MAN B4/T4
MAN B4/T4
Prosze pisac w tym temacie o B4 i T4 . Co o nich sądzicie jakie są wasze opinie o nich ?
Kursują w Krakowie , w innych miastach Polski nie wiem .
Eksploatowane przez MPK w Krakowie od 1989 roku. Pochodzą z lat 1957-1960 i były użytkowane przez VAG (przedsiębiorstwo komunikacyjne) w Norymberdze. Mimo swej nienajnowszej konstrukcji wagony te posiadają wiele nowoczesnych rozwiązań. Stacjonują w zajezdni w Nowej Hucie. Eksploatację wagonów T4 zakończono w grudniu 2002 roku. Wagony B4 użytkowane są w składach z wagonami GT6. Zapraszam do dyskusji
Kursują w Krakowie , w innych miastach Polski nie wiem .
Eksploatowane przez MPK w Krakowie od 1989 roku. Pochodzą z lat 1957-1960 i były użytkowane przez VAG (przedsiębiorstwo komunikacyjne) w Norymberdze. Mimo swej nienajnowszej konstrukcji wagony te posiadają wiele nowoczesnych rozwiązań. Stacjonują w zajezdni w Nowej Hucie. Eksploatację wagonów T4 zakończono w grudniu 2002 roku. Wagony B4 użytkowane są w składach z wagonami GT6. Zapraszam do dyskusji
Ale wyglądają rzeczywiście fajnie. Myślę, że te wagony dodają specyficznego krakowskiego klimatu - oczywiście w sensie pozytywny...
Krakowskie MPK jest pierwszym przewoźnikiem w Polsce, który zdecydował się eksploatować zachodnie wagony tramwajowe...
Ja się kilka razy "obtarłem" o taki skład. W 1990 roku. Byłem kilka razy przejazdem przez Kraków. Stałem na jakiejś ulicy (sorry nazwy nie pamiętam) i obok mnie zatrzymał sie właśnie skład T4+B4. Był bardzo cichy. Ciche były również drzwi. Byłem tym składem zafascynowany....
Krakowskie MPK jest pierwszym przewoźnikiem w Polsce, który zdecydował się eksploatować zachodnie wagony tramwajowe...
Ja się kilka razy "obtarłem" o taki skład. W 1990 roku. Byłem kilka razy przejazdem przez Kraków. Stałem na jakiejś ulicy (sorry nazwy nie pamiętam) i obok mnie zatrzymał sie właśnie skład T4+B4. Był bardzo cichy. Ciche były również drzwi. Byłem tym składem zafascynowany....
Chodzi o to ze wagon T4 jak pisalem mial pierwsze drzwi wakie (jedno lamane skrzydlo) co uniemozliwialo wsiadanie np ludziom z wozkami dzieciecymi czy na wozkach inwalidzkich. W pozostalych drzwiach, ktore mimo wszystko ze sa szerokie uniemozliwiaja wsiadanie/wysiadanie takich osob, gdyz maja zamontowane na srodku przeswitu barierki z fotokomorkami. Dlatego wycofano jes z eksploatacji a zastapiono GT6 i E1 w ktorych pierwsze drzwi nie maja fotokomorek i barierek ale i sa szerokie.
O ile mi wiadomo, jednym z ważniejszych powodów wycofania wagonów typu T4 z eksploatacji był (poza wiekiem oczywiście) zły system hamowania. W przypadku zaniku napięcia w sieci trakcyjnej i jednocześnie nagłej potrzeby zahamowania wagonu (np człowiek na torach), motorowy musiał dociągnąć nastawnik jazdy do samego końca (w pozycji hamowania), co powodowało opóźnienie w zatrzymaniu wagonu. Po prostu w przypadku zaniku napięcia, pomiędzy pozycją 0 a pozycją hamowania była spora luka. Poza tym w zasadzie nie mogło być już mowy o wskrzeszaniu tych wagonów (czytaj remontach), ponieważ skąd wziąć do nich części? Przecież T4 już chyba nigdzie nie jeżdżą, poza kilkoma miastami na wschodzie (już nie pamiętam czy Białoruś, Ukraina, czy też Rosja). Na ich wycofanie złożyło się również wiele innych czynników...
Dzięki za ciekawą informację. PozdrawiamYogY pisze:O ile mi wiadomo, jednym z ważniejszych powodów wycofania wagonów typu T4 z eksploatacji był (poza wiekiem oczywiście) zły system hamowania. W przypadku zaniku napięcia w sieci trakcyjnej i jednocześnie nagłej potrzeby zahamowania wagonu (np człowiek na torach), motorowy musiał dociągnąć nastawnik jazdy do samego końca (w pozycji hamowania), co powodowało opóźnienie w zatrzymaniu wagonu. Po prostu w przypadku zaniku napięcia, pomiędzy pozycją 0 a pozycją hamowania była spora luka. Poza tym w zasadzie nie mogło być już mowy o wskrzeszaniu tych wagonów (czytaj remontach), ponieważ skąd wziąć do nich części? Przecież T4 już chyba nigdzie nie jeżdżą, poza kilkoma miastami na wschodzie (już nie pamiętam czy Białoruś, Ukraina, czy też Rosja). Na ich wycofanie złożyło się również wiele innych czynników...