Tramwaje Škoda

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o tramwajach produkowanych za granicą...
Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Kamil pisze:O matko. Ciekawe jakie jeszcze Ci ze Skody siedzenia wymyślą
ppln pisze:Ale z siedzeniami to się nie popisali...
Już tyle nie narzekajcie, siedzenia będą takie, jakie sobie klient zamówi.

filimer

Post autor: filimer »

Oficjalne rozstrzygnięcie wrocławskiego przetargu:
http://wrosystem.um.wroc.pl/beta_4/webd ... _tabor.pdf

Lopez

Post autor: Lopez »

Nie no szok normalnie, niewiarygodne rozstrzygnięcie, nigdy bym nie podejrzewał, że coś takiego się może zdarzyć. Ale emocje.
(jaja se robię)

PAFAWAG

Post autor: PAFAWAG »

Dokładnie, to było do przewidzenia, i to z tak dużym prawdopodobieństwem, że głowa boli; była tylko kwestia czasu ukazania się tego dokumentu (i jak widać plota o tym, że Bombardiery mogły by być nawet [chociaż nie wiem, jakim cudem] montowane w PAFAWAG-u na nic się nie zdała).

bystrzak2000

Post autor: bystrzak2000 »

Dla formalności wypada dodać, że tramwaje będą miały oznaczenie 19T i będą to faktycznie dwukierunkowe 16T. Jedyna różnica będzie polegała na klimatyzacji przedziału pasażerskiego, której 16T nie mają. Nie są jeszcze znane barwy dwukierunkowych Skód.

PAFAWAG

Post autor: PAFAWAG »

bystrzak2000 pisze:Nie są jeszcze znane barwy dwukierunkowych Skód.
Myślę, że nie należy się spodziewać zbytnich rewelacji - moim zdaniem będą albo takie same, albo bardzo podobne do tego zastosowanego w 16T.

bystrzak2000

Post autor: bystrzak2000 »

No nie wiadomo, bo wedle założeń T+ miało mieć własną kolorystykę taboru. Nie wiem czy to jest jeszcze aktualne, ale kolorem T+ jest jasna zieleń (seledynowy to się chyba zwie):
http://img140.imageshack.us/img140/4929 ... 041lr4.jpg
http://img140.imageshack.us/img140/4403 ... d56iy7.jpg
http://img136.imageshack.us/img136/2637 ... 7basf4.jpg

PS. Jak widać zwycięstwo Skody było już dawno wiadomo, choć tu akurat w wersji jednokierunkowej :D

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Nie pozostaje mi nic innego jak tylko pogratulować zakupu kolejnych wagonów Skody :)

ppln

Post autor: ppln »

By się mogli szarpnąć chociaż na wymianę frontów na podobne do tych z 15T.

mpConroe

Post autor: mpConroe »

bystrzak2000 pisze:Dla formalności wypada dodać, że tramwaje będą miały oznaczenie 19T i będą to faktycznie dwukierunkowe 16T. Jedyna różnica będzie polegała na klimatyzacji przedziału pasażerskiego, której 16T nie mają. Nie są jeszcze znane barwy dwukierunkowych Skód.
A monitoring, LCD, opiekun? :)

bystrzak2000

Post autor: bystrzak2000 »

mpConroe pisze:A monitoring, LCD, opiekun? :)
A o tym dopiero dzisiaj napisała prasa ;) Poza tym ma być inny układ wnętrza bez siedzeń ustawionych bokiem do kierunku jazdy. Zobaczymy jak to z tym będzie ;)

PAFAWAG

Post autor: PAFAWAG »

bystrzak2000 pisze:Poza tym ma być inny układ wnętrza bez siedzeń ustawionych bokiem do kierunku jazdy. Zobaczymy jak to z tym będzie
Oo... Szkoda. Mnie te siedzenia nawet przypasowały, mimo, że dla tramwaju to nieco egzotyczne rozwiązanie (przynajmniej u nas).
ppln pisze:By się mogli szarpnąć chociaż na wymianę frontów na podobne do tych z 15T.
Ale po co zmieniać plany, te od Porsche mogą być... :D

A, i jeszcze jedno: skąd będzie wiadomo, gdzie w danym momencie jest przód, a gdzie tył pod względem oświetlenia końców wagonu (jakie będzie rozwiązanie - reflektory, a pod nimi światła czerwone, czy jakoś tak?...)?

mpConroe

Post autor: mpConroe »

Po kierunku pantografu :) . Aczkolwiek w przypadku PESY jest to złudne założenie :D .
bystrzak2000 pisze:
mpConroe pisze:A monitoring, LCD, opiekun? :)
A o tym dopiero dzisiaj napisała prasa ;) Poza tym ma być inny układ wnętrza bez siedzeń ustawionych bokiem do kierunku jazdy. Zobaczymy jak to z tym będzie ;)
UPS :mruga:

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

O jakiego opiekuna chodzi? Bo coś nie mogę zajarzyć :P

Lopez

Post autor: Lopez »

Ma być tzw. "opiekun" pasażerów w każdym pojeździe - ma pomagać niepełnosprawnym, sprzedawać bilety i ogólnie uszczęśliwiać wszystkich. Tylko nie mogą skumać kto wymyślił taką bzdurę rodem z (niedalekiego co prawda) Wschodu?...

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

Lopez pisze:Ma być tzw. "opiekun" pasażerów w każdym pojeździe - ma pomagać niepełnosprawnym, sprzedawać bilety i ogólnie uszczęśliwiać wszystkich. Tylko nie mogą skumać kto wymyślił taką bzdurę rodem z (niedalekiego co prawda) Wschodu?..
Wiesz, w Holandii nadal są konduktorzy w tramwajach i nikogo to nie dziwi ;)

Lopez

Post autor: Lopez »

Dobra - w Holandii nie byłem. Wciąż jednak uważam ten pomysł za delikatnie mówić nietrafiony. Nowoczesny tramwaj powinien być tak skonstruowany (wejścia, rampy) i wyposażony (proste w obsłudze automaty biletowe, monitoring, zapowiadanie głosowe itd.), żeby nawet najbardziej zakręcony pasażer poradził sobie sam.

[ Dodano: 08 Lut 2009 13:22 ]
Dodam: IMO

ppln

Post autor: ppln »

A jakby coś można spowolnić przejazd podchodząc do motorniczego. A taki "opiekun" to by musiał być niezły postrach dla gapowiczów - potencjalny kanar w każdym wagonie i nie wiadomo kiedy zaata... tzn. zaopiekuje się nimi ;)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

mpConroe pisze:A monitoring, LCD, opiekun?
A ja jeszcze czegoś nie kumam.

Czy te tramwaje są aż tak skomplikowane, że ludzie nie potrafią sobie sami poradzić - czy może to jest po prostu "idea" MPK, które tak bardzo chce opiekować się niepełnosprawnymi, że do każdego nowego tramwaju zatrudni "opiekuna" ? ;)

bystrzak2000

Post autor: bystrzak2000 »

Ten opiekun to ściema. Trzeba nazywać rzeczy po imieniu. To będzie przecież zwyczajny konduktor. W jakimś tam względzie odciąży to nieco motorniczego, który oprócz prowadzenia pojazdu, musiał pilnować w nim porządku. Z resztą ludzie będą się czuć bezpieczniej, gdy będzie ktoś pilnował wozu i wypraszał z niego meneli bez biletu :D

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tabor produkcji zagranicznej”