Tramwaje Škoda
Niezły tekst. Tylko w odróżnieniu od Combino te Śkody dla Wrocławia BęD¡ jeździć a nie po dostraczeniu stać przez dłuuuugi czas w zajezdni. Dach też raczej nie bedzie groził temu, że spadnie ludziom na głowy. No i oczywiście z osprzętami elektrycznymi Śkoda nie będzie sie psuł jak podejrzewam, że bedzie to z manufakturką PESYPoznańczyk pisze:Pierwsze słysze. MPK już dawno ma plan co zrobić z tymi koszmarnie zepsutymi tramwajamiJ-31 pisze:Poznańskie MPK właśnie zastanawia się co zrobić z wadliwym Combino
14T to po prostu estetyczna tragedia,a Wrocław kupując to się z lekka ośmieszy, bo to przypomina w środku poznańskie RT6N1,z tym że mimo iż nasza Tatra jest brzydka to i tak jest ładniejsza od 14/16T.
Skąd ta pewność ?bartuś pisze:Tylko w odróżnieniu od Combino te Śkody dla Wrocławia BęD¡ jeździć a nie po dostraczeniu stać przez dłuuuugi czas w zajezdni. Dach też raczej nie bedzie groził temu, że spadnie ludziom na głowy. No i oczywiście z osprzętami elektrycznymi Śkoda nie będzie sie psuł jak podejrzewam,
Combino też miało się nie psuć tak jak tatry,w końcu w tylu miastach jeździ od lat i wszystko jest ok...
Bo Śkoda to firma z ogromnym doświadczeniem w produkcji pojazdów szynowych i elektrycznych, a nie manufakturka chałupnicza typu MPK Łódź, PESA, czy Cegielski. Co do Siemensa - to zepsuł Kombino swoimi nowatorskimi nowinkami technicznymi. A co do Tatr. Pojeżdżą o wiele dłużej niż wszystkie Konstale i Złombina razem wziętePodi pisze: Skąd ta pewność ?
Combino też miało się nie psuć tak jak tatry,w końcu w tylu miastach jeździ od lat i wszystko jest ok...
Synku jak nigdy nie widziales warsztatow MPK Lodz to sie nie odzywaj. Zaplecze techniczne w Lodzi jest znacznie lepsze niz Cegielskiego MPK zreszta ma jedno z najwiekszych doswiadczen w kraju co do remontow wagonow oraz montarzu i napraw niskopodlogowcow (wagon 1201 ktory mial powazny wypadek z Ikarusem (pierwszy czlon niezle rozwalony) jest naprawiany przez samo MPK, czlon zostal juz naprawiony, tylko MPK czeka na czesci z Wiednia. Poznan po kazdym wypadku Combino bedzie musial je wysylac do Niemiec na naprawe.a nie manufakturka chałupnicza typu MPK Łódź
Co do Skody, nie mow hop, jak przyjada i zaczna jezdzic to porozmawiamy.
Pozdrawiam,
Aleksej
Tak możesz zwracać się do brata lub kolegi, ale nie do mnie.aleksej pisze:Synku
Naprawa naprawą, a produkcja produkcją. Co nie zmienia faktu, że nadal MPK Łódź to chałupnicza manufakturka, co chce sprzedawać produkty, które jeżdżą sobie na kartkach papieru.MPK zreszta ma jedno z najwiekszych doswiadczen w kraju co do remontow wagonow oraz montarzu i napraw niskopodlogowcow
Przynajmniej będzie miał zrobione jak należy.Poznan po kazdym wypadku Combino bedzie musial je wysylac do Niemiec na naprawe.
Bądź spokojny. Będą jeździć bezawaryjnie.Co do Skody, nie mow hop, jak przyjada i zaczna jezdzic to porozmawiamy.
Ostatnio zmieniony 2006-03-05, 14:33 przez bartuś, łącznie zmieniany 1 raz.
