Tramwaje Škoda

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o tramwajach produkowanych za granicą...
mpConroe

Post autor: mpConroe »

Nie rozśmieszaj mnie :rotfl:
Nie porównuj tu paskudnego kibla do ładnej wanny. Dotego, ta wasza Tatra, jak i przez Ciebie wielce wychwalane Combino nie były przez Wasze MPK dobrym wyborem w przetargach.

Poznañczyk

Post autor: Poznañczyk »

Combino jest dobrym wyborem, a Gazeta Wyborcza twierdzi, że złym...

Skoda 14/16T mogłaby zas występować w konkursie na najbrzydszy skład na ziemi. No przecież co tam można ładnego zobaczyć? Dlatego, że wrocław to kupuje? Poznań jakie tramwaje ma to ma, ale przynajmniej są schludne.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Panowie - proszę o spokój. Swoje gusta proszę zostawić dla siebie. ;)

CodeLyoko, witamy na forum. Pozostaje nam wobec tego czekać na najnowsze nabytki MPK Wrocław. :)

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Może te tramwaje nie będą przypominać Skód z Pragi, tylko bardziej wrocławskiego kartofla. W końcu Protram ma cośtam przy nich zrobić, to może i swój wygląd zaaplikuje.

Wilchelm

Post autor: Wilchelm »

Ale wy nadal jesteście genialni. Dalej dyskutujecie na temat tramwaju, który w rzeczywistości jeszcze nie istnieje. Do kolegi Poznańczyka: A skąd wiesz jak będzie wyglądał Wrocławska Skoda? Bo wizualizacjach? Daj spokój każde dziecko wie, że podczas budowania wprowadza się poprawki zmiany, a i MPK może zachcieć jakiś kolejnych udziwnień. Jeszcze bardziej mnie dziwi ta dyskusja ( przypominając wyższość świąt bożego narodzenia nad świętami wielkiej nocy i na odwrót) tym bardziej, że nie wiadomo jak Skody będą pomalowane. A wierzcie mi od malowania zależy lwia część sukcesu. A tak na marginesie kto w Polsce będzie mógł powiedzieć, że na codzień jeździ pojazdem zaprojektowanym przez Porsche :chytry: Pamiętajcie takiej Skody jak dla Wrocławia nie zaznacie w żadnym innym mieście bo jest produkowana na wyłączne zamówienie i nigdzie takiej nie spotkacie.
Ostatnio zmieniony 2006-04-15, 22:35 przez Wilchelm, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Wilchelm pisze:A tak na marginesie kto w Polsce będzie mógł powiedzieć, że na codzień jeździ pojazdem zaprojektowanym przez Porsche :chytry:
Użytkownicy najstarszych Seatów Ibiza? I chyba przy Skodzie Favorit coś robili :D
Wilchelm pisze:Pamiętajcie takiej Skody jak dla Wrocławia nie zaznacie w żadnym innym mieście bo jest produkowana na wyłączne zamówienie i nigdzie takiej nie spotkacie.
Każdy tramwaj jest produkowane na wyłączne zamówienie i dla każdego zamówienia są trochę inne.

Wilchelm

Post autor: Wilchelm »

Ale nie dla każdego miasta tworzy się specjalnie tramwaj.

voy

Post autor: voy »

Skoda łaski nie robi że produkuje tramwaj dla Wrocławia. Wygrała przetarg więc produkuje. Równie dobrze może później te wozy sprzedawać do innych miast (zakładając że będzie umiała wygrywać przetargi) więc stwierdzenia o specjalnym tramwaju dla Wrocławia są nieco przesadzone.

Wilchelm

Post autor: Wilchelm »

Tylko gdy się wystawia tramwaj do przetargu, który został zaprojektowany pod specjalne wytyczne zawarte w przetargu?

voy

Post autor: voy »

Każdy przetarg jest podstawiany pod specjalne wytyczne. Równie dobrze ja mogę powiedzieć że Solarisy CNG zostały wyprodukowane specjalnie dla Rzeszowa, bo były wytyczne że mają mieć 12 metrów i być zasilane gazem ziemnym.

