Strona 8 z 10

: 2006-10-29, 13:59
autor: ep40
I to jest dobre, jest to jeden z niewielu tramwajów w którym po rozczłonkowaniu przynajmniej jeden człon pojedzie bez drugiego.

[ Dodano: 2006-10-29, 13:02 ]
Ale duże masy muszą na ten wózek działać bo w eNce to wózek zajmował większość długości pojazdu a tu kontrast: większa masa (bo dłuższy) i mniejszy wózek.

: 2006-10-29, 16:05
autor: Adrian_
wocash pisze:No niestety musze cie zmartwic ale chodzą takie pogłoski, że tatry mają dostać jedynie czerwone paski na obie burty a jak długo to potrwa i na ile pewna jest ta wiadomość tego nie wiadomo.
Szkoda, ale przynajmniej dobre i to, że MZK chociaż troszeczkę je "upiększy" tak, by odróżniały się od reszty taboru. Wocash, a czy wiesz może, czy MZK zamierza w najbliższym czasie wyremontować te wagony? a może już zaczęli wykonywać przy nich drobne prace remontowe? (oprócz wyżej wspomnianego malowania) :).

: 2006-10-29, 16:40
autor: Piotrek_2274
Adrian_ pisze:Wocash, a czy wiesz może, czy MZK zamierza w najbliższym czasie wyremontować te wagony?
Czy jest sens remontować wagony które są wręcz w stanie idealnym?:P

: 2006-10-29, 16:46
autor: Adrian_
Piotrek_2274 pisze:Czy jest sens remontować wagony które są wręcz w stanie idealnym?:P
Co do tego "stanu idealnego" to jest to trochę nad wyrost powiedziane. Owszem, trzymają się całkiem nieźle, ale nie zapominajmy też, iż te wagony mają kilkanaście lat i jeśli nie teraz, to za parę lat zacznie się je remontować. Stąd moje pytanie, gdyż niektóre pojazdy kupowane jako używki po pewnym czasie są remontowane :).

: 2006-10-29, 17:18
autor: Robson
ALe nie wagony z BVG one miały NG i jak to niemcy bardzo dbali o te wagony. Przez to wydaje mi się że pojeżdżą z 15lat bez większych remontów.

: 2006-10-29, 18:17
autor: szubak
Adrian_ pisze:Co do tego "stanu idealnego" to jest to trochę nad wyrost powiedziane. Owszem, trzymają się całkiem nieźle, ale nie zapominajmy też, iż te wagony mają kilkanaście lat i jeśli nie teraz, to za parę lat zacznie się je remontować. Stąd moje pytanie, gdyż niektóre pojazdy kupowane jako używki po pewnym czasie są remontowane :).
Przeciez one mialy robiona modernizacje w Berlinie po ktorej zreszta juz niewiele jezdzily, gdyz kupili niskopodlogowce...
Czekaly sobie w zajezdni az ktos je przygarnie :D

: 2006-10-30, 01:15
autor: james206
Robson pisze:ALe nie wagony z BVG one miały NG i jak to niemcy bardzo dbali o te wagony. Przez to wydaje mi się że pojeżdżą z 15lat bez większych remontów.
A no właśnie - zagranicą wóz, który ma 15 lat wygląda jak tutaj nawet nie po 7. Ja bym się bardziej martwił o konieczność wykonania im NG, kiedy wyjadą na ulicę. Przy kulturze Polaków to coś czarno to widzę... :wall: Wlepki, markery i noże pójdą w ruch. Szkoda tylko, że nie wszyscy przewoźnicy w Rp. mają podobne wizje odmłodzenia taboru. Szczecin kupuje to co wycofuje Berlin, a Katowice to co Kraków... :roll: To wcale chyba nie wymaga porównania. Cały czas razi ta różnica w polityce taborowej - na zachodzie wycofują to co im się znudziło i już nikomu się nie podoba, a w Polsce jak już naprawdę nie może jeździć... :cry: Inna sprawa, że tam nie dość iż tabor się użytkuje krócej, to nie eksploatuje się go aż tak bardzo. Nawiązując jednak do słów Adriana - myślę, że taka mała odmiana w kolorystyce nikomu nie zaszkodzi. Przynajmniej będzie jakieś małe urozmaicenie ;)

: 2006-10-30, 18:41
autor: szubak
PszonaR pisze: Cały czas razi ta różnica w polityce taborowej - na zachodzie wycofują to co im się znudziło i już nikomu się nie podoba, a w Polsce jak już naprawdę nie może jeździć... :cry: Inna sprawa, że tam nie dość iż tabor się użytkuje krócej, to nie eksploatuje się go aż tak bardzo. Nawiązując jednak do słów Adriana - myślę, że taka mała odmiana w kolorystyce nikomu nie zaszkodzi. Przynajmniej będzie jakieś małe urozmaicenie ;)
Nikt nie wycofuje tego co sie komus "znudzilo", gdyz każde przedsiębiorstwo by upadło gdyby tylko takie argumenty były brane pod uwagę. Po prostu na zachodzie przedsiebiorstwa KM maja wiecej pieniedzy wiec moga sobie pozwolic na szybsza wymiane taboru na niskopodlogowy. Ot tyle.

