Konèar Tramcar TMK 2200

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o tramwajach produkowanych za granicą...
Awatar użytkownika
u2w
Posty: 2030
Rejestracja: 2005-02-15, 16:59
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: u2w »

Raczej po serbsku ;)

Matthai

Post autor: Matthai »

plocmaster pisze:
Matthai pisze:Po węgiersku były, a zagraniczni klienci za bardzo nie rozumieli.
A nie po chorwacku? :chytry:
EDIT: Dobra, macie rację, niech wam będzie, w języku serbo-chorwackim, odmiana umożliwiająca porozumiewanie się z każdym mieszkańcem byłej Jugosławii.
Ja coś dziś nie kojarzę jak należy. :P Stąd takie błędy. Oczywiście, że skoro tramwaje są z Chorwacji to napisy nie mogą być po węgiersku. :wall: Jutro będzie lepiej. :P A może nie? :(

JacekM

Post autor: JacekM »

Dzień dobry państwu!

Ów niskopodłogowy tramwaj to produkt konsorcjum firm Konèar i T®V Gredelj o nazwie CroTram TMK2200. Po Zagrzebiu jeździ 70 wagonów wyprodukowanych w latach 2005-2007 (2201..70)

http://img228.imageshack.us/img228/1042/s5001585su1.jpg - wnętrze
http://i161.photobucket.com/albums/t228 ... 001891.jpg - kokpit

więcej szczegółowych informacji nt. zagrzebskich tramwajów tutaj: http://www.zeljeznice.net/forum/viewtopic.php?t=3509

Co do wrażeń z jazdy, niestety bardzo rozczarowałem się na tym wagonie. Siedzenia są niewygodne, wnętrze niefunkcjonalne i niestarannie wykonane, nie mówiąc o skrzypiącym przegubie :)

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

Mówi się, że Chorwaci pracują już nad normalnotorową wersją tramwaju TMK. Ciekawe czy zaproponują ten wagon w warszawskim przetargu.

JacekM

Post autor: JacekM »

Nie sądzę, żeby ktokolwiek w Polsce kupił to barachło. Cena jest niewspółmierna do jakości, a my przecież mamy Pesę, FPS i innych producentów z zachodu.

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

Co nie znaczy, że nie mogą startować. Raz już wystartowali i przegrali. Wykorzystają to jako naukę na przyszłość jak sformułować poprawnie ofertę i na co zwrócić uwagę, by była ona atrakcyjna.

Lopez

Post autor: Lopez »

Szkoda, że mamy niewielkie szanse się tym przejechać i sprawdzić jak to jest
Myślę, że Chorwaci będą próbowali. Pewnie chcięliby jeszcze komuś, gdzieś ten tramwaj sprzedać, więc jak nie w Środkowej Europie to gdzie?

JacekM

Post autor: JacekM »

Powyżej napisałem wrażenia z jazdy. Pojazd nie spełnia oczekiwań. :roll: ;)

Lopez

Post autor: Lopez »

Czytałem. Ale rozumiem, że to jest subiektywna opinia, więc chciałbym się sam przekonać i tyle :cool:

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

Lopez pisze:Szkoda, że mamy niewielkie szanse się tym przejechać i sprawdzić jak to jest
Jasne... Niech taki np. Kraków kupi to, wtedy Ty się przekonasz o tym, że na przykład jest awaryjny i niewygodny. Ty się przekonasz, a reszta krakowiaków będzie musiała tym jeszcze 30 lat jeździć... To ja już się wolę nie przekonywać ;)

Lopez

Post autor: Lopez »

Eeee tam od razu pesymizm. Od razu proponujesz najdroższe wyjście. Może po prostu przejadę się w Zagrzebiu? Albo testy w Krakowie.
Kraków będzie już pewnie przez dłuższy czas kupował bombardiery. I dobrze.

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

Lopez pisze:Szkoda, że mamy niewielkie szanse się tym przejechać i sprawdzić jak to jest
Brzmi to tak, jakbyś chciał dać wszystkim MKM-om możliwość sprawdzenia, jak się tym jedzie... Dla MKM-ów tańszym rozwiązaniem jest zakup przez jakieś polskie MPK tego cuda niż wyjazd do Chorwacji. Ale mniejsza o to ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tabor produkcji zagranicznej”