Wilchelm

Post autor: Wilchelm »

Tak tylko, że Solaris już od jakiegoś czasu miał w swojej gamię model taki jaki zamówił sobie Rzeszów, a że poprosił kilka bardziej lub mniej znaczących bajerów to nie istotne. Skoda przed przetargiem we Wrocławiu nikomu nie oferowała takiego modelu ani nie będzie oferować. Poza Wrocławiem model ten nie będzie jeździł w żadnym innym mieście. To są słowa Skody, które chyba trudno podważyć.

voy

Post autor: voy »

Głupoty gadasz że ręce i nogi opadają. Instalacja CNG, nowy silnik to wg Ciebie mało znaczący bajer? Zastanów się co mówisz. Identyczny model może poza Wrocławiem nie jeździć, ale nie wyklucza to faktu, iż jak trafi się przetarg dla innego miasta, to Skoda zaoferuje zbliżony pojazd z inną nazwą - coś na wzór NGd99 i 116Nd - nazwa inna, wygląd trochę inny, ale w gruncie rzeczy to ten sam Citadis 100.

Wilchelm

Post autor: Wilchelm »

Nie znasz realiów przetargu, a się mędrkujesz jak gumowa kaczka ze szklanego odbiornika. Solaris U12 CNG istniał fizycznie przed przetargiem, ale co ja się będą ty wywnętrza przecież ty i tak znasz historię 100 razy lepiej niż wszyscy inni.

mpConroe

Post autor: mpConroe »

@J-31 - dziękuję za przywitanie :) .
Poznańczyku - widzę, że lubisz się strasznie trzymać własnego zdania. Ale dlaczego Poznań zasługuje na pisanie wielką literą, a Wrocław nie? Sugerujesz, że Poznań jest najlepszy, bo Combino w 100% niskiejpodłogi z którymi do tej pory są problemy, wcześniej kupił superowskie Tatry (chyba wewnątrz, bo z zewnątrz nijak z tą ich superowością). Od razu nastawiasz się, że Wrocław kupił nowe tramwaje, bo nowsze, to gorsze, no bo to "tylko wrocław", to znowu "czeski złom", ale większy, niż nasz, bo nasze najlepsze!
Jak powiedział Wilchelm - oceniasz nie ten tramwaj co trzeba. Oceniasz tramwaj dla Pragi, robiony pod Pragę i tylko pod Pragę. I tyle, co mogę zrozumieć z Twojej wypowiedzi, Poznańczyku.
voy - nie porównuj tramwaju do autobusu, bo tylko pozornie są one podobne. Tramwaj jest robiony na zamówienie dla miasta, a autobus się wybiera z katalogu, czy, jak kto woli, prospektu. Tramwaje są projektowane pod przetarg, a potem organizator wybiera ten, który mu najbardziej odpowiada. Z autobusami jest na odwrót, przetargi są ustawione (np. MPK Wrocław ustawia przetarg pod Volvo).

Wilchelm

Post autor: Wilchelm »

No i co bratnia dusza to bratnia dusza. Wytłumaczyłeś kolegom wszystko to tak jak trzeba :)
Ostatnio zmieniony 2006-04-17, 12:16 przez Wilchelm, łącznie zmieniany 2 razy.

Poznañczyk

Post autor: Poznañczyk »

CodeLyoko pisze:Poznańczyku - widzę, że lubisz się strasznie trzymać własnego zdania. Ale dlaczego Poznań zasługuje na pisanie wielką literą, a Wrocław nie? Sugerujesz, że Poznań jest najlepszy, bo Combino w 100% niskiejpodłogi z którymi do tej pory są problemy, wcześniej kupił superowskie Tatry (chyba wewnątrz, bo z zewnątrz nijak z tą ich superowością). Od razu nastawiasz się, że Wrocław kupił nowe tramwaje, bo nowsze, to gorsze, no bo to "tylko wrocław", to znowu "czeski złom", ale większy, niż nasz, bo nasze najlepsze
Combino - jak i z zewnatrz tak i wewnątrz jest dobry, choć jest to model amsterdamski. Tatra jaka jest każdy widzi - złom, psuje się, rozlatuje na trasie, ale jest pakowna (poza środkowym członem, który i w niej i 14/16T wygląda tak samo, czyli siedzenia bokiem tak ze nie da się przejśc jak ktoś siedzi). Może to kwestia gustu, ale jak wrocławski tramwaj będzie wyglądał tak jak praski, to chyba każdy widzi ze RT6N1 jest ładniejsza :retard: (jestem jej przeciwnikiem wiec nie wierze ze to mówię). Wasz tramwaj może i bedzie lepszy od Tatry ale wyglądem to on mnie przeraża. :(

