Tatra KT4D

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o tramwajach produkowanych za granicą...
james206

Post autor: james206 »

szubak pisze:Nikt nie wycofuje tego co sie komus "znudzilo", gdyz każde przedsiębiorstwo by upadło gdyby tylko takie argumenty były brane pod uwagę.
To chyba jasne, że to była ironiczna przenośnia, kpiąca z polskich realiów. Sam dobrze to ująłeś pisząc w cudzysłowie, który ja ominąłem. :mruga:

Adrian_

Post autor: Adrian_ »

Widzę, że kol. wocash nie uaktualnia tematu o Tatrach w Szczecinie, zatem muszę go wyręczyć i spiesznie donoszę, iż w dniu wczorajszym na ulicach Szczecina odbyły się testy wszystkich 6-ciu Tatr KT4Dt należących do szczecińskiego MZK. Tramwaje te poruszały się po mieście solo. Podczas tych testów dało się zauważyć m.in. nową numerację taborową tych wagonów. Początkowo szczecińskie MZK chciało wprowadzić dla tych tramwajów numerację w zakresie 10xx. Ostatecznie została uproszczona i wszystkie Tatry KT4Dt w Szczecinie posiadają numerację 1xx. Zdjęcia z wczorajszych testów Tatr dołączę ok.14:00, gdyż obecnie nie działa mi TWB :).

wocash

Post autor: wocash »

Kol. wocash nie zamieszczał żadnych nowych wiadomości, ponieważ uznał to za zbędne, zamieszczanie kolejnych postów po każdej jeździe próbnej kolejnych wozów. Był zamieszczony jeden news dotyczący pierwszego liniowego składu. Oczywiście jeśli jest ktoś żądny tej wiedzy mogę takie informacje tutaj zamieszczać. Jeżeli chodzi o tą numerację to wagon #100 otrzymał taki numer w ramach testu wizualnego, po którym zarząd miał zdecydować jak się prezentuje nowa czcionka na nowych tramwajach.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Minęło trochę czasu.. Co słychać w Szczecinie ? ;)

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Interesujący sposób osłaniania sprzęgów:
http://transport.asi.pwr.wroc.pl/2-123541.html
http://transport.asi.pwr.wroc.pl/2-125083.html
Wygląda, jakby jakiś pieszy wszedł na tory i poduszka powietrzna odpaliła :D
Nie mogliby chociażby pokombinować ze sprzęgami od 105-tek…?

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Ciekawy jestem, czy ten worek.. sorki, osłona sprzęgu, to wymysł MZK, czy BVG ;)

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

J-31 pisze:Ciekawy jestem, czy ten worek.. sorki, osłona sprzęgu, to wymysł MZK, czy BVG ;)
MZK, nie ma żadnych zdjęć katówek będących własnością BVG z czymś takim.
Albo to naprawdę jakieś airbagi dla pieszych. xD

plati

Post autor: plati »

No to proszę mamy kolejny polski patent: pierwszą w świecie tramwajową poduszkę powietrzną dla pieszych :D
mały OT: żeby to dotrwało do przyszłych wakacji, wtedy też planuję odwiedzić Szczecin :)

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

Tymczasem jak wieść gminna niesie, oprócz Skód Szczecin przy okazji zakupów Tatr zainteresował się tramwajem typu Leoliner. Co ciekawe jest to także uwidocznione także...w niemieckiej Wikipedii: http://de.wikipedia.org/wiki/Leoliner

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

W 1987 albo 1997 powiedziałbym, że to całkiem niebrzydki tramwaj. W 2007 już tak raczej nie stwierdzę — ten design ma raczej odpowiadający innemu przedziałowi czasowemu ;)
Wprawdzie z języków znam tylko angielski i łacinę kuchenną, ale z tego co przeczytałem w tym artykule, to czy to nie jest twórczość własna lipskiego przewoźnika tramwajowego? Jeśli tak, to cienko to widzę…
Ma ktoś wiecęj danych n/t tego tramwaju?

[ Dodano: Nie 07 Sty, 07 00:44 ]
Zauważcie, że ma już nawet airbagi a’la Szczecin :D

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

To akurat jest rzeczą, którą można poprawić. Leolinery dla Halberstadt będą się różnić od protoplastów z Lipska (niestety, moim zdaniem będą brzydsze). Przypuszczam, że Szczecin otrzymałby tramwaj ze wzornictwem jeszcze innym, projektowanym dla Szczecina.
plocmaster pisze:to nie jest twórczość własna lipskiego przewoźnika tramwajowego?
Wydaje mi się (musiałbym znaleźć tekst o Leolinerze, ale to już innym razem) jest to spółka, która działa na podobnej zasadzie co Protram, tyle, że lepiej wyposażona.

