Tatra RT6N1

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o tramwajach produkowanych za granicą...
Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG » 2010-01-02, 11:01

PAFAWAG pisze:Linia zakładowa czy będą coś w nich grzebać?
Nie wiem. Przypuszczam, że już mają nabywcę. Wstępnie przecież DP rozmawiało z Poznaniem w sprawie odkupienia tych wagonów. Wystarczy obserwować, gdzie wypłyną.
Jezus nadchodzi! Udawaj, że jesteś zajęty.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28817
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2010-01-04, 13:08

Jeśli te Tatry z DP Praha, trafią do Poznania (o ile ;) ), to ciekawy jestem gdzie MPK je upchnie - skoro właśnie wycofują je z PST-ki. Co prawda są przecież jeszcze inne linie w Poznaniu, ale niepokoi mnie ich wysoka awaryjność :]
Obrazek

Lopez

Post autor: Lopez » 2010-01-04, 15:02

Być może te jednostki przejdą modernizacyję, zanim trafią do docelowego użytkownika. Może to jest powód dla którego najpierw trafią do Nymburka?

faja_k
Posty: 6028
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k » 2010-01-04, 19:32

Rozmowy MPK w sprawie zakupu Tatr to stary temat i nieaktualny, chyba, że TLG mówi o jakichś kolejnych.
Mój poprzedni nick to KKS. Ponieważ wszystkie nicki, które sugerowałem były według administracji za długie postanowiłem użyć krótkiego nicka na cześć naszego moderatora z Dolnego Śląska.

Lopez

Post autor: Lopez » 2010-01-04, 20:12

Przypominam, że zakup tatr przez Poznań to tylko hipoteza.

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG » 2010-01-04, 20:15

J-31 pisze:Jeśli te Tatry z DP Praha, trafią do Poznania
Nie napisałem, że trafią czy mają trafić tylko, że kiedyś były nawet takie rozmowy.
KKS pisze:Rozmowy MPK w sprawie zakupu Tatr to stary temat i nieaktualny, chyba, że TLG
I o tych właśnie wspomina TLG
Jezus nadchodzi! Udawaj, że jesteś zajęty.

faja_k
Posty: 6028
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k » 2011-06-21, 15:53

Ex-praska Tatra po wizycie w Modertransie:
http://galeriapgk.com/details.php?image_id=17302
Mój poprzedni nick to KKS. Ponieważ wszystkie nicki, które sugerowałem były według administracji za długie postanowiłem użyć krótkiego nicka na cześć naszego moderatora z Dolnego Śląska.

Awatar użytkownika
Mrozard
Moderator
Moderator
Posty: 1563
Rejestracja: 2009-06-18, 10:17
Lokalizacja: co

Post autor: Mrozard » 2011-06-21, 18:30

Jakoś ten pas z lampami średnio pasuje do ogółu wagonu.

Awatar użytkownika
Rumpel
Posty: 643
Rejestracja: 2010-12-31, 01:02
Lokalizacja: Czeladź Scorpio: 379 619km

Post autor: Rumpel » 2011-06-21, 19:05

Nie jest źle. Ogólnie to łądnie im wyszło to, co widać.
ЯЦSSIДИ DДИCЭ GIVЭS PФШЭЯ ГФ ЧФU
Post nie zawiera niczego, to tylko spam.

faja_k
Posty: 6028
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k » 2011-06-21, 19:21

A mnie się podoba. Bałem się, że dostaną całe zmoderusowane mordki, które ni cholery nie pasowałyby do Tatry. A tak to lekko zaokrąglili gębę sprawiając, że nie wygląda tak toporzasto, no i ten pas jest takim dość delikatnym dodatkiem :) Boję się tylko tej słynnej tarczy z numerem na górze. Oby udało się zrobić coś z awaryjnością - ma dostać rozrusznik itp. od Bety a Bety póki co jeżdżą bez zarzutu.
Mój poprzedni nick to KKS. Ponieważ wszystkie nicki, które sugerowałem były według administracji za długie postanowiłem użyć krótkiego nicka na cześć naszego moderatora z Dolnego Śląska.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28817
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2011-06-22, 08:27

