Konèar Tramcar TMK 2200

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o tramwajach produkowanych za granicą...
aleksej

Konèar Tramcar TMK 2200

Post autor: aleksej »

Popatrzcie co w Chorwacji potrafia zbudowac, 100% niskopodlogowy 32 m. tramwaj z ciekawa kabina motorniczego, klimatyzacji i kamerkami zamiast lusterek. Parametrami nie odbiega np. od lodzkiego Cityrunnera, ciekawe tylko jak wyglada wykonanie.

Aha no i jeszcze jedno Zagrzeb zamowil 70!!! takich wagonow, a watpie aby to miasto bylo bogatsze od polskich miast a torowiska bylyby idealnie gladkie. Popraostu zalosne ze w Polsce nie produkuje sie takich wagonow i kupuje sie tak malo albo wysokopodlogowce.

http://www.railfaneurope.net/pix/new/05 ... r/pix.html

http://www.koncar.com/novost.asp?nov_id=312

http://www.koncar-ellok.hr/prikaz.asp?txt_id=1224

Mam nadzieje ze firma Koncar zaoferuje je polskim przedsiebiorstwom komunikacyjnym i te wagoniki pojawia sie w Polsce, <b>napewno</b> lepiej wyglada od Skody Vektry i jest 100% LF.

Pozdrawiam,
Aleksej

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

SUPER ! :shock:

Naprawdę piękny i nowoczesny tramwaj. A Widzieliście jego wnętrze. Ładne, przestronne, pojedyncze fotele - nie to samo co oferowane u nas tramwaje Bombardiera.

Po prostu piękny, nowoczesny i pojemny :mruga: tramwaj.... ;)

Niestety...Pozostaje nam tylko pomażyć o nich w Polsce... :)

voy

Post autor: voy »

No chyba żartujesz, te fotele ładniejsze od tych z Bombardierów? Założe się że wygodą dorównują Autometom ;)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Nie jechałem nim więc nie wiem, ale wyglądają przyjemnie... A poza tym nie chodziło mi o wygodę siedzenia na fotelach, tylko o to naprawdę szerokie przejście między nimi... Przyjrzyj się... ;)

voy

Post autor: voy »

Są szerokie, no ale nie masz za to 2+2 jak w NGT6, tylko 1+1

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

No i bardzo dobrze. To jest w końcu tramwaj miejski a nie wycieczkowy... To jest właśnie bardzo wygodne, bo kilka stojących osób nie zablokuje korytarza.... ;)

Milenium

Post autor: Milenium »

Nie no bardzo dobrze :)Taki Tramwaj,po prostu gratulowac :) :-P

aleksej

Post autor: aleksej »

Te fotele nie wygladaja zle i zostaly specjalnie zaprojektowane do tego wagonu. A czy wygodne to sie dowiemy.

Co do samych foteli i ukladu siedzen to zamawiajacy sobie sam tak wybiera, zawsze moga byc inne lub moze byc ich mniej. W Lodzi od dawna mowi sie zeby zrobic druga rzeznie w Citkach.

Jedyne co mnie w tym momencie ciekawi to jak z awaryjnosci, jesli bedzie to wagon porownywalny do Bombardierow to mysle ze niedlugo pojawi sie rowniez w Polsce.

Pozdrawiam,
Aleksej

P.S.
No i to ze wyprodukuja go w 70 egzentlazach zapewni ze nie bedzie to wieczny prototyp jak Poznanskie Tatry

rupak9
Posty: 1082
Rejestracja: 2004-11-27, 20:42
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: rupak9 »

Na tramwajach się nieznam, ale to jest <b>poprostu</b> cudo :!: :mruga: .

Hannibal

Post autor: Hannibal »

Super :shocked:
Wygląda bardzo nowocześnie, elegancko przestronie. :cool: Brawa dla Chorwatów za tak piękny tramwaj. Z chęcią bym się nim przejechał ( zresztą pewnie nie tylko ja :P ). W sam raz dla warszawiaków :mruga:
No cóż czas aby i Polacy stworzyli własny, nowoczesny niskopodłogowy tramwaj :smile2:
Ostatnio zmieniony 2006-04-10, 16:38 przez Hannibal, łącznie zmieniany 1 raz.

