Tramwaje Škoda

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o tramwajach produkowanych za granicą...
jacool

Post autor: jacool »

W Gdanskich MB O405N sa przyciski wysuwania rampy dla inwalidow. Jakos problemow nie sprawialy. A i tak zwykle ludzie z nich nie kozystaja.
Ostatnio zmieniony 2006-02-28, 20:32 przez jacool, łącznie zmieniany 1 raz.

Podi

Post autor: Podi »

Ciekawie wyglądają te kamery na zewnątrz tramwaju :)

[ Dodano: 2006-02-28, 14:26 ]
Te wysokie okna też ładnie wyglądają, oryginalnie :)

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Trochę podobna od frontu do bulwy ;-) I kiepskie wyświetlacze. Ogólnie, całkiem niezły tramwaj.

roj_mankiet

Post autor: roj_mankiet »

No nawet się nie nachodziłem, zaplanowałem sobie 6 godzin na fotografowanie komunikacji i przejeździłem kawałek miasta.

bartuś

Post autor: bartuś »

Poznańczyk pisze:
J-31 pisze:Poznańskie MPK właśnie zastanawia się co zrobić z wadliwym Combino
Pierwsze słysze. MPK już dawno ma plan co zrobić z tymi koszmarnie zepsutymi tramwajami :retard: :lol:

14T to po prostu estetyczna tragedia,a Wrocław kupując to się z lekka ośmieszy, bo to przypomina w środku poznańskie RT6N1,z tym że mimo iż nasza Tatra jest brzydka to i tak jest ładniejsza od 14/16T.
:rotfl: Niezły tekst. Tylko w odróżnieniu od Combino te Śkody dla Wrocławia BęD¡ jeździć a nie po dostraczeniu stać przez dłuuuugi czas w zajezdni. Dach też raczej nie bedzie groził temu, że spadnie ludziom na głowy. No i oczywiście z osprzętami elektrycznymi Śkoda nie będzie sie psuł jak podejrzewam, że bedzie to z manufakturką PESY :devil:

Podi

Post autor: Podi »

bartuś pisze:Tylko w odróżnieniu od Combino te Śkody dla Wrocławia BęD¡ jeździć a nie po dostraczeniu stać przez dłuuuugi czas w zajezdni. Dach też raczej nie bedzie groził temu, że spadnie ludziom na głowy. No i oczywiście z osprzętami elektrycznymi Śkoda nie będzie sie psuł jak podejrzewam,
Skąd ta pewność ?

Combino też miało się nie psuć tak jak tatry,w końcu w tylu miastach jeździ od lat i wszystko jest ok...

bartuś

Post autor: bartuś »

Podi pisze: Skąd ta pewność ?

Combino też miało się nie psuć tak jak tatry,w końcu w tylu miastach jeździ od lat i wszystko jest ok...
Bo Śkoda to firma z ogromnym doświadczeniem w produkcji pojazdów szynowych i elektrycznych, a nie manufakturka chałupnicza typu MPK Łódź, PESA, czy Cegielski. Co do Siemensa - to zepsuł Kombino swoimi nowatorskimi nowinkami technicznymi. A co do Tatr. Pojeżdżą o wiele dłużej niż wszystkie Konstale i Złombina razem wzięte :D

aleksej

Post autor: aleksej »

a nie manufakturka chałupnicza typu MPK Łódź
Synku jak nigdy nie widziales warsztatow MPK Lodz to sie nie odzywaj. Zaplecze techniczne w Lodzi jest znacznie lepsze niz Cegielskiego ;) MPK zreszta ma jedno z najwiekszych doswiadczen w kraju co do remontow wagonow oraz montarzu i napraw niskopodlogowcow (wagon 1201 ktory mial powazny wypadek z Ikarusem (pierwszy czlon niezle rozwalony) jest naprawiany przez samo MPK, czlon zostal juz naprawiony, tylko MPK czeka na czesci z Wiednia. Poznan po kazdym wypadku Combino bedzie musial je wysylac do Niemiec na naprawe.

Co do Skody, nie mow hop, jak przyjada i zaczna jezdzic to porozmawiamy.

