Strona 21 z 22

: 2009-02-06, 18:47
autor: bystrzak2000
mpConroe pisze:A monitoring, LCD, opiekun? :)
A o tym dopiero dzisiaj napisała prasa ;) Poza tym ma być inny układ wnętrza bez siedzeń ustawionych bokiem do kierunku jazdy. Zobaczymy jak to z tym będzie ;)

: 2009-02-06, 21:33
autor: PAFAWAG
bystrzak2000 pisze:Poza tym ma być inny układ wnętrza bez siedzeń ustawionych bokiem do kierunku jazdy. Zobaczymy jak to z tym będzie
Oo... Szkoda. Mnie te siedzenia nawet przypasowały, mimo, że dla tramwaju to nieco egzotyczne rozwiązanie (przynajmniej u nas).
ppln pisze:By się mogli szarpnąć chociaż na wymianę frontów na podobne do tych z 15T.
Ale po co zmieniać plany, te od Porsche mogą być... :D

A, i jeszcze jedno: skąd będzie wiadomo, gdzie w danym momencie jest przód, a gdzie tył pod względem oświetlenia końców wagonu (jakie będzie rozwiązanie - reflektory, a pod nimi światła czerwone, czy jakoś tak?...)?

: 2009-02-06, 22:59
autor: mpConroe
Po kierunku pantografu :) . Aczkolwiek w przypadku PESY jest to złudne założenie :D .
bystrzak2000 pisze:
mpConroe pisze:A monitoring, LCD, opiekun? :)
A o tym dopiero dzisiaj napisała prasa ;) Poza tym ma być inny układ wnętrza bez siedzeń ustawionych bokiem do kierunku jazdy. Zobaczymy jak to z tym będzie ;)
UPS :mruga:

: 2009-02-06, 23:53
autor: faja_k
O jakiego opiekuna chodzi? Bo coś nie mogę zajarzyć :P

: 2009-02-07, 09:45
autor: Lopez
Ma być tzw. "opiekun" pasażerów w każdym pojeździe - ma pomagać niepełnosprawnym, sprzedawać bilety i ogólnie uszczęśliwiać wszystkich. Tylko nie mogą skumać kto wymyślił taką bzdurę rodem z (niedalekiego co prawda) Wschodu?...

: 2009-02-07, 10:04
autor: TLG
Lopez pisze:Ma być tzw. "opiekun" pasażerów w każdym pojeździe - ma pomagać niepełnosprawnym, sprzedawać bilety i ogólnie uszczęśliwiać wszystkich. Tylko nie mogą skumać kto wymyślił taką bzdurę rodem z (niedalekiego co prawda) Wschodu?..
Wiesz, w Holandii nadal są konduktorzy w tramwajach i nikogo to nie dziwi ;)

: 2009-02-08, 13:21
autor: Lopez
Dobra - w Holandii nie byłem. Wciąż jednak uważam ten pomysł za delikatnie mówić nietrafiony. Nowoczesny tramwaj powinien być tak skonstruowany (wejścia, rampy) i wyposażony (proste w obsłudze automaty biletowe, monitoring, zapowiadanie głosowe itd.), żeby nawet najbardziej zakręcony pasażer poradził sobie sam.

[ Dodano: 08 Lut 2009 13:22 ]
Dodam: IMO

: 2009-02-08, 23:14
autor: ppln
A jakby coś można spowolnić przejazd podchodząc do motorniczego. A taki "opiekun" to by musiał być niezły postrach dla gapowiczów - potencjalny kanar w każdym wagonie i nie wiadomo kiedy zaata... tzn. zaopiekuje się nimi ;)

: 2009-02-09, 10:03
autor: