Strona 7 z 10

: 2006-04-19, 20:06
autor: luki
Peter pisze: Te Tatry mają bardzo ciekawą budowę. Mianowicie są podzielone na dwa człony, przy czym każdy z jednym wózkiem. Czy wózki są przymocowane na stałe bez możliwości obrotu w stosunku do pudła (ostoi) lub czy może jest zastosowana specjalna konstrukcja przegubu ?
Ja stawiam że wózki nie są skrętne, chociaż nie wiem jak dokładnie wagon zachowuje się na skręcie (widziałem tylko foty i obrazki ;) ) ale gdyby były wózki skrętne to musiały by być na sprężynach czy jakiejś specjalnej konstrukcji by w czasie prostej jazdy środek (przegub) nie wychylał się poza "korytarz linii".

: 2006-04-19, 21:38
autor: jacool
Gdańsk zastanawia się nad zakupem berlińskich tramwajów

Używane pojazdy miałyby obsługiwać m.in. linię na Chełm - ustaliła "Gazeta".

O tym, że w Gdańsku wkrótce zabraknie tramwajów, mówi się od kilku miesięcy.

- Przyznaję, Zakład Komunikacji Miejskiej już ma problemy - mówi Antoni Szczyt, wicedyrektor wydziału gospodarki komunalnej w gdańskim Urzędzie Miejskim. - A właśnie rozpoczynamy budowę linii na Chełm i planujemy dalszą rozbudowę, m.in. na Morenę. Zresztą nie chodzi tylko o liczbę pojazdów i wydłużenie tramwajowych tras... Nowe linie do dzielnic górnego tarasu będą biegły ostro pod górkę, według naszych informacji większość tramwajów należących do ZKM nie byłaby w stanie bezpiecznie wjechać po tak bardzo nachylonych torach. Do takich ostrych wjazdów nadają się m.in. cztery niskopodłogowe citadisy i trzy nowe tramwaje, które zamierzamy kupić w tym roku.

Tych siedem wozów wystarczy jednak tylko do obsługi jednej linii kursującej między śródmieściem Gdańska a pętlą na Chełmie. Dla pasażerów jadących do Oliwy czy Wrzeszcza oznaczałoby to konieczność przesiadki na przystankach w centrum.

- Wiemy o kłopotach z taborem - mówi Piotr Michalski z Zarządu Transportu Miejskiego, który ustala rozkłady jazdy i zleca przewozy ZKM-owi. - Mam nadzieję, że do czasu otwarcia nowej trasy [2008 rok - red.] ZKM zdobędzie wystarczającą liczbę odpowiednich pojazdów. Ale rozważamy też linię kursującą wahadłowo z Chełmu do centrum.

Według naszych informacji ZKM myśli o zakupie m.in. Tatry KT4 z Berlina, które w najbliższych latach będą wycofywane z użycia w stolicy Niemiec. - Przymierzamy się do takich zakupów, ale na razie robimy rozpoznanie rynku - przyznaje Izabela Kozicka-Prus, rzecznik ZKM. - Ewentualne zakupy wchodzą w rachubę dopiero po 2008 roku, więc o jakichkolwiek kwotach trudno mówić. Myślimy o kupnie około 40 składów.

http://miasta.gazeta.pl/trojmiasto/1,35 ... l?skad=rss

: 2006-04-20, 09:51
autor: J-31
Dobra, to w związku z tym artykułem, ktorego treść przytoczył powyżej kol. Jacool. - ja stawiam pytanie, do kolegów ze Szczecina. Czy berlińskie Tatry KT4D mają piasecznice ? :P

: 2006-04-20, 15:39
autor: wocash
J-31 pisze:Dobra, to w związku z tym artykułem, ktorego treść przytoczył powyżej kol. Jacool. - ja stawiam pytanie, do kolegów ze Szczecina. Czy berlińskie Tatry KT4D mają piasecznice ?
A ja na przytoczone pytanie odpowiem że owe tramwaje posiadają piasecznice xD

: 2006-04-20, 15:50
autor: Damhan
Mogłem nie zmieniać pierwotnej nazwy tematu, czyli "Tatry KT4D w Gdańsku". Bowiem teraz stała się ona aktualna. ;) Bardzo się cieszę, tym bardziej, że to nie były tylko nic nie znaczące przecieki, ale już poważne myślenie o renowacji taboru. Już ktoś się wypowiada, piszą o tym w gazecie, więc jest spora szansa. A według mnie to jakies bzdury o tym, że 105 nie mogłyby wjeżdżać na Chełm (nawet żelazka). Wtedy tak naprawdę mogliby nie budować tej linii, bo priorytem powinno być połaczenia Gdańska-Południa z resztą miasta szybkim i komfortowym trasportem. Chociaż może to zmobilizuje miasto do kupna nowych niskaczy. Wtedy bym się nie pogniewał. ;)

: 2006-04-20, 16:30
autor: Podi
"Linia wahadłowa"
, ale kombinują jak zawsze...