Pozdrawiam,
Aleksej

bartuś

Post autor: bartuś »

aleksej pisze:Synku
Tak możesz zwracać się do brata lub kolegi, ale nie do mnie.
MPK zreszta ma jedno z najwiekszych doswiadczen w kraju co do remontow wagonow oraz montarzu i napraw niskopodlogowcow
Naprawa naprawą, a produkcja produkcją. Co nie zmienia faktu, że nadal MPK Łódź to chałupnicza manufakturka, co chce sprzedawać produkty, które jeżdżą sobie na kartkach papieru.
Poznan po kazdym wypadku Combino bedzie musial je wysylac do Niemiec na naprawe.
Przynajmniej będzie miał zrobione jak należy.
Co do Skody, nie mow hop, jak przyjada i zaczna jezdzic to porozmawiamy.
Bądź spokojny. Będą jeździć bezawaryjnie.
Ostatnio zmieniony 2006-03-05, 14:33 przez bartuś, łącznie zmieniany 1 raz.

Poznañczyk

Post autor: Poznañczyk »

Człowieku zwany bartuś co ty wiesz o Combino? Są to tramwaje przeznaczone do exploatacji na 40 lat, a Tatry to zwykły chłam, który mimo swojego topornego wyglądu, awaryjności i niedopracowania długo nie pojeżdżą. HCP ciągle musi konstruować nowe wózki lub naprawiać złom, który im MPK oddaje.Byłeś kiedyś na zajezdni na Fortecznej gdzie często stoją uszkodzone Tatry bez wózków??

danio

Post autor: danio »

bartuś pisze:
aleksej pisze:Synku
Tak możesz zwracać się do brata lub kolegi, ale nie do mnie.
MPK zreszta ma jedno z najwiekszych doswiadczen w kraju co do remontow wagonow oraz montarzu i napraw niskopodlogowcow
Naprawa naprawą, a produkcja produkcją. Co nie zmienia faktu, że nadal MPK Łódź to chałupnicza manufakturka, co chce sprzedawać produkty, które jeżdżą sobie na kartkach papieru.
Poznan po kazdym wypadku Combino bedzie musial je wysylac do Niemiec na naprawe.
Przynajmniej będzie miał zrobione jak należy.
Co do Skody, nie mow hop, jak przyjada i zaczna jezdzic to porozmawiamy.
Bądź spokojny. Będą jeździć bezawaryjnie.
Powiem Ci jedno - jak patrzę na takie komentarze to mi się niedobrze robi :nuts: Widziałeś zakład remontów i napraw w MPK Łódź? Chyba nie. Jak nie masz odpowiedniej wiedzy to lepiej siedź cicho. Już sam fakt, że nasze MPK współpracuje z Bombardierem i mamy możliwość składania innym tramów dla innych miast o czymś świadczy. W pełni zgadzam się z Aleksejem.

PS. Nie bądź taki wrażliwy na punkcie własnego imienia

aleksej

Post autor: aleksej »

bartuś pisze:Tak możesz zwracać się do brata lub kolegi, ale nie do mnie.
To przestan wypisywac glupoty.
Naprawa naprawą, a produkcja produkcją. Co nie zmienia faktu, że nadal MPK Łódź to chałupnicza manufakturka, co chce sprzedawać produkty, które jeżdżą sobie na kartkach papieru.
Tak samo jak Cegielski, PESA oraz Protram. Zawsze musi sie pojawic prototyp. A tak naprawde Eliny, Eniki czy Woltan to zupelnie nowe wagony, z orginalami o tych samych numerach taborowych nie maja nic wspolnego. Wiec jak sie na czyms nie znasz to nie wypisuj glupot.

Jak bys zobaczyl zaklad remontu taboru (ZRT) przy Tramwajowej to by ci szczenka opadla.
Przynajmniej będzie miał zrobione jak należy.
A co w Lodzi niby zrobia gorzej? Zapewniam Cie ze nie rozni sie 1201 niczym po remoncie od innych Cityrunnerow. A ile kasy sie zaoszczedzi na wozeniu wozow w ta i spowrotem (juz nie mowiac ile pieniedzy Lodz zaoszczedzila na montarzu na miejscu).
Bądź spokojny. Będą jeździć bezawaryjnie.
O jasnowidz sie znalazl. Tak samo mowili o Combino. Zreszta jestem pewien ze w najblizszym czasie Poznan nic nowego nie kupi, a jak juz cos to watpie aby to byla Skoda (paskudny ten tramwaj jak nie wiem).