Człowieku zwany bartuś co ty wiesz o Combino? Są to tramwaje przeznaczone do exploatacji na 40 lat, a Tatry to zwykły chłam, który mimo swojego topornego wyglądu, awaryjności i niedopracowania długo nie pojeżdżą. HCP ciągle musi konstruować nowe wózki lub naprawiać złom, który im MPK oddaje.Byłeś kiedyś na zajezdni na Fortecznej gdzie często stoją uszkodzone Tatry bez wózków??
Powiem Ci jedno - jak patrzę na takie komentarze to mi się niedobrze robi Widziałeś zakład remontów i napraw w MPK Łódź? Chyba nie. Jak nie masz odpowiedniej wiedzy to lepiej siedź cicho. Już sam fakt, że nasze MPK współpracuje z Bombardierem i mamy możliwość składania innym tramów dla innych miast o czymś świadczy. W pełni zgadzam się z Aleksejem.bartuś pisze:Tak możesz zwracać się do brata lub kolegi, ale nie do mnie.aleksej pisze:Synku
Naprawa naprawą, a produkcja produkcją. Co nie zmienia faktu, że nadal MPK Łódź to chałupnicza manufakturka, co chce sprzedawać produkty, które jeżdżą sobie na kartkach papieru.MPK zreszta ma jedno z najwiekszych doswiadczen w kraju co do remontow wagonow oraz montarzu i napraw niskopodlogowcow
Przynajmniej będzie miał zrobione jak należy.Poznan po kazdym wypadku Combino bedzie musial je wysylac do Niemiec na naprawe.
Bądź spokojny. Będą jeździć bezawaryjnie.Co do Skody, nie mow hop, jak przyjada i zaczna jezdzic to porozmawiamy.
PS. Nie bądź taki wrażliwy na punkcie własnego imienia
To przestan wypisywac glupoty.bartuś pisze:Tak możesz zwracać się do brata lub kolegi, ale nie do mnie.
Tak samo jak Cegielski, PESA oraz Protram. Zawsze musi sie pojawic prototyp. A tak naprawde Eliny, Eniki czy Woltan to zupelnie nowe wagony, z orginalami o tych samych numerach taborowych nie maja nic wspolnego. Wiec jak sie na czyms nie znasz to nie wypisuj glupot.Naprawa naprawą, a produkcja produkcją. Co nie zmienia faktu, że nadal MPK Łódź to chałupnicza manufakturka, co chce sprzedawać produkty, które jeżdżą sobie na kartkach papieru.
Jak bys zobaczyl zaklad remontu taboru (ZRT) przy Tramwajowej to by ci szczenka opadla.
A co w Lodzi niby zrobia gorzej? Zapewniam Cie ze nie rozni sie 1201 niczym po remoncie od innych Cityrunnerow. A ile kasy sie zaoszczedzi na wozeniu wozow w ta i spowrotem (juz nie mowiac ile pieniedzy Lodz zaoszczedzila na montarzu na miejscu).Przynajmniej będzie miał zrobione jak należy.
O jasnowidz sie znalazl. Tak samo mowili o Combino. Zreszta jestem pewien ze w najblizszym czasie Poznan nic nowego nie kupi, a jak juz cos to watpie aby to byla Skoda (paskudny ten tramwaj jak nie wiem).Bądź spokojny. Będą jeździć bezawaryjnie.
Pozdrawiam,
Aleksej
Ostatnio zmieniony 2006-03-05, 17:57 przez aleksej, łącznie zmieniany 1 raz.
Jeśli chodzi o wytrwałośc 14T to mają teoretycznie wytrzymac 30 lat.
Jak na czeską tramwajkę to mało, w końcu najstarsze T3 niemodernizowane pochodzą z serii z 1966r.(np. praski #6509), a jako modernizowane to przekroczyły juz dawno 40 lat, jeden T3R.P jest przerobionym T3 powstałym jako przeróbka T1 z połowy lat 50-tych...
p.s. czy jakiekolwiek Tatry T1, T2, T3, K1, K2, KT8D5 lub ich modernizacje jeździły w Polsce?
