Tramwaje Škoda

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o tramwajach produkowanych za granicą...
Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

Lopez pisze:Ma być tzw. "opiekun" pasażerów w każdym pojeździe - ma pomagać niepełnosprawnym, sprzedawać bilety i ogólnie uszczęśliwiać wszystkich. Tylko nie mogą skumać kto wymyślił taką bzdurę rodem z (niedalekiego co prawda) Wschodu?..
Wiesz, w Holandii nadal są konduktorzy w tramwajach i nikogo to nie dziwi ;)

Lopez

Post autor: Lopez »

Dobra - w Holandii nie byłem. Wciąż jednak uważam ten pomysł za delikatnie mówić nietrafiony. Nowoczesny tramwaj powinien być tak skonstruowany (wejścia, rampy) i wyposażony (proste w obsłudze automaty biletowe, monitoring, zapowiadanie głosowe itd.), żeby nawet najbardziej zakręcony pasażer poradził sobie sam.

[ Dodano: 08 Lut 2009 13:22 ]
Dodam: IMO

ppln

Post autor: ppln »

A jakby coś można spowolnić przejazd podchodząc do motorniczego. A taki "opiekun" to by musiał być niezły postrach dla gapowiczów - potencjalny kanar w każdym wagonie i nie wiadomo kiedy zaata... tzn. zaopiekuje się nimi ;)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

mpConroe pisze:A monitoring, LCD, opiekun?
A ja jeszcze czegoś nie kumam.

Czy te tramwaje są aż tak skomplikowane, że ludzie nie potrafią sobie sami poradzić - czy może to jest po prostu "idea" MPK, które tak bardzo chce opiekować się niepełnosprawnymi, że do każdego nowego tramwaju zatrudni "opiekuna" ? ;)

bystrzak2000

Post autor: bystrzak2000 »

Ten opiekun to ściema. Trzeba nazywać rzeczy po imieniu. To będzie przecież zwyczajny konduktor. W jakimś tam względzie odciąży to nieco motorniczego, który oprócz prowadzenia pojazdu, musiał pilnować w nim porządku. Z resztą ludzie będą się czuć bezpieczniej, gdy będzie ktoś pilnował wozu i wypraszał z niego meneli bez biletu :D

PAFAWAG

Post autor: PAFAWAG »

bystrzak2000 pisze:i wypraszał z niego meneli bez biletu
Ta, i akurat mu się to uda :D No, chyba, że będzie to jakaś kopia Pudziana czy coś w tym stylu.
bystrzak2000 pisze:Ten opiekun to ściema. Trzeba nazywać rzeczy po imieniu. To będzie przecież zwyczajny konduktor.
W systemach tramwajowych, na których będzie (przynajmniej po części) wzorowany T+ też jest taka funkcja, czy to wymysł naszego MPK? ;)

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

http://tram-forum.prazsketramvaje.cz/do ... &mode=view
http://tram-forum.prazsketramvaje.cz/do ... &mode=view
http://tram-forum.prazsketramvaje.cz/do ... &mode=view

ForCity w Pradze. Bardzo ładnie się prezentuje, aż szkoda, że jest jednak niefunkcjonalny (wąskie przejścia).

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

Wygląda jak autobus...

PAFAWAG

Post autor: PAFAWAG »

Przód nawet ładnie uformowany, ale całość wygląda, jakby się "rozłaziła", rozszerzała na dole i zwężała ku górze...

ppln

Post autor: ppln »

W porównaniu do 16T to jak niebo a ziemia. Tylko czemu nie ma przednich drzwi (czyt. pierwsze pasażerskie są tak daleko)? Z moich doświadczeń z przednich drzwi korzysta naprawdę wielu pasażerów, a motorniczy mimo wszystko przy dobrze przygotowanej trasie nie musi wychodzić z kabiny.

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

A gdzie byś chciał drzwi jak ma tam wózek :?: :] Po za tym takie rozwiązanie obniża w procentach ilość wysokiej podłogi, bo chyba taki był tego zamysł. A motorniczy i tak może siedzieć wyżej.

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

Jeśli chodzi o drzwi motorowego to jest to o tyle dobre rozwiązanie, że zupełnie uniemożliwia dostęp do kabiny z przedziału pasażerskiego (radiowa zwrotnica nie zawsze zaskoczy, czasem jest zablokowana i trzeba się wygramolić z kabiny i zrobić zwrotkę kijaszkiem). W przypadku innych tramwajów nie zawsze jest to zabezpieczone w takich sytuacjach.

ppln

Post autor: ppln »

Mnie się wydaje, że takie rozwiązanie jak w Pesie (drzwi kabiny można zablokować tak, że kabina zawiera też przednie drzwi) + przełącznik blokowania pierwszych drzwi spokojnie by wystarczyły na gorzej przygotowane trasy. A przy sytuacjach awaryjnych drzwi na wagon z uchylonym okienkiem sprzedaży biletów wystarczają.

bystrzak2000

Post autor: bystrzak2000 »

TLG pisze:aż szkoda, że jest jednak niefunkcjonalny (wąskie przejścia).
Nie zgodzę się do końca. Przejścia w przegubach wąskie, ale za to w członach wszystkie siedzenia są na niskiej podłodze, co pozwala dowolnie aranżować wnętrze. W innych konstrukcjach mamy szeroko w przegubach, ale wózki zajmują miejsce w członach i też ograniczają przejście. Poza tym każdy człon w 15T ma po dwoje drzwi, dzięki czemu bieganie między członami nie będzie aż tak konieczne jak w innych tramwajach.

