Tramwaje Škoda
You may not write in English, I can understand Polish quite good but I prefer to write in English (or Czech)
Well, those photos are not mine, they were done by a friend from Czech Tram-forum. I myself haven't seen it yet but according to information from my friends it looks quite good. Definitely better than they've expected. But there are of course several problems: The absence of rotary trucks (but reportedly they are partly rotary and thus better than the other trams from ©koda), the windows are not in same level, and the worst - the first door is not for passengers, only for the driver. I think this is very silly and I can see the the hordes of pensioners banging on the door by their canes, because they are used to get on through the first door.
But as for me - I like the design (except for the windows and the interior - it could look better if there were different colors). Some people say it doesn't fit to Prague but i that Prague need some modern trams and 14T is much better than e.g. Combino or ©koda 03T.
New info about the prototype: 10 December it has arrived to Prague. Some photos from the arrival. Now it is standing in the depot.
PL.
Możesz nie pisać po angielsku, mogę zrozumieć polski całkiem dobrze ale wolę pisać po angielsku (lub czesku)
Dobra, tamte fotografie nie są moje, one były zrobione przez przyjaciela z Czech Tram-forum. Ja, sam go jeszcze nie widziałem ale według informacji od moich przyjaciół to wygląda całkiem dobrze. Zdecydowanie lepiej niż oni oczekiwali. Ale jest oczywiście kilka problemów: Brak obrotowych wózków (ale podobno one są częściowo obrotowe i tak lepsze niż w innych tramwajach ©kody), okna nie są na tym samym poziomie i najgorszy - pierwsze drzwi nie są dla pasażerów, tylko dla motorniczego. Myślę że to jest bardzo nierozsądne i mogę wybrazić sobie hordy emerytów walących w drzwi ich laskami, ponieważ oni dostają się przez pierwsze drzwi.
Ale co do mnie - lubię design (poza oknami i wnętrzem - to mogło wyglądać lepiej gdyby były inne kolory). Niektórzy ludzie mówią. że to nie pasuje do Pragi ale ja, że Praga potrzebuje kilka nowoczesnych tramwajów i 14T jest dużo lepsze niż np. Combino lub ©koda 03T.
Nowa informacja o prototypie: 10 grudnia przybył do Pragi. Kilka fotek z przybycia. Teraz one stoją w składnicy.
[ Dodano: 2005-12-15, 14:16 ]
New photos of 14T in Praha.
A propagation tour for jornalists, politicians, and... several tram fans also managed to get into. ...unfortunately I didn't have time
Well, those photos are not mine, they were done by a friend from Czech Tram-forum. I myself haven't seen it yet but according to information from my friends it looks quite good. Definitely better than they've expected. But there are of course several problems: The absence of rotary trucks (but reportedly they are partly rotary and thus better than the other trams from ©koda), the windows are not in same level, and the worst - the first door is not for passengers, only for the driver. I think this is very silly and I can see the the hordes of pensioners banging on the door by their canes, because they are used to get on through the first door.
But as for me - I like the design (except for the windows and the interior - it could look better if there were different colors). Some people say it doesn't fit to Prague but i that Prague need some modern trams and 14T is much better than e.g. Combino or ©koda 03T.
New info about the prototype: 10 December it has arrived to Prague. Some photos from the arrival. Now it is standing in the depot.
PL.
Możesz nie pisać po angielsku, mogę zrozumieć polski całkiem dobrze ale wolę pisać po angielsku (lub czesku)
Dobra, tamte fotografie nie są moje, one były zrobione przez przyjaciela z Czech Tram-forum. Ja, sam go jeszcze nie widziałem ale według informacji od moich przyjaciół to wygląda całkiem dobrze. Zdecydowanie lepiej niż oni oczekiwali. Ale jest oczywiście kilka problemów: Brak obrotowych wózków (ale podobno one są częściowo obrotowe i tak lepsze niż w innych tramwajach ©kody), okna nie są na tym samym poziomie i najgorszy - pierwsze drzwi nie są dla pasażerów, tylko dla motorniczego. Myślę że to jest bardzo nierozsądne i mogę wybrazić sobie hordy emerytów walących w drzwi ich laskami, ponieważ oni dostają się przez pierwsze drzwi.
Ale co do mnie - lubię design (poza oknami i wnętrzem - to mogło wyglądać lepiej gdyby były inne kolory). Niektórzy ludzie mówią. że to nie pasuje do Pragi ale ja, że Praga potrzebuje kilka nowoczesnych tramwajów i 14T jest dużo lepsze niż np. Combino lub ©koda 03T.
