Tatra RT6N1

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o tramwajach produkowanych za granicą...
Podi

Post autor: Podi »

Poznaniak pisze:Bardzo podobne, moze tylko inną elektryke mają..(albo jeszcze coś innego)
Możecie mnie przywiązac do torów PST w środku szczytu,ale jestem pewien,że nasz kolega david11 wrócił...

Poznañczyk

Post autor: Poznañczyk »

Odpowiadam na post Poznaniaka bo ostatniego nie rozumiem <chyba nie na temat>.
No bardzo podobne ale ku ścisłości RT6N1 nie ma w Libercu bo tam są RT6S :lol:

Podi

Post autor: Podi »

No bardzo podobne ale ku ścisłości RT6N1 nie ma w Libercu bo tam są RT6S :lol:
To oznaczenie pewnie jest spowodowane inną elektryką...

Poznaniak

Post autor: Poznaniak »

Podi pisze:
No bardzo podobne ale ku ścisłości RT6N1 nie ma w Libercu bo tam są RT6S :lol:
To oznaczenie pewnie jest spowodowane inną elektryką...
No przeciez to napisałem :mruga:

Podi

Post autor: Podi »

Poznaniak pisze:No przeciez to napisałem :mruga:
Wiem, ale to tłumaczyłem naszemu Poznańczykowi...

Poznañczyk

Post autor: Poznañczyk »

Mi nie trzeba takich rzeczy tłumaczyć :shocked:

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Na początku małe wyjaśnienie, a w zasadzie przeprosiny. Chodzi o tłumaczenie do cytowanego poniżej postu kolegi Nerala. Niestety z przyczyn sticte technicznych musiałem go dodać z opóźnieniem. ;)

A teraz wróćmy do tematu. Ponieważ zastanawiam mnie pewna, rzecz związana z tematem.
Neral pisze:(...) But there were some serious problems so that they could not gain homologation. In Poznań, there were certain adjustment done, therefore they can normally serve. In Czech republic it was not possible to do such adjustments, because of different regulations. :| So there were several attepmpts to refit the RT6 in Praha and Brno. Unfortunately unsuccessful. And now they have been (in Praha) standing for several years in Pankrác depot. (...)

(PL)
(...) One miały pewne poważne problemy, więc nie mogły uzyskać ponownie homologacji. W Poznaniu, to było oczywiście uporządkowane, dlatego też mogą być normalne eksploatowane. W Republice Czech to nie było możliwe, by to tak uporządkować, ze względu na inne (odmienne) przepisy. :| Więc próbowano kilku napraw RT6 w Pradze i Brnie. Oczywiście bez sukcesu. Więc teraz stoją od kilku lat w praskiej zajezdni Pankrác. (...)
Neral, koledzy z polski zastanawiali się tutaj w tym temacie, nad tym czy przewoźnicy czescy mogliby sprzedać swoje Tatry RTN6. :)

Pytanie brzmi: Czy wobec tego, wiedząc o problemach z homologacją RTN6 w Czeskiej Republice, jest szansa na ich sprzedaż do np. Polski, Bułgarii lub innego państwa Europy Wschodniej ? ;)

Trolejbusek7Tr

Post autor: Trolejbusek7Tr »

I like this tram. It's damage, that is it very faulty. I hope, that modernized tram will better.

(PL) Ja lubię ten tramwaj. To jest duża wada. Mam nadzieję, że zmodernizowany tramwaj będzie lepszy.

Podi

Post autor: Podi »

Trolejbusek7Tr pisze:I like this tram. It's damage, that is it very faulty. I hope, that modernized tram will better.
You shuld sell it to Poland :P


A podać polskiej wersji, to nie łaska? u2w

Poznañczyk

Post autor: Poznañczyk »

Mam nadzieję ze Tatry nie trafia do Polski, ale przeciw Bułgarii nic nie mam :D Te nasz tez by sie tam chyba zadomowiły :D

Neral

Post autor: Neral »

J-31 pisze: Neral, koledzy z polski zastanawiali się tutaj w tym temacie, nad tym czy przewoźnicy czescy mogliby sprzedać swoje Tatry RTN6. :)

Pytanie brzmi: Czy wobec tego, wiedząc o problemach z homologacją RTN6 w Czeskiej Republice, jest szansa na ich sprzedaż do np. Polski, Bułgarii lub innego państwa Europy Wschodniej ? ;)
Well, as for Praha I think that DPP (Public Transport Company of Praha) is not willing to sell the RT6 now, because there is a new modernisation of these trams (by Czech company Pars Nova - some info about the modernisation you can find here ) and DPP hopes that RT6 will finally be able to serve in Prague and to gain the homologation for the Czech Republic. And I hope so. ;) But if this attempt fails, maybe DPP will sell these four trams... and maybe not, who knows? :|
As for Brno, I am not sure, but I think the situation is similar...

(PL)
Dobra, co do Pragi sądzę, że tamtejszy DPP (Dopravni Podnik Praha - Spółka Komunikacji Publicznej Praga) nie ma chęci teraz sprzedać RT6, ponieważ tam jest nowa modernizacja tych tramwajów (przez czeską spółkę Pars Nova - trochę informacji o modernizacji można znaleźć tutaj ) i DPP ma nadzieję, że RT6 w końcu będzie mógł służyć w Pradze i uzyskać homologację dla Czech. I mam taką nadzieję. ;) Ale jeśli ta próba zawiedzie, być może DPP sprzeda te cztery tramwaje... a być może nie, kto wie? :|
Co do Brna, nie jestem pewny, ale myślę że sytuacja jest podobna...

