Tramwaje Škoda

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o tramwajach produkowanych za granicą...
Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

mpConroe pisze:Po Warszawsku :P
Sorry, ale nie bardzo rozumiem co oznacza to zdanie. Ponieważ w Warszawie taka sytuacja jest raczej nie do pomyślenia, aby kupić tramwaje, a potem je odstawić :chytry:

Zatem jestem nieźle zszokowany - nowe tramwaje i już stoją. Rozumiem, że trafiły one do odciętej od sieci zajezdni, ale chyba można je było na jakiś czas przenieść do innej zajezdni (jeszcze przed remontem), by mogły normalnie kursować :roll:

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

A może inne zajezdnie nie są przystosowane do przyjęcia Skód?

PAFAWAG

Post autor: PAFAWAG »

KKS pisze:A może inne zajezdnie nie są przystosowane do przyjęcia Skód?
Dokładnie - tylko Zajezdnia Borek była przystosowywana (remontowana), bo przyjąć ©kody.
Widać do innych, nieprzystosowanych specjalnie do tych wagonów zajezdni nie dało się ©kód odprowadzić, bo te zjezdnie muszą jeszcze utrzymywać 105Nx, 102Na i 204/205 WrAsy. A na Legnicką raczej by ich nie wysłali ;)

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5931
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Post autor: Przemek »

J-31 pisze:Odstawiono je ? :o:
Niestety tak.
J-31 pisze:A na jak długo je odstawiono ? :roll:
Prawdopodobnie w połowie grudnia powrócą na linię 6/7. (czytaj: wtedy kiedy skończą wymieniać krzyżownice)

bystrzak2000

Post autor: bystrzak2000 »

To wszystko nie zmienia faktu, że od niedawna we Wrocławiu jest wszytskie 17 zamówionych Skód :)

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

Jak podaje serwis "busportal.sk":
©KODA TRANSPORATION pokraèuje ve vývoji a výrobì tramvají – dal¹ím krokem bude tramvaj ©KODA 15T. Bude to tøíèlánkový vùz na ètyøech otoèných podvozcích, po celé délce nízkopodla¾ní s ¹esticí dvoukøídlých dveøí a samostatnými dveømi pro øidièe. Design vozu pøedstaví ©KODA TRANSPORTATON spoleènì se zákazníkem Dopravním podnikem hlavního mìsta Prahy do konce leto¹ní roku.
Czekam z niecierpliwością, bo wygląda na to, że tym razem - na szczęście - za projektowanie tramwaju 15T nie zabrali się za to partacze z Porsche. Producent ewidentnie chce ukryć w tajemnicy wzornictwo nowego wagonu do momentu prezentacji:
Obrazek

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5931
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Post autor: Przemek »

Remont torowiska na ul. Powstańców Śląskich już kilka dni temu się zakończył, takwięc Skody znów jeżdżą na linii 6 (tylko #3001-#3008).

Niestety nie odczułem żadnej różnicy po przejeździe #3005 po tym fragmencie wymienionego torowiska; Jak dla mnie była ta wymiana zupełnie niepotrzebna.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

TLG pisze:Czekam z niecierpliwością, bo wygląda na to, że tym razem - na szczęście - za projektowanie tramwaju 15T nie zabrali się za to partacze z Porsche. Producent ewidentnie chce ukryć w tajemnicy wzornictwo nowego wagonu do momentu prezentacji:
Niestety nie znam czeskiego, zatem nie wiem, czy Skoda 15T będzie tym razem całkowicie niskopodłogowa, czy znów będą jakieś stopnie ?

TLG Wiesz coś na temat tej nowej 15-stki ? ;)

ppln

Post autor: ppln »

TLG pisze:celé délce nízkopodla¾ní
Wydaje się, że to znaczy całkowicie niskopodłogowy.

I tak też chyba miało być

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

Ja też nie znam czeskiego, ale to akurat nie wymaga znajomości: Skoda 15T będzie to trójczłonowy tramwaj, w pełni niskopodłogowy, oparty na czterech obrotowych wózkach, wyposażony w cześć par szerokich drzwi i pojedyńcze na skosach (tu nie mam pewności ale to pamiętam ze schematu, który mi gdzieś kiedyś migną). Design przedstawi Skoda - wspólnie z DP Praha - pod koniec bieżącego roku.

