Tatra RT6N1

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o tramwajach produkowanych za granicą...
Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

J-31 pisze:Jeśli te Tatry z DP Praha, trafią do Poznania
Nie napisałem, że trafią czy mają trafić tylko, że kiedyś były nawet takie rozmowy.
KKS pisze:Rozmowy MPK w sprawie zakupu Tatr to stary temat i nieaktualny, chyba, że TLG
I o tych właśnie wspomina TLG

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

Ex-praska Tatra po wizycie w Modertransie:
http://galeriapgk.com/details.php?image_id=17302

Mrozard
Moderator
Moderator
Posty: 1563
Rejestracja: 2009-06-18, 10:17
Lokalizacja: co

Post autor: Mrozard »

Jakoś ten pas z lampami średnio pasuje do ogółu wagonu.

Awatar użytkownika
Rumpel
Posty: 643
Rejestracja: 2010-12-31, 01:02
Lokalizacja: Czeladź Scorpio: 379 619km

Post autor: Rumpel »

Nie jest źle. Ogólnie to łądnie im wyszło to, co widać.

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

A mnie się podoba. Bałem się, że dostaną całe zmoderusowane mordki, które ni cholery nie pasowałyby do Tatry. A tak to lekko zaokrąglili gębę sprawiając, że nie wygląda tak toporzasto, no i ten pas jest takim dość delikatnym dodatkiem :) Boję się tylko tej słynnej tarczy z numerem na górze. Oby udało się zrobić coś z awaryjnością - ma dostać rozrusznik itp. od Bety a Bety póki co jeżdżą bez zarzutu.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Z tego co wyczytałem na PGK, to oczywiście Tatra dostanie tarcze (tył i przód). Mimo wszystko tramwaj i na mnie robi pozytywne wrażenie. :)

A jeśli okazało by się, że rozrusznik od Bety by się sprawdził w RT6N1, to może to byłby dobry kierunek do modernizacji już eksploatowanych Tatr ;)

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

J-31 pisze:A jeśli okazało by się, że rozrusznik od Bety by się sprawdził w RT6N1, to może to byłby dobry kierunek do modernizacji już eksploatowanych Tatr
Jezu, jaki znowu rozrusznik?

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

TLG pisze:Jezu, jaki znowu rozrusznik?
KKS wspomniał o rozruszniku ;)
KKS pisze:Oby udało się zrobić coś z awaryjnością - ma dostać rozrusznik itp. od Bety a Bety póki co jeżdżą bez zarzutu.

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

Tak gdzieś czytałem, nie znam się na mechanice więc mogłem się pomylić.

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

J-31 pisze:KKS wspomniał o rozruszniku
Oczywiście, przepraszam. Pomyłka
KKS pisze:Tak gdzieś czytałem, nie znam się na mechanice więc mogłem się pomylić.
Zarówno Moderus jak i Tatra są asynchroniczne, tego się nie da regulować przez oporniki.
W kwestii aparatury i silników: Beta ma inne silniki niż Tatra więc do silników w Tatrze trzeba zaprojektować osobną aparaturę lub wymienić także silniki (a przypomnę, że Tatra ma tylko cztery osie napędowe, a Beta - osiem). Ale kto wie - może na podstawie doświadczeń z Tatrami i Betą Modertrans zaprojektuje swój tramwaj tej klasy.

Awatar użytkownika
Coffee
Posty: 1499
Rejestracja: 2006-05-19, 16:21
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Kontakt:

Post autor: Coffee »

TLG pisze:Beta - osiem)
:o: Czyli "środkowe" wózki w Becie nie są toczne?

Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 »

Z tego co wiem, RT6N1 mają silniki prądu stałego, choć o wyjątkowo dużej mocy jak na silniki tramwajowe, wersja asynchroniczna nosi oznaczenie RT6S.

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

ep40 pisze:Z tego co wiem, RT6N1 mają silniki prądu stałego, choć o wyjątkowo dużej mocy jak na silniki tramwajowe, wersja asynchroniczna nosi oznaczenie RT6S.
RT6S była wersją prototypową z aparaturą Siemensa i obniżoną podłogą nad wózkami, RT6N ma silniki asynchroniczne. Jedynie prototyp był chopperowy.

19445

Post autor: 19445 »

Dziś zadebiutował na linii 13 najnowszy wyrób Modertransu - RT6 MF06AC :)

Obrazek

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Całkiem ciekawie wygląda. Jakbym mógł prosić o więcej zdjęć dla tego wagonu, to byłbym wdzięczny :)

Mrozard
Moderator
Moderator
Posty: 1563
Rejestracja: 2009-06-18, 10:17
Lokalizacja: co

Post autor: Mrozard »

Na nie. Widać, że mieli dobry pomysł, ale wykonanie tradycyjnie "po polsku". A szkoda. :/

19445

Post autor: 19445 »

J-31 pisze:Całkiem ciekawie wygląda. Jakbym mógł prosić o więcej zdjęć dla tego wagonu, to byłbym wdzięczny :)
A proszę bardzo :)

http://phototrans.eu/images/photos/big/28/516056.jpg

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

A więcej tutaj: http://www.galeriapgk.com/categories.php?cat_id=44

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

Jechałem dzisiaj Moderusem Tatrusem i chciałem opisać wrażenia z jazdy, ale nie wiem czy właściwie jest co opisywać. Jaki z zewnątrz jest każdy widzi i to kwestia gustu. Dodam może jeszcze, że zlikwidowano duży wyświetlacz z nazwą końcówki z tyłu tramwaju i jest tylko tarcza z numerem linii. Jeśli chodzi o środek to zmian też praktycznie nie ma - prawie wszystko takie jak było, tylko odnowione. Zostały wymienione siedzenia (niestety, stare mięciutkie STER-y były bardzo wygodne, ale mało wandaloodporne) i wyświetlacze, nie ma już słynnego wyświetlacza z przesiadkami, który nigdy nie działał. Z całej przejażdżki najbardziej zapamiętałem tylko nieogarniętego motorniczego, który szarpał wagonem, na Moście Dworcowym za daleko podjechał i musiał cofać a zapowiedzi włączył kilka przystanków przed końcem :D

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Niech minusy nie zasłaniają nam plusów. Prawdę powiedziawszy to - znając osobiście (jako tako) poznańskie RT6N1 - jakoś nie spodziewam się po tych "zmoderusowanych" wagonach jakiejś super nowości, czy większego komfortu jazdy. Dlatego jakoś nawet nie zdziwiłem Się czytając Twój powyższy post :cool:

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

Nie no, nie uważam tych zmian za jakiś minus. Wydaje mi się, że wnętrze Tatry było dość praktyczne i tak już zostało. W modernizacji najważniejsze było, żeby zlikwidować przyczyny częstych awarii i póki co udaje się to - Tatra na razie nigdzie na mieście nie nabroiła ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tabor produkcji zagranicznej”