Beynes xG -"Holender"

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o tramwajach produkowanych za granicą...
Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Beynes xG -"Holender"

Post autor: J-31 »

Otwieram nowy temat. Tramwaje Beynes 3G

Obrazek Obrazek

Miałem okazję dokładnie obfocić 3G i przejechać się nim ponownie. I w sumie póki tramwaj stoi to jest fajny, gorzej jak jedzie :retard:

Po prostu jest głośny.

Ciekawostką jest ogrzewanie - jest to nawiew z sufitu w pierwszym członie i chyba w ostatnim. Jest ono nawet skuteczne, w wagonie jest naprawdę ciepło. Najgorzej to stanąć dokładnie pod nawiewem - wtedy może być nawet "trochę" za gorąco... :lol:

Wagon ma drewniane fotele, są wygodne. Ciekawe, że część pojedynczych foteli ustawiono również w przegubie.
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Trzeba przyznać, że wagon jest naprawdę przestronny i pojemny. Jego wadą są niestety wąskie drzwi...

Dosyć nietypowy jest pulpit motorniczego:
Obrazek Obrazek

Ciekawy jestem co mieszkańcy Poznania myślą o tramwajach typu 3G. A jak Wam się ten wagon podoba ? ;)
Ostatnio zmieniony 2006-12-12, 15:09 przez J-31, łącznie zmieniany 1 raz.

Adam 4044

Odp

Post autor: Adam 4044 »

A ta kierownica do czego słuzy???

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Adam 4044 pisze:A ta kierownica do czego słuzy???
Do skręcania w zatoczki przystankowe oraz zawracania na pętlach. Kręcisz w lewo, Skręcasz w prawo.... :devil:

A tak na serio... Nie wiem, ale to chyba hamulec, jednak głowy nie daję :]

Podi

Post autor: Podi »

Po pierwsze w nazwie tematu jest błąd... Nie 36 a 3G :)
J-31 pisze:Wagon ma drewniane fotele
Plastikowe.
J-31 pisze:Jego wadą są niestety wąskie drzwi...
Niestety, ale większą wadą są te stopnie, jak ktoś wnosi wózek to trzeba się sprężać, inaczej wózek przytrzasną drzwi. Już nieraz widziałem makabryczne sceny jak dziecko wylatywało z wózka itp.
J-31 pisze:Ciekawy jestem co mieszkańcy Poznania myślą o tramwajach typu 3G. A jak Wam się ten wagon podoba ?
Wagony niezmiernie trwałe i wytrzymałe. Wygodna mała.

[ Dodano: 2006-12-12, 13:32 ]
A i jako ciekawostka- wagony te mają zakaz wstępu na PST.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Sorry - rzeczywiście był błąd. Poprawiłem już ;)
Podi pisze:Plastikowe.
To są plastiki ? Hmm... Pukałem, sprawdzałem, nie gryzłem... możliwe, że to są plastiki, chociaż wydawało mi się, że są drewniane... :]

Poznañczyk

Post autor: Poznañczyk »

Siedzenia sa plastikowe. 3G maja także zakaz wjazdu na ¯egrze-Chartowo... I tu i na PST widywałem je nieraz, więc nie wiem za bardzo, kto ten zakaz respektuj :lol:

Podi

Post autor: Podi »

Na PST był ostatnio tylko na 10 jako rezerwa z Dębca. Wiadomo że takie sytuacje to inna sprawa.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Poznańczyk pisze:3G maja także zakaz wjazdu na ¯egrze-Chartowo...
O ile zakaz wjazdu na PST mogę jakoś sobie logicznie wytłumaczyć, o tyle prosiłbym Was o podpowiedź dlaczego 3G nie mogą wjeżdżać na ¯egrze-Chartowo ? ;)

Podi

Post autor: Podi »

J-31 pisze:O ile zakaz wjazdu na PST mogę jakoś sobie logicznie wytłumaczyć, o tyle prosiłbym Was o podpowiedź dlaczego 3G nie mogą wjeżdżać na ¯egrze-Chartowo ?
Ja tego nie wiem i pierwsze o tym słyszę.

