: 2009-02-06, 18:47
A o tym dopiero dzisiaj napisała prasa Poza tym ma być inny układ wnętrza bez siedzeń ustawionych bokiem do kierunku jazdy. Zobaczymy jak to z tym będziempConroe pisze:A monitoring, LCD, opiekun?
Wrocławskie forum o komunikacji miejskiej.
https://forum.transportnews.eu/
A o tym dopiero dzisiaj napisała prasa Poza tym ma być inny układ wnętrza bez siedzeń ustawionych bokiem do kierunku jazdy. Zobaczymy jak to z tym będziempConroe pisze:A monitoring, LCD, opiekun?
Oo... Szkoda. Mnie te siedzenia nawet przypasowały, mimo, że dla tramwaju to nieco egzotyczne rozwiązanie (przynajmniej u nas).bystrzak2000 pisze:Poza tym ma być inny układ wnętrza bez siedzeń ustawionych bokiem do kierunku jazdy. Zobaczymy jak to z tym będzie
Ale po co zmieniać plany, te od Porsche mogą być...ppln pisze:By się mogli szarpnąć chociaż na wymianę frontów na podobne do tych z 15T.
UPSbystrzak2000 pisze:A o tym dopiero dzisiaj napisała prasa Poza tym ma być inny układ wnętrza bez siedzeń ustawionych bokiem do kierunku jazdy. Zobaczymy jak to z tym będziempConroe pisze:A monitoring, LCD, opiekun?
Wiesz, w Holandii nadal są konduktorzy w tramwajach i nikogo to nie dziwiLopez pisze:Ma być tzw. "opiekun" pasażerów w każdym pojeździe - ma pomagać niepełnosprawnym, sprzedawać bilety i ogólnie uszczęśliwiać wszystkich. Tylko nie mogą skumać kto wymyślił taką bzdurę rodem z (niedalekiego co prawda) Wschodu?..
A ja jeszcze czegoś nie kumam.mpConroe pisze:A monitoring, LCD, opiekun?
Ta, i akurat mu się to uda No, chyba, że będzie to jakaś kopia Pudziana czy coś w tym stylu.bystrzak2000 pisze:i wypraszał z niego meneli bez biletu
W systemach tramwajowych, na których będzie (przynajmniej po części) wzorowany T+ też jest taka funkcja, czy to wymysł naszego MPK?bystrzak2000 pisze:Ten opiekun to ściema. Trzeba nazywać rzeczy po imieniu. To będzie przecież zwyczajny konduktor.
Nie zgodzę się do końca. Przejścia w przegubach wąskie, ale za to w członach wszystkie siedzenia są na niskiej podłodze, co pozwala dowolnie aranżować wnętrze. W innych konstrukcjach mamy szeroko w przegubach, ale wózki zajmują miejsce w członach i też ograniczają przejście. Poza tym każdy człon w 15T ma po dwoje drzwi, dzięki czemu bieganie między członami nie będzie aż tak konieczne jak w innych tramwajach.TLG pisze:aż szkoda, że jest jednak niefunkcjonalny (wąskie przejścia).
W czerwcu ubiegłego roku, Škoda Transportation podpisała kontrakt z chińską firmą CSR Sifang Quingdao Co.Ltd , na mocy którego udzieliła licencji na technologię do produkcji tramwajów niskopodłogowych ForCity (15T). Budowa pierwszej, prototypowej, chińskiej Skody właśnie się zakończyła i tramwaj może być już oferowany przez firmę CSR Sifang Quingdao swoim klientom na rynku lokalnym.
czytaj dalej...
W czerwcu ubiegłego roku, Škoda Transportation podpisała kontrakt z chińską firmą CSR Sifang Quingdao Co.Ltd , na mocy którego udzieliła licencji na technologię do produkcji tramwajów niskopodłogowych ForCity (15T). Budowa pierwszej, prototypowej, chińskiej Skody właśnie się zakończyła i tramwaj może być już oferowany przez firmę CSR Sifang Quingdao swoim klientom na rynku lokalnym. A zatem po Pradze i Rydze będziemy mogli zobaczyć ForCity 15T nawet w Chinach.
'W połowie stycznia 2014 roku, prototypowy tramwaj ForCity został uruchomiony i przeszedł testy w chińskiej fabryce, z udziałem naszych techników. Odbyły się też pierwsze jazdy próbne. Dziś możemy poinformować, że tramwaj w Chinach jest gotowy do prezentacji dla potencjalnych klientów. To dowód, że współpraca między naszymi firmami jest sukcesem”- mówi TomášKršek, Prezes Zarządu Škoda Transportation.
W Chinach ponad 160 miast liczy co najmniej milion mieszkańców. To właśnie tam są planowane duże inwestycje w infrastrukturę oraz tabor i to powinno stanowić podstawę systemu transportu publicznego. „Muszę podkreślić, że chiński rynek staje się bardzo wymagający. To efekt postępu technologicznego i coraz lepszych produktów. Lokalny rynek wymaga tylko pojazdów na najwyższym, światowym poziomie. Z tego punktu widzenia jesteśmy wdzięczni naszym partnerom, że możemy się na nim pojawić i oferować tramwaj ForCity, który sprzedaliśmy już do Pragi i Rygi”- dodaje Petr Vízdal , dyrektor ds. rozwoju biznesu w Škoda Transportation.
Ponad 150 chińskich specjalistów od zarządzania technologią w ciągu ostatniego roku zostało przeszkolonych w fabrykach Skoda Transportation. A to nie koniec, szkolenie będzie nadal kontynuowane w tym roku. Każdy z jego etapów koncentrował się na kilku kluczowych obszarach produkcji tramwajów. Obecnie przygotowywane są w Chinach oferty z ForCity, tak, aby wystartować w przetargach organizowanych przez chińskie miasta. „Tramwaj ForCity, który możemy zaoferować naszym klientom jest nowoczesnym pojazdem, budowanym według najnowszych technologii. Jest w pełni niskopodłogowy i może sprostać oczekiwaniom najbardziej wymagających klientów”- powiedział Joseph Bernard , dyrektor generalny Škoda Transportation.
W połowie ubiegłego roku, Škoda Transportation zawarła z chińską firmą CSR Sifang Quingdao umowy na sprzedaż 10-letniej licencji na produkcję tramwajów ForCity.