Konèar Tramcar TMK 2200

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o tramwajach produkowanych za granicą...
Thomas78

Post autor: Thomas78 »

Z zewnątrz wygląda... kosmicznie :smile2: Ciekawe jak się będzie sprawować :)

ARTHis

Post autor: ARTHis »

Cudze chwalicie. Zaczekajcie az PESA wystawi propozycje dla Elblaga . Sadze, ze nasz przemysl juz od dawna jest gotowy do wprowadzenia takiej konstrukcji (np. konstalowskie konstrukcje 110N i 110NX z I pol. lat 90.). Tylko podejscie wladz bylo "anytramwajowe".

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Ja czekam z wielką niecierpliwością na ofertę Bydgoskiej Pesy, jednak póki co - cisza. Pesa się nie chwali... :(

ARTHis

Post autor: ARTHis »

PESA w ogóle sie niczym nie chwali. Wizualizacji tego tramwaju widziałem kilka wersji na prezentacji podczas zwiedzania zakładów PESY. I tyle, nawet słowa na stronie.

Podi

Post autor: Podi »

Podobnie niestety z tramwajem,ktorego budują w Cegielski-same wizualizacje :( .

A co do Chorwacji-są w niej 2 sieci tramwajowe-w Zagrzebiu i w Osijeku(2 linie).Obie są wąskotorowe-rozstawu nie znam :(

ARTHis

Post autor: ARTHis »

1000mm

Widziałem wizualizacje tramwaju z Cegielskiego. Układ przypomina mi Citadisa 200. IMHO nie sprawdzi sie u nas za bardzo sie u nas sprawdzi.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Niestety nie widziałem wizualizacji z PESY i dlatego mnie się marzy tak piękny tramwaj jak ten Tramcar. Ciekawe, czy któryś z polskich producentów (Konstal, Pesa, Cegielski, Protram), będzie kiedykolwiek w stanie stworzyć coś równie pięknego, ale i funkcjonalnego.... :mruga:

ARTHis

Post autor: ARTHis »

Trzeba zacząć od tego, że producentom nie opłacas sie uruchamiać produkcji tak nowoczesnego tramwaju przy zamówieniach mniejszych niż 30 wagonów. Brakuje u nas konsorcjum miast, któe by razem zamawiały duże ilości wagonów i-ewentualnie, dla obniżenia kosztów-część produkcji wykonywały u siebie. Ale jeżeli już coś takiego miałoby się udać to wszystko zależy od wymogów przetargowych. Alstom-Konstal zaproponuje Citadisa, Bombardier-Flexity (pewnie częśc produkcji ruszyłaby w d. Pafawagu), Siemens mutacje Combino. Z krajowych producentów liczyć się będzie przede wszystkim PESA, która nie musi korzystać z dużej liczby kooperantów (niemal wszystkie części wykonują we własnym zakresie). HCP-sądząc po propocycji tramwaju wysokopodłogowego, opartego o stare 105N-śmiech na sali. Co do Protramu-nadal swoją konstrukcje utrymują w ścisłej tajemnicy (próbowałem dot tego dotrzeć).

Damhan

Post autor: Damhan »

Cóż. JA myślę że Protram jest w stanie zbudować ładny wóz, PESA przedstawiła już swoje wizualizacje, ale gdzie jest ta wizualizacja Cegielskiego??? I ciekawi mnie też wnętrze PESY.

Podi

Post autor: Podi »

wizualizacje, ale gdzie jest ta wizualizacja Cegielskiego???
Był,a w jakimś tam numerze zajezdni...

Damhan

Post autor: Damhan »

Poznań Podi pisze:Był,a w jakimś tam numerze zajezdni...
To wiem, ale myślałem, że coś więcej, a nie taka miniaturka.

Podi

Post autor: Podi »

janzel pisze: To wiem, ale myślałem, że coś więcej, a nie taka miniaturka.
Ja nic więcej nie widziałem,a widziałeś rysunki niskopodłogowca z Poznania? Bo były kiedyś w Gw...

Damhan

Post autor: Damhan »

Poznań Podi pisze:Ja nic więcej nie widziałem,a widziałeś rysunki niskopodłogowca z Poznania? Bo były kiedyś w Gw...
Ja nie czytuję GW. Szczególnie poznańskiej. :D

Podi

Post autor: Podi »

janzel pisze:Ja nie czytuję GW. Szczególnie poznańskiej. :biggrin:
Było też w gospodarce,zaraz zeskanuję i pokaże...

Damhan

Post autor: Damhan »

Poznań Podi pisze:Było też w gospodarce,zaraz zeskanuję i pokaże...
No to czekamy. Ciekaw jestem co to za niskopodłogowiec. :)

Podi

Post autor: Podi »

janzel pisze:
Poznań Podi pisze:Było też w gospodarce,zaraz zeskanuję i pokaże...
No to czekamy. Ciekaw jestem co to za niskopodłogowiec. :)
Proszę bardzo:
Obrazek

Damhan

Post autor: Damhan »

No nieźle wygląda. Trochę przypomina 116. Tylko czemu jest w warszawskich barwach?
Z którego dnia/miesiąca/roku pochodzi ten artykuł?

Podi

Post autor: Podi »

janzel pisze:Tylko czemu jest w warszawskich barwach?
Bo Warszawa jest najbardziej interesującym klientem w Polsce...
janzel pisze:Z którego dnia/miesiąca/roku pochodzi ten artykuł?
Gdzieś z początku teg roku nie wiem,bo miałem tylko wycinek z gazety :)

Damhan

Post autor: Damhan »

Poznań Podi pisze:Bo Warszawa jest najbardziej interesującym klientem w Polsce...
...który i tak nic nie kupuje

Poznań Podi pisze:Gdzieś z początku teg roku nie wiem,bo miałem tylko wycinek z gazety :smile:
Więc może plany są już nieaktualne. :(

Podi

Post autor: Podi »

Więc może plany są już nieaktualne. :frown:
Wątpie,czasami było wpsominanie o tym tramwaju,ewentualnie prace zwolniły...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tabor produkcji zagranicznej”