Beynes xG -"Holender"

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o tramwajach produkowanych za granicą...
Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster » 2007-01-10, 19:03

No ale wyzbywanie się 12G to jak na razie odległa przyszłość, czy Amsterdam w ogóle zaczął się pozbywać 4G albo czegoś nowszego? Poza tym LF-y zaczynają się od 9G.
ObrazekObrazek

Podi

Post autor: Podi » 2007-01-10, 19:27

4G nie ma, i kilku wyższych xG też.
KKS pisze:Czy aby na pewno? Patrząc na zdjęcia na stronie railfaneurope.net w Amsterdamie są tylko wagony xG i
Chodziło mi o 3G

faja_k
Posty: 6028
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k » 2007-01-10, 20:55

A 6-7G jeżdżą w Amsterdamie? Jeśli nie, to gdzie? Ma ktoś może jakiś namiar na informacje odnośnie tramwajów xG? Chodzi mi o rok produkcji, naprawy główne, itp. Bo sądzę, że MPK w dalszym ciągu będzie się trzymało sprowadzania taboru z Duesseldorfu, Frankfurtu/M, a także Amsterdamu.
Mój poprzedni nick to KKS. Ponieważ wszystkie nicki, które sugerowałem były według administracji za długie postanowiłem użyć krótkiego nicka na cześć naszego moderatora z Dolnego Śląska.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28859
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2007-01-11, 10:11

A czy naprawdę jest sens sprowadzania do Polski, czy nawet do Poznania, tak dziwnych wagonów jak Beynes - nawet tych nowszych jak np. 12G ? :roll:
Obrazek

faja_k
Posty: 6028
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k » 2007-01-11, 17:28

A od kiedy to polskie firmy komunikacyjne słyną z sensownych działań? :D :D Mogę się założyć, że MPK będzie sprowadzało nadal te same tramwaje - co do Beynesów to nie jestem tego pewien, ale co do helmutów mam pewność w 100%

[ Dodano: 2007-01-11, 16:31 ]
A Amsterdam był w ciągu ostatnich lat wzorem dla poznańskiego MPK - oprócz sprowadzania używanych Beynesów to właśnie Combino ze stolicy Holandii wygrało przetarg na nowe tramwaje.
Mój poprzedni nick to KKS. Ponieważ wszystkie nicki, które sugerowałem były według administracji za długie postanowiłem użyć krótkiego nicka na cześć naszego moderatora z Dolnego Śląska.

faja_k
Posty: 6028
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k » 2007-01-11, 17:51

Podi pisze:
J-31 pisze:O ile zakaz wjazdu na PST mogę jakoś sobie logicznie wytłumaczyć, o tyle prosiłbym Was o podpowiedź dlaczego 3G nie mogą wjeżdżać na ¯egrze-Chartowo ?
Ja tego nie wiem i pierwsze o tym słyszę.
Z tego, co mi wiadomo, zakaz powstał po jakiejś serii wykolejeń(?) na GTR, ale z niewiadomych przyczyn został zniesiony bodajże po remoncie Ronda Śródka w wakacje 2005.

---
J-31 pisze: Plati ma oczywiście rację, aczkolwiek jadąc już po raz kolejny Beynesem 3G, aż nie chce mi się wierzyć w jego niską awaryjność. Aczkolwiek rzeczywiście ich wygląd a awaryjność to dwie różne sprawy :P
Ja też mam mieszane uczucia słysząc o ich niskiej awaryjności i patrząc na nie, ale faktem jest, że Beynesa stojącego na trasie, bądź z tabliczką "wagon uszkodzony" nie widziałem jeszcze ani razu(!!)... No dobra, widziałem ostatnio w środku dnia Beynesa wjeżdżającego na Gajową, ale może to jakaś rezerwa była albo coś :rotfl: :rotfl:

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28859
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2007-01-12, 09:47

KKS pisze:A od kiedy to polskie firmy komunikacyjne słyną z sensownych działań?
Ja myślę, że właśnie MPK Poznań - wbrew pozorom - jest przewoźnikiem, który działa sensownie ;)
Obrazek

faja_k
Posty: 6028
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k » 2007-01-12, 20:22

Wiem, narzekam, a pewnie gdybym był z innego miasta uważałbym Poznań za wzór :D
Mój poprzedni nick to KKS. Ponieważ wszystkie nicki, które sugerowałem były według administracji za długie postanowiłem użyć krótkiego nicka na cześć naszego moderatora z Dolnego Śląska.

PAFAWAG

Post autor: PAFAWAG » 2007-11-22, 21:36

plati pisze:regóły
reguły;

A czy skasowali już ostatniego w Poznaniu przedstawiciela serii 1G, który stał sobie przy jakiejś zajezdni i niszczał :?:

Natomiast nie podobała mi się bardzo decyzja o kasacji pierwszego amsterdamskiego 1G, który także znalazł się w partii 1G przekazanej Poznaniowi - miał bodajże nr #854. Nie doceniono jego wartości historycznej :?:

faja_k
Posty: 6028
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k » 2007-11-22, 21:43