: 2006-10-31, 00:04
autor: ep40
I tak to co dostał Szczecin to niezły towar.

: 2006-10-31, 09:53
autor: J-31
Wydaje mi się, że tych Tatr może spokojnie pozazdrościć nie jedno przedsiębiorstwo tramwajowe w Polsce, pewnie nawet z Tramwajami Warszawskimi włącznie. :P

: 2006-11-01, 01:49
autor: james206
szubak pisze:Nikt nie wycofuje tego co sie komus "znudzilo", gdyz każde przedsiębiorstwo by upadło gdyby tylko takie argumenty były brane pod uwagę.
To chyba jasne, że to była ironiczna przenośnia, kpiąca z polskich realiów. Sam dobrze to ująłeś pisząc w cudzysłowie, który ja ominąłem. :mruga:

: 2006-11-24, 03:39
autor: Adrian_
Widzę, że kol. wocash nie uaktualnia tematu o Tatrach w Szczecinie, zatem muszę go wyręczyć i spiesznie donoszę, iż w dniu wczorajszym na ulicach Szczecina odbyły się testy wszystkich 6-ciu Tatr KT4Dt należących do szczecińskiego MZK. Tramwaje te poruszały się po mieście solo. Podczas tych testów dało się zauważyć m.in. nową numerację taborową tych wagonów. Początkowo szczecińskie MZK chciało wprowadzić dla tych tramwajów numerację w zakresie 10xx. Ostatecznie została uproszczona i wszystkie Tatry KT4Dt w Szczecinie posiadają numerację 1xx. Zdjęcia z wczorajszych testów Tatr dołączę ok.14:00, gdyż obecnie nie działa mi TWB :).

: 2006-11-24, 17:48
autor: wocash
Kol. wocash nie zamieszczał żadnych nowych wiadomości, ponieważ uznał to za zbędne, zamieszczanie kolejnych postów po każdej jeździe próbnej kolejnych wozów. Był zamieszczony jeden news dotyczący pierwszego liniowego składu. Oczywiście jeśli jest ktoś żądny tej wiedzy mogę takie informacje tutaj zamieszczać. Jeżeli chodzi o tą numerację to wagon #100 otrzymał taki numer w ramach testu wizualnego, po którym zarząd miał zdecydować jak się prezentuje nowa czcionka na nowych tramwajach.

: 2006-12-11, 11:27
autor: J-31
Minęło trochę czasu.. Co słychać w Szczecinie ? ;)

: 2006-12-11, 18:38
autor: pmaster
Interesujący sposób osłaniania sprzęgów:
http://transport.asi.pwr.wroc.pl/2-123541.html
http://transport.asi.pwr.wroc.pl/2-125083.html
Wygląda, jakby jakiś pieszy wszedł na tory i poduszka powietrzna odpaliła :D
Nie mogliby chociażby pokombinować ze sprzęgami od 105-tek…?

: 2006-12-12, 10:50
autor: J-31
Ciekawy jestem, czy ten worek.. sorki, osłona sprzęgu, to wymysł MZK, czy BVG ;)

: 2006-12-12, 13:59
autor: pmaster
J-31 pisze:Ciekawy jestem, czy ten worek.. sorki, osłona sprzęgu, to wymysł MZK, czy BVG ;)
MZK, nie ma żadnych zdjęć katówek będących własnością BVG z czymś takim.
Albo to naprawdę jakieś airbagi dla pieszych. xD

: 2006-12-14, 21:33
autor: plati
No to proszę mamy kolejny polski patent: pierwszą w świecie tramwajową poduszkę powietrzną dla pieszych :D
mały OT: żeby to dotrwało do przyszłych wakacji, wtedy też planuję odwiedzić Szczecin :)

: 2007-01-07, 01:07
autor: TLG
Tymczasem jak wieść gminna niesie, oprócz Skód Szczecin przy okazji zakupów Tatr zainteresował się tramwajem typu Leoliner. Co ciekawe jest to także uwidocznione także...w niemieckiej Wikipedii: http://de.wikipedia.org/wiki/Leoliner

: 2007-01-07, 01:43
autor: pmaster
W 1987 albo 1997 powiedziałbym, że to całkiem niebrzydki tramwaj. W 2007 już tak raczej nie stwierdzę — ten design ma raczej odpowiadający innemu przedziałowi czasowemu ;)
Wprawdzie z języków znam tylko angielski i łacinę kuchenną, ale z tego co przeczytałem w tym artykule, to czy to nie jest twórczość własna lipskiego przewoźnika tramwajowego? Jeśli tak, to cienko to widzę…
Ma ktoś wiecęj danych n/t tego tramwaju?

[ Dodano: Nie 07 Sty, 07 00:44 ]
Zauważcie, że ma już nawet airbagi a’la Szczecin :D