Nowa informacja o prototypie: 10 grudnia przybył do Pragi. Kilka fotek z przybycia. Teraz one stoją w składnicy.
[ Dodano: 2005-12-15, 14:16 ]
New photos of 14T in Praha.
A propagation tour for jornalists, politicians, and... several tram fans also managed to get into. ...unfortunately I didn't have time
Some people call it "a cutworm" (Czech: "housenka") because of its length and the face.
But I like the design. I think Prague streets need something new like this.
Another nickname (quite common) for this tram is "Porschetra" because of its design by Porsche and the ending "tra" is based on the names of the other ©koda trams (Astra, Anitra, Vektra).
(PL)
Niektórzy ludzie nazywają ją "gąsienicą" (czeski: "housenka") z powodu jego długości i przodu.
Ale lubię design. Myślę że ulice Pragi potrzebują coś nowego jak to.
Inne przezwisko (całkiem powszechne) dla tego tramwaju to "Porschetra" z powodu jego zaprojektowania przez Porsche a zakończenie "tra" jest oparte na nazwach innych tramwajów ©koda (Astra, Anitra, Vektra).
But I like the design. I think Prague streets need something new like this.
Another nickname (quite common) for this tram is "Porschetra" because of its design by Porsche and the ending "tra" is based on the names of the other ©koda trams (Astra, Anitra, Vektra).
(PL)
Niektórzy ludzie nazywają ją "gąsienicą" (czeski: "housenka") z powodu jego długości i przodu.
Ale lubię design. Myślę że ulice Pragi potrzebują coś nowego jak to.
Inne przezwisko (całkiem powszechne) dla tego tramwaju to "Porschetra" z powodu jego zaprojektowania przez Porsche a zakończenie "tra" jest oparte na nazwach innych tramwajów ©koda (Astra, Anitra, Vektra).
A ja was nie rozumiem jedni współczują inni kondolencje wysyłają pod adres Wrocławia. W ogóle oceniacie nie ten tramwaj co przyjedzie do Wrocławia. Po raz kolejny zresztą. To nie są Wrocławskie tramwaje. A dopóki się nimi nie przejedziecie to powstrzymajcie się od tak absurdalnych komentarzy. Nikt nie umarł.
... Jeszcze nikt, ale kto wie co będzie późniejWilchelm pisze:Nikt nie umarł.
Słusznie. Warto się wstrzymać. Poczekajmy na nowe wagony...Wilchelm pisze: A ja was nie rozumiem jedni współczują inni kondolencje wysyłają pod adres Wrocławia. W ogóle oceniacie nie ten tramwaj co przyjedzie do Wrocławia. Po raz kolejny zresztą. To nie są Wrocławskie tramwaje. A dopóki się nimi nie przejedziecie to powstrzymajcie się od tak absurdalnych komentarzy.
Today I toke at first with this tram. Design is horrible, becouse it look as
dinosaurus and bottoms are very hard. When the tram turn off or take to hill, is
very noisy.
PL. Design jest straszny, ponieważ wyglądają jak dinozaur i siedzenia są bardzo twarde. Kiedy tramwaj skręca albo wjeżdża na wzgórze, jest bardzo hałaśliwy.
dinosaurus and bottoms are very hard. When the tram turn off or take to hill, is
very noisy.
PL. Design jest straszny, ponieważ wyglądają jak dinozaur i siedzenia są bardzo twarde. Kiedy tramwaj skręca albo wjeżdża na wzgórze, jest bardzo hałaśliwy.
My nic nie robimy. Poznańskie MPK właśnie zastanawia się co zrobić z wadliwym Combino, warszawskie TW modlą się przynajmniej o takie Skody 14T, a mieszkańcy czeskiej Pragi dumnie wożą się nowymi tramwajami i już ostrzą sobie ząbki na następne.Poznańczyk pisze:Tramwaj jest bardzo brzydki, a ceną niewiele ustąpił chyba Combino, więc ludzie co wy robicie??
Pierwsze słysze. MPK już dawno ma plan co zrobić z tymi koszmarnie zepsutymi tramwajamiJ-31 pisze:Poznańskie MPK właśnie zastanawia się co zrobić z wadliwym Combino
14T to po prostu estetyczna tragedia,a Wrocław kupując to się z lekka ośmieszy, bo to przypomina w środku poznańskie RT6N1,z tym że mimo iż nasza Tatra jest brzydka to i tak jest ładniejsza od 14/16T.