Jak na czeską tramwajkę to mało, w końcu najstarsze T3 niemodernizowane pochodzą z serii z 1966r.(np. praski #6509), a jako modernizowane to przekroczyły juz dawno 40 lat, jeden T3R.P jest przerobionym T3 powstałym jako przeróbka T1 z połowy lat 50-tych...
p.s. czy jakiekolwiek Tatry T1, T2, T3, K1, K2, KT8D5 lub ich modernizacje jeździły w Polsce?
Tatry oczywiście pojawiły się w Polsce i to już dawno temu, bo w 1956r. Konkretnie dwie Tatry T1 (#501, #502) sprowadzone zostały do Warszawy link
Dziwię się w sumie, że o tym nie wiecie, bo przecież właśnie na tej konstrukcji wzorował się Konstal przy budowie prototypu 13N, czyli w zasadzie pierwszego polskiego tramwaju szybkobieżnego, który doczekał się całej dużej serii oraz swego potomstwa serii 102N i krewniaków serii 105N.
P.S.
roj_mankiet : Bardzo ciekawa jest ta stronka o tramwajach w Pradze w Twoim podpisie.
Dziwię się w sumie, że o tym nie wiecie, bo przecież właśnie na tej konstrukcji wzorował się Konstal przy budowie prototypu 13N, czyli w zasadzie pierwszego polskiego tramwaju szybkobieżnego, który doczekał się całej dużej serii oraz swego potomstwa serii 102N i krewniaków serii 105N.
P.S.
roj_mankiet : Bardzo ciekawa jest ta stronka o tramwajach w Pradze w Twoim podpisie.
Byłem na Fortecznej asie-frykasie. Jeździłem też Combino w innych miastach i rozmawiałem z przedstwicielami przedsiębiorstw komunikacyjnych z Niemiec, w miastach gdzie o wieeeeele dłużej eksploatuje się Combino. Tatry zwykłym chłamem? A to ciekawe, że T3, T4, T6, KT4 kupowane były w ogromnych ilościach, i trzymają się do dziś w o wiele lepszym stanie niż Konstale. Poza tym, skoro to był taki chłam mądralo, to dlaczego kupowano własnie Tatry, a nie np. Konstale? I proponuję Ci jeszcze jedną rzecz. Wybierz się do Czech, do Niemiec pojeździj trochę Tatrami i wydawaj "reprezentatywne" opinie.Poznańczyk pisze:Człowieku zwany bartuś co ty wiesz o Combino? Są to tramwaje przeznaczone do exploatacji na 40 lat, a Tatry to zwykły chłam, który mimo swojego topornego wyglądu, awaryjności i niedopracowania długo nie pojeżdżą. HCP ciągle musi konstruować nowe wózki lub naprawiać złom, który im MPK oddaje.Byłeś kiedyś na zajezdni na Fortecznej gdzie często stoją uszkodzone Tatry bez wózków??
[ Dodano: 2006-03-05, 18:23 ]
Tobie zaś radzę, abyś zobaczył inne zakłady, choćby Śkody, a nie zachowywał się jak ostatni ingorant, i wychwalał tylko MPK Łódź. Skoro taka dobra manufakturka jak i inne, to czemu jakoś nikt nie chce kupić ich wyrobów? Dlaczego nie wyprodukują tych super prototypów i przedstawią je zakładom komunikacyjnym w Polsce? Chyba dlatego, że nie mają na to pieniędzy I każdy przetarg oporetestowywują.danio pisze: Powiem Ci jedno - jak patrzę na takie komentarze to mi się niedobrze robi Widziałeś zakład remontów i napraw w MPK Łódź? Chyba nie. Jak nie masz odpowiedniej wiedzy to lepiej siedź cicho. Już sam fakt, że nasze MPK współpracuje z Bombardierem i mamy możliwość składania innym tramów dla innych miast o czymś świadczy. W pełni zgadzam się z Aleksejem.
PS. Nie bądź taki wrażliwy na punkcie własnego imienia
//Proszę stonuj trochę na przyszłość i wyrażaj się grzeczniej do innych Użytkowników (Peter)
[ Dodano: 2006-03-05, 18:33 ]
I vice-versaaleksej pisze:To przestan wypisywac glupotybartuś pisze:Tak możesz zwracać się do brata lub kolegi, ale nie do mnie.
