Beynes xG -"Holender"

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o tramwajach produkowanych za granicą...
faja_k
Posty: 6026
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k » 2009-07-16, 23:12

Cóż, od lat wszyscy o tym mówią, poza tym to logiczne, że jeśli mają 40 wozów do wymiany to pozbędą się jednego typu, a nie każdego po trochu ;)

Hussar

Post autor: Hussar » 2009-07-17, 08:12

to niech skasują 40 stopiątek...


heh szkoda, ja przykładowo bardzo lubię Beynesy

siekierowy

Post autor: siekierowy » 2009-07-17, 10:34

W kwestii technicznej mam kilka pytań. Domyślam się że one mają rozruch oporowy, jeśli tak to gdzie są umieszczone oporniki, na dachu, czy tak jak w 105Na i wymagają oddzielnego chłodzenia? Jaki jest sytem hamulcowy?
Jak jest z częściami do tych wagonów, czy część sprowadzonych wozów to dawcy, czy wszystkie jeżdżą?

faja_k
Posty: 6026
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k » 2009-07-17, 11:47

Daj spokoj, te tramwaje maja pol wieku i w niczym nie sa lepsze od stopiatek. Co do czesci - wszystkie jezdza, oprocz jednego, ktory pare miesiecy temu mial powazny wypadek, a zamienniki pochodza z pokasowanych 1 i 2G.

Hussar

Post autor: Hussar » 2009-07-17, 13:57

KKS pisze:Daj spokoj, te tramwaje maja pol wieku i w niczym nie sa lepsze od stopiatek. Co do czesci - wszystkie jezdza, oprocz jednego, ktory pare miesiecy temu mial powazny wypadek, a zamienniki pochodza z pokasowanych 1 i 2G.

czyli od Helmutów i tak są młodsze ;p

Beynesy ewidentnie są pojemniejsze od 105, w życiu nie widziałem jakoś nieludzko zatłoczonego holendra a w godzinach szczytu do stopiątki niekiedy nie da się wsiąść...

faja_k
Posty: 6026
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k » 2009-07-20, 21:36

Holendry są dużo krótsze od składu stopiątek. Nie widziałeś? To mało jeździłeś widocznie ;)

siekierowy

Post autor: siekierowy » 2009-07-21, 09:14

Jakie mają przetwornice, wirowe czy statyczne?

Hussar

Post autor: Hussar » 2009-07-23, 00:22

KKS pisze:Holendry są dużo krótsze od składu stopiątek. Nie widziałeś? To mało jeździłeś widocznie ;)
jeśli chodzi o Holendry to jeździłem nimi tylko głównie na 18 (zawsze prawie puste) oraz kilka razy na 9 i 7 (też na ogół miejsca siedzące są wolne)


BTW. Jak wygląda kwestia awaryjności w przypadku Holendrów? Może to będzie powód aby je zostawić? :P

faja_k
Posty: 6026
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k » 2009-07-23, 18:08

Nie wyróżniają się. 18 zawsze wozi powietrze, a 9 i 7 jakoś szczególnie przepełnionymi tramwajami nie są. Jeśli chcesz zobaczyć przepełnionego holendra, to wsiądź w godzinach szczytu w 11 np. na Półwiejskiej ;) Ale nie w wakacje.

Hussar

Post autor: Hussar » 2009-07-25, 20:02

może spróbuję ;p a w czym są one gorsze od Helmutów, skoro te się kasuje a Helmuty kupuje?

btw. kiedy ma być rozstrzygnięty ten przetarg na 40 nowych niskaczy?

faja_k
Posty: 6026
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k » 2009-07-25, 20:15

W sierpniu. Gorsze są, bo:
a) są krótsze (nie licząc GT6, które też będą pocięte)
b) mają węższe wejścia
c) jest ich mniej - łatwiej pozbyć się od razu całego typu, a mniej typów = mniej problemów.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29026
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2009-07-25, 20:34

Jedno co trzeba przyznać - to co mnie przynajmniej uderzyło w Beynesach - to te wąskie wejścia. A tak ogólnie to tramwaj jest OK. A i może ten nadmuch gorącego powietrza w pierwszym członie (z dachu) ;)

Hussar

Post autor: Hussar » 2009-07-25, 22:56

pociąć? :(

Nie lepiej ich sprzedać do jakiegoś biednego polskiego miasta w stylu Gorzowa czy Częstochowy/na wschód? Skoro Poznań je kupił to znajdą na bank nabywcę w jakimś Brześciu nad Bugiem czy innym mieście na wschodzie które ma problemy z taborem. Będzie z tego chyba dużo większy zysk niż z pocięcia.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 9998
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster » 2009-07-25, 23:02

Jakby ktoś chciał kupić, na pewno by sprzedali

Hussar

Post autor: Hussar » 2009-07-25, 23:08

A wystawiono je chociaż na sprzedaż? Wysłano ofertę komukolwiek? Nie sądzę.

faja_k
Posty: 6026
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k » 2009-07-26, 00:32

Potrzeby są ogólnie znane i gwarantuję Ci, że nikt ich nie kupi. Na wschodzie mają inny rozstaw szyn, więc to odpada.

Hussar

Post autor: Hussar » 2009-07-27, 00:30

nie mówię tylko o Beynesach, ale także o GT6 - skoro co i rusz jakieś miasto kupuje Helmuty to można by przynajmniej spróbować, wystawić na sprzedaż, rozreklamować i może ktoś się zgłosi ;p

Olsztyn będzie chciał na pewno kupić coś taniego gdy powstanie linia... a może Gorzów, jeśli nie uda mu się sprowadzić N8C z Kassel, kupi takowe ;p oni zrobią wszystko żeby pozbyć się stopiątek bo ich chorobliwie nie znoszą... albo Częstochowa... (ew. Rumunia albo Bułgaria hehehe)


ech, szkoda mi tych Holendrów strasznie bo fajne tramwaje z nich były.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 9998
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster » 2009-07-27, 01:15

Hussar pisze:Olsztyn będzie chciał na pewno kupić coś taniego gdy powstanie linia
Tak, na pewno po wyrzuceniu góry szmalu na zbudowanie sieci tramwajowej od podstaw kupią z trzeciej już właściwie ręki 50-letnie tramwaje, żeby po niej jeździły :rotfl:
Hussar pisze:(ew. Rumunia albo Bułgaria hehehe)
Najprędzej

Hussar

Post autor: Hussar » 2009-07-27, 15:14

plocmaster pisze:
Hussar pisze:Olsztyn będzie chciał na pewno kupić coś taniego gdy powstanie linia
Tak, na pewno po wyrzuceniu góry szmalu na zbudowanie sieci tramwajowej od podstaw kupią z trzeciej już właściwie ręki 50-letnie tramwaje, żeby po niej jeździły :rotfl:

gdzieś przeczytałem, że kupią trochę używanych tramwajów, więc co za różnica czy 50-letnie Beynesy/GT6 czy 30-letnie stopiątki psujące się co 2 zakręty...

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29026
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2009-07-27, 15:16

Hussar pisze:gdzieś przeczytałem, że kupią trochę używanych tramwajów, więc co za różnica czy 50-letnie Beynesy/GT6 czy 30-letnie stopiątki psujące się co 2 zakręty...
Na razie to oni muszą jeszcze wybudować sobie infrastrukturę... a na to na razie się nie zapowiada ;)

ODPOWIEDZ