Tramwaje Škoda

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o tramwajach produkowanych za granicą...
Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 4244
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: Tramwaje Škoda

Post autor: Przemek » 2014-08-08, 02:47

Praga zamierza pozbyć się około 70 tramwajów Skoda 14T i zastąpić je w ciągu kilku lat tramwajami typu ForCity (15T). Jednym z powodów tej decyzji mają być zastosowane w 14T sztywne wózki, oraz hałas, jaki wydają na krzyżownicach torowisk.

To o tyle ciekawa informacja, bowiem we Wrocławiu model 16T również hałasuje na krzyżownicach jak jeżdżące pudła z żelastwem, jednak nikt z MPK nie myśli nawet o pozbywaniu się tych tramwajów. W Brnie także nie ma planów pozbycia się bliźniaczego modelu 13T.

Oznacza to więc, że za niewielkie pieniądze (względem zakupu podobnej ilości nowych tramwajów) będzie można zakupić 30 metrowe wieloczłonowe tramwaje o 50% udziale niskiej podłogi. Ciekawe, czy Wrocław lub Brno zdecyduje się na ich zakup ;)

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Re: Tramwaje Škoda

Post autor: TLG » 2014-08-08, 07:08

W Pradze od samego początku zwracano uwagę na niszczący wpływ takich wagonów na torowiska. Jak widać skutki są na tyle wymierne, że postanowili się tego pozbyć. Ciekawe, ile tak na prawdę stracą.
Jezus nadchodzi! Udawaj, że jesteś zajęty.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 9997
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Re: Tramwaje Škoda

Post autor: pmaster » 2014-08-08, 16:27

Ale przecież tramwaje to są jeżdżące pudła z żelastwem.
ObrazekObrazek

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 4244
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: Tramwaje Škoda

Post autor: Przemek » 2014-08-09, 16:05

Jak się okazuje, główną przyczyną wycofania 14T z eksploatacji miały być awarie przekładni. Co ciekawe, podobne problemy były także w 16T, tylko że w ich przypadku problem wystąpił jeszcze w trakcie trwania gwarancji. Czesi nie mieli tyle szczęścia ;)

ppln

Re: Tramwaje Škoda

Post autor: ppln » 2014-08-09, 20:37

A nie to, że wstyd takie szkarady ludziom pokazywać? Zresztą wymiana kilku przekładni to raczej nie jest na tyle wysoki koszt żeby od razu pozbywać się tramwajów (zwłaszcza jeśli to wada konstrukcyjna i można dogadać się z producentem w sprawie podziału kosztów)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28960
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Tramwaje Škoda

Post autor: J-31 » 2014-08-09, 20:43

Może im się bardziej opłaca sprzedać te wagony niż wkładać w nie kolejną kasę + jeszcze potem remontować torowiska po nich ;)
Obrazek

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 4244
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: Tramwaje Škoda

Post autor: Przemek » 2014-08-09, 21:56

Tam, gdzie chodzi o megalomanię, nie liczy się sens, lecz pretekst do zmian. Choćby najdurniejszy.

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4007
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Re: Tramwaje Škoda

Post autor: Marcin_558 » 2015-04-15, 21:14

Bratysława odbiera tramwaje Skoda 29T:

http://www.busportal.sk/modules.php?nam ... 49&secid=4
>MówięNIE dla ACTA< // PKS Bydgoszcz / MZK Bydgoszcz / KDD Trans Bydgoszcz
56:GLINKI BFM/56P Park Przemysłowy Biurowiec <-> [62]Garbary <-> [62L]Lisia - 56/[62] BELMA

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4007
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Re: Tramwaje Škoda

Post autor: Marcin_558 » 2015-04-29, 20:23

Bratysławskie Skody wyjechały na testowe jazdy:

http://www.busportal.cz/modules.php?nam ... 5&secid=13
>MówięNIE dla ACTA< // PKS Bydgoszcz / MZK Bydgoszcz / KDD Trans Bydgoszcz
56:GLINKI BFM/56P Park Przemysłowy Biurowiec <-> [62]Garbary <-> [62L]Lisia - 56/[62] BELMA

ODPOWIEDZ