Z tego co wyczytałem na PGK, to oczywiście Tatra dostanie tarcze (tył i przód). Mimo wszystko tramwaj i na mnie robi pozytywne wrażenie. :)

A jeśli okazało by się, że rozrusznik od Bety by się sprawdził w RT6N1, to może to byłby dobry kierunek do modernizacji już eksploatowanych Tatr ;)
Obrazek

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG » 2011-06-22, 08:47

J-31 pisze:A jeśli okazało by się, że rozrusznik od Bety by się sprawdził w RT6N1, to może to byłby dobry kierunek do modernizacji już eksploatowanych Tatr
Jezu, jaki znowu rozrusznik?
Jezus nadchodzi! Udawaj, że jesteś zajęty.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28817
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2011-06-22, 11:42

TLG pisze:Jezu, jaki znowu rozrusznik?
KKS wspomniał o rozruszniku ;)
KKS pisze:Oby udało się zrobić coś z awaryjnością - ma dostać rozrusznik itp. od Bety a Bety póki co jeżdżą bez zarzutu.
Obrazek

faja_k
Posty: 6028
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k » 2011-06-22, 13:37

Tak gdzieś czytałem, nie znam się na mechanice więc mogłem się pomylić.
Mój poprzedni nick to KKS. Ponieważ wszystkie nicki, które sugerowałem były według administracji za długie postanowiłem użyć krótkiego nicka na cześć naszego moderatora z Dolnego Śląska.

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG » 2011-06-22, 19:17

J-31 pisze:KKS wspomniał o rozruszniku
Oczywiście, przepraszam. Pomyłka
KKS pisze:Tak gdzieś czytałem, nie znam się na mechanice więc mogłem się pomylić.
Zarówno Moderus jak i Tatra są asynchroniczne, tego się nie da regulować przez oporniki.
W kwestii aparatury i silników: Beta ma inne silniki niż Tatra więc do silników w Tatrze trzeba zaprojektować osobną aparaturę lub wymienić także silniki (a przypomnę, że Tatra ma tylko cztery osie napędowe, a Beta - osiem). Ale kto wie - może na podstawie doświadczeń z Tatrami i Betą Modertrans zaprojektuje swój tramwaj tej klasy.
Jezus nadchodzi! Udawaj, że jesteś zajęty.

Awatar użytkownika
Coffee
Posty: 1499
Rejestracja: 2006-05-19, 16:21
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Kontakt:

Post autor: Coffee » 2011-06-22, 20:29

TLG pisze:Beta - osiem)
:o: Czyli "środkowe" wózki w Becie nie są toczne?
22 Borek Fałęcki - Zakopiańska, Kapelanka, Dietla, Starowiśla, Hala Targowa, Rondo Grzegórzeckie, Dąbie, M1, Pl. Centralny, Kombinat, Mrozowa - Walcownia

Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 » 2011-06-22, 22:04

Z tego co wiem, RT6N1 mają silniki prądu stałego, choć o wyjątkowo dużej mocy jak na silniki tramwajowe, wersja asynchroniczna nosi oznaczenie RT6S.

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG » 2011-06-23, 08:53

ep40 pisze:Z tego co wiem, RT6N1 mają silniki prądu stałego, choć o wyjątkowo dużej mocy jak na silniki tramwajowe, wersja asynchroniczna nosi oznaczenie RT6S.
RT6S była wersją prototypową z aparaturą Siemensa i obniżoną podłogą nad wózkami, RT6N ma silniki asynchroniczne. Jedynie prototyp był chopperowy.
Jezus nadchodzi! Udawaj, że jesteś zajęty.

19445

Post autor: 19445 » 2011-10-06, 19:12

Dziś zadebiutował na linii 13 najnowszy wyrób Modertransu - RT6 MF06AC :)

Obrazek

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28817
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2011-10-06, 20:50

Całkiem ciekawie wygląda. Jakbym mógł prosić o więcej zdjęć dla tego wagonu, to byłbym wdzięczny :)
Obrazek

ODPOWIEDZ