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5931
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: Tramwaje ©koda

Post autor: Przemek »

Tymczasem umknął nam fakt, że w połowie 2013r., Škoda Transportation zawarła z chińską firmą CSR Sifang Quingdao umowy na sprzedaż licencji na produkcję tramwajów ForCity. Pierwszy prototyp licencyjnej Skody 15T jest już gotowy.
http://infotram.pl/text.php?id=62523&from=tag
W czerwcu ubiegłego roku, Škoda Transportation podpisała kontrakt z chińską firmą CSR Sifang Quingdao Co.Ltd , na mocy którego udzieliła licencji na technologię do produkcji tramwajów niskopodłogowych ForCity (15T). Budowa pierwszej, prototypowej, chińskiej Skody właśnie się zakończyła i tramwaj może być już oferowany przez firmę CSR Sifang Quingdao swoim klientom na rynku lokalnym.
czytaj dalej...

W czerwcu ubiegłego roku, Škoda Transportation podpisała kontrakt z chińską firmą CSR Sifang Quingdao Co.Ltd , na mocy którego udzieliła licencji na technologię do produkcji tramwajów niskopodłogowych ForCity (15T). Budowa pierwszej, prototypowej, chińskiej Skody właśnie się zakończyła i tramwaj może być już oferowany przez firmę CSR Sifang Quingdao swoim klientom na rynku lokalnym. A zatem po Pradze i Rydze będziemy mogli zobaczyć ForCity 15T nawet w Chinach.
'W połowie stycznia 2014 roku, prototypowy tramwaj ForCity został uruchomiony i przeszedł testy w chińskiej fabryce, z udziałem naszych techników. Odbyły się też pierwsze jazdy próbne. Dziś możemy poinformować, że tramwaj w Chinach jest gotowy do prezentacji dla potencjalnych klientów. To dowód, że współpraca między naszymi firmami jest sukcesem”- mówi TomášKršek, Prezes Zarządu Škoda Transportation.

W Chinach ponad 160 miast liczy co najmniej milion mieszkańców. To właśnie tam są planowane duże inwestycje w infrastrukturę oraz tabor i to powinno stanowić podstawę systemu transportu publicznego. „Muszę podkreślić, że chiński rynek staje się bardzo wymagający. To efekt postępu technologicznego i coraz lepszych produktów. Lokalny rynek wymaga tylko pojazdów na najwyższym, światowym poziomie. Z tego punktu widzenia jesteśmy wdzięczni naszym partnerom, że możemy się na nim pojawić i oferować tramwaj ForCity, który sprzedaliśmy już do Pragi i Rygi”- dodaje Petr Vízdal , dyrektor ds. rozwoju biznesu w Škoda Transportation.
Ponad 150 chińskich specjalistów od zarządzania technologią w ciągu ostatniego roku zostało przeszkolonych w fabrykach Skoda Transportation. A to nie koniec, szkolenie będzie nadal kontynuowane w tym roku. Każdy z jego etapów koncentrował się na kilku kluczowych obszarach produkcji tramwajów. Obecnie przygotowywane są w Chinach oferty z ForCity, tak, aby wystartować w przetargach organizowanych przez chińskie miasta. „Tramwaj ForCity, który możemy zaoferować naszym klientom jest nowoczesnym pojazdem, budowanym według najnowszych technologii. Jest w pełni niskopodłogowy i może sprostać oczekiwaniom najbardziej wymagających klientów”- powiedział Joseph Bernard , dyrektor generalny Škoda Transportation.
W połowie ubiegłego roku, Škoda Transportation zawarła z chińską firmą CSR Sifang Quingdao umowy na sprzedaż 10-letniej licencji na produkcję tramwajów ForCity.

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5931
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: Tramwaje Škoda

Post autor: Przemek »

Praga zamierza pozbyć się około 70 tramwajów Skoda 14T i zastąpić je w ciągu kilku lat tramwajami typu ForCity (15T). Jednym z powodów tej decyzji mają być zastosowane w 14T sztywne wózki, oraz hałas, jaki wydają na krzyżownicach torowisk.

To o tyle ciekawa informacja, bowiem we Wrocławiu model 16T również hałasuje na krzyżownicach jak jeżdżące pudła z żelastwem, jednak nikt z MPK nie myśli nawet o pozbywaniu się tych tramwajów. W Brnie także nie ma planów pozbycia się bliźniaczego modelu 13T.

Oznacza to więc, że za niewielkie pieniądze (względem zakupu podobnej ilości nowych tramwajów) będzie można zakupić 30 metrowe wieloczłonowe tramwaje o 50% udziale niskiej podłogi. Ciekawe, czy Wrocław lub Brno zdecyduje się na ich zakup ;)

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Re: Tramwaje Škoda

Post autor: TLG »

W Pradze od samego początku zwracano uwagę na niszczący wpływ takich wagonów na torowiska. Jak widać skutki są na tyle wymierne, że postanowili się tego pozbyć. Ciekawe, ile tak na prawdę stracą.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Re: Tramwaje Škoda

Post autor: pmaster »

Ale przecież tramwaje to są jeżdżące pudła z żelastwem.

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5931
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: Tramwaje Škoda

Post autor: Przemek »

Jak się okazuje, główną przyczyną wycofania 14T z eksploatacji miały być awarie przekładni. Co ciekawe, podobne problemy były także w 16T, tylko że w ich przypadku problem wystąpił jeszcze w trakcie trwania gwarancji. Czesi nie mieli tyle szczęścia ;)

ppln

Re: Tramwaje Škoda

Post autor: ppln »

A nie to, że wstyd takie szkarady ludziom pokazywać? Zresztą wymiana kilku przekładni to raczej nie jest na tyle wysoki koszt żeby od razu pozbywać się tramwajów (zwłaszcza jeśli to wada konstrukcyjna i można dogadać się z producentem w sprawie podziału kosztów)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tabor produkcji zagranicznej”