Nie gadaj, tylko Poczekaj aż przyjadą do Wrocławia nowe tramwaje. Jeszcze ich nie Widziałeś. A przecież mogą być zupełnie inne niż te dla Pragi.Poznańczyk pisze:14T to po prostu estetyczna tragedia,a Wrocław kupując to się z lekka ośmieszy, bo to przypomina w środku poznańskie RT6N1,z tym że mimo iż nasza Tatra jest brzydka to i tak jest ładniejsza od 14/16T.
... A jak już przyjadą i będą kursowały liniowo po Wrocławiu. To Ty Będziesz je krytykował a ja - może - wybiorę się do Wrocka by nimi pojeździć
Jechałem niedawno Skodą 14T w Pradze na linii 3 i podobało mi się
Natomiast najbardziej podobały mi się reakcje ludzi.
Ciekawe jest to, że przednie drzwi są tylko do kabiny motorniczego, a krzywa szybka nie przeszkadza.
//Roj, mam prośbę o umieszczanie z powrotem (przynajmniej w przyszłości) gdzie trzeba wielkich literek i zgubionych znaków przestankowych. (Peter)
Post edytował J-31
Natomiast najbardziej podobały mi się reakcje ludzi.
Ciekawe jest to, że przednie drzwi są tylko do kabiny motorniczego, a krzywa szybka nie przeszkadza.
//Roj, mam prośbę o umieszczanie z powrotem (przynajmniej w przyszłości) gdzie trzeba wielkich literek i zgubionych znaków przestankowych. (Peter)
Post edytował J-31
Ostatnio zmieniony 2006-02-27, 12:23 przez roj_mankiet, łącznie zmieniany 5 razy.
1. Roj, a czy Mógłbyś napisć coś więcej o swoich wrażeniach z jazdy 14T ?roj_mankiet pisze:Jechałem niedawno skodą 14T w Pradze na linii 3 i podobało mi się.
Natomiast najbardziej podobaly mi się reakcje ludzi.
Ciekawe jest to, że przednie drzwi są tylko do kabiny motorniczego, a krzywa szybka nie przeszkadza
2. A jakie były reakcje współpasażerów ?
Jest pojemny(szczególnie w porównaniu z Tatrą T3), cichy, jak każdy tego typu tramwaj.
Podoba mi się przycisk do otwierania drzwi, który jest nisko(odpowiednio dla niepełnosprawnych), a jego dwkrotne naciśnięcie daje motorniczemu sygnał do wysunięcia podjazdu(widziałem też to w Tatrze KT8D5.NR2).
Przeciętni pasażerwie robili wielkie oczy na widok tak nowego pojazdu, w przedniej części wozu siedziało kilku ludzi z Dopravniho Podniku(ichniejsze MZK), ale nie znam czeskiego tak dobrze, żeby ich rozumiec.
Jak wysiadłem, to bardzo zdziwiła mnie rozmowa jednej pani z drugą(wiek 50-60), które dykutaowały na temat "dlaczego prototyp jeździ na linii nr 3"! Świadczy to o dużym zainteresowaniu zwykłych ludzi.
Natomist na prazsketramvaje.cz czytałem pozytywną opinię niepełnosprawnej pani(napisał to motorniczy, który to usłyszał w tramwaju), że pierwszy raz od wypadku mogła pojechac do centrum tramwajem.
W Pradze problem transportu niepełnosprawnych jest rozwiązywany głównie przez liczne autobusy Karosa Citybus, istnieją 2 linie autobusowe zastępujące metro oraz specjalna linia łącząca węzły komunikacyjne Karlovo Namesti i I.P.Pavlova z kompleksem szpitalnym Karlov( tramwaj jeździł tam w latach 1912-66).
Tutaj moje własne foty z 29.01.2006
Skoda 14N w Pradze:
Bila Labut:
http://img508.imageshack.us/my.php?imag ... d318tx.jpg
http://img133.imageshack.us/my.php?imag ... d323za.jpg
http://img133.imageshack.us/my.php?imag ... d339tn.jpg
Nadazi Branik:
http://img46.imageshack.us/my.php?image ... d311ke.jpg
http://img388.imageshack.us/my.php?imag ... d328br.jpg
Karlovo Namesti:
http://img388.imageshack.us/my.php?imag ... d322dh.jpg
Tatra KT8D5.NR2:
Palackeho Namesti:
http://img388.imageshack.us/my.php?imag ... d322dh.jpg
Ikarus E-91 na linii 291 obslugującek w.w. kompleks szpitalny Karlov:
Karlovo Namesti:
(na pierwszyn zdjęciu po lewej niskopodłogowa Karosa Citybus)
http://img145.imageshack.us/my.php?imag ... 9116vn.jpg
(w prawym górnym rogu naklejka informująca o zakazie palenia na przystankach!)
