Duewag GT8 -"Helmut"

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o tramwajach produkowanych za granicą...
Poznaniak

Post autor: Poznaniak »

J-31 pisze: Mam nadzieję, że nie chodzisz po Poznaniu w masce przeciw gazowej :lol:
Oczywiście, ze nie :):)bo po co ;-)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Ok. Dzięki. :)
Myślałem, że ten zapach jest aż tak niesamowity. :D

Robson

Post autor: Robson »

GT8 jak GT6 tylko jest dluze, wije sie dluzej oraz maja problemy na górkach i GT6 ma prawie kazde mniejsze równe Poznaniowi :P

Marcin

Post autor: Marcin »

A wiecie może co znaczy 5 pedałów w GT8 bo wiem że jeden uruchamia mikrofon :)

Robson

Post autor: Robson »

Pewno dzwonek, piasecznica, szynowy, awaryjny tak miały dawniej nasze helmuty

Marcin

Post autor: Marcin »

Dzięki, a wiesz czy pulpit GT8 róźni się czymś od pulpitu GT8(N)

Robson

Post autor: Robson »

Tego to nie wiem. Ale wiem ze sie nastawniki różnią a tak to nie mam pojęcia. Ale wydaje mi sie że może się różnić. Trzeba by było na TWB fotek poszukać bo być może ktoś dodał typ N bo od GT8 to znam dobrze nawet :)

Marcin

Post autor: Marcin »

Ostatnio po moich obserwacjach, zauważyłem że pulpit GT6 i GT8 z Dusseldorfu jest taki sam.Może GT6(M) i GT8(N) z Frankfurtu też są takie same :D

Robson

Post autor: Robson »

Marcin pisze:Może GT6(M) i GT8(N) z Frankfurtu też są takie same :D
Będą identyczne.
Marcin pisze:Ostatnio po moich obserwacjach, zauważyłem że pulpit GT6 i GT8 z Dusseldorfu jest taki sam.
w ogóle to pulpity tych wagonów są brzydkie:D Nasze maja ładniejsze ;)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Sorry, nieco Wam zmienię temat, ale nie za mocno.... :P

Zatem, muszę przyznać, że mnie straszliwie martwi ta malutka kabina w "Helmutach". Będąc w Poznaniu miałem okazję im się przyjrzeć. Normalnie ciasnota, pulpit też mały. Motorniczy pewnie mają okazję nabawić się klaustrofobii :roll:

Marcin

Post autor: Marcin »

Robson pisze:
Marcin pisze:Może GT6(M) i GT8(N) z Frankfurtu też są takie same :D
Będą identyczne.
Marcin pisze:Ostatnio po moich obserwacjach, zauważyłem że pulpit GT6 i GT8 z Dusseldorfu jest taki sam.
w ogóle //pisownia - osobno to pulpity tych wagonów są brzydkie:D Nasze maja ładniejsze ;)
A z jakiego jesteś miasta ?? :]

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Marcin pisze:A z jakiego jesteś miasta ?? :]
Odpowiem za niego:
Gorzów Wlkp.

Marcin

Post autor: Marcin »

Pulpit helmuta można znaleźć TUTAJ bądź TUTAJ

[ Dodano: 2006-10-09, 19:22 ]
A wie ktoś może do czego służy tester w Helmutach??

aleksej

GT-8 w MKT Łódź

Post autor: aleksej »

Jak juz wiadomo od dluzszego czasu (dokladnie od 21 marca) MKT Lodz testuje wagon GT-8 #203 z Fryburga. Testy odbyly sie pomyslnie, wagon przezyl pare imprez zorganizowanych przez KMST :) i zapadla decyzja o zakupie 4 sztuk tych wagonow przez MKT (numery 201-204). Dzisiaj o okolo 3:30 dotarl na Helenowek wagon numer 201, niedlugo pojawia sie dwa nastepne.

Teraz troszke o samym wagonie, jest to najdluzszy wagon w Lodzi i w calej Polsce! Ma prawie 33 metry dlugosci! Mimo ze wagon ma swoje lata (wyprodukowane w 71 roku) to ich stan jest wrecz idealny, jest to olbrzymi skok w porownaniu z 803N. We wnetrzu sa siedzenia ze sklejki, ale nawet dosyc wygodne, jedzie sie naprawde cicho i szybko, znacznie mniej buja niz w wagonach 803N czy nawet 805N, pasazerowie sa naprawde zadowoleni.

Co ciekawe wagon ma dwa rodzaje rozruchu! Pierwszy elektroniczny, na joystick, oraz tradycyjny rozruch na korbe (uzywany awaryjnie w przypadku awarii elektronicznego rozruchu).

Tutaj jest pare fotek wagonu w Lodzi, obecnie stracil niemieckie reklamy:
http://transport.asi.pwr.wroc.pl/autobu ... ticket=746

Aleksej

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Gratulacje, rzeczywiście piękny GT-8. Aleksej a jak jest z kabiną motorniczego. Czy jest ona tak ciasna jak w typowych GT-8 ? :)

aleksej

Post autor: aleksej »

Kabina dosyc ciasna, ale nie jest zle, w porownaniu z 803N to zupelnie inna klasa.

BTW troszke wiecej fotek mozna znalezc tutaj:
http://kmlodz.pl/galeria/categories.php?cat_id=29

Aleksej

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Ile on może pomieścić pasażerów ? Wygląda na naprawdę pojemny. :)

Adam 4044

Odp

Post autor: Adam 4044 »

Może pomieścic prawie 300 osób i w tym 89 miejsc siedzących. Jazda bardziej mi przypadła do gustu niż Cityrunnerem. No i jest naprawdę przestronny.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Adam 4044 pisze:No i jest naprawdę przestronny.
Nie dziwię Ci się. Jak patrzę na jego zdjecia to wygląda niczym jak pociąg. Jego długość i pojemność rzeczywiście robi wrażenie. :)

Adam 4044

Odp

Post autor: Adam 4044 »

Ja nim jechałem z Chocianowic do Ozorkowa / cała trasa / oraz w drogę powrotną do centrum Łodzi czyli ok. 50 kilometrów. Gdyby nie częściowo zdezelowane łódzkie tory szczególnie Rondo Lotników Lwowskich to by się jeszcze lepiej jechało. Ale i tak uważam ,że nie trzeba kupować nowości bo nie każdego stać ale zza Odry też można mieć super wagony .

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tabor produkcji zagranicznej”