PAFAWAG pisze:A czy skasowali już ostatniego w Poznaniu przedstawiciela serii 1G, który stał sobie przy jakiejś zajezdni i niszczał
No, już trzy lata będą...
PAFAWAG pisze:Natomiast nie podobała mi się bardzo decyzja o kasacji pierwszego amsterdamskiego 1G, który także znalazł się w partii 1G przekazanej Poznaniowi - miał bodajże nr #854. Nie doceniono jego wartości historycznej
Nie, bo w praktyce 1G od 3G w obecnej postaci się tak bardzo nie różni. Podstawowa różnica była taka, że 3G były dwuczłonowe, ale środkowy człon został do nich dobudowany (bodajże) w latach 70., w związku z czym ewentualnego historycznego 3G będzie można przerobić na historyczne 1G.
Mój poprzedni nick to KKS. Ponieważ wszystkie nicki, które sugerowałem były według administracji za długie postanowiłem użyć krótkiego nicka na cześć naszego moderatora z Dolnego Śląska.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28859
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2007-11-23, 09:55

KKS pisze:w związku z czym ewentualnego historycznego 3G będzie można przerobić na historyczne 1G.
A czy w Poznaniu w ogóle jest taka idea, żeby przebudować i pozostawić 1G jako wagon historyczny ? ;)
Obrazek

faja_k
Posty: 6028
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k » 2007-11-23, 18:07

1G żadnego już nie ma, jest 11 sztuk 3G. Nieoficjalnie się mówi, że mają polecieć wraz ze swoją macierzystą zajezdnią (obecny termin - 2009/10), a co wtedy... Na pewno KMPS zadba o to, by choć jeden Holender pozostał jako wóz historyczny ;)
Mój poprzedni nick to KKS. Ponieważ wszystkie nicki, które sugerowałem były według administracji za długie postanowiłem użyć krótkiego nicka na cześć naszego moderatora z Dolnego Śląska.

Podi

Post autor: Podi » 2007-11-26, 22:51

Natomiast nie podobała mi się bardzo decyzja o kasacji pierwszego amsterdamskiego 1G, który także znalazł się w partii 1G przekazanej Poznaniowi - miał bodajże nr #854. Nie doceniono jego wartości historycznej
Holendrzy chcieli go przejąć, jednak coś nie wyszło, już nie wiem z winy której ze stron.

Dodajmy, że w Amsterdamie są 2 albo 3 historyczne 1G, z czego jeden jest dwuczłonowy.
Na pewno KMPS zadba o to, by choć jeden Holender pozostał jako wóz historyczny
No właśnie- na pewno. Zresztą już teraz są używane w różnych imprezach itp.

Wagony 3g były fabrycznie budowane jako trójczłonowce i w takiej formie zostaną.

PAFAWAG

Post autor: PAFAWAG » 2007-12-01, 15:14

Podi pisze:Wagony 3g były fabrycznie budowane jako trójczłonowce i w takiej formie zostaną.
Czyli o przeróbce 3G na 1G nie ma mowy?... :roll:

A czym się różni 1G od 2G :?:

faja_k
Posty: 6028
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k » 2007-12-01, 17:04

PAFAWAG pisze:Czyli o przeróbce 3G na 1G nie ma mowy?...
Na dzień dzisiejszy nie i raczej się to nie zmieni.
PAFAWAG pisze:A czym się różni 1G od 2G
Dobre pytanie, każdy, kogo o to pytałem unikał odpowiedzi albo odpowiadał, że nie wie...
Mój poprzedni nick to KKS. Ponieważ wszystkie nicki, które sugerowałem były według administracji za długie postanowiłem użyć krótkiego nicka na cześć naszego moderatora z Dolnego Śląska.

Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 » 2007-12-01, 17:28

1G-pierwsza wersja, dwuczłon
2G-różni się od 1G tylko posiadaniem trzeciego członu od początku
3G-różni się od 2G elektryką

Podi

Post autor: Podi » 2007-12-01, 17:57

PAFAWAG pisze:Czyli o przeróbce 3G na 1G nie ma mowy?...
Za dużo kombinatorki (nawet nie wiem, czy to w ogóle możliwe) kosztem mało ważnego aspektu.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28859
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2007-12-03, 10:54

A propo 3G - czy ja dobrze zauważyłem, czy one mają nawiew sufitowy w pierwszym członie ?

Tak oto pytam, ponieważ rok temu jadąc 3G na Głogowską, w pierwszym członie tak mi wiało na głowę gorącym powietrzem, że normalnie w pewnym momencie musiałem ewakuować się do tyłu. Tam już nie było nawiewu.

Czy ten nawiew to jest odprowadzenie ogrzanego powietrza z elektryki na dachu ? Czy tylko ogrzewanie ? ;)
Obrazek

Podi

Post autor: Podi » 2007-12-03, 18:39

J-31 pisze:A propo 3G - czy ja dobrze zauważyłem, czy one mają nawiew sufitowy w pierwszym członie ?
Jest takie coś.

J-31 pisze:Czy ten nawiew to jest odprowadzenie ogrzanego powietrza z elektryki na dachu ? Czy tylko ogrzewanie ?
A tego to nie wiem.

Hussar

Post autor: Hussar » 2009-07-16, 21:42

sorry, że się pobawię w archeologa :D
KKS pisze:1G żadnego już nie ma, jest 11 sztuk 3G. Nieoficjalnie się mówi, że mają polecieć wraz ze swoją macierzystą zajezdnią (obecny termin - 2009/10), a co wtedy... Na pewno KMPS zadba o to, by choć jeden Holender pozostał jako wóz historyczny ;)
skąd wiesz, że chcą skasować Beynesy? to jakieś pewne źródło?

ODPOWIEDZ