Post autor: Damhan »

Podi pisze:Na pewno nie ma ich już w Kassel i w Franfurkcie nad Menem, no ale tam jest przecież 80 sieci tramwajowych...
No, nie wiem. Na tym się nie znam. powtarzam tylko czego się dowiedziałem. :)

Co do tych Tatr to tak jak pisałem. ZKM właśnie przeżywa kryzys finansowy, więc nie wiem czy warto myśleć o takich Tatrach. Tanie to pewnie one nie są. :/

jacool

Post autor: jacool »

Damhan pisze:ZKM właśnie przeżywa kryzys finansowy
co widać dokładnie po stanie taboru :(

Damhan

Post autor: Damhan »

jacool pisze:co widać dokładnie po stanie taboru :(
To prawda. Niektóre składy są w opłakanym stanie. na szczęście większość ma się dobrze (chodzi o stan wizualny, pomijam techniczny) :)

jacool

Post autor: jacool »

Damhan pisze:na szczęście większość ma się dobrze (chodzi o stan wizualny, pomijam techniczny)
Piszesz o tramwajach? Jeśli tak, to chyba żart. Potrójniaki (z małymi wyjątkami, nawet 1300 już ślicznie rdzewieje :( ) są w opłakanym stanie wizualnym, nie mówiąc już o technicznym :( Składy dwuwagonowe wygladaja znośnie (ale też są wyjątki, pomimo wykopania na Ożelazkowanie do Łodzi najgorszych), ale gorzej już jest z tym czego pasażer nie widzi - najwyżej słyszy i czuje.
Jak wygląda w tym roku plan modernizacji (jeśli taki jest) ?
Najbardziej nie podoba mi się olewanie drobnostek. Tu nie dokręcimy śrubki, tam nie zamalujemy odprysku, tutaj nie zamkniemy napędu drzwi, tam szafka WN niech sobie stoi otwarta... Potem jedzie sobie taki tramwaj i po prostu straszy. Niedokręcone śrubki wyrastają w dorosłe urwane elementy wyposażenia, odprysk przeradza się w ognisko rdzy, niepozamykane szafki trzeskają i się dzwiczki się urywają itd... Nie dość że wyglada nieciekawie, to jeszcze skutki takich drobnych zaniedbań są potem kosztowniejsze niż wczesniejsze zapobieganie. Mały koszt, a o ile lepiej tabor mógłby wygladać. Albo fartuchy krzywo poprzykrecane, powyginane... To nie przystoi firmie dbającej o wizerunek.

Podi

Post autor: Podi »

Ale niskopodłogowce kupujecie,więc nierozumiem...

jacool

Post autor: jacool »

To troche malo. Przydaloby sie z trzy razy tyle. I jeszcze powazne traktowanie 105na. Bo na razie to sklady niszczeja :(

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Coś mi się dziwnie wydaje, że skoro taki ZKM Gdańsk jest biedny i nie stać ich na bieżące naprawy i konserwacje taboru, to tym bardziej nie kupią berlińskich KT4D. Ponieważ, ze względu na modernizację jaką przeprowadzono w Berlinie, po prostu BVG Berlin tanio ich nie sprzeda.

Reasumując. Jeśli ZKM-u nie stać na remonty, to tym bardziej na KT4D :mruga:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tabor produkcji zagranicznej”