Beynes xG -"Holender"

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o tramwajach produkowanych za granicą...
faja_k
Posty: 6028
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k » 2009-07-16, 23:12

Cóż, od lat wszyscy o tym mówią, poza tym to logiczne, że jeśli mają 40 wozów do wymiany to pozbędą się jednego typu, a nie każdego po trochu ;)
Mój poprzedni nick to KKS. Ponieważ wszystkie nicki, które sugerowałem były według administracji za długie postanowiłem użyć krótkiego nicka na cześć naszego moderatora z Dolnego Śląska.

Hussar

Post autor: Hussar » 2009-07-17, 08:12

to niech skasują 40 stopiątek...


heh szkoda, ja przykładowo bardzo lubię Beynesy

siekierowy

Post autor: siekierowy » 2009-07-17, 10:34

W kwestii technicznej mam kilka pytań. Domyślam się że one mają rozruch oporowy, jeśli tak to gdzie są umieszczone oporniki, na dachu, czy tak jak w 105Na i wymagają oddzielnego chłodzenia? Jaki jest sytem hamulcowy?
Jak jest z częściami do tych wagonów, czy część sprowadzonych wozów to dawcy, czy wszystkie jeżdżą?

faja_k
Posty: 6028
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k » 2009-07-17, 11:47

Daj spokoj, te tramwaje maja pol wieku i w niczym nie sa lepsze od stopiatek. Co do czesci - wszystkie jezdza, oprocz jednego, ktory pare miesiecy temu mial powazny wypadek, a zamienniki pochodza z pokasowanych 1 i 2G.
Mój poprzedni nick to KKS. Ponieważ wszystkie nicki, które sugerowałem były według administracji za długie postanowiłem użyć krótkiego nicka na cześć naszego moderatora z Dolnego Śląska.

Hussar

Post autor: Hussar » 2009-07-17, 13:57

KKS pisze:Daj spokoj, te tramwaje maja pol wieku i w niczym nie sa lepsze od stopiatek. Co do czesci - wszystkie jezdza, oprocz jednego, ktory pare miesiecy temu mial powazny wypadek, a zamienniki pochodza z pokasowanych 1 i 2G.

czyli od Helmutów i tak są młodsze ;p

Beynesy ewidentnie są pojemniejsze od 105, w życiu nie widziałem jakoś nieludzko zatłoczonego holendra a w godzinach szczytu do stopiątki niekiedy nie da się wsiąść...

faja_k
Posty: 6028
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k » 2009-07-20, 21:36

Holendry są dużo krótsze od składu stopiątek. Nie widziałeś? To mało jeździłeś widocznie ;)
Mój poprzedni nick to KKS. Ponieważ wszystkie nicki, które sugerowałem były według administracji za długie postanowiłem użyć krótkiego nicka na cześć naszego moderatora z Dolnego Śląska.

siekierowy

Post autor: siekierowy » 2009-07-21, 09:14

Jakie mają przetwornice, wirowe czy statyczne?

Hussar

Post autor: Hussar » 2009-07-23, 00:22

KKS pisze:Holendry są dużo krótsze od składu stopiątek. Nie widziałeś? To mało jeździłeś widocznie ;)
jeśli chodzi o Holendry to jeździłem nimi tylko głównie na 18 (zawsze prawie puste) oraz kilka razy na 9 i 7 (też na ogół miejsca siedzące są wolne)


BTW. Jak wygląda kwestia awaryjności w przypadku Holendrów? Może to będzie powód aby je zostawić? :P

faja_k
Posty: 6028
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k » 2009-07-23, 18:08

Nie wyróżniają się. 18 zawsze wozi powietrze, a 9 i 7 jakoś szczególnie przepełnionymi tramwajami nie są. Jeśli chcesz zobaczyć przepełnionego holendra, to wsiądź w godzinach szczytu w 11 np. na Półwiejskiej ;) Ale nie w wakacje.
Mój poprzedni nick to KKS. Ponieważ wszystkie nicki, które sugerowałem były według administracji za długie postanowiłem użyć krótkiego nicka na cześć naszego moderatora z Dolnego Śląska.