http://img357.imageshack.us/my.php?imag ... 9127ew.jpg
Karlov, Na Bojisti:
http://img388.imageshack.us/my.php?imag ... 2919ef.jpg
Podoba mi się przycisk do otwierania drzwi, który jest nisko(odpowiednio dla niepełnosprawnych), a jego dwkrotne naciśnięcie daje motorniczemu sygnał do wysunięcia podjazdu(widziałem też to w Tatrze KT8D5.NR2).
Przeciętni pasażerwie robili wielkie oczy na widok tak nowego pojazdu, w przedniej części wozu siedziało kilku ludzi z Dopravniho Podniku(ichniejsze MZK), ale nie znam czeskiego tak dobrze, żeby ich rozumiec.
Jak wysiadłem, to bardzo zdziwiła mnie rozmowa jednej pani z drugą(wiek 50-60), które dykutaowały na temat "dlaczego prototyp jeździ na linii nr 3"! Świadczy to o dużym zainteresowaniu zwykłych ludzi.
Natomist na prazsketramvaje.cz czytałem pozytywną opinię niepełnosprawnej pani(napisał to motorniczy, który to usłyszał w tramwaju), że pierwszy raz od wypadku mogła pojechac do centrum tramwajem.
W Pradze problem transportu niepełnosprawnych jest rozwiązywany głównie przez liczne autobusy Karosa Citybus, istnieją 2 linie autobusowe zastępujące metro oraz specjalna linia łącząca węzły komunikacyjne Karlovo Namesti i I.P.Pavlova z kompleksem szpitalnym Karlov( tramwaj jeździł tam w latach 1912-66).
Tutaj moje własne foty z 29.01.2006
Skoda 14N w Pradze:
Bila Labut:
http://img508.imageshack.us/my.php?imag ... d318tx.jpg
http://img133.imageshack.us/my.php?imag ... d323za.jpg
http://img133.imageshack.us/my.php?imag ... d339tn.jpg
Nadazi Branik:
http://img46.imageshack.us/my.php?image ... d311ke.jpg
http://img388.imageshack.us/my.php?imag ... d328br.jpg
Karlovo Namesti:
http://img388.imageshack.us/my.php?imag ... d322dh.jpg
Tatra KT8D5.NR2:
Palackeho Namesti:
http://img388.imageshack.us/my.php?imag ... d322dh.jpg
Ikarus E-91 na linii 291 obslugującek w.w. kompleks szpitalny Karlov:
Karlovo Namesti:
(na pierwszyn zdjęciu po lewej niskopodłogowa Karosa Citybus)
http://img145.imageshack.us/my.php?imag ... 9116vn.jpg
(w prawym górnym rogu naklejka informująca o zakazie palenia na przystankach!)
http://img357.imageshack.us/my.php?imag ... 9127ew.jpg
Karlov, Na Bojisti:
http://img388.imageshack.us/my.php?imag ... 2919ef.jpg
Wielkie dzięki Roj. Super zdjęcia. Chyba się ostro Nabiegałeś za tym tramwajem.
A propo tam na zdjęciach widziałem, że tramwaj ma lusterka oraz kamery. Wydaje mi się, że to jest bardzo praktyczne, szczególnie, gdy tramwaj stanie na przystanku z krzywizną. Tego się nie spotka w Polsce
A propo tam na zdjęciach widziałem, że tramwaj ma lusterka oraz kamery. Wydaje mi się, że to jest bardzo praktyczne, szczególnie, gdy tramwaj stanie na przystanku z krzywizną. Tego się nie spotka w Polsce
A czy ten przycisk nie sprawia ludziom problemów. Pytam, ponieważ warszawiacy mają problem, aby np. otworzyć sobie drzwi przyciskiem na poręczy. A tu taka kombinacja. Czy mieszkańcy Pragi nie są trochę zagubieni takim udogodnieniem ?roj_mankiet pisze:Podoba mi się przycisk do otwierania drzwi, który jest nisko(odpowiednio dla niepełnosprawnych), a jego dwkrotne naciśnięcie daje motorniczemu sygnał do wysunięcia podjazdu(widziałem też to w Tatrze KT8D5.NR2).