Pozdrawiam,
Aleksej
Ostatnio zmieniony 2006-03-05, 17:57 przez aleksej, łącznie zmieniany 1 raz.

roj_mankiet

Post autor: roj_mankiet »

Jeśli chodzi o wytrwałośc 14T to mają teoretycznie wytrzymac 30 lat.
Jak na czeską tramwajkę to mało, w końcu najstarsze T3 niemodernizowane pochodzą z serii z 1966r.(np. praski #6509), a jako modernizowane to przekroczyły juz dawno 40 lat, jeden T3R.P jest przerobionym T3 powstałym jako przeróbka T1 z połowy lat 50-tych...

p.s. czy jakiekolwiek Tatry T1, T2, T3, K1, K2, KT8D5 lub ich modernizacje jeździły w Polsce?

Poznañczyk

Post autor: Poznañczyk »

Wydaje mi sie, że nic z Tater poza RT6N1 po Polsce nie jeździło. Najblizsze T3 np. jest 13N z W-wy, a w Poznaniu jeżdżą tramwaje z lat 1958-61 ale po NG juz są.

Peter

Post autor: Peter »

Tatry oczywiście pojawiły się w Polsce i to już dawno temu, bo w 1956r. :!: Konkretnie dwie Tatry T1 (#501, #502) sprowadzone zostały do Warszawy :strzałka: link
Dziwię się w sumie, że o tym nie wiecie, bo przecież właśnie na tej konstrukcji wzorował się Konstal przy budowie prototypu 13N, czyli w zasadzie pierwszego polskiego tramwaju szybkobieżnego, który doczekał się całej dużej serii oraz swego potomstwa serii 102N i krewniaków serii 105N. ;)

P.S.
roj_mankiet : Bardzo ciekawa jest ta stronka o tramwajach w Pradze w Twoim podpisie. :)

bartuś

Post autor: bartuś »

Poznańczyk pisze:Człowieku zwany bartuś co ty wiesz o Combino? Są to tramwaje przeznaczone do exploatacji na 40 lat, a Tatry to zwykły chłam, który mimo swojego topornego wyglądu, awaryjności i niedopracowania długo nie pojeżdżą. HCP ciągle musi konstruować nowe wózki lub naprawiać złom, który im MPK oddaje.Byłeś kiedyś na zajezdni na Fortecznej gdzie często stoją uszkodzone Tatry bez wózków??
Byłem na Fortecznej asie-frykasie. Jeździłem też Combino w innych miastach i rozmawiałem z przedstwicielami przedsiębiorstw komunikacyjnych z Niemiec, w miastach gdzie o wieeeeele dłużej eksploatuje się Combino. Tatry zwykłym chłamem? A to ciekawe, że T3, T4, T6, KT4 kupowane były w ogromnych ilościach, i trzymają się do dziś w o wiele lepszym stanie niż Konstale. Poza tym, skoro to był taki chłam mądralo, to dlaczego kupowano własnie Tatry, a nie np. Konstale? I proponuję Ci jeszcze jedną rzecz. Wybierz się do Czech, do Niemiec pojeździj trochę Tatrami i wydawaj "reprezentatywne" opinie.

[ Dodano: 2006-03-05, 18:23 ]
danio pisze: Powiem Ci jedno - jak patrzę na takie komentarze to mi się niedobrze robi :nuts: Widziałeś zakład remontów i napraw w MPK Łódź? Chyba nie. Jak nie masz odpowiedniej wiedzy to lepiej siedź cicho. Już sam fakt, że nasze MPK współpracuje z Bombardierem i mamy możliwość składania innym tramów dla innych miast o czymś świadczy. W pełni zgadzam się z Aleksejem.

PS. Nie bądź taki wrażliwy na punkcie własnego imienia
Tobie zaś radzę, abyś zobaczył inne zakłady, choćby Śkody, a nie zachowywał się jak ostatni ingorant, i wychwalał tylko MPK Łódź. Skoro taka dobra manufakturka jak i inne, to czemu jakoś nikt nie chce kupić ich wyrobów? Dlaczego nie wyprodukują tych super prototypów i przedstawią je zakładom komunikacyjnym w Polsce? Chyba dlatego, że nie mają na to pieniędzy :cool: I każdy przetarg oporetestowywują.

