Konèar Tramcar TMK 2200
Trzeba zacząć od tego, że producentom nie opłacas sie uruchamiać produkcji tak nowoczesnego tramwaju przy zamówieniach mniejszych niż 30 wagonów. Brakuje u nas konsorcjum miast, któe by razem zamawiały duże ilości wagonów i-ewentualnie, dla obniżenia kosztów-część produkcji wykonywały u siebie. Ale jeżeli już coś takiego miałoby się udać to wszystko zależy od wymogów przetargowych. Alstom-Konstal zaproponuje Citadisa, Bombardier-Flexity (pewnie częśc produkcji ruszyłaby w d. Pafawagu), Siemens mutacje Combino. Z krajowych producentów liczyć się będzie przede wszystkim PESA, która nie musi korzystać z dużej liczby kooperantów (niemal wszystkie części wykonują we własnym zakresie). HCP-sądząc po propocycji tramwaju wysokopodłogowego, opartego o stare 105N-śmiech na sali. Co do Protramu-nadal swoją konstrukcje utrymują w ścisłej tajemnicy (próbowałem dot tego dotrzeć).