Duewag GT8 -"Helmut"

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o tramwajach produkowanych za granicą...
Marcin

Post autor: Marcin » 2006-09-16, 09:33

Dzięki, a wiesz czy pulpit GT8 róźni się czymś od pulpitu GT8(N)

Robson

Post autor: Robson » 2006-09-17, 12:44

Tego to nie wiem. Ale wiem ze sie nastawniki różnią a tak to nie mam pojęcia. Ale wydaje mi sie że może się różnić. Trzeba by było na TWB fotek poszukać bo być może ktoś dodał typ N bo od GT8 to znam dobrze nawet :)

Marcin

Post autor: Marcin » 2006-09-20, 20:32

Ostatnio po moich obserwacjach, zauważyłem że pulpit GT6 i GT8 z Dusseldorfu jest taki sam.Może GT6(M) i GT8(N) z Frankfurtu też są takie same :D

Robson

Post autor: Robson » 2006-09-20, 20:52

Marcin pisze:Może GT6(M) i GT8(N) z Frankfurtu też są takie same :D
Będą identyczne.
Marcin pisze:Ostatnio po moich obserwacjach, zauważyłem że pulpit GT6 i GT8 z Dusseldorfu jest taki sam.
w ogóle to pulpity tych wagonów są brzydkie:D Nasze maja ładniejsze ;)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28960
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2006-09-21, 09:12

Sorry, nieco Wam zmienię temat, ale nie za mocno.... :P

Zatem, muszę przyznać, że mnie straszliwie martwi ta malutka kabina w "Helmutach". Będąc w Poznaniu miałem okazję im się przyjrzeć. Normalnie ciasnota, pulpit też mały. Motorniczy pewnie mają okazję nabawić się klaustrofobii :roll:
Obrazek

Marcin

Post autor: Marcin » 2006-09-21, 20:04

Robson pisze:
Marcin pisze:Może GT6(M) i GT8(N) z Frankfurtu też są takie same :D
Będą identyczne.
Marcin pisze:Ostatnio po moich obserwacjach, zauważyłem że pulpit GT6 i GT8 z Dusseldorfu jest taki sam.
w ogóle //pisownia - osobno to pulpity tych wagonów są brzydkie:D Nasze maja ładniejsze ;)
A z jakiego jesteś miasta ?? :]

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 9997
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster » 2006-09-21, 21:53

Marcin pisze:A z jakiego jesteś miasta ?? :]
Odpowiem za niego:
Gorzów Wlkp.
ObrazekObrazek

Marcin

Post autor: Marcin » 2006-09-22, 19:46

Pulpit helmuta można znaleźć TUTAJ bądź TUTAJ

[ Dodano: 2006-10-09, 19:22 ]
A wie ktoś może do czego służy tester w Helmutach??

aleksej

GT-8 w MKT Łódź

Post autor: aleksej » 2006-10-11, 09:38

Jak juz wiadomo od dluzszego czasu (dokladnie od 21 marca) MKT Lodz testuje wagon GT-8 #203 z Fryburga. Testy odbyly sie pomyslnie, wagon przezyl pare imprez zorganizowanych przez KMST :) i zapadla decyzja o zakupie 4 sztuk tych wagonow przez MKT (numery 201-204). Dzisiaj o okolo 3:30 dotarl na Helenowek wagon numer 201, niedlugo pojawia sie dwa nastepne.

Teraz troszke o samym wagonie, jest to najdluzszy wagon w Lodzi i w calej Polsce! Ma prawie 33 metry dlugosci! Mimo ze wagon ma swoje lata (wyprodukowane w 71 roku) to ich stan jest wrecz idealny, jest to olbrzymi skok w porownaniu z 803N. We wnetrzu sa siedzenia ze sklejki, ale nawet dosyc wygodne, jedzie sie naprawde cicho i szybko, znacznie mniej buja niz w wagonach 803N czy nawet 805N, pasazerowie sa naprawde zadowoleni.

Co ciekawe wagon ma dwa rodzaje rozruchu! Pierwszy elektroniczny, na joystick, oraz tradycyjny rozruch na korbe (uzywany awaryjnie w przypadku awarii elektronicznego rozruchu).

Tutaj jest pare fotek wagonu w Lodzi, obecnie stracil niemieckie reklamy:
http://transport.asi.pwr.wroc.pl/autobu ... ticket=746

Aleksej

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28960
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2006-10-11, 09:45

Gratulacje, rzeczywiście piękny GT-8. Aleksej a jak jest z kabiną motorniczego. Czy jest ona tak ciasna jak w typowych GT-8 ? :)
Obrazek

aleksej

Post autor: aleksej » 2006-10-11, 09:51

Kabina dosyc ciasna, ale nie jest zle, w porownaniu z 803N to zupelnie inna klasa.

BTW troszke wiecej fotek mozna znalezc tutaj:
http://kmlodz.pl/galeria/categories.php?cat_id=29

Aleksej

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28960
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2006-10-11, 09:57

Ile on może pomieścić pasażerów ? Wygląda na naprawdę pojemny. :)
Obrazek

Adam 4044

Odp

Post autor: Adam 4044 » 2006-10-11, 11:16

Może pomieścic prawie 300 osób i w tym 89 miejsc siedzących. Jazda bardziej mi przypadła do gustu niż Cityrunnerem. No i jest naprawdę przestronny.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28960
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2006-10-11, 11:36

Adam 4044 pisze:No i jest naprawdę przestronny.
Nie dziwię Ci się. Jak patrzę na jego zdjecia to wygląda niczym jak pociąg. Jego długość i pojemność rzeczywiście robi wrażenie. :)
Obrazek

Adam 4044

Odp

Post autor: Adam 4044 » 2006-10-11, 13:49

Ja nim jechałem z Chocianowic do Ozorkowa / cała trasa / oraz w drogę powrotną do centrum Łodzi czyli ok. 50 kilometrów. Gdyby nie częściowo zdezelowane łódzkie tory szczególnie Rondo Lotników Lwowskich to by się jeszcze lepiej jechało. Ale i tak uważam ,że nie trzeba kupować nowości bo nie każdego stać ale zza Odry też można mieć super wagony .

aleksej

Post autor: aleksej » 2006-10-13, 16:22

Wagon 204 juz jest na Helenowku.

Aleksej

ppln

Post autor: ppln » 2006-10-13, 19:31

Czyli drugi z trzech zakupionych? Jestem nie na czasie z tramwajami

aleksej

Post autor: aleksej » 2006-10-13, 19:36

Nie trzeci z czterech, w Lodzi sa obecnie 201, 204 (czekaja na dostosowanie do ruchu) jezdzi 203, i czekamy na 202.

Aleksej

Podi

Post autor: Podi » 2006-10-13, 21:17

http://pgk.webd.pl/details.php?image_id=2601 A tu zdjęcie podczas przebywania 204 w Poznaniu, tak jako ciekawostka.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28960
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2006-10-16, 11:15

A co on właściwie robił w Poznaniu ? Bo na pewno nie stał na torach. :roll:
Obrazek

ODPOWIEDZ