Beynes xG -"Holender"

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o tramwajach produkowanych za granicą...
Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

KKS pisze:w związku z czym ewentualnego historycznego 3G będzie można przerobić na historyczne 1G.
A czy w Poznaniu w ogóle jest taka idea, żeby przebudować i pozostawić 1G jako wagon historyczny ? ;)

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

1G żadnego już nie ma, jest 11 sztuk 3G. Nieoficjalnie się mówi, że mają polecieć wraz ze swoją macierzystą zajezdnią (obecny termin - 2009/10), a co wtedy... Na pewno KMPS zadba o to, by choć jeden Holender pozostał jako wóz historyczny ;)

Podi

Post autor: Podi »

Natomiast nie podobała mi się bardzo decyzja o kasacji pierwszego amsterdamskiego 1G, który także znalazł się w partii 1G przekazanej Poznaniowi - miał bodajże nr #854. Nie doceniono jego wartości historycznej
Holendrzy chcieli go przejąć, jednak coś nie wyszło, już nie wiem z winy której ze stron.

Dodajmy, że w Amsterdamie są 2 albo 3 historyczne 1G, z czego jeden jest dwuczłonowy.
Na pewno KMPS zadba o to, by choć jeden Holender pozostał jako wóz historyczny
No właśnie- na pewno. Zresztą już teraz są używane w różnych imprezach itp.

Wagony 3g były fabrycznie budowane jako trójczłonowce i w takiej formie zostaną.

PAFAWAG

Post autor: PAFAWAG »

Podi pisze:Wagony 3g były fabrycznie budowane jako trójczłonowce i w takiej formie zostaną.
Czyli o przeróbce 3G na 1G nie ma mowy?... :roll:

A czym się różni 1G od 2G :?:

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

PAFAWAG pisze:Czyli o przeróbce 3G na 1G nie ma mowy?...
Na dzień dzisiejszy nie i raczej się to nie zmieni.
PAFAWAG pisze:A czym się różni 1G od 2G
Dobre pytanie, każdy, kogo o to pytałem unikał odpowiedzi albo odpowiadał, że nie wie...

Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 »

1G-pierwsza wersja, dwuczłon
2G-różni się od 1G tylko posiadaniem trzeciego członu od początku
3G-różni się od 2G elektryką

Podi

Post autor: Podi »

PAFAWAG pisze:Czyli o przeróbce 3G na 1G nie ma mowy?...
Za dużo kombinatorki (nawet nie wiem, czy to w ogóle możliwe) kosztem mało ważnego aspektu.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

A propo 3G - czy ja dobrze zauważyłem, czy one mają nawiew sufitowy w pierwszym członie ?

Tak oto pytam, ponieważ rok temu jadąc 3G na Głogowską, w pierwszym członie tak mi wiało na głowę gorącym powietrzem, że normalnie w pewnym momencie musiałem ewakuować się do tyłu. Tam już nie było nawiewu.

Czy ten nawiew to jest odprowadzenie ogrzanego powietrza z elektryki na dachu ? Czy tylko ogrzewanie ? ;)

Podi

Post autor: Podi »

J-31 pisze:A propo 3G - czy ja dobrze zauważyłem, czy one mają nawiew sufitowy w pierwszym członie ?
Jest takie coś.

J-31 pisze:Czy ten nawiew to jest odprowadzenie ogrzanego powietrza z elektryki na dachu ? Czy tylko ogrzewanie ?
A tego to nie wiem.

Hussar

Post autor: Hussar »

sorry, że się pobawię w archeologa :D
KKS pisze:1G żadnego już nie ma, jest 11 sztuk 3G. Nieoficjalnie się mówi, że mają polecieć wraz ze swoją macierzystą zajezdnią (obecny termin - 2009/10), a co wtedy... Na pewno KMPS zadba o to, by choć jeden Holender pozostał jako wóz historyczny ;)
skąd wiesz, że chcą skasować Beynesy? to jakieś pewne źródło?

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

Cóż, od lat wszyscy o tym mówią, poza tym to logiczne, że jeśli mają 40 wozów do wymiany to pozbędą się jednego typu, a nie każdego po trochu ;)

Hussar

Post autor: Hussar »

to niech skasują 40 stopiątek...


heh szkoda, ja przykładowo bardzo lubię Beynesy

siekierowy

Post autor: siekierowy »

W kwestii technicznej mam kilka pytań. Domyślam się że one mają rozruch oporowy, jeśli tak to gdzie są umieszczone oporniki, na dachu, czy tak jak w 105Na i wymagają oddzielnego chłodzenia? Jaki jest sytem hamulcowy?
Jak jest z częściami do tych wagonów, czy część sprowadzonych wozów to dawcy, czy wszystkie jeżdżą?

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

Daj spokoj, te tramwaje maja pol wieku i w niczym nie sa lepsze od stopiatek. Co do czesci - wszystkie jezdza, oprocz jednego, ktory pare miesiecy temu mial powazny wypadek, a zamienniki pochodza z pokasowanych 1 i 2G.

Hussar

Post autor: Hussar »

KKS pisze:Daj spokoj, te tramwaje maja pol wieku i w niczym nie sa lepsze od stopiatek. Co do czesci - wszystkie jezdza, oprocz jednego, ktory pare miesiecy temu mial powazny wypadek, a zamienniki pochodza z pokasowanych 1 i 2G.

czyli od Helmutów i tak są młodsze ;p

Beynesy ewidentnie są pojemniejsze od 105, w życiu nie widziałem jakoś nieludzko zatłoczonego holendra a w godzinach szczytu do stopiątki niekiedy nie da się wsiąść...

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

Holendry są dużo krótsze od składu stopiątek. Nie widziałeś? To mało jeździłeś widocznie ;)

siekierowy

Post autor: siekierowy »

Jakie mają przetwornice, wirowe czy statyczne?

Hussar

Post autor: Hussar »

KKS pisze:Holendry są dużo krótsze od składu stopiątek. Nie widziałeś? To mało jeździłeś widocznie ;)
jeśli chodzi o Holendry to jeździłem nimi tylko głównie na 18 (zawsze prawie puste) oraz kilka razy na 9 i 7 (też na ogół miejsca siedzące są wolne)


BTW. Jak wygląda kwestia awaryjności w przypadku Holendrów? Może to będzie powód aby je zostawić? :P

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

Nie wyróżniają się. 18 zawsze wozi powietrze, a 9 i 7 jakoś szczególnie przepełnionymi tramwajami nie są. Jeśli chcesz zobaczyć przepełnionego holendra, to wsiądź w godzinach szczytu w 11 np. na Półwiejskiej ;) Ale nie w wakacje.

Hussar

Post autor: Hussar »

może spróbuję ;p a w czym są one gorsze od Helmutów, skoro te się kasuje a Helmuty kupuje?

btw. kiedy ma być rozstrzygnięty ten przetarg na 40 nowych niskaczy?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tabor produkcji zagranicznej”