Strona 4 z 5
: 2006-04-10, 14:51
autor: Podi
http://villamosok.hu/nza/kurz/zet2201-2.jpg A to nie są przypadkiem te chorwackie tramwaje?
: 2006-04-10, 16:39
autor: Hannibal
A to nie są przypadkiem te chorwackie tramwaje?
Tak, o nie właśnie chodzi
http://www.koncar.com/novost.asp?nov_id=312
A dyskusja na forum o tym tramie była już zabierana jakiś czas temu - zapraszam
viewtopic.php?t=688&start=0
: 2006-04-10, 16:44
autor: pmaster
Chorwackie to Tramcar chyba.
: 2006-04-10, 16:57
autor: Podi
plocmaster pisze:Chorwackie to Tramcar chyba.
Jedno i to samo
: 2006-04-11, 13:27
autor: albertus
A jechał ktoś z was tym tramwajem w Zagrzebiu??
Ja widziałem fotki i niest to zły pojazd a na dodatek też jest 100% niskopodłogowy i aż dziw bierze, że jeszcze w żadnym przetargu w Polsce sie nie pojawili, a może juz gdzieś się preyentowali?? Tak se myslę, ze akurat w Lodzi by mogli spróbować bo tam chcą 100% niskiej podłogi .... ciekawe czy byliby tańsi niż PESA??
: 2006-04-11, 15:48
autor: Podi
A jechał ktoś z was tym tramwajem w Zagrzebiu??
Nie, tylko go widziałęm...
albertus pisze:aż dziw bierze, że jeszcze w żadnym przetargu w Polsce sie nie pojawili,
Pojawili się za to na Węgrzech (Szeged)...
: 2006-05-17, 21:04
autor: voy
No to już się pojawiło - dla Łodzi. Koncar złożył korzystną ofertę, lepszą niż PESA, więc może wkrótce na przystanki podjedzie na linii 11 taki niskopodłogowiec.
: 2006-06-06, 12:02
autor: J-31
voy pisze:No to już się pojawiło - dla Łodzi. Koncar złożył korzystną ofertę, lepszą niż PESA, więc może wkrótce na przystanki podjedzie na linii 11 taki niskopodłogowiec.
Wow
. A to numer. No to ja trzymam kciuki za Koncarem w Łodzi
: 2006-07-07, 23:40
autor: Matthai
Znalazłem dziś stronę z licznymi zdjęciami Koncar-a. Jest pulpit motorniczego, niestety nie ma natomiast widoku części dla pasażerów. Jednak zdjęcia polecam.
http://www.skyscrapercity.com/printthre ... ge=1&pp=20
: 2006-07-08, 00:17
autor: pmaster
Heh, ślicznie wygląda
kokpit — opisy przycisków napisane długopisem na plastrze i nastawnik jak w 15-letnim automacie do gier firmy, która zbankrutowała 5 lat temu
Designem zewnętrznym też nie urzeka.
[ Dodano: 8 Lipiec 06, 00:32 ]
No sami popatrzcie, prawie nowy tramwaj i już się zepsuł:
Ech, ta nowoczesnosć.
: 2006-07-08, 09:50
autor: kombino
Konèar jest drogi-kosztuje 10mln złotych
,a ma ~32metry
: 2006-07-08, 17:06
autor: PiNgWiN
Strasznie drogi...
W szczecinie mozna tylko o nim pomarzyć
Może jak będzie SST bo skład ma liczyć 60 metrów czy jakoś tak.
: 2006-07-08, 20:59
autor: Matthai
Co do ceny nigdzie nie znalazłem danych. Sądziłem, że cenowo będzie konkurował z Pesą. Jednak z drugiej strony patrząc - 32 metry długości musi kosztować. Cityrunner (potocznie zwany "dżdżownicą"
) nawet zdaje się jest krótszy.
A podejrzewam, że przygotują jakieś krótsze, poniżej 30 metrów, wersje.
Co do wyglądu - mnie tam się bardzo podoba.
Zarówno na zewnątrz, jak i pulpit. Zadajnik jazdy jest chyba możliwie najlepszy. Nie wyobrażam sobie lepszego.
No a te plastry - wiadomo. Po węgiersku były, a zagraniczni klienci za bardzo nie rozumieli.
: 2006-07-08, 21:25
autor: kombino
Są rozbieżności co do ceny: 2.5mln Euro,USD.
Matthai, już podał link:
http://www.skyscrapercity.com/printthre ... ge=1&pp=20
: 2006-07-08, 21:45
autor: pmaster
Matthai pisze:Po węgiersku były, a zagraniczni klienci za bardzo nie rozumieli.
A nie po chorwacku?
EDIT: Dobra, macie rację, niech wam będzie, w języku serbo-chorwackim, odmiana umożliwiająca porozumiewanie się z każdym mieszkańcem byłej Jugosławii.
: 2006-07-08, 22:27
autor: u2w
Raczej po serbsku
: 2006-07-08, 23:27
autor: Matthai
plocmaster pisze:Matthai pisze:Po węgiersku były, a zagraniczni klienci za bardzo nie rozumieli.
A nie po chorwacku?
EDIT: Dobra, macie rację, niech wam będzie, w języku serbo-chorwackim, odmiana umożliwiająca porozumiewanie się z każdym mieszkańcem byłej Jugosławii.
Ja coś dziś nie kojarzę jak należy.
Stąd takie błędy. Oczywiście, że skoro tramwaje są z Chorwacji to napisy nie mogą być po węgiersku.
Jutro będzie lepiej.
A może nie?
: 2007-07-03, 20:01
autor: JacekM
Dzień dobry państwu!
Ów niskopodłogowy tramwaj to produkt konsorcjum firm Konèar i T®V Gredelj o nazwie CroTram TMK2200. Po Zagrzebiu jeździ 70 wagonów wyprodukowanych w latach 2005-2007 (2201..70)
http://img228.imageshack.us/img228/1042/s5001585su1.jpg - wnętrze
http://i161.photobucket.com/albums/t228 ... 001891.jpg - kokpit
więcej szczegółowych informacji nt. zagrzebskich tramwajów tutaj:
http://www.zeljeznice.net/forum/viewtopic.php?t=3509
Co do wrażeń z jazdy, niestety bardzo rozczarowałem się na tym wagonie. Siedzenia są niewygodne, wnętrze niefunkcjonalne i niestarannie wykonane, nie mówiąc o skrzypiącym przegubie
: 2007-07-03, 20:45
autor: TLG
Mówi się, że Chorwaci pracują już nad normalnotorową wersją tramwaju TMK. Ciekawe czy zaproponują ten wagon w warszawskim przetargu.
: 2007-07-03, 21:03
autor: JacekM
Nie sądzę, żeby ktokolwiek w Polsce kupił to barachło. Cena jest niewspółmierna do jakości, a my przecież mamy Pesę, FPS i innych producentów z zachodu.