Poznañczyk

Post autor: Poznañczyk »

Od wielu MKMów w Poznaniu o tym słyszałem. potwierdza to taki fakt, że na linii 11 w relacji Piątkowska - ... - ¯egrze - ...- Zawady z 1-09-99 do 28-02-05 jeździły tylko i wyłacznie GT6,Gt8 i czasem 105N (weekendy), a 3G nigdy. Teraz zaś 3g jeżdżą notorycznie, bo linia dojeżdża tylko do Lecha i to od strony Politechniki. Odległość jej trasy od zajezdni Gajowej (stacjonują tam wszystkie 3G - 11 szt.) nie zmieniła się.

plati

Post autor: plati »

J-31 pisze:A ta kierownica do czego słuzy???
Według mnie to jest po prostu nastawnik jazdy :) Wersja a'la nasze polskie EU07 na przykład...

OT: będzie fajnie jak spotkam w Poznaniu te wagony, we wrześniu przyszłego roku :P

szubak

Post autor: szubak »

Tez mi sie zdaje ze to nastawnik jest. W ktoryms miescie, Elblagu chyba, pojawil sie taki problem, iz w czesci sprowadzonych wagonow dzialal on na odwrot niz w innych. Tzn w niektorych aby ruszyc krecilo sie w prawo, w innych w lewo, w druga strone oczywiscie hamowanie :D

Podi

Post autor: Podi »

szubak pisze:W ktoryms miescie, Elblagu chyba, pojawil sie taki problem, iz w czesci sprowadzonych wagonow dzialal on na odwrot niz w innych. Tzn w niektorych aby ruszyc krecilo sie w prawo, w innych w lewo, w druga strone oczywiscie hamowanie
U nas też tak było z wagonami franfurckimi.
plati pisze:będzie fajnie jak spotkam w Poznaniu te wagony, we wrześniu przyszłego roku :P
Będą.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

plati pisze:OT: będzie fajnie jak spotkam w Poznaniu te wagony, we wrześniu przyszłego roku
Najłatwiej Złapiesz je na ul. Roosvelta. To jest samo centrum Poznania. Wystarczy wyjść z dw. Głównego na górę ;)

plati

Post autor: plati »

Z tamtąd oczywiscie rozpocznę moją "wycieczkę" :)

Podi

Post autor: Podi »

J-31 pisze:Najłatwiej Złapiesz je na ul. Roosvelta.
Nie dziwota, większość linii tam jeździ.

chudy5d

Post autor: chudy5d »

Na 11-ce można znaleźć jakiegoś Beynesa. :) chciałem dodoać jedno info. Jechałem sobie 25.11. 2006 r. na imprezie Katarzynki do zaj. Głogowska Beynesem 3G i v-ce prezes KMPS-u powiedział, że Beynesy są mniej awaryjne niż Konstale. :mruga:

plati

Post autor: plati »

chudy5d pisze:Beynesy są mniej awaryjne niż Konstale.
Z regóły wagony zachodnie, są lepsze niż polskie. Porównaj sobie np. 102Na z jakimś zachodnim przegubowcem z lat 60-70, typu np. GT6, albo wagony które ostatnio przyjechaly z Zachodu, do Tramwajów Podmiejskich w Łodzi, lub inny. Lata produkcji podobne, a zaawansowanie technologiczne to już normalny skok o te 10 lat w przód.
:)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

chudy5d pisze:Beynesy są mniej awaryjne niż Konstale
Plati ma oczywiście rację, aczkolwiek jadąc już po raz kolejny Beynesem 3G, aż nie chce mi się wierzyć w jego niską awaryjność. Aczkolwiek rzeczywiście ich wygląd a awaryjność to dwie różne sprawy :P

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Beynes xG

Post autor: faja_k »

To ja się może cofnę o kawałek...
Podi pisze:
Plocmastet, zakup kolejnych Holendrów nie jest smieszny tylko realny i normalny bo to dośc sprawdzonmy w poznańskich realiach tramwaj.
Obecnie to są najstarsze wagony w Amsterdamie, a ich ilość jest podobna do ilości normalnotorowych helmutów. Ich kolejny zakup raczej się nie odbędzie...
Czy aby na pewno? Patrząc na zdjęcia na stronie railfaneurope.net w Amsterdamie są tylko wagony xG i Combino, a nie sądzę, by tych drugich była większość...
Czy takie np. 12G też należą do najstarszych? Ktoś się może orientuje, ile one mają lat?

Posty wydzielone z tematu "Dlaczego warto sprowadzić Tatry T6A2 do Poznania?" - Mod. J-31 ;)
Ostatnio zmieniony 2007-01-11, 10:09 przez faja_k, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tabor produkcji zagranicznej”