Tatra RT6N1

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o tramwajach produkowanych za granicą...
Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

TLG pisze:Nie wiem czy wiecie, ale jeszcze do niedawna krążył pomysł, by kłopotliwe dzieła czeskich inżynierów potraktować palnikiem.
Chyba zmienili zdanie, bo MPK niestety nie ma za dużo "niskaczy". Tak więc założę się, że będą reanimować RT6N1 tak długo, jak długo nie pojawi się więcej nowoczesnych tramwajów niskopodłogowych ;)

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

Ostatnio nie ma takich kłopotów z RT6N1 więc nie ma mowy o żadnej "reanimacji". To NG po 10 latach eksploatacji, tak samo jak przy stopiątkach ;)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

KKS pisze:Ostatnio nie ma takich kłopotów z RT6N1 więc nie ma mowy o żadnej "reanimacji". To NG po 10 latach eksploatacji, tak samo jak przy stopiątkach ;)
OK, to zrozumiałe. Ile razy jestem w Poznaniu to widzę RT6N1 w akcji i zawsze robią na mnie miłe wrażenie. Jedno co tylko psuje efekt to te wysokie stopnie wewnątrz wagonu... no, ale warszawskie 116-stki też takie mają. To po prostu, taka konstrukcja. :)

Suma, sumarum, to fajnie, że Tatry już nie sprawiają problemów jak na początku. I oby tak było jak najdłużej :)

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

KKS pisze:Ostatnio nie ma takich kłopotów z RT6N1
Czy ja wiem? Ostatnio w ruchu były zdaje się tylko dwa wagony tego typu.
J-31 pisze:warszawskie 116-stki też takie mają
Przypuszczam, że Poznań wyszedłby dużo lepiej, gdyby 12 lat temu ejdnak zamówił "u-booty", które były konkurentem dla konsorcjum Tatra-Cegielski. Jednak wygrały lokalne sentymenty Poznaniaków i wybrali RT6N1.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

TLG pisze:Przypuszczam, że Poznań wyszedłby dużo lepiej, gdyby 12 lat temu ejdnak zamówił "u-booty", które były konkurentem dla konsorcjum Tatra-Cegielski. Jednak wygrały lokalne sentymenty Poznaniaków i wybrali RT6N1.
Rzeczywiście porównując zarówno układ przestrzeni pasażerskiej jak i awaryjność obu wagonów, trzeba przyznać, że "u-boot" byłby wręcz idealny na PST-kę. 12-stka jest niesamowicie zatłoczona. Tatry trochę sobie z nie radzą z tymi potokami, błędem był montaż podwójnych foteli.

Wspomniałem również o awaryjności. MPK nie miałoby tylu problemów z Tatrami jak ze 116-stkami. No, ale ... co by nie gadać, taka była ich decyzja. :]

... przynajmniej teraz Tatry są dla mnie, jednym z powodów, by wybrać się do Poznania :)

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

J-31 pisze:Tatry trochę sobie z nie radzą z tymi potokami, błędem był montaż podwójnych foteli.
Pozwolę sobie się nie zgodzić - jeśli chodzi o pojemność to Tatry są chyba najlepsze po stopiątkach. Fakt, jakby zamontowali pojedyncze fotele, to by były jeszcze pojemniejsze ;) Ale efekt zatłoczenia Tatry to efekt zatłoczenia dwunastki, nie chciałbym widzieć na niej Combino ;)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

KKS pisze:Pozwolę sobie się nie zgodzić - jeśli chodzi o pojemność to Tatry są chyba najlepsze po stopiątkach.
Tzn. ich wielkim atutem jest dolny pokład w I-szym i III-cim członie. Tam w zasadzie nie ma foteli. To plus Tatry. Ogólnie rzecz biorąc "taterki" są fajne :)

Poznaniak

Post autor: Poznaniak »

TLG pisze:
KKS pisze:Tatra #403
Wybrała się do FPS, by poddać się naprawie głównej z modernizacją
Póki co jeszcze stoi na Fortecznej.

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

Poznaniak pisze:Póki co jeszcze stoi na Fortecznej.
Owszem. Jednak zdaje się to właśnie 403 ma iść w pierwszej kolejności na NG.

Poznaniak

Post autor: Poznaniak »

Tak, tutaj się nie mylisz, tylko jest mały problem z transportem.

Bąbel

Post autor: Bąbel »

Przypuszczam, że Poznań wyszedłby dużo lepiej, gdyby 12 lat temu ejdnak zamówił "u-booty", które były konkurentem dla konsorcjum Tatra-Cegielski. Jednak wygrały lokalne sentymenty Poznaniaków i wybrali RT6N1.
Nie lokalne sentymenty, tylko MPK zażądało testu gotowego wagonu a 116N było na papierze a Tatra przyjechała na testy. Skoro nie wiesz to po co głupoty pleciesz?
J-31 pisze:Wspomniałem również o awaryjności. MPK nie miałoby tylu problemów z Tatrami jak ze 116-stkami.
Nie chciałbym być złośliwy ale sprawa awaryjności 116N/Na też wcale różowo nie wyglądała. Tylko Konstal nie zbankrutował a Tatra tak i problemem był serwis. Wszystko zaczęło się uspokajać kiedy Cegielski zabrał się za serwisowanie Tatr.

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

Bąbel pisze:Skoro nie wiesz to po co głupoty pleciesz?
Napisałem to, o czym miałem wiedzę. Jeżeli było inaczej to bądź uprzejmy to doprecyzować, a nie gulgotać i stroszyć piórka. EOT.

Tukan

Post autor: Tukan »

Tatry skrzypią...
(Wiem mało konstruktywny post, ale gdybyście spędzali w tramwaju tyle czasu co ja[nie będąc kierowcą, inżynierem czy kimkolwiek związanym zawodowo z transportem] i codziennie na PSTce słyszelibyście ten przerażający zgrzyto-skrzyp, spowodowany rozjechanymi szynami i samym wózkiem Tatry, to tyle byście byli wstanie napisać. Fakt, faktem w środku jest dużo miejsca :) )

dariuszz94

Post autor: dariuszz94 »

latem Tatry jeździły na linii 13 i na krzyżówce z ulicą, zaraz za przystankiem Jeleniogórska (w kierunku Starołęki) strasznie chałasowały i wibrowały
jeździło ich z 7-8, reszta brygad (a było ich 11) obsługiwały stopiątki

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

TLG pisze:Wybrała się do FPS
Nadzieja matką głupich. #403 ostatecznie wylądowała w Modertransie :/
http://www.galeriapgk.com/galeria/detai ... ge_id=9603
Ciekawe, czy będą ją modernizować, czy tylko wyklepią po wypadku.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

KKS pisze:Ciekawe, czy będą ją modernizować, czy tylko wyklepią po wypadku.
Coś mi się wydaje, że ją wyklepią, pomalują i będzie wyglądać jak nowa... ale po staremu ;)

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

No, ale czy będzie NG czy tylko naprawa powypadkowa?

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

KKS pisze:No, ale czy będzie NG czy tylko naprawa powypadkowa?
Tego nie wiem na pewno, ale raczej podejrzewam, że ograniczą się do naprawy po wypadkowej ;)

imarcin

Post autor: imarcin »

KKS pisze:Nadzieja matką głupich. #403 ostatecznie wylądowała w Modertransie :/
Jeżeli go będą modernizować to może za rok będzie można go spowrotem zobaczyć na liniach :confused:

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

KKS pisze:Nadzieja matką głupich.
Nadzieja jak nadzieja, można się było spodziewać, że FPS pokaże gołą du,pę

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tabor produkcji zagranicznej”