Beynes xG -"Holender"
Holendrzy chcieli go przejąć, jednak coś nie wyszło, już nie wiem z winy której ze stron.Natomiast nie podobała mi się bardzo decyzja o kasacji pierwszego amsterdamskiego 1G, który także znalazł się w partii 1G przekazanej Poznaniowi - miał bodajże nr #854. Nie doceniono jego wartości historycznej
Dodajmy, że w Amsterdamie są 2 albo 3 historyczne 1G, z czego jeden jest dwuczłonowy.
No właśnie- na pewno. Zresztą już teraz są używane w różnych imprezach itp.Na pewno KMPS zadba o to, by choć jeden Holender pozostał jako wóz historyczny
Wagony 3g były fabrycznie budowane jako trójczłonowce i w takiej formie zostaną.
A propo 3G - czy ja dobrze zauważyłem, czy one mają nawiew sufitowy w pierwszym członie ?
Tak oto pytam, ponieważ rok temu jadąc 3G na Głogowską, w pierwszym członie tak mi wiało na głowę gorącym powietrzem, że normalnie w pewnym momencie musiałem ewakuować się do tyłu. Tam już nie było nawiewu.
Czy ten nawiew to jest odprowadzenie ogrzanego powietrza z elektryki na dachu ? Czy tylko ogrzewanie ?
Tak oto pytam, ponieważ rok temu jadąc 3G na Głogowską, w pierwszym członie tak mi wiało na głowę gorącym powietrzem, że normalnie w pewnym momencie musiałem ewakuować się do tyłu. Tam już nie było nawiewu.
Czy ten nawiew to jest odprowadzenie ogrzanego powietrza z elektryki na dachu ? Czy tylko ogrzewanie ?
sorry, że się pobawię w archeologa
skąd wiesz, że chcą skasować Beynesy? to jakieś pewne źródło?KKS pisze:1G żadnego już nie ma, jest 11 sztuk 3G. Nieoficjalnie się mówi, że mają polecieć wraz ze swoją macierzystą zajezdnią (obecny termin - 2009/10), a co wtedy... Na pewno KMPS zadba o to, by choć jeden Holender pozostał jako wóz historyczny
W kwestii technicznej mam kilka pytań. Domyślam się że one mają rozruch oporowy, jeśli tak to gdzie są umieszczone oporniki, na dachu, czy tak jak w 105Na i wymagają oddzielnego chłodzenia? Jaki jest sytem hamulcowy?
Jak jest z częściami do tych wagonów, czy część sprowadzonych wozów to dawcy, czy wszystkie jeżdżą?
Jak jest z częściami do tych wagonów, czy część sprowadzonych wozów to dawcy, czy wszystkie jeżdżą?
KKS pisze:Daj spokoj, te tramwaje maja pol wieku i w niczym nie sa lepsze od stopiatek. Co do czesci - wszystkie jezdza, oprocz jednego, ktory pare miesiecy temu mial powazny wypadek, a zamienniki pochodza z pokasowanych 1 i 2G.
czyli od Helmutów i tak są młodsze ;p
Beynesy ewidentnie są pojemniejsze od 105, w życiu nie widziałem jakoś nieludzko zatłoczonego holendra a w godzinach szczytu do stopiątki niekiedy nie da się wsiąść...
jeśli chodzi o Holendry to jeździłem nimi tylko głównie na 18 (zawsze prawie puste) oraz kilka razy na 9 i 7 (też na ogół miejsca siedzące są wolne)KKS pisze:Holendry są dużo krótsze od składu stopiątek. Nie widziałeś? To mało jeździłeś widocznie
BTW. Jak wygląda kwestia awaryjności w przypadku Holendrów? Może to będzie powód aby je zostawić?