Tramwaje Škoda

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o tramwajach produkowanych za granicą...
ppln

Post autor: ppln »

W porównaniu z 16T to jest ogromny jakościowy skok do przodu jeśli chodzi o design IMO.

Z drugiej strony - nie ma drzwi z przodu i z tyłu, które 16T ma. Więc ładny wygląd rekompensowany jest gorszą funkcjonalnością. Wychodzi na 0 ;)

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

KKS pisze:Jeśli chodzi o gusty, to mnie się podoba.
Mnie też, śliczne to nie jest, ale da się wytrzymać.
PAFAWAG pisze:Ciekaw jestem, czy będzie wersja na 1000 mm
Jak ktoś będzie chciał ją kupić…
PAFAWAG pisze:Chociaż to mogłoby być jasne, bo przecież bez chęci złożenia zamówienia taki nowy tramwaj by powstać nie mógł
Czemu nie? To jak na razie tylko projekty, żaden tramwaj tego typu jeszcze nie powstał, poza tym np. FPS wyprodukował swoją Pumę nie mając zakontraktowanego odbiorcy

PAFAWAG

Post autor: PAFAWAG »

plocmaster pisze:Czemu nie? To jak na razie tylko projekty, żaden tramwaj tego typu jeszcze nie powstał, poza tym np. FPS wyprodukował swoją Pumę nie mając zakontraktowanego odbiorcy
No tak, ale na stronie podanej przez Bystrzaka2000 pisano, że na ten tramwaj skusiła się Praga ;)
Trzeba mieć tylko nadzieję, że nie będzie z tym takiego IMO cyrkowania jak z biedną Pumą z HCP (czeska firma ma więcej klientów, bogatszą ofertę...) ;)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

No tak, ale Panowie oceniacie już wygląd tramwaju, zarówno jego design zewnętrzny jak i wnętrze, a chyba umknął Wam jeden drobny szczegół.... To są tylko wizualizacje. :mruga:

Poczekajcie, aż ten tramwaj rzeczywiście powstanie. Wtedy będzie co oceniać ;)

PAFAWAG

Post autor: PAFAWAG »

J-31 pisze:No tak, ale Panowie oceniacie już wygląd tramwaju, zarówno jego design zewnętrzny jak i wnętrze, a chyba umknął Wam jeden drobny szczegół.... To są tylko wizualizacje. :mruga:

Poczekajcie, aż ten tramwaj rzeczywiście powstanie. Wtedy będzie co oceniać ;)
Porównując wizualizację 16T i te tramwaje w rzeczywistości można odnieść wrażenie, że zmiany nie będą aż tak wielkie ;)

Moim zdaniem stylizacja 15T jest cofnięciem się ©kody w dziedzinie stylizacji tramwajów - 16T prezentuje o wiele wyższy poziom niż 15T. Ale to tylko moje zdanie ;)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

A może Skoda poszła trochę w inną stronę - bardziej interesowała ich strona praktyczna niż wizualna. ;)

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

Moim skromnym zdaniem ten tramwaj jest dużo ładniejszy. Przykład rodzimego dobrego czeskiego wzornictwa. Jeśli chodzi o stronę funkcjonalną to mam wątpliwości w przypadku wąskich przejść i wózków Jacobs pod przegubem. Myślę, że to kosztowny i zbędny wydatek (równie dobrze można umieścić wózki toczne pod środkowym członem). Niezmiennie podoba mi się pomysł wózka silnikowego na skraju członu. Ale raczej jest to pomysł na "kolejkę miejską" niż na wagon śródmiejski.

EDIT
http://infotram.pl/text.php?from=mail&id=19766 ojojoj, nawet ładnie to wygląda

PAFAWAG

Post autor: PAFAWAG »

TLG pisze:ojojoj, nawet ładnie to wygląda
Przyznaję rację, nawet mi się podoba :) Nie jest tak źle ;)

Kamil

Post autor: Kamil »

Wizualnie lepiej od 16T. Mi się podoba.

Lopez

Post autor: Lopez »

Kamil pisze:Wizualnie lepiej od 16T.
Lepiej na pewno. Ale jednak czy dobrze? Nie wtrącam się do rozwiązań technicznych, ale design zewnętrzny mi się nie podoba.


ppln

Post autor: ppln »

Mnie tam się podoba - jest dynamiczny i nie wygląda (w przeciwieństwie do 16t) jak krowa (najwyżej sprawia wrażenie odrobinę za szerokiego) i nie ma zadartych frontów.

Ale z siedzeniami to się nie popisali...

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Gdyby ten przód był płaski, byłoby lepiej. I tak jest lepiej niż w 16T.

Kamil

Post autor: Kamil »

O matko. Ciekawe jakie jeszcze Ci ze Skody siedzenia wymyślą :|

Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 »

Niech mnie ktoś oświeci, czy wózki między członami to "legendarne" Jacobsy niskopodłogowe, czy to tylko tak wygląda, a jeśli to czy jest gdzieś (nawet na podstawie innego tramwaju z takim rozwiązaniem) dokładniejszy opis tego?

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Kamil pisze:O matko. Ciekawe jakie jeszcze Ci ze Skody siedzenia wymyślą
ppln pisze:Ale z siedzeniami to się nie popisali...
Już tyle nie narzekajcie, siedzenia będą takie, jakie sobie klient zamówi.

filimer

Post autor: filimer »

Oficjalne rozstrzygnięcie wrocławskiego przetargu:
http://wrosystem.um.wroc.pl/beta_4/webd ... _tabor.pdf

Lopez

Post autor: Lopez »

Nie no szok normalnie, niewiarygodne rozstrzygnięcie, nigdy bym nie podejrzewał, że coś takiego się może zdarzyć. Ale emocje.
(jaja se robię)

PAFAWAG

Post autor: PAFAWAG »

Dokładnie, to było do przewidzenia, i to z tak dużym prawdopodobieństwem, że głowa boli; była tylko kwestia czasu ukazania się tego dokumentu (i jak widać plota o tym, że Bombardiery mogły by być nawet [chociaż nie wiem, jakim cudem] montowane w PAFAWAG-u na nic się nie zdała).

bystrzak2000

Post autor: bystrzak2000 »

Dla formalności wypada dodać, że tramwaje będą miały oznaczenie 19T i będą to faktycznie dwukierunkowe 16T. Jedyna różnica będzie polegała na klimatyzacji przedziału pasażerskiego, której 16T nie mają. Nie są jeszcze znane barwy dwukierunkowych Skód.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tabor produkcji zagranicznej”