Adam 4044

Odp

Post autor: Adam 4044 »

Na moje oko wyglada jakby 2 przegubowce były złączone w wagony. Ale 1 raz go widzę i ciężko opiniować czy fajny czy też nie

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

Adam 4044 pisze:Na moje oko wyglada jakby 2 przegubowce były złączone w wagony.
Bo to są dwa przegubowce połączone w pociąg. Jeśli są zainteresowani to wklepie skrócony opis tego wagonu. Ale jeśli Szczecin zdecydował by się na zakup tej klasy wagonów (w niskowejściowych tramwajów dwuczłonowych na rynku jest jeszcze Flexity Classic) to myślę, że jest to decyzja właściwa przy braku środków na zakup taboru "z wyższej półki". Być może Szczecin jest zainteresowany tramwajen NGTW8 z lipskiej fabryki (gdy otrzymałem te informację nie zostało to określone). Strona producenta jest warta lektury.

bystrzak2000

Post autor: bystrzak2000 »

A jaka jest cena takiego Leolinera i ile ma niskiej podłogi?

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

Więc zbudowany na w oparciu o zmodernizowanyche wózki Tatry Leoliner kosztuje podobno ok. 1,4 mln euro. Sama spółka, produkująca Leolinery FBL- Leoliner Fahrzeug-Bau Leipzig GmbH, założona została przez lipskiego przewoźnika LVB. Montaż rozpoczą się w dawnej hali montażowen zakładów Kirow Werke w Plagwitz. Liczono, że głównym udziałowcem stanie się Vosloh Kiepe, ale nie wyszło.

Podi

Post autor: Podi »

Tak się składa, że jakieś 1,5 roku temu w GW był dodatek o mieście Lipsku, gdzie znalazł się artykuł o tym tramwaju. Jako, że zbieram wycinki, udostępniam to:
Obrazek

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

TLG pisze:Jeśli są zainteresowani to wklepie skrócony opis tego wagonu.
:P
Tramwaj jakoś mnie nie zachwyca, te zmodernizowane wózki z Tatry… Sprawia wrażenie, że to pojazd robiony jak najniższym kosztem chałupniczymi metodami.
Zaś wycinek — chyba tłumaczony jakimś tłumaczem z internetu… Prawie bez sensu. To naprawdę GW? :shocked:

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

plocmaster pisze:te zmodernizowane wózki z Tatry…
Wózki są nowe, ale wg koncepcji z Tatry.
plocmaster pisze:Sprawia wrażenie, że to pojazd robiony jak najniższym kosztem chałupniczymi metodami.
Tak jak 204 i 205WrAs. A jednak to zupełnie zwyczajne, nowe tramwaje. Tak samo Leoliner. Plusem dla FB: jest własny wózek niskopodłogowy toczny. Myślę, że gdyby PROTRAM miał własny wózek toczny to 205WrAs też wyglądałby trochę inaczej, np. jak NGTW8. Bo generalnie projekt i testy wytrzymałościowe nowego wózka są najbardziej skomplikowaną kosztowną sprawą.
Wracając do tematu - może Szczecin zainteresuje się np. 205WrAs. Byłoby to w sumie najbardziej oczywiste, bo 205WrAs jest w tej chwili chyba jeszcze tańczy niż Leoliner.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

TLG pisze:Wózki są nowe, ale wg koncepcji z Tatry.
Niewielka różnica.
TLG pisze:Tak jak 204 i 205WrAs. A jednak to zupełnie zwyczajne, nowe tramwaje.
No, tu możnaby polemizować…
TLG pisze:205WrAs jest w tej chwili chyba jeszcze tańczy niż Leoliner
Wie ktoś może, ile konkretnie?

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

plocmaster pisze:Wie ktoś może, ile konkretnie?
Ok. 1mln euro (3.965.000 zł. netto). Szczecin mógłby się skusić zamiast kupować doczepy do 105N2K/2000. Taki WrAs jest o tyle lepszy od - powiedzmy - składu silnikowy+doczepa niskopodłogowa, że jest pojemniejszy (gdy pierwszy raz jechałem gdańskim 114Na byłem pod wrażeniem pojemności, przynajmniej optycznie wprawia on wrażenie pojemnego wagonu). Ale to już sprawa Szczecina i przetargu, który może kiedyś w końcu rozpiszą.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tabor produkcji zagranicznej”