Awatar użytkownika
u2w
Posty: 2030
Rejestracja: 2005-02-15, 16:59
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: u2w »

TLG pisze:samostatnými dveømi pro øidièe
Niezależne drzwi dla kierowcy

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

u2w pisze:Niezależne drzwi dla kierowcy
Czyli właściwie to samo, tyle, że inaczej powiedziane. Ot, czeski błąd :D Ale taka prawda, że czeskie teksty tłumaczę sobie na logikę lub intuicję korzystając z wiedzy, więc mogą się zdarzyć takie wpadki.

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5931
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Post autor: Przemek »

u2w pisze:Niezależne drzwi dla kierowcy
We Wrocławiu też tak miałobyć ze Skodami, ale... i tak wyszło, że te drzwi są udostępnione dla pasażerów, cytując wypowiedź jednej oburzonej pasażerki w pierwszym dniu kursowania Skód 16T:
bo tak jest i w zwykłych tramwajach, to tak ma być i tu

Lopez

Post autor: Lopez »

Skoro to busportal.sk to chyba jest słowacki? Tak się składa, że znam kogoś kto lepiej od nas rozumie oba te języki i może coś więcej się dowiemy.

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

Kędzior pisze:We Wrocławiu też tak miałobyć ze Skodami
Czyli wrocławskie wagony odpowiadałyby brneńskim wagonom 13T.

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5931
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Post autor: Przemek »

TLG pisze:Czyli wrocławskie wagony odpowiadałyby brneńskim wagonom 13T.
Bo 13T to właściwie krzyżówka 14T (układ wnętrza, 50% niskiej podłogi) i 16T (drzwi motorniczego i chyba także pulpit)

Matthew

Post autor: Matthew »

Kędzior pisze:chyba także pulpit)
Pulpit to i 13T, 14T i 16T mają ten sam.

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

A tymczasem zapowiadana na przełom 2007 i 2008 roku prezentacja Skody 15T dla Pragi może się opóźnić nawet dwa miesiące.

mpConroe

Post autor: mpConroe »

Dlaczego, wiadomo coś więcej?

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

Jak (niepotwierdzona jak do tej pory) wieść gminna niesie prezentacja 15T ma odbyć sie 22 lutego.

EDIT
A to wizualizacja, którą przelotnie widziałem wcześniej. Jednak z tego, co twierdzą Czesi, to stary wariant (sprzed dwóch lat).
Obrazek
Teraz, gdy mam okazję się przyjrzeć temu projektowi (nawet jeśli wzornictwo ostatecznie zostanie zmienione) to sama koncepcja takiego tramwaju jest interesująca. Podoba mi się tu przede wszystkim dobre wpisywanie się w łuki (z tego co słyszałem Skody 14T w Pradze z szyn na niektórych łukach zrobiły mielone) oraz brak skosów pudła (gdyż tramwaj właściwie nieznacznie tylko zachodzi). Na pozytywną ocenę zasługuje lokalizacja wózka napędowego czopowego, dzięki czemu nie ma konieczności zabudowy drogich rozwiązań niskopodłogowych wózków. Ciekawą koncepcją są wózki toczne typu Jacobs (przypuszczam, że to Jacobsy, gdyż nie bardzo wyobrażam sobie możliwość zabudowy innego rozwiązania w tym miejscu).
Zastosowane w tej wizualizacji wzornictwo jest właściwie bezpretensjonalne, właściwie nie ma się do czego przyczepić. Nie ma tu żadnej rewelacji designerskiej, ale wygląda dużo lepiej niż dotychczasowe wzornictwo projektu Porsche. Czuć w tym rękę czeskich projektantów takich jak Patrik Kotas. Mam nadzieję, że Czesi pozostawią właśnie to wzornictwo.
Praga wchodzi z tym tramwajem do elitarnego klubu miast eksploatujących tramwaje projektowane "pod miasto" (jak w wiedeński ULF czy Flexity Berlin).

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tabor produkcji zagranicznej”