//Proszę stonuj trochę na przyszłość i wyrażaj się grzeczniej do innych Użytkowników :!:(Peter)

[ Dodano: 2006-03-05, 18:33 ]
aleksej pisze:
bartuś pisze:Tak możesz zwracać się do brata lub kolegi, ale nie do mnie.
To przestan wypisywac glupoty
I vice-versa

//Nie ma porozumienia, to jest warn.
Tak samo jak Cegielski, PESA oraz Protram. Zawsze musi sie pojawic prototyp. A tak naprawde Eliny, Eniki czy Woltan to zupelnie nowe wagony, z orginalami o tych samych numerach taborowych nie maja nic wspolnego. Wiec jak sie na czyms nie znasz to nie wypisuj glupot..
Proponuję zobaczyć modernizacje czeskie. Co z tego, że hala ładna, skoro to jakości produkcji nie poprawia. Niestety, wsadzając tanie podzespoły nie zrobimy dobrego produktu.
Ostatnio zmieniony 2006-03-05, 19:38 przez bartuś, łącznie zmieniany 2 razy.

Poznañczyk

Post autor: Poznañczyk »

bartuś pisze:Byłem na Fortecznej asie-frykasie. Jeździłem też Combino w innych miastach i rozmawiałem z przedstwicielami przedsiębiorstw komunikacyjnych z Niemiec, w miastach gdzie o wieeeeele dłużej eksploatuje się Combino. Tatry zwykłym chłamem? A to ciekawe, że T3, T4, T6, KT4 kupowane były w ogromnych ilościach, i trzymają się do dziś w o wiele lepszym stanie niż Konstale. Poza tym, skoro to był taki chłam mądralo, to dlaczego kupowano własnie Tatry, a nie np. Konstale? I proponuję Ci jeszcze jedną rzecz. Wybierz się do Czech, do Niemiec pojeździj trochę Tatrami i wydawaj "reprezentatywne" opinie.
Pisałem o złomie zwanym RT6N1.

I co na Combino ktoś narzekał??

Pojeździłem sobie dosyć T3 itp. w Pradze na przykład i byłem zadowolony, jednakże pisząc o Tatrze pisze po poznańsku.

W Czechosłowacji kupowano Tatry a w Polsce Konstale. A jeśli jakiś kraj nie miał tramwajów to kupował Tatry w wyniku lepszego marketingu. Zauważ, że za czasów komunistycznych najczęściej z bloku wschodnie go zachodnie filmy kręcono w Czechosłowacji, był to jedyny liberalny w miarę kraj i był zawsze przyjaźniejszy turystycznie. CSRS był inny niż PRL czy CCCP.

aleksej

Post autor: aleksej »

bartuś pisze:Tatry zwykłym chłamem? A to ciekawe, że T3, T4, T6, KT4 kupowane były w ogromnych ilościach, i trzymają się do dziś w o wiele lepszym stanie niż Konstale. Poza tym, skoro to był taki chłam mądralo, to dlaczego kupowano własnie Tatry, a nie np. Konstale? I proponuję Ci jeszcze jedną rzecz. Wybierz się do Czech, do Niemiec pojeździj trochę Tatrami i wydawaj "reprezentatywne" opinie.
Po pierwsze jest duza roznica miedzy starszymi Tatrami a RT6N1, ten wagon byl po prostu nieudany i czesciowo przyczynil sie do upadku zakladu. Po drugie w czasach socjalizmu troszenke inne byly zasady kupowania wagonow, Tatra zostala wybrana jak glowny dostarczyciel wagonow dla krajow RWPG, Polska jak to zwykle stwierdzila ze bedzie robila wlasne wagony, niestety nieudolnie skopiowane. Podobnie bylo w przypadku samolotow szkoleniowych dla wojska i wielu innych produktow. Po upadku muru berlinskiego zaklady Tatra juz nie podniosly sie i upadly. Skoda zaczela produkcje tramwajow troszke pozniej (i ma sukcesy m.in. produkujac wagony dla USA).
Tobie zaś radzę, abyś zobaczył inne zakłady, choćby Śkody, a nie zachowywał się jak ostatni ingorant, i wychwalał tylko MPK Łódź. Skoro taka dobra manufakturka jak i inne, to czemu jakoś nikt nie chce kupić ich wyrobów? Dlaczego nie wyprodukują tych super prototypów i przedstawią je zakładom komunikacyjnym w Polsce? Chyba dlatego, że nie mają na to pieniędzy :cool: I każdy przetarg oporetestowywują.
Zaklady MPK Lodz a Skody niczym specjalnym sie nie rozna, jedynie moca przerobowa (MPK Lodz ma pewnie mniejsza). A wagony remontowane w Lodzi jezdza w Gdansku. A zaklady MPK sa glownie na uzytek wlasny. Co do super prototypow to zauwaz ze modernizacja 105tki aby miala czlon niskopodlogowy jest po prostu nieoplacalna (dlatego tylko Poznan wyposcil jeden wagon). A co do jakosci remontow, jakie sobie zamowia takie beda, jesli chca w miare dobre remontu za niska cene to beda mialy zwyczajna bulwe, jak chca zaplacic wiecej to beda rozne bajery. I pokaz mi zaklad ktory robi prototyp na testy? Jest to nieoplacalne, PESA, Protram czy Cegielski tez nie robia prototypow.

