Tatra KT4D
SąTLG pisze:Jeśli są zainteresowani to wklepie skrócony opis tego wagonu.
Tramwaj jakoś mnie nie zachwyca, te zmodernizowane wózki z Tatry… Sprawia wrażenie, że to pojazd robiony jak najniższym kosztem chałupniczymi metodami.
Zaś wycinek — chyba tłumaczony jakimś tłumaczem z internetu… Prawie bez sensu. To naprawdę GW?
Wózki są nowe, ale wg koncepcji z Tatry.plocmaster pisze:te zmodernizowane wózki z Tatry…
Tak jak 204 i 205WrAs. A jednak to zupełnie zwyczajne, nowe tramwaje. Tak samo Leoliner. Plusem dla FB: jest własny wózek niskopodłogowy toczny. Myślę, że gdyby PROTRAM miał własny wózek toczny to 205WrAs też wyglądałby trochę inaczej, np. jak NGTW8. Bo generalnie projekt i testy wytrzymałościowe nowego wózka są najbardziej skomplikowaną kosztowną sprawą.plocmaster pisze:Sprawia wrażenie, że to pojazd robiony jak najniższym kosztem chałupniczymi metodami.
Wracając do tematu - może Szczecin zainteresuje się np. 205WrAs. Byłoby to w sumie najbardziej oczywiste, bo 205WrAs jest w tej chwili chyba jeszcze tańczy niż Leoliner.
Ok. 1mln euro (3.965.000 zł. netto). Szczecin mógłby się skusić zamiast kupować doczepy do 105N2K/2000. Taki WrAs jest o tyle lepszy od - powiedzmy - składu silnikowy+doczepa niskopodłogowa, że jest pojemniejszy (gdy pierwszy raz jechałem gdańskim 114Na byłem pod wrażeniem pojemności, przynajmniej optycznie wprawia on wrażenie pojemnego wagonu). Ale to już sprawa Szczecina i przetargu, który może kiedyś w końcu rozpiszą.plocmaster pisze:Wie ktoś może, ile konkretnie?
Optycznie ładnie to wygląda, ale pojemnością ustępuje składowi 105na, nie mówiąc już o potrójniaku. Obecnie podczas remontów w Gdańsku, kiedy jedzie 114na, to najlepiej czekać na potrójniaka, byba że ktoś lubi ścisk.TLG pisze:(gdy pierwszy raz jechałem gdańskim 114Na byłem pod wrażeniem pojemności, przynajmniej optycznie wprawia on wrażenie pojemnego wagonu).
GW już dawno przestała być wyznacznikiem jakości (jeśli kiedykolwiek była). Artykuliki knoty są na porządku dziennym.Zaś wycinek — chyba tłumaczony jakimś tłumaczem z internetu… Prawie bez sensu. To naprawdę GW?
Cóż, zawsze to lepsze od stronniczego tabloidu typu Super Fakt albo inny Express Zeitungjacool pisze:GW już dawno przestała być wyznacznikiem jakości (jeśli kiedykolwiek była).
Ale są pewne granice, tamten wygląda jakby pisał go ktoś, kto nie umie po polsku…jacool pisze:Artykuliki knoty są na porządku dziennym.
Co do pojemności — eee, Leoliner zabiera mniej więcej tyle ludzi co 105-tka, więc nie będzie tak źle. Chyba, że uznają, że jak długi i przegubowy, to musi być pojemny i będą go solo puszczać tam, gdzie dwuskłady…
Ja powiem tak - znam ścisk, panujący na niektórych warszawskich trasach. Jest to oczywiste utrudnienie dla pasażerów, ale także dla motorniczego. Zwłaszcza jeśli chodzi o drugi wagon. Dlatego jestem zwolennikiem pojazdów jednoprzestrzennych.jacool pisze:Optycznie ładnie to wygląda, ale pojemnością ustępuje składowi 105na, nie mówiąc już o potrójniaku. Obecnie podczas remontów w Gdańsku, kiedy jedzie 114na, to najlepiej czekać na potrójniaka, byba że ktoś lubi ścisk.
Oczywiście - jak się domyślam - w szczecińskich tramwajach nie ma aż takich potoków pasażerskich. Dlatego przypuszczam, że taki trójczłon to dobre rozwiązanie dla szczecińskiej sieci.
Apropos tych doczep, czy wiadomo już, czy Protram wygrał ten przetargTLG pisze:Szczecin mógłby się skusić zamiast kupować doczepy do 105N2K/2000.
W środku 205WrAs bardzo przypomina 114Na, więc zapewne pojemność jest podobna: http://www.kmkz.wroclaw.pl/images/2/2b/ ... rotram.jpgTLG pisze:Taki WrAs jest o tyle lepszy od - powiedzmy - składu silnikowy+doczepa niskopodłogowa, że jest pojemniejszy (gdy pierwszy raz jechałem gdańskim 114Na byłem pod wrażeniem pojemności, przynajmniej optycznie wprawia on wrażenie pojemnego wagonu). Ale to już sprawa Szczecina i przetargu, który może kiedyś w końcu rozpiszą.
