Tramwaje Škoda
Oo... Szkoda. Mnie te siedzenia nawet przypasowały, mimo, że dla tramwaju to nieco egzotyczne rozwiązanie (przynajmniej u nas).bystrzak2000 pisze:Poza tym ma być inny układ wnętrza bez siedzeń ustawionych bokiem do kierunku jazdy. Zobaczymy jak to z tym będzie
Ale po co zmieniać plany, te od Porsche mogą być...ppln pisze:By się mogli szarpnąć chociaż na wymianę frontów na podobne do tych z 15T.
A, i jeszcze jedno: skąd będzie wiadomo, gdzie w danym momencie jest przód, a gdzie tył pod względem oświetlenia końców wagonu (jakie będzie rozwiązanie - reflektory, a pod nimi światła czerwone, czy jakoś tak?...)?
Wiesz, w Holandii nadal są konduktorzy w tramwajach i nikogo to nie dziwiLopez pisze:Ma być tzw. "opiekun" pasażerów w każdym pojeździe - ma pomagać niepełnosprawnym, sprzedawać bilety i ogólnie uszczęśliwiać wszystkich. Tylko nie mogą skumać kto wymyślił taką bzdurę rodem z (niedalekiego co prawda) Wschodu?..
Dobra - w Holandii nie byłem. Wciąż jednak uważam ten pomysł za delikatnie mówić nietrafiony. Nowoczesny tramwaj powinien być tak skonstruowany (wejścia, rampy) i wyposażony (proste w obsłudze automaty biletowe, monitoring, zapowiadanie głosowe itd.), żeby nawet najbardziej zakręcony pasażer poradził sobie sam.
[ Dodano: 08 Lut 2009 13:22 ]
Dodam: IMO
[ Dodano: 08 Lut 2009 13:22 ]
Dodam: IMO
A ja jeszcze czegoś nie kumam.mpConroe pisze:A monitoring, LCD, opiekun?
Czy te tramwaje są aż tak skomplikowane, że ludzie nie potrafią sobie sami poradzić - czy może to jest po prostu "idea" MPK, które tak bardzo chce opiekować się niepełnosprawnymi, że do każdego nowego tramwaju zatrudni "opiekuna" ?
Ten opiekun to ściema. Trzeba nazywać rzeczy po imieniu. To będzie przecież zwyczajny konduktor. W jakimś tam względzie odciąży to nieco motorniczego, który oprócz prowadzenia pojazdu, musiał pilnować w nim porządku. Z resztą ludzie będą się czuć bezpieczniej, gdy będzie ktoś pilnował wozu i wypraszał z niego meneli bez biletu
Ta, i akurat mu się to uda No, chyba, że będzie to jakaś kopia Pudziana czy coś w tym stylu.bystrzak2000 pisze:i wypraszał z niego meneli bez biletu
W systemach tramwajowych, na których będzie (przynajmniej po części) wzorowany T+ też jest taka funkcja, czy to wymysł naszego MPK?bystrzak2000 pisze:Ten opiekun to ściema. Trzeba nazywać rzeczy po imieniu. To będzie przecież zwyczajny konduktor.
http://tram-forum.prazsketramvaje.cz/do ... &mode=view
http://tram-forum.prazsketramvaje.cz/do ... &mode=view
http://tram-forum.prazsketramvaje.cz/do ... &mode=view
ForCity w Pradze. Bardzo ładnie się prezentuje, aż szkoda, że jest jednak niefunkcjonalny (wąskie przejścia).
http://tram-forum.prazsketramvaje.cz/do ... &mode=view
http://tram-forum.prazsketramvaje.cz/do ... &mode=view
ForCity w Pradze. Bardzo ładnie się prezentuje, aż szkoda, że jest jednak niefunkcjonalny (wąskie przejścia).
Jeśli chodzi o drzwi motorowego to jest to o tyle dobre rozwiązanie, że zupełnie uniemożliwia dostęp do kabiny z przedziału pasażerskiego (radiowa zwrotnica nie zawsze zaskoczy, czasem jest zablokowana i trzeba się wygramolić z kabiny i zrobić zwrotkę kijaszkiem). W przypadku innych tramwajów nie zawsze jest to zabezpieczone w takich sytuacjach.
Mnie się wydaje, że takie rozwiązanie jak w Pesie (drzwi kabiny można zablokować tak, że kabina zawiera też przednie drzwi) + przełącznik blokowania pierwszych drzwi spokojnie by wystarczyły na gorzej przygotowane trasy. A przy sytuacjach awaryjnych drzwi na wagon z uchylonym okienkiem sprzedaży biletów wystarczają.