BTW.Na pisanie duzych i małych liter nie zwracałem uwagi, więc nie wiem o co chodzi. Fatum? :mruga:

[ Dodano: 2006-04-17, 12:15 ]
Wilchelm pisze:Pamiętajcie takiej Skody jak dla Wrocławia nie zaznacie w żadnym innym mieście bo jest produkowana na wyłączne zamówienie i nigdzie takiej nie spotkacie.
Słyszałem, że Skoda chce z 16T startować w Poznaniu w wojnie o dziwy wraz z Bmbardierem-Solarisem (za ciasny do Poznania), Combino(idealny, bo sprawdzony, szanowany i bezawaryjny ale drogi bo ok.8 mln zł), Skoda 16T (ok.7 mln, duzo zalezy od exploatacji we Wrocku), HCP (nikt nic nie wie i nawet prototypu nie ma)oraz Pesa (zalezy jak sie przyjmie w Elblągu i Wawce).

A powiedz mi czym taka Skoda dla was produkowana będzie sie róznic od produkowane 2 lata póxniej na przykład dla Pozka?

mpConroe

Post autor: mpConroe »

W przypadku Praskiej Skody 14T, nasza Skoda 16T ma zupełnie inne części, większą przestrzeń niskiejpodłogi, inne malowanie i wnętrze. Tak więc, znowu widać, że oceniasz tramwaj po wyglądzie, który wg mojej opinii ma wady, ale zalety, których ty niestety nie widzisz, bo widzisz na odwrót patrząc na Combino (tu nie widzisz, że są awaryjne i jak już wcześniej pisałem - dopiero teraz idą do zakładu na poprawki), poznańskie Tatry (problemy z oprogramowaniem i tzw. choroby wieku dziecięcego, którch w przypadku Pragi, egzemplarz Skoda 14T, który "oceniasz" nie ma na razie żadnych). A co do Twojej Skody 16T startującej w Poznaniu, to ja słyszałem tylko o prototypie tramwaju Cegielskiego i PESIE. A to, że bronisz Combino wyglądem to nie mój problem, jednak każdy MKM wie, że nie są one bezawaryjne, a sprawdziły się tylko za granicą, bo w Poznaniu "sprawdzenie" pozostawia wiele do życzenia.
Wilchelm - dziękuję za uznanie, a przy okazji, to na KMWroclaw jestem pod nickiem "+Skod@*$*16T+" ku czci kupienia niskopodłogowych tramwajów przez MPK Wrocław.
Ostatnio zmieniony 2006-04-17, 12:37 przez mpConroe, łącznie zmieniany 2 razy.

Poznañczyk

Post autor: Poznañczyk »

CodeLyoko pisze: Combino (tu nie widzisz, że są awaryjne i jak już wcześniej pisałem - dopiero teraz idą do zakładu na poprawki),
A w czym są takie Combino awaryjne? Wada konstrukcyjna znika z dnia na dzień, a wiekszość "uszkodzeń" wynika z nieumiejętności obsługi wagonu (nie chcę dyskrimonwać kobiet-motorniczych).

Wilchelm

Post autor: Wilchelm »

Jak już pada stwierdzenie "Wada Konstrukcyjna" to ja nie mam więcej pytań. To tak jak byś jupił opony ze zużytym bieżnikiem. Kupisz jeszcze raz te same opony w tym samym sklepie?

Poznañczyk

Post autor: Poznañczyk »

No nie porównywałbym tego z oponami :retard: Wada taka to mógłby byc komputer ze słabszym niż zapłconym procesorem. Jeśli sklep za free wymieniłby mi go na tak jak powinien być i jeszcze przywiózł i odwiózł mi kompa to nie widze sensu obrażać na profesjonalną firmę.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tabor produkcji zagranicznej”