Duewag GT8 -"Helmut"

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o tramwajach produkowanych za granicą...
Podi

Post autor: Podi »

Nikt nie będzie niczego modernizował, bo te wagony są w znacznej większości na góra 2-3 lata. Zresztą, w tym roku pojawią się 4 Moderusy Beta (które są już robione) i to one będą miały niskopodłogowe wstawki. Będą traktowane jako nowe wagony, czyli za nie kasować będą helmuty albo stopiątki.
J-31 pisze:hmmm, taka mi dziwna myśl przeszła przez głowę, że MPK powinien był poczekać z kasacją Duewagów (tychże GT8), aż Tramino "rozkręcą" się na dobre na poznańskich torach.
Przecież taka sytuacja zaistnieje i wiadomo o tym od dawna. GT8 zostaną skasowane dopiero po meczach Euro 2012, kiedy to już bedą eksploatowane Tramino.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Podi pisze:Przecież taka sytuacja zaistnieje i wiadomo o tym od dawna. GT8 zostaną skasowane dopiero po meczach Euro 2012, kiedy to już bedą eksploatowane Tramino.
Aaa, jeśli tak MPK zaplanowało - to spoko. To jest rozsądne podejście :)

Awatar użytkownika
OPi
Posty: 2193
Rejestracja: 2008-09-20, 21:51
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OPi »

Podi pisze:te wagony są w znacznej większości na góra 2-3 lata.
Często jednak okazuje się, że chociaż dane przedsiębiorstwo mówiło, że dane wagony kupuje tylko kilka lat, to przeważnie zostawały na całą dekadę. Zdarzyło się to nie jeden raz w wielu ściągających używki państwowych przedsiębiorstwach komunikacyjnych. ;)

Przepraszam, że trochę zbaczam z tematu, ale MPK Poznań podobno miało kupować z Berlina Tatry T6A2. Czyżby zrezygnowali z tego pomysłu?

Podi

Post autor: Podi »

U nas akurat sobie nie przypominam deklaracji, na ile zostają wagony typu GT8 i GT6. Miały być do "zakupu nowych wagonów". Jak ktoś rzuca niepokładalnymi deklaracjami, to przykro mi. Po przyjęciu na stan 40 Solarisów (choć wiadomo, że i tak będzie ich więcej), na stanie zostaną na pewno wagony typu O (GT8ZR), jest ich sześć.
Na stanie wydziału S2, który gromadzi tylko i wyłącznie wszystkie wagony używane z Niemiec, są na stanie 62 wagony. Solarisów będzie już prawie na pewno trochę więcej, więc z kalkulacji wychodzi, że zwykłych GT8 zostanie ok. 10-14. Te jednak będą zastępowane wspomnianymi już wyżej wagonami Moderus Beta. To samo będzie się tyczyć znikających już kasetonowych stopiątek bez wyświetlaczy.

Co do wagonów z Berlina, miłośnicy pracujący we wszystkich możliwych spółkach i wydziałach MPK, sugerowali ten zakup, jednak wstrzemięźliwość i obawy zwyciężyły. W tej kwestii faktycznie, możemy pozazdrościć Szczecinowi. W reszcie już nie za bardzo.

Awatar użytkownika
OPi
Posty: 2193
Rejestracja: 2008-09-20, 21:51
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OPi »

Podi pisze:W tej kwestii faktycznie, możemy pozazdrościć Szczecinowi. W reszcie już nie za bardzo.
A czy ja coś mówiłem, żebyście nam zazdrościli Tatr T6? ;)
Podi pisze:Wagony GT6 są natomiast za małe na realia poznańskie i zostanie ich około 5, tyle, ile jest w umowie z ZTM Poznań.
Czyżby na linię 18? Zauważyłem, że na nią nadają się idealnie.

Podi

Post autor: Podi »

Akurat ten fakt wyróżnia się u was bardzo in-plus, więc warto było to podkreślić.

GT6 są w planie właśnie tylko na 18 i 9.


Awatar użytkownika
Coffee
Posty: 1499
Rejestracja: 2006-05-19, 16:21
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Kontakt:

Post autor: Coffee »

Słyszałem swego czasu, że Poznań przymierzał się do GT8S, tylko zaspał. Prawda to?

Podi

Post autor: Podi »

Prawda.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Patrząc na #2966 i komentarze pod zdjęciem w galerii PGK, jakoś nie jestem optymistycznie nastawiony. Patrząc od strony stanu technicznego, to będą wozy, takie same, jakie znane są już z poznańskich torowisk. Ta sama "jakość usług" przewozowych, cokolwiek by to nie znaczyło ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tabor produkcji zagranicznej”