Nie zgodzę się do końca. Przejścia w przegubach wąskie, ale za to w członach wszystkie siedzenia są na niskiej podłodze, co pozwala dowolnie aranżować wnętrze. W innych konstrukcjach mamy szeroko w przegubach, ale wózki zajmują miejsce w członach i też ograniczają przejście. Poza tym każdy człon w 15T ma po dwoje drzwi, dzięki czemu bieganie między członami nie będzie aż tak konieczne jak w innych tramwajach.TLG pisze:aż szkoda, że jest jednak niefunkcjonalny (wąskie przejścia).
Re: Tramwaje ©koda
Tymczasem umknął nam fakt, że w połowie 2013r., Škoda Transportation zawarła z chińską firmą CSR Sifang Quingdao umowy na sprzedaż licencji na produkcję tramwajów ForCity. Pierwszy prototyp licencyjnej Skody 15T jest już gotowy.
http://infotram.pl/text.php?id=62523&from=tag
http://infotram.pl/text.php?id=62523&from=tag
W czerwcu ubiegłego roku, Škoda Transportation podpisała kontrakt z chińską firmą CSR Sifang Quingdao Co.Ltd , na mocy którego udzieliła licencji na technologię do produkcji tramwajów niskopodłogowych ForCity (15T). Budowa pierwszej, prototypowej, chińskiej Skody właśnie się zakończyła i tramwaj może być już oferowany przez firmę CSR Sifang Quingdao swoim klientom na rynku lokalnym.
czytaj dalej...
W czerwcu ubiegłego roku, Škoda Transportation podpisała kontrakt z chińską firmą CSR Sifang Quingdao Co.Ltd , na mocy którego udzieliła licencji na technologię do produkcji tramwajów niskopodłogowych ForCity (15T). Budowa pierwszej, prototypowej, chińskiej Skody właśnie się zakończyła i tramwaj może być już oferowany przez firmę CSR Sifang Quingdao swoim klientom na rynku lokalnym. A zatem po Pradze i Rydze będziemy mogli zobaczyć ForCity 15T nawet w Chinach.
'W połowie stycznia 2014 roku, prototypowy tramwaj ForCity został uruchomiony i przeszedł testy w chińskiej fabryce, z udziałem naszych techników. Odbyły się też pierwsze jazdy próbne. Dziś możemy poinformować, że tramwaj w Chinach jest gotowy do prezentacji dla potencjalnych klientów. To dowód, że współpraca między naszymi firmami jest sukcesem”- mówi TomášKršek, Prezes Zarządu Škoda Transportation.
W Chinach ponad 160 miast liczy co najmniej milion mieszkańców. To właśnie tam są planowane duże inwestycje w infrastrukturę oraz tabor i to powinno stanowić podstawę systemu transportu publicznego. „Muszę podkreślić, że chiński rynek staje się bardzo wymagający. To efekt postępu technologicznego i coraz lepszych produktów. Lokalny rynek wymaga tylko pojazdów na najwyższym, światowym poziomie. Z tego punktu widzenia jesteśmy wdzięczni naszym partnerom, że możemy się na nim pojawić i oferować tramwaj ForCity, który sprzedaliśmy już do Pragi i Rygi”- dodaje Petr Vízdal , dyrektor ds. rozwoju biznesu w Škoda Transportation.
Ponad 150 chińskich specjalistów od zarządzania technologią w ciągu ostatniego roku zostało przeszkolonych w fabrykach Skoda Transportation. A to nie koniec, szkolenie będzie nadal kontynuowane w tym roku. Każdy z jego etapów koncentrował się na kilku kluczowych obszarach produkcji tramwajów. Obecnie przygotowywane są w Chinach oferty z ForCity, tak, aby wystartować w przetargach organizowanych przez chińskie miasta. „Tramwaj ForCity, który możemy zaoferować naszym klientom jest nowoczesnym pojazdem, budowanym według najnowszych technologii. Jest w pełni niskopodłogowy i może sprostać oczekiwaniom najbardziej wymagających klientów”- powiedział Joseph Bernard , dyrektor generalny Škoda Transportation.
W połowie ubiegłego roku, Škoda Transportation zawarła z chińską firmą CSR Sifang Quingdao umowy na sprzedaż 10-letniej licencji na produkcję tramwajów ForCity.