Tramwaje Škoda
Sorry, ale nie bardzo rozumiem co oznacza to zdanie. Ponieważ w Warszawie taka sytuacja jest raczej nie do pomyślenia, aby kupić tramwaje, a potem je odstawićmpConroe pisze:Po Warszawsku
Zatem jestem nieźle zszokowany - nowe tramwaje i już stoją. Rozumiem, że trafiły one do odciętej od sieci zajezdni, ale chyba można je było na jakiś czas przenieść do innej zajezdni (jeszcze przed remontem), by mogły normalnie kursować
Dokładnie - tylko Zajezdnia Borek była przystosowywana (remontowana), bo przyjąć ©kody.KKS pisze:A może inne zajezdnie nie są przystosowane do przyjęcia Skód?
Widać do innych, nieprzystosowanych specjalnie do tych wagonów zajezdni nie dało się ©kód odprowadzić, bo te zjezdnie muszą jeszcze utrzymywać 105Nx, 102Na i 204/205 WrAsy. A na Legnicką raczej by ich nie wysłali
Jak podaje serwis "busportal.sk":
Czekam z niecierpliwością, bo wygląda na to, że tym razem - na szczęście - za projektowanie tramwaju 15T nie zabrali się za to partacze z Porsche. Producent ewidentnie chce ukryć w tajemnicy wzornictwo nowego wagonu do momentu prezentacji:©KODA TRANSPORATION pokraèuje ve vývoji a výrobì tramvají – dal¹ím krokem bude tramvaj ©KODA 15T. Bude to tøíèlánkový vùz na ètyøech otoèných podvozcích, po celé délce nízkopodla¾ní s ¹esticí dvoukøídlých dveøí a samostatnými dveømi pro øidièe. Design vozu pøedstaví ©KODA TRANSPORTATON spoleènì se zákazníkem Dopravním podnikem hlavního mìsta Prahy do konce leto¹ní roku.
Niestety nie znam czeskiego, zatem nie wiem, czy Skoda 15T będzie tym razem całkowicie niskopodłogowa, czy znów będą jakieś stopnie ?TLG pisze:Czekam z niecierpliwością, bo wygląda na to, że tym razem - na szczęście - za projektowanie tramwaju 15T nie zabrali się za to partacze z Porsche. Producent ewidentnie chce ukryć w tajemnicy wzornictwo nowego wagonu do momentu prezentacji:
TLG Wiesz coś na temat tej nowej 15-stki ?
Ja też nie znam czeskiego, ale to akurat nie wymaga znajomości: Skoda 15T będzie to trójczłonowy tramwaj, w pełni niskopodłogowy, oparty na czterech obrotowych wózkach, wyposażony w cześć par szerokich drzwi i pojedyńcze na skosach (tu nie mam pewności ale to pamiętam ze schematu, który mi gdzieś kiedyś migną). Design przedstawi Skoda - wspólnie z DP Praha - pod koniec bieżącego roku.
Jak (niepotwierdzona jak do tej pory) wieść gminna niesie prezentacja 15T ma odbyć sie 22 lutego.
EDIT
A to wizualizacja, którą przelotnie widziałem wcześniej. Jednak z tego, co twierdzą Czesi, to stary wariant (sprzed dwóch lat).
Teraz, gdy mam okazję się przyjrzeć temu projektowi (nawet jeśli wzornictwo ostatecznie zostanie zmienione) to sama koncepcja takiego tramwaju jest interesująca. Podoba mi się tu przede wszystkim dobre wpisywanie się w łuki (z tego co słyszałem Skody 14T w Pradze z szyn na niektórych łukach zrobiły mielone) oraz brak skosów pudła (gdyż tramwaj właściwie nieznacznie tylko zachodzi). Na pozytywną ocenę zasługuje lokalizacja wózka napędowego czopowego, dzięki czemu nie ma konieczności zabudowy drogich rozwiązań niskopodłogowych wózków. Ciekawą koncepcją są wózki toczne typu Jacobs (przypuszczam, że to Jacobsy, gdyż nie bardzo wyobrażam sobie możliwość zabudowy innego rozwiązania w tym miejscu).
Zastosowane w tej wizualizacji wzornictwo jest właściwie bezpretensjonalne, właściwie nie ma się do czego przyczepić. Nie ma tu żadnej rewelacji designerskiej, ale wygląda dużo lepiej niż dotychczasowe wzornictwo projektu Porsche. Czuć w tym rękę czeskich projektantów takich jak Patrik Kotas. Mam nadzieję, że Czesi pozostawią właśnie to wzornictwo.
Praga wchodzi z tym tramwajem do elitarnego klubu miast eksploatujących tramwaje projektowane "pod miasto" (jak w wiedeński ULF czy Flexity Berlin).
EDIT
A to wizualizacja, którą przelotnie widziałem wcześniej. Jednak z tego, co twierdzą Czesi, to stary wariant (sprzed dwóch lat).
Teraz, gdy mam okazję się przyjrzeć temu projektowi (nawet jeśli wzornictwo ostatecznie zostanie zmienione) to sama koncepcja takiego tramwaju jest interesująca. Podoba mi się tu przede wszystkim dobre wpisywanie się w łuki (z tego co słyszałem Skody 14T w Pradze z szyn na niektórych łukach zrobiły mielone) oraz brak skosów pudła (gdyż tramwaj właściwie nieznacznie tylko zachodzi). Na pozytywną ocenę zasługuje lokalizacja wózka napędowego czopowego, dzięki czemu nie ma konieczności zabudowy drogich rozwiązań niskopodłogowych wózków. Ciekawą koncepcją są wózki toczne typu Jacobs (przypuszczam, że to Jacobsy, gdyż nie bardzo wyobrażam sobie możliwość zabudowy innego rozwiązania w tym miejscu).
Zastosowane w tej wizualizacji wzornictwo jest właściwie bezpretensjonalne, właściwie nie ma się do czego przyczepić. Nie ma tu żadnej rewelacji designerskiej, ale wygląda dużo lepiej niż dotychczasowe wzornictwo projektu Porsche. Czuć w tym rękę czeskich projektantów takich jak Patrik Kotas. Mam nadzieję, że Czesi pozostawią właśnie to wzornictwo.
Praga wchodzi z tym tramwajem do elitarnego klubu miast eksploatujących tramwaje projektowane "pod miasto" (jak w wiedeński ULF czy Flexity Berlin).