: 2006-04-20, 17:38
autor: Damhan
Podi pisze:ale kombinują jak zawsze...
A u was to nie ma linii wahadłowych? :chytry:

: 2006-04-20, 20:56
autor: Peter
luki pisze:Ja stawiam że wózki nie są skrętne (...)
Ja też tak obstawiam, ponieważ wagon ten jest podzielony na dwa praktycznie równe człony, więc jest to najprostsze rozwiązanie w tym przypadku, najmniej kosztowne i w zasadzie bezawaryjne z technicznego punktu widzenia. :mruga:

: 2006-04-20, 21:26
autor: Damhan
Ja jestem ciekaw co znaczy stwierdzenie "po 2008 r". Czy chodzi o rok 2009 lub 2010? Wtedy w Belinie może się już nie ostać ani jedna Tatra. No i dziwię się czemu akurat taka data. :)

[ Dodano: 2006-04-20, 21:54 ]
A jeszcze J-31: Jakaś taka twoja Tatra na rysunku wydaje mi się trochę za krótka ;)

: 2006-04-21, 11:04
autor: J-31
Damhan pisze:Ja jestem ciekaw co znaczy stwierdzenie "po 2008 r". Czy chodzi o rok 2009 lub 2010? Wtedy w Belinie może się już nie ostać ani jedna Tatra. No i dziwię się czemu akurat taka data. :)
Oooops. ZKM musi się spieszyć, bo w 2009 może się okazać za późno :mruga:
Damhan pisze: A jeszcze J-31: Jakaś taka twoja Tatra na rysunku wydaje mi się trochę za krótka ;)
Mnie też się wydaje trochę za krótka, ale tak mi wychodzi. Na razie tak ją zostawię. ;)

: 2006-04-21, 15:47
autor: Podi
Damhan pisze:A u was to nie ma linii wahadłowych? :chytry:
Na stałe po nowowybudowanej trasie-nie...

: 2006-04-24, 17:31
autor: Mateusz
J-31 pisze:Czy berlińskie Tatry KT4D mają piasecznice ?
Mają i to automatyczne :D jechałem i sie piaseczek sam sypał i był taki piękny odgłos sypiącego się piaseczku :-P

---

A tak p. Turczyn chce przemalować Tatry... (Rusynek J-31 oczywiście)
Obrazek

Tatra KT4Dt w Szczecinie

: 2006-10-27, 20:23
autor: wocash
Pozwoliłem sobie założyć nowy temat, gdyż informacje przekazywane już od dłuższego czasu dzisiaj można uznać za fakty :D :D .

"Dzisiejszej nocy dwa pierwsze wagony Tatra KT4Dt dotarły na zajezdnię Pogodno. Przed godz. 8:00 rozpoczął się ich rozładunek. Dokładnie o godz. 9:13 pierwsza przywieziona Tatra KT4Dt (ex 7022) dotknęła torów. Chwilę potem samodzielnie przejechała na kanały naprawcze zajezdni Pogodno. Po godz. 10 odbył się rozładunek drugiego wagonu - ex 7021. Transport kolejnego odbędzie się prawdopodobnie w nocy z piątku na sobotę, a czwarty (i ostatni w tym miesiącu) wagon spodziewany jest w Szczecinie w najbliższy poniedziałek. "
źródło: KoMiS

Tak więć żeby nie mieszać już w tamtym temacie informacje o następnych dostawach zamieszczane będą w tym temacie. (Mam nadzieję że administracja będzie nie jest tremu przeciwna :P )

Fotki:
[ 1 ] [ 2 ] [ 3 ] [ 4 ] [ 5 ] [ 6 ] [ 7 ]

: 2006-10-27, 20:28
autor: pmaster
Nareszcie…
1. To będzie jeździć pojedynczo czy w składach?
2. Odkręcą środkowy rząd foteli?

: 2006-10-27, 20:32
autor: wocash
Na te pytania postaram się odpowiedzieć w jak najkrótszym czasie ale na dzień dzisiejszy jeszcze nic mi nie wiadomo.

: 2006-10-27, 21:59
autor: Adrian_
wocash pisze:Dzisiejszej nocy dwa pierwsze wagony Tatra KT4Dt dotarły na zajezdnię Pogodno.
Gratuluję szczecińskiemu MZK "nowych" tramwajów. Trzeba przyznać, iż całkiem nieźle się trzymają. Mam tylko nadzieję, że MZK przemaluje je wkrótce w barwy firmowe :).

: 2006-10-28, 08:28
autor: wocash
Adrian_ pisze: Gratuluję szczecińskiemu MZK "nowych" tramwajów. Trzeba przyznać, iż całkiem nieźle się trzymają. Mam tylko nadzieję, że MZK przemaluje je wkrótce w barwy firmowe :).
No niestety musze cie zmartwic ale chodzą takie pogłoski, że tatry mają dostać jedynie czerwone paski na obie burty a jak długo to potrwa i na ile pewna jest ta wiadomośćź tego nie wiadomo.

: 2006-10-28, 15:11
autor: ep40
A jak one bez środkowego wózka utrzymują równowagę?

: 2006-10-28, 15:22
autor: pmaster
A jak one bez środkowego wózka utrzymują równowagę?
Oba człony utrzymują się na 1 wózku (przypomnij sobie Konstalowskie N-ki), i są połączone przegubem. Czemu tu się dziwić?

: 2006-10-28, 16:37
autor: Robson
Jak wózki są na środku każdego członu to bedą poziom trzymać.