Duewag GT8 -"Helmut"

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o tramwajach produkowanych za granicą...
Podi

Post autor: Podi »

Standardowe moje pytanie: Czy mkt coś w zamian skasuje?

aleksej

Post autor: aleksej »

Nie ma zadnego dodatkowego oznaczenia, GT-8 czyli wagon przegubowy, silnikowy, 8 osiowy, wiec wszystko sie zgadza.

A co do kasacji, to pewnie pojda pod palnik niezmodernizowane 803jki, ale to dopiero za pare lat, nadal na Helenowku stoi pelno 803jek juz od dawna wypisanych ze stanu.

Aleksej

ppln

Post autor: ppln »

A może któreś łódzkie przedsiębiorstwo zamierza sprowadzić tramwaje z niską częścią (coś takiego jak w Krakowie)?

Adam 4044

Odp

Post autor: Adam 4044 »

MKT kupiła ostatnio w/w wagony GT8 a spółka Tramwaje Podmiejskie milczy. Mieli na testach niemiecki M8S ale nie zdał egzaminu i wyjechał / chyba? / z Łodzi

aleksej

Post autor: aleksej »

Nigdzie nie wyjechal, tylko stoi na Helenowku i czeka na przetwornice.

Aleksej

ppln

Post autor: ppln »

A go kupią czy naprawią i odeślą?

Adam 4044

odp

Post autor: Adam 4044 »

Tylko pytałem i dzieki za info. Mam jeszcze pytanko takie jak dał ppls c'CO DALEJ Z NIM BęDZIE"???

aleksej

Post autor: aleksej »

Po przyjsciu przetwornicy ma byc dalej testowany (przetwornica poszla juz podczas testow w TP, zostala wyslana na naprawe, ktora zostala zchrzaniona wiec znowu sie popsula). M8S sa wagonami tego samego posrednika od ktorego odkupiono GT-8. Osobiscie nie spodziewalbym sie ich pozostania w Lodzi, sa zbyt drogie, chyba ze posrednik zejdzie z ceny.

Aleksej

Adam 4044

Odp

Post autor: Adam 4044 »

Obecnie trwaja negocjacje w sprawie sprowadzenia do Łodzi dla MKT kolejnych 4 zmodenizowanych GT-8 . Może w niedługim czasie będzie jeździło 8 niemieckich wagonów.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

A jak wygląda eksploatacja już jeżdżących w MKT, GT-8. Czy to są dobre wagony ? Czy sprawiają jakieś problemy ? :)

Adam 4044

Odp

Post autor: Adam 4044 »

Nic nie słyszałem by były problemy z nimi. Jechałem kilka razy i bez zarzutu.

aleksej

Post autor: aleksej »

Pierwsze GT-8 w Lodzi (203) wykoleilo sie raz na trojkacie manewrowym w Ozorkowie (na pierwszej jezdzie probnej), po naprawie zwrotnicy nie ma juz zadnych problemow. Obecnie jezdza wszystkie 4 GT-8 i ani razu nie bylo powazniejszej naprawy.

A MKT po dobrych doswiadczeniach z tymi wagonami, zastanawia sie nad sprowadzeniem nastepnych. TP rowniez mysla nad wagonami uzywanymi.

Aleksej

ppln

Post autor: ppln »

A coś lepszego nasi zamierzają sprowadzić (czyt. M8S, może nawet coś z niską częścią).

MPK nie zastanawia się nad pójściem w ślady Krakowa?

aleksej

Post autor: aleksej »

M8S na pewno wiecej w Lodzi nie bedzie, te wagony z Essen zostaly juz sprzedane do kilku miast (2 do Krakowa na czesci do N8S, dwa do jakiegos miasta w Niemczech rowniez na czesci a reszta do Rumunii), co ciekawe jeden M8S nadal stoi na Helenowku, nie wiem jaki jest jego status.

MKT zamierza sprowadzic dalsze GT-8 tylko nie z Fryburga, ale z innego miasta (na razie nie wiem z jakiego) i pewnie przyjada na poczatku przyszlego roku.

TP szukaja jakiegos taboru na zachodzie, pewnie bede to Tatry KT-4, ale na razie nie ma zadnej decyzji, TP ma pewne problemy finansowe, na razie odmalowali jednego GT-6 w barwy zakladowe, a drugi po wypadku jest naprawiany.

MPK na pewno nie kupi zadnych uzywancow, chyba ze trafi sie naprawde niepowtazalna okazja (jak Krakow z N8S), tylko wagonow na waski tor jest mniej niz na szeroki. Zreszta MPK nie cierpi na niedobor taboru, ma nawet niezly nadmiar (widac to bylo 1 listopada, gdzie nie dosyc ze prawie wszystkie linie mialy zwiekszona czestotliwosc niz w godzinach szczytu, to uruchomiono jeszcze dwie linie cmentarne, a na dalszych dwoch byly trojsklady).

Aleksej

Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 »

Mam takie pytanie odnośnie Düwag GT8ZR. Normalne GT8 mają na dachu pierwszego członu opory, elbląskie dwukierunkowe GT6 też tylko na jednym z członów, a poznańskie GT8ZR mają na obydwu członach skrajnych. Jak to działa? Pracują opory na obu wagonach jednocześnie czy to zależy od kierunku?

PE 099

Post autor: PE 099 »

GT8ZR sa dwukierunkowe i dlatego tak ma.

Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 »

PE 099 pisze:GT8ZR sa dwukierunkowe i dlatego tak ma.
To ja wiem, ale pytam się o sposób pracy, czyli co, gdzie, kiedy.

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

http://phototrans.eu/14,258290,0.html
Szpachla-helmut dostał nowe malowanie. Oryginalne, czyli opłaciło się trzymać go w tej szpachli :P

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

KKS pisze:Szpachla-helmut dostał nowe malowanie.
Wow. On naprawdę sympatycznie wygląda w tym "ubranku". Najnormalniej w świecie, ten schemat malowania doskonale pasuje do tego tramwaju :)

dariuszz94

Post autor: dariuszz94 »

GT8 #685 jeździł nawet podczas Katarzynki 2008 jako 23/5
podobno miał już kilka wypadków z samochodami, ale podobno wszystkie zadrapania są odmalowywane na kolor niemiecki

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tabor produkcji zagranicznej”