Współczuję. Wiem jak to jest. Do 105 ludzie wejdą spokojnie, upchają się, na szybach rozpłaszczą i jazda. Ale w 114 są schody. Stałem kiedyś na tych schodach do członu niskopodłogowego w tłoku i... wolę poczekać na kolejny tramwaj.TLG pisze:Ja powiem tak - znam ścisk, panujący na niektórych warszawskich trasach.
114 ma dużo wad.
Szczerze? 205WrAs jest bardziej podobny do 105 niż 114. Ale rozwiązanie wnętrza dokładnie identyczne. Będą te same problemy - no może poza drzwiamiW środku 205WrAs bardzo przypomina 114Na, więc zapewne pojemność jest podobna
Ale nie zapominajmy, że drugi wagon (o ile nie doczepą czynną) posiada kabinę motorniczego, co zmniejsza pojemność. Poza tym 105 nie posiada w standardzie rzeźni (np. we Wrocławiu po modernizacjach jest), a w niektórych miastach montuje się w wagonie dodatkowy rząd siedzeń, co skutecznie zmniejsza pojemność. Ja nie chcę rostrzygać, co jest pojemniejsze, bo to trzaby policzyć, ale sądzę, że pojeności są porównywalnejacool pisze:Wiem jak to jest. Do 105 ludzie wejdą spokojnie, upchają się, na szybach rozpłaszczą i jazda. Ale w 114 są schody. Stałem kiedyś na tych schodach do członu niskopodłogowego w tłoku i... wolę poczekać na kolejny tramwaj.
Pierwszy przetarg (nie wiem czy był drugi) wygrał Modertrans czyli poznańskie ZNT Biskupice. Natomiast czy zakończyło się to umową - nie mam pojęcia, jakoś mi to umknęło. Wiadomo, że Modertrans nie ma kompletnie żadnego doświadczenia w budowie tramwajów.bystrzak2000 pisze:Apropos tych doczep, czy wiadomo już, czy Protram wygrał ten przetarg
No historia tego przetargu była taka: najtańszą ofertę złożył Modertrans i najpierw on był zwycięzcą. Jednak drugi pod względem ceny oferent - FPS Poznań - złożył odwołanie do UZP, a ten nakazał powtórną ocenę ofert i wybrano ofertę FPS. Wtedy protest do UZP złożył Protram i ten znów nakazał jeszcze raz oceniać i tym razem zwycięzcą został Protram. Więcej ofert już nie było, ale FPS nie dała za wygraną i w ostatniej chwili złożyła jeszcze jeden protest do UZP. W ostatni czwartek lub piątek rozpatrywał ten wniosek, ale wyników posiedzenia nia znam, stąd moje pytanie czy ktoś z Was go przypadkiem nie znaTLG pisze:Pierwszy przetarg (nie wiem czy był drugi) wygrał Modertrans czyli poznańskie ZNT Biskupice. Natomiast czy zakończyło się to umową - nie mam pojęcia, jakoś mi to umknęło. Wiadomo, że Modertrans nie ma kompletnie żadnego doświadczenia w budowie tramwajów.bystrzak2000 pisze:Apropos tych doczep, czy wiadomo już, czy Protram wygrał ten przetarg
W każdym bądź razie na stronie UM Szcecina jest ogłoszenie o wynikach przetargu z października i tam zwycięzcą jest Protram.
Niezłe jaja — wygrywa ten, kto jako ostatni złoży protest. Ciekawe, kto zaprotestuje jako ostatni.bystrzak2000 pisze:ajtańszą ofertę złożył Modertrans i najpierw on był zwycięzcą. Jednak drugi pod względem ceny oferent - FPS Poznań - złożył odwołanie do UZP, a ten nakazał powtórne wybranie ofert i wybrano ofertę FPS. Wtedy protest do UZP złożył Protram i ten znów nakazał jeszcze raz wybrać i tym razem zwycięzcą został Protram.
Re: Tatra KT4D
Ktoś zna tą tatrę??
http://phototrans.pl/14,618390,0,Tatra_KT4D_4592.html
http://phototrans.pl/14,438530,0,Tatra_KT4D_4592.html
Znalazłem zdjęcia jej poprzednika:
http://www.berlin-straba.de/images/foto ... _800px.jpg
http://www.fotocommunity.de/pc/pc/display/11539648
Był to wagon o numerze taborowym #4591.
http://phototrans.pl/14,618390,0,Tatra_KT4D_4592.html
http://phototrans.pl/14,438530,0,Tatra_KT4D_4592.html
Znalazłem zdjęcia jej poprzednika:
http://www.berlin-straba.de/images/foto ... _800px.jpg
http://www.fotocommunity.de/pc/pc/display/11539648
Był to wagon o numerze taborowym #4591.
Re: Tatra KT4D
Zwykły jeżdżący bar, jakich i w Polsce wiele, tylko że zbudowanych na innych pojazdach — w Lublinie mają ziutka, ktoś gdzieś Ikarusa.
Ciekawe z tym rozruchem, kto idzie ze mną jeździć różnymi tramwajami i sprawdzać, czy się nam wutka nie wyleje?
Ciekawe z tym rozruchem, kto idzie ze mną jeździć różnymi tramwajami i sprawdzać, czy się nam wutka nie wyleje?
Re: Tatra KT4D
Spóźniłeś się. Ja już sprawdzałem. Co prawda Tatry Kt4D nie sprawdzałem i bardzo tego żałuję, ale może i to mi się kiedyś uda