A co do protestow, to jesli sa uchybienia to protestuja, albo wygraja albo przegraja, ryzyko MPK, i to jest naturalne, a ze prawo polskie nie jest najlepsze pod tym wzgledem to juz nie wina MPK.
bartuś pisze:I vice-versa
Nie bede tego kontynuowac, sorki za tego synka i koniec tematu.
Proponuję zobaczyć modernizacje czeskie. Co z tego, że hala ładna, skoro to jakości produkcji nie poprawia. Niestety, wsadzając tanie podzespoły nie zrobimy dobrego produktu.
Pokaz mi tanie podzespoly w Elinie czy Enice? A tak apropo to uwazam wydawanie wielkich sum na modernizacje 805tek, wole aby zrobic zmiany w ukladzie siedzen, wyciszyc troszke wagon i uszczelnic go, nic wiecej nie trzeba.

Pozdrawiam,
Aleksej
Ostatnio zmieniony 2006-03-05, 23:06 przez aleksej, łącznie zmieniany 1 raz.

danio

Post autor: danio »

bartuś pisze:Tobie zaś radzę, abyś zobaczył inne zakłady, choćby Śkody, a nie zachowywał się jak ostatni ingorant, i wychwalał tylko MPK Łódź. Skoro taka dobra manufakturka jak i inne, to czemu jakoś nikt nie chce kupić ich wyrobów? Dlaczego nie wyprodukują tych super prototypów i przedstawią je zakładom komunikacyjnym w Polsce? Chyba dlatego, że nie mają na to pieniędzy :cool: I każdy przetarg oporetestowywują.

To odpowiedz mi z łaski swojej na jedno pytanie - dlaczego Bombardier zdecydował się montować swoje cacka u nas, w Łodzi? Poza tym ośmieszasz się porównując MPK Łódź do międzynarodowego koncernu jakim jest Śkoda.

Poza tym wiesz dlaczego w Czechach modernizuje się tramy na niskopodłogowce? Dlatego, że nie mają pieniędzy na inne, zachodnie produkty.

Po drugie secundo. MPK Łódź wyszło na prostą i mają już zyski. Odpowiedz mi na jedno pytanie? Znasz choć trochę tą spółkę? Wiesz czym ona się zajmuje? Po Twoich postach sądzę, że nie. Nie zdajesz sobie sprawy z tego, że przedsiębiorstwo z mojego miasta jest wszechstronne: od budowania i remontowania tramwajów, po remontach torów kończąc. Zastanów się 10x zanim coś napiszesz - to taka uwaga na przyszłość ;)

Wróćmy do meritum. Uważam, że ta Śkoda jest ładna, aczkolwiek sądzę, że żadna firma nie przebije designu francuskich tramwajów. Dlaczego? Dlatego, że tam się zaczyna od designu, a kończy na producencie. Mam jeszcze pytanko: orientujecie się może, ile kosztuje ten tramwaj (tzn. Śkoda) ?

Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 2006-03-05, 22:38 przez danio, łącznie zmieniany 1 raz.

jacool

Post autor: jacool »

aleksej pisze: A wagony remontowane w Lodzi jezdza w Gdansku.
Mogę się wypowiedzieć? Łódzke modernizacje wyglądają ładnie, ale sa kiepsko wykonane. Protram robił lepsze. Sorki że się czepiam, ale ¯elazka mi się podobają tylko wizualnie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tabor produkcji zagranicznej”