Tatra KT4D
Widzę, że kol. wocash nie uaktualnia tematu o Tatrach w Szczecinie, zatem muszę go wyręczyć i spiesznie donoszę, iż w dniu wczorajszym na ulicach Szczecina odbyły się testy wszystkich 6-ciu Tatr KT4Dt należących do szczecińskiego MZK. Tramwaje te poruszały się po mieście solo. Podczas tych testów dało się zauważyć m.in. nową numerację taborową tych wagonów. Początkowo szczecińskie MZK chciało wprowadzić dla tych tramwajów numerację w zakresie 10xx. Ostatecznie została uproszczona i wszystkie Tatry KT4Dt w Szczecinie posiadają numerację 1xx. Zdjęcia z wczorajszych testów Tatr dołączę ok.14:00, gdyż obecnie nie działa mi TWB .
Kol. wocash nie zamieszczał żadnych nowych wiadomości, ponieważ uznał to za zbędne, zamieszczanie kolejnych postów po każdej jeździe próbnej kolejnych wozów. Był zamieszczony jeden news dotyczący pierwszego liniowego składu. Oczywiście jeśli jest ktoś żądny tej wiedzy mogę takie informacje tutaj zamieszczać. Jeżeli chodzi o tą numerację to wagon #100 otrzymał taki numer w ramach testu wizualnego, po którym zarząd miał zdecydować jak się prezentuje nowa czcionka na nowych tramwajach.
Interesujący sposób osłaniania sprzęgów:
http://transport.asi.pwr.wroc.pl/2-123541.html
http://transport.asi.pwr.wroc.pl/2-125083.html
Wygląda, jakby jakiś pieszy wszedł na tory i poduszka powietrzna odpaliła
Nie mogliby chociażby pokombinować ze sprzęgami od 105-tek…?
http://transport.asi.pwr.wroc.pl/2-123541.html
http://transport.asi.pwr.wroc.pl/2-125083.html
Wygląda, jakby jakiś pieszy wszedł na tory i poduszka powietrzna odpaliła
Nie mogliby chociażby pokombinować ze sprzęgami od 105-tek…?
Tymczasem jak wieść gminna niesie, oprócz Skód Szczecin przy okazji zakupów Tatr zainteresował się tramwajem typu Leoliner. Co ciekawe jest to także uwidocznione także...w niemieckiej Wikipedii: http://de.wikipedia.org/wiki/Leoliner
W 1987 albo 1997 powiedziałbym, że to całkiem niebrzydki tramwaj. W 2007 już tak raczej nie stwierdzę — ten design ma raczej odpowiadający innemu przedziałowi czasowemu
Wprawdzie z języków znam tylko angielski i łacinę kuchenną, ale z tego co przeczytałem w tym artykule, to czy to nie jest twórczość własna lipskiego przewoźnika tramwajowego? Jeśli tak, to cienko to widzę…
Ma ktoś wiecęj danych n/t tego tramwaju?
[ Dodano: Nie 07 Sty, 07 00:44 ]
Zauważcie, że ma już nawet airbagi a’la Szczecin
Wprawdzie z języków znam tylko angielski i łacinę kuchenną, ale z tego co przeczytałem w tym artykule, to czy to nie jest twórczość własna lipskiego przewoźnika tramwajowego? Jeśli tak, to cienko to widzę…
Ma ktoś wiecęj danych n/t tego tramwaju?
[ Dodano: Nie 07 Sty, 07 00:44 ]
Zauważcie, że ma już nawet airbagi a’la Szczecin
To akurat jest rzeczą, którą można poprawić. Leolinery dla Halberstadt będą się różnić od protoplastów z Lipska (niestety, moim zdaniem będą brzydsze). Przypuszczam, że Szczecin otrzymałby tramwaj ze wzornictwem jeszcze innym, projektowanym dla Szczecina.
Wydaje mi się (musiałbym znaleźć tekst o Leolinerze, ale to już innym razem) jest to spółka, która działa na podobnej zasadzie co Protram, tyle, że lepiej wyposażona.plocmaster pisze:to nie jest twórczość własna lipskiego przewoźnika tramwajowego?
Bo to są dwa przegubowce połączone w pociąg. Jeśli są zainteresowani to wklepie skrócony opis tego wagonu. Ale jeśli Szczecin zdecydował by się na zakup tej klasy wagonów (w niskowejściowych tramwajów dwuczłonowych na rynku jest jeszcze Flexity Classic) to myślę, że jest to decyzja właściwa przy braku środków na zakup taboru "z wyższej półki". Być może Szczecin jest zainteresowany tramwajen NGTW8 z lipskiej fabryki (gdy otrzymałem te informację nie zostało to określone). Strona producenta jest warta lektury.Adam 4044 pisze:Na moje oko wyglada jakby 2 przegubowce były złączone w wagony.
Więc zbudowany na w oparciu o zmodernizowanyche wózki Tatry Leoliner kosztuje podobno ok. 1,4 mln euro. Sama spółka, produkująca Leolinery FBL- Leoliner Fahrzeug-Bau Leipzig GmbH, założona została przez lipskiego przewoźnika LVB. Montaż rozpoczą się w dawnej hali montażowen zakładów Kirow Werke w Plagwitz. Liczono, że głównym udziałowcem stanie się Vosloh Kiepe, ale nie wyszło.
SąTLG pisze:Jeśli są zainteresowani to wklepie skrócony opis tego wagonu.
Tramwaj jakoś mnie nie zachwyca, te zmodernizowane wózki z Tatry… Sprawia wrażenie, że to pojazd robiony jak najniższym kosztem chałupniczymi metodami.
Zaś wycinek — chyba tłumaczony jakimś tłumaczem z internetu… Prawie bez sensu. To naprawdę GW?
Wózki są nowe, ale wg koncepcji z Tatry.plocmaster pisze:te zmodernizowane wózki z Tatry…
Tak jak 204 i 205WrAs. A jednak to zupełnie zwyczajne, nowe tramwaje. Tak samo Leoliner. Plusem dla FB: jest własny wózek niskopodłogowy toczny. Myślę, że gdyby PROTRAM miał własny wózek toczny to 205WrAs też wyglądałby trochę inaczej, np. jak NGTW8. Bo generalnie projekt i testy wytrzymałościowe nowego wózka są najbardziej skomplikowaną kosztowną sprawą.plocmaster pisze:Sprawia wrażenie, że to pojazd robiony jak najniższym kosztem chałupniczymi metodami.
Wracając do tematu - może Szczecin zainteresuje się np. 205WrAs. Byłoby to w sumie najbardziej oczywiste, bo 205WrAs jest w tej chwili chyba jeszcze tańczy niż Leoliner.
Ok. 1mln euro (3.965.000 zł. netto). Szczecin mógłby się skusić zamiast kupować doczepy do 105N2K/2000. Taki WrAs jest o tyle lepszy od - powiedzmy - składu silnikowy+doczepa niskopodłogowa, że jest pojemniejszy (gdy pierwszy raz jechałem gdańskim 114Na byłem pod wrażeniem pojemności, przynajmniej optycznie wprawia on wrażenie pojemnego wagonu). Ale to już sprawa Szczecina i przetargu, który może kiedyś w końcu rozpiszą.plocmaster pisze:Wie ktoś może, ile konkretnie?