Inspektor

Post autor: Inspektor »

Nono wyglada nieźle, ale nie czuje się gorzej na mysl że u nas beda jeździły Skody :)

Awatar użytkownika
u2w
Posty: 2030
Rejestracja: 2005-02-15, 16:59
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: u2w »

No, no. Jestem pod wrażeniem. Naprawdę ciekawy projekt.
aleksej pisze:Jedyne co mnie w tym momencie ciekawi to jak z awaryjnosci...
Właśnie, jest to chyba największa zmora nowoczesnych konstrukcji :(

Kuba

Post autor: Kuba »

Sczegolnie ze to jeszcze niesprawdzony towar...ale wyglada swietnie :)

Maciek-krakow

Post autor: Maciek-krakow »

Bardzo fajny tramik.
Zeby polityka w naszym panstwie byla madrzejsza i stwarzala mozliwosci zakladania firm a nie tylko zabierania podatkow i wydawania decyzji w strasznie dlugim czasie to te bysmy dzisiaj mogli takie wagony produkowac i jestem przekonany ze nie jako Alstom Konstal tylko jak Konstal czy tez zupelnie inna preznie dzialajaca firma.

No coz - moze za paredziesiat lat bedzie lepiej i nasza gospodarka sie rozwinie, ale nie pod wzgledem wykupywania zakladow tylko rozwijania rodzimych...

Ale tramwaj super... U nas musza miec dotacje z Unii zeby kupic kilka wagonow a tam 70 sobie zamawiaja.

Tutaj jest arykul z chorwackiej gazety o tym wagonie: http://www.vjesnik.hr/pdf/2005%5C04%5C28%5C09A9.PDF

szubak

Post autor: szubak »

Naprawdę piękny i nowoczesny tramwaj. A Widzieliście jego wnętrze. Ładne, przestronne, pojedyncze fotele - nie to samo co oferowane u nas tramwaje Bombardiera.
Zawsze mozna wymontowac fotele wogole, bedzie jeszcze bardziej pojemny. :-P Jak dla mnie najlepszym rozwiazaniem jest uklad siedzen 2+1, troszke gorszym 2+2, ale jesli na jakiejs linii panuje tlok, to powinno sie go raczej rozladowywac poprzez puszczanie wiekszych skladow, albo zwiekszenie czestotliwosci.

Ogolnie co do tych tramwajów to na zdjeciach prezentuja sie bardzo ladnie, chociaz wolalbym dowiedziecsie rowniez, jak jest z jakoscia wykonania. A co do ceny, to wiadomo, ze na zachodzie koszty produkcji sa wyzsze (wyzsze pensje, podatki), a wiec i finalny produkt bedzie drozszy. Swego czasu w jakies gazecie (chyba GW) byl artykul o planach produkcji przez polakow niskopodloowych tramow, co z tego wyniknie, zobaczymy...

Thomas78

Post autor: Thomas78 »

Z zewnątrz wygląda... kosmicznie :smile2: Ciekawe jak się będzie sprawować :)

ARTHis

Post autor: ARTHis »

Cudze chwalicie. Zaczekajcie az PESA wystawi propozycje dla Elblaga . Sadze, ze nasz przemysl juz od dawna jest gotowy do wprowadzenia takiej konstrukcji (np. konstalowskie konstrukcje 110N i 110NX z I pol. lat 90.). Tylko podejscie wladz bylo "anytramwajowe".

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Ja czekam z wielką niecierpliwością na ofertę Bydgoskiej Pesy, jednak póki co - cisza. Pesa się nie chwali... :(

ARTHis

Post autor: ARTHis »

PESA w ogóle sie niczym nie chwali. Wizualizacji tego tramwaju widziałem kilka wersji na prezentacji podczas zwiedzania zakładów PESY. I tyle, nawet słowa na stronie.

Podi

Post autor: Podi »

Podobnie niestety z tramwajem,ktorego budują w Cegielski-same wizualizacje :( .

A co do Chorwacji-są w niej 2 sieci tramwajowe-w Zagrzebiu i w Osijeku(2 linie).Obie są wąskotorowe-rozstawu nie znam :(

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tabor produkcji zagranicznej”