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Poznańczyk pisze:Mam nadzieję ze Tatry nie trafia do Polski, ale przeciw Bułgarii nic nie mam :D Te nasz tez by sie tam chyba zadomowiły :D
Oczywiście nie chciałbym się upierać przy swoim pomyśle. Warto inwestować w nowe, nowoczesne konstrukcje tramwajowe, nowocześniejsze niż Tatra RT6N1. ;)

Natomiast widząc "pośpiech" w zakupie niskowejściowego taboru tramwajowego w polskich miastach - np. w Warszawie - wydaje mi się, że zakup np. wagonów Tatry z Dopravni Podnik Praha, a jednocześnie ich późniejsza modernizacja np. w poznańskich Zakładach Cegielskiego, może stanowić znakomite, a co najważniejsze - szybkie, uzupełnienie taboru niskowejściowego. Którego, chociażby we spomnianej Warszawie bardzo brakuje. ;)

Pytanie tylko brzmi ile kosztowałaby modernizacja i dopuszczenie takich pojazdów do ruchu w warunkach polskich ? :mruga:

Peter

Post autor: Peter »

Nie wydaje mi się żeby w najbliższym czasie powstał pożądny "niskobudżetowy" niskopodłogowy tramwaj rodzimej produkcji. Obym się mylił, ale chyba jednak nie. :mruga:

Tatra RT6N1, to nieudany produkt. Tych zakładów już nie ma. Pozostała Skoda. Ich tramwajowe produkty również nie powalają na kolana. :mruga:
Spokojnie moglibyśmy konkurować z Czechami (i nie tylko) :strzałka: Alstom-Konstal (Produkuje obecnie na eksport, bo co ma robić. Od kolegi dowiedziałem się, że linię produkcyjną tramwajów na razie zamknięto. Ostatni wynalazek 116Nd wbrew pozorom nie jest taki zły pod względem technicznym.), Cegielski , PESA (Tu czekamy na konstrukcje własnych pojazdów szynowych. Warszawa przetestuje pierwsza. Na Śląsku wątpię by kiedykolwiek te pojazdy się pojawiły).
Na razie to są tylko marzenia z tymi konkurencyjnymi polskimi tramwajami...

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Wiesz Peter, Czesi podobnie jak Polacy. Coś tam próbują, bo chcą. Chcą mieć nowy, nowoczesny tabor, a jednocześnie tani. I tu powstaje problem, ponieważ "tani" nie zawsze oznacza "dobry", czy "nowoczesny"... :mruga:

A po za tym, jest jeszcze jeden problem. Jak zapewne, doskonale Wiesz, w przeciwieństwie do wielkich międzynarodowych koncernów - producentów taboru kolejowo-tramwajowego, nasi producenci nie mają doświadczeń. Czeska Skoda, czy Tatra ma pewnie ten sam problem. ;)

Thomas78

Post autor: Thomas78 »

©kodzie czy Tatrze trudno zarzucić braku doświadczenia - chodzi tu raczej o zacofanie technologiczne wynikające z niedoinwestowania przez dziesiątki lat komuny. Kraje socjalistyczne stroniły od Zachodu, gdzie następował znacznie szybszy postęp technologiczny. A teraz te zapóźnienia trudno nadgonić :|

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Thomas78 pisze:©kodzie czy Tatrze trudno zarzucić braku doświadczenia - chodzi tu raczej o zacofanie technologiczne wynikające z niedoinwestowania przez dziesiątki lat komuny. Kraje socjalistyczne stroniły od Zachodu, gdzie następował znacznie szybszy postęp technologiczny. A teraz te zapóźnienia trudno nadgonić :|
Zgadza się, to prawda. A na dodatek, nasi, jak i czescy przewoźnicy tramwajowi nie mają funduszy by kupować tabor nowoczesny i niskowejściowy.

A jeśli nie mają funduszy, to ich nie zamawiają, a jeśli ich nie zamawiają, to producenci nie tworzą niczego nowego i nie rozwijają się. ;)

Peter

Post autor: Peter »

Zgadzam się z Waszym zdaniem, ale czy Tatra jeszcze istnieje, że tak piszecie ? Mnie się wydaje, że czytałem już dawno o upadłości tych zakładów. :mruga:

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Peter pisze:Zgadzam się z Waszym zdaniem, ale czy Tatra jeszcze istnieje, że tak piszecie ? Mnie się wydaje, że czytałem już dawno o upadłości tych zakładów. :mruga:
To prawda, teraz "pałeczkę" przejął inny czeski producent - Skoda :D

Poznañczyk

Post autor: Poznañczyk »

Tatra i Skoda zawsze ze sobą zacięcie al i skrycie rywalizowały a teraz Skodę podratował VW więc została sama ale gdyby nie to byłoby z nią to samo co z Tatrą... :(

Peter

Post autor: Peter »

Masz rację. Tak samo gdyby Konstalu nie przejął francuski Alstom, to byłoby najprawdopodobniej już dzisiaj "po ptokach". :|
Ostatnio zresztą Alstom miał kłopoty finansowe, ale uratowały go dotacje rządu francuskiego...
Mimo wszystko jest to porządna firma. Rynek światowy jest w tej chwili bezlitosny i trudno się utrzymać. Tatrze się niestety nie udało. :(

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tabor produkcji zagranicznej”