//Nie ma porozumienia, to jest warn.
Proponuję zobaczyć modernizacje czeskie. Co z tego, że hala ładna, skoro to jakości produkcji nie poprawia. Niestety, wsadzając tanie podzespoły nie zrobimy dobrego produktu.Tak samo jak Cegielski, PESA oraz Protram. Zawsze musi sie pojawic prototyp. A tak naprawde Eliny, Eniki czy Woltan to zupelnie nowe wagony, z orginalami o tych samych numerach taborowych nie maja nic wspolnego. Wiec jak sie na czyms nie znasz to nie wypisuj glupot..
Ostatnio zmieniony 2006-03-05, 19:38 przez bartuś, łącznie zmieniany 2 razy.
Pisałem o złomie zwanym RT6N1.bartuś pisze:Byłem na Fortecznej asie-frykasie. Jeździłem też Combino w innych miastach i rozmawiałem z przedstwicielami przedsiębiorstw komunikacyjnych z Niemiec, w miastach gdzie o wieeeeele dłużej eksploatuje się Combino. Tatry zwykłym chłamem? A to ciekawe, że T3, T4, T6, KT4 kupowane były w ogromnych ilościach, i trzymają się do dziś w o wiele lepszym stanie niż Konstale. Poza tym, skoro to był taki chłam mądralo, to dlaczego kupowano własnie Tatry, a nie np. Konstale? I proponuję Ci jeszcze jedną rzecz. Wybierz się do Czech, do Niemiec pojeździj trochę Tatrami i wydawaj "reprezentatywne" opinie.
I co na Combino ktoś narzekał??
Pojeździłem sobie dosyć T3 itp. w Pradze na przykład i byłem zadowolony, jednakże pisząc o Tatrze pisze po poznańsku.
W Czechosłowacji kupowano Tatry a w Polsce Konstale. A jeśli jakiś kraj nie miał tramwajów to kupował Tatry w wyniku lepszego marketingu. Zauważ, że za czasów komunistycznych najczęściej z bloku wschodnie go zachodnie filmy kręcono w Czechosłowacji, był to jedyny liberalny w miarę kraj i był zawsze przyjaźniejszy turystycznie. CSRS był inny niż PRL czy CCCP.
Po pierwsze jest duza roznica miedzy starszymi Tatrami a RT6N1, ten wagon byl po prostu nieudany i czesciowo przyczynil sie do upadku zakladu. Po drugie w czasach socjalizmu troszenke inne byly zasady kupowania wagonow, Tatra zostala wybrana jak glowny dostarczyciel wagonow dla krajow RWPG, Polska jak to zwykle stwierdzila ze bedzie robila wlasne wagony, niestety nieudolnie skopiowane. Podobnie bylo w przypadku samolotow szkoleniowych dla wojska i wielu innych produktow. Po upadku muru berlinskiego zaklady Tatra juz nie podniosly sie i upadly. Skoda zaczela produkcje tramwajow troszke pozniej (i ma sukcesy m.in. produkujac wagony dla USA).bartuś pisze:Tatry zwykłym chłamem? A to ciekawe, że T3, T4, T6, KT4 kupowane były w ogromnych ilościach, i trzymają się do dziś w o wiele lepszym stanie niż Konstale. Poza tym, skoro to był taki chłam mądralo, to dlaczego kupowano własnie Tatry, a nie np. Konstale? I proponuję Ci jeszcze jedną rzecz. Wybierz się do Czech, do Niemiec pojeździj trochę Tatrami i wydawaj "reprezentatywne" opinie.
