Tramwaje Škoda

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o tramwajach produkowanych za granicą...
Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28817
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2008-04-15, 10:37

A może Skoda poszła trochę w inną stronę - bardziej interesowała ich strona praktyczna niż wizualna. ;)
Obrazek

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG » 2008-09-18, 21:23

Moim skromnym zdaniem ten tramwaj jest dużo ładniejszy. Przykład rodzimego dobrego czeskiego wzornictwa. Jeśli chodzi o stronę funkcjonalną to mam wątpliwości w przypadku wąskich przejść i wózków Jacobs pod przegubem. Myślę, że to kosztowny i zbędny wydatek (równie dobrze można umieścić wózki toczne pod środkowym członem). Niezmiennie podoba mi się pomysł wózka silnikowego na skraju członu. Ale raczej jest to pomysł na "kolejkę miejską" niż na wagon śródmiejski.

EDIT
http://infotram.pl/text.php?from=mail&id=19766 ojojoj, nawet ładnie to wygląda
Jezus nadchodzi! Udawaj, że jesteś zajęty.

PAFAWAG

Post autor: PAFAWAG » 2008-09-18, 21:40

TLG pisze:ojojoj, nawet ładnie to wygląda
Przyznaję rację, nawet mi się podoba :) Nie jest tak źle ;)

Kamil

Post autor: Kamil » 2008-09-18, 21:46

Wizualnie lepiej od 16T. Mi się podoba.

Lopez

Post autor: Lopez » 2008-09-19, 11:36

Kamil pisze:Wizualnie lepiej od 16T.
Lepiej na pewno. Ale jednak czy dobrze? Nie wtrącam się do rozwiązań technicznych, ale design zewnętrzny mi się nie podoba.


ppln

Post autor: ppln » 2008-09-19, 20:50

Mnie tam się podoba - jest dynamiczny i nie wygląda (w przeciwieństwie do 16t) jak krowa (najwyżej sprawia wrażenie odrobinę za szerokiego) i nie ma zadartych frontów.

Ale z siedzeniami to się nie popisali...

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster » 2008-09-19, 20:57

Gdyby ten przód był płaski, byłoby lepiej. I tak jest lepiej niż w 16T.
ObrazekObrazek

Kamil

Post autor: Kamil » 2008-09-19, 22:25

O matko. Ciekawe jakie jeszcze Ci ze Skody siedzenia wymyślą :|

Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 » 2008-09-19, 22:44

Niech mnie ktoś oświeci, czy wózki między członami to "legendarne" Jacobsy niskopodłogowe, czy to tylko tak wygląda, a jeśli to czy jest gdzieś (nawet na podstawie innego tramwaju z takim rozwiązaniem) dokładniejszy opis tego?

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster » 2008-09-19, 23:01

Kamil pisze:O matko. Ciekawe jakie jeszcze Ci ze Skody siedzenia wymyślą
ppln pisze:Ale z siedzeniami to się nie popisali...
Już tyle nie narzekajcie, siedzenia będą takie, jakie sobie klient zamówi.
ObrazekObrazek

filimer

Post autor: filimer » 2009-02-05, 19:25

Oficjalne rozstrzygnięcie wrocławskiego przetargu:
http://wrosystem.um.wroc.pl/beta_4/webd ... _tabor.pdf

Lopez

Post autor: Lopez » 2009-02-05, 22:30

Nie no szok normalnie, niewiarygodne rozstrzygnięcie, nigdy bym nie podejrzewał, że coś takiego się może zdarzyć. Ale emocje.
(jaja se robię)

PAFAWAG

Post autor: PAFAWAG » 2009-02-05, 23:23

Dokładnie, to było do przewidzenia, i to z tak dużym prawdopodobieństwem, że głowa boli; była tylko kwestia czasu ukazania się tego dokumentu (i jak widać plota o tym, że Bombardiery mogły by być nawet [chociaż nie wiem, jakim cudem] montowane w PAFAWAG-u na nic się nie zdała).

bystrzak2000

Post autor: bystrzak2000 » 2009-02-05, 23:58

Dla formalności wypada dodać, że tramwaje będą miały oznaczenie 19T i będą to faktycznie dwukierunkowe 16T. Jedyna różnica będzie polegała na klimatyzacji przedziału pasażerskiego, której 16T nie mają. Nie są jeszcze znane barwy dwukierunkowych Skód.

PAFAWAG

Post autor: PAFAWAG » 2009-02-06, 00:02

bystrzak2000 pisze:Nie są jeszcze znane barwy dwukierunkowych Skód.
Myślę, że nie należy się spodziewać zbytnich rewelacji - moim zdaniem będą albo takie same, albo bardzo podobne do tego zastosowanego w 16T.

bystrzak2000

Post autor: bystrzak2000 » 2009-02-06, 00:07

No nie wiadomo, bo wedle założeń T+ miało mieć własną kolorystykę taboru. Nie wiem czy to jest jeszcze aktualne, ale kolorem T+ jest jasna zieleń (seledynowy to się chyba zwie):
http://img140.imageshack.us/img140/4929 ... 041lr4.jpg
http://img140.imageshack.us/img140/4403 ... d56iy7.jpg
http://img136.imageshack.us/img136/2637 ... 7basf4.jpg

PS. Jak widać zwycięstwo Skody było już dawno wiadomo, choć tu akurat w wersji jednokierunkowej :D

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28817
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2009-02-06, 09:46

Nie pozostaje mi nic innego jak tylko pogratulować zakupu kolejnych wagonów Skody :)
Obrazek

ppln

Post autor: ppln » 2009-02-06, 15:21

By się mogli szarpnąć chociaż na wymianę frontów na podobne do tych z 15T.

mpConroe

Post autor: mpConroe » 2009-02-06, 15:45

bystrzak2000 pisze:Dla formalności wypada dodać, że tramwaje będą miały oznaczenie 19T i będą to faktycznie dwukierunkowe 16T. Jedyna różnica będzie polegała na klimatyzacji przedziału pasażerskiego, której 16T nie mają. Nie są jeszcze znane barwy dwukierunkowych Skód.
A monitoring, LCD, opiekun? :)

ODPOWIEDZ