Hussar

Post autor: Hussar » 2009-07-25, 20:02

może spróbuję ;p a w czym są one gorsze od Helmutów, skoro te się kasuje a Helmuty kupuje?

btw. kiedy ma być rozstrzygnięty ten przetarg na 40 nowych niskaczy?

faja_k
Posty: 6028
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k » 2009-07-25, 20:15

W sierpniu. Gorsze są, bo:
a) są krótsze (nie licząc GT6, które też będą pocięte)
b) mają węższe wejścia
c) jest ich mniej - łatwiej pozbyć się od razu całego typu, a mniej typów = mniej problemów.
Mój poprzedni nick to KKS. Ponieważ wszystkie nicki, które sugerowałem były według administracji za długie postanowiłem użyć krótkiego nicka na cześć naszego moderatora z Dolnego Śląska.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28879
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2009-07-25, 20:34

Jedno co trzeba przyznać - to co mnie przynajmniej uderzyło w Beynesach - to te wąskie wejścia. A tak ogólnie to tramwaj jest OK. A i może ten nadmuch gorącego powietrza w pierwszym członie (z dachu) ;)
Obrazek

Hussar

Post autor: Hussar » 2009-07-25, 22:56

pociąć? :(

Nie lepiej ich sprzedać do jakiegoś biednego polskiego miasta w stylu Gorzowa czy Częstochowy/na wschód? Skoro Poznań je kupił to znajdą na bank nabywcę w jakimś Brześciu nad Bugiem czy innym mieście na wschodzie które ma problemy z taborem. Będzie z tego chyba dużo większy zysk niż z pocięcia.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 9997
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster » 2009-07-25, 23:02

Jakby ktoś chciał kupić, na pewno by sprzedali
ObrazekObrazek

Hussar

Post autor: Hussar » 2009-07-25, 23:08

A wystawiono je chociaż na sprzedaż? Wysłano ofertę komukolwiek? Nie sądzę.

faja_k
Posty: 6028
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k » 2009-07-26, 00:32

Potrzeby są ogólnie znane i gwarantuję Ci, że nikt ich nie kupi. Na wschodzie mają inny rozstaw szyn, więc to odpada.
Mój poprzedni nick to KKS. Ponieważ wszystkie nicki, które sugerowałem były według administracji za długie postanowiłem użyć krótkiego nicka na cześć naszego moderatora z Dolnego Śląska.

Hussar

Post autor: Hussar » 2009-07-27, 00:30

nie mówię tylko o Beynesach, ale także o GT6 - skoro co i rusz jakieś miasto kupuje Helmuty to można by przynajmniej spróbować, wystawić na sprzedaż, rozreklamować i może ktoś się zgłosi ;p

Olsztyn będzie chciał na pewno kupić coś taniego gdy powstanie linia... a może Gorzów, jeśli nie uda mu się sprowadzić N8C z Kassel, kupi takowe ;p oni zrobią wszystko żeby pozbyć się stopiątek bo ich chorobliwie nie znoszą... albo Częstochowa... (ew. Rumunia albo Bułgaria hehehe)


ech, szkoda mi tych Holendrów strasznie bo fajne tramwaje z nich były.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 9997
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster » 2009-07-27, 01:15

Hussar pisze:Olsztyn będzie chciał na pewno kupić coś taniego gdy powstanie linia
Tak, na pewno po wyrzuceniu góry szmalu na zbudowanie sieci tramwajowej od podstaw kupią z trzeciej już właściwie ręki 50-letnie tramwaje, żeby po niej jeździły :rotfl:
Hussar pisze:(ew. Rumunia albo Bułgaria hehehe)
Najprędzej
ObrazekObrazek

Hussar

Post autor: Hussar » 2009-07-27, 15:14

plocmaster pisze:
Hussar pisze:Olsztyn będzie chciał na pewno kupić coś taniego gdy powstanie linia
Tak, na pewno po wyrzuceniu góry szmalu na zbudowanie sieci tramwajowej od podstaw kupią z trzeciej już właściwie ręki 50-letnie tramwaje, żeby po niej jeździły :rotfl:

gdzieś przeczytałem, że kupią trochę używanych tramwajów, więc co za różnica czy 50-letnie Beynesy/GT6 czy 30-letnie stopiątki psujące się co 2 zakręty...

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28879
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2009-07-27, 15:16

Hussar pisze:gdzieś przeczytałem, że kupią trochę używanych tramwajów, więc co za różnica czy 50-letnie Beynesy/GT6 czy 30-letnie stopiątki psujące się co 2 zakręty...
Na razie to oni muszą jeszcze wybudować sobie infrastrukturę... a na to na razie się nie zapowiada ;)
Obrazek

ODPOWIEDZ