Zaklady MPK Lodz a Skody niczym specjalnym sie nie rozna, jedynie moca przerobowa (MPK Lodz ma pewnie mniejsza). A wagony remontowane w Lodzi jezdza w Gdansku. A zaklady MPK sa glownie na uzytek wlasny. Co do super prototypow to zauwaz ze modernizacja 105tki aby miala czlon niskopodlogowy jest po prostu nieoplacalna (dlatego tylko Poznan wyposcil jeden wagon). A co do jakosci remontow, jakie sobie zamowia takie beda, jesli chca w miare dobre remontu za niska cene to beda mialy zwyczajna bulwe, jak chca zaplacic wiecej to beda rozne bajery. I pokaz mi zaklad ktory robi prototyp na testy? Jest to nieoplacalne, PESA, Protram czy Cegielski tez nie robia prototypow.Tobie zaś radzę, abyś zobaczył inne zakłady, choćby Śkody, a nie zachowywał się jak ostatni ingorant, i wychwalał tylko MPK Łódź. Skoro taka dobra manufakturka jak i inne, to czemu jakoś nikt nie chce kupić ich wyrobów? Dlaczego nie wyprodukują tych super prototypów i przedstawią je zakładom komunikacyjnym w Polsce? Chyba dlatego, że nie mają na to pieniędzy I każdy przetarg oporetestowywują.
A co do protestow, to jesli sa uchybienia to protestuja, albo wygraja albo przegraja, ryzyko MPK, i to jest naturalne, a ze prawo polskie nie jest najlepsze pod tym wzgledem to juz nie wina MPK.
Nie bede tego kontynuowac, sorki za tego synka i koniec tematu.bartuś pisze:I vice-versa
Pokaz mi tanie podzespoly w Elinie czy Enice? A tak apropo to uwazam wydawanie wielkich sum na modernizacje 805tek, wole aby zrobic zmiany w ukladzie siedzen, wyciszyc troszke wagon i uszczelnic go, nic wiecej nie trzeba.Proponuję zobaczyć modernizacje czeskie. Co z tego, że hala ładna, skoro to jakości produkcji nie poprawia. Niestety, wsadzając tanie podzespoły nie zrobimy dobrego produktu.
Pozdrawiam,
Aleksej
Ostatnio zmieniony 2006-03-05, 23:06 przez aleksej, łącznie zmieniany 1 raz.
bartuś pisze:Tobie zaś radzę, abyś zobaczył inne zakłady, choćby Śkody, a nie zachowywał się jak ostatni ingorant, i wychwalał tylko MPK Łódź. Skoro taka dobra manufakturka jak i inne, to czemu jakoś nikt nie chce kupić ich wyrobów? Dlaczego nie wyprodukują tych super prototypów i przedstawią je zakładom komunikacyjnym w Polsce? Chyba dlatego, że nie mają na to pieniędzy I każdy przetarg oporetestowywują.
To odpowiedz mi z łaski swojej na jedno pytanie - dlaczego Bombardier zdecydował się montować swoje cacka u nas, w Łodzi? Poza tym ośmieszasz się porównując MPK Łódź do międzynarodowego koncernu jakim jest Śkoda.
Poza tym wiesz dlaczego w Czechach modernizuje się tramy na niskopodłogowce? Dlatego, że nie mają pieniędzy na inne, zachodnie produkty.
Po drugie secundo. MPK Łódź wyszło na prostą i mają już zyski. Odpowiedz mi na jedno pytanie? Znasz choć trochę tą spółkę? Wiesz czym ona się zajmuje? Po Twoich postach sądzę, że nie. Nie zdajesz sobie sprawy z tego, że przedsiębiorstwo z mojego miasta jest wszechstronne: od budowania i remontowania tramwajów, po remontach torów kończąc. Zastanów się 10x zanim coś napiszesz - to taka uwaga na przyszłość
Wróćmy do meritum. Uważam, że ta Śkoda jest ładna, aczkolwiek sądzę, że żadna firma nie przebije designu francuskich tramwajów. Dlaczego? Dlatego, że tam się zaczyna od designu, a kończy na producencie. Mam jeszcze pytanko: orientujecie się może, ile kosztuje ten tramwaj (tzn. Śkoda) ?
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 2006-03-05, 22:38 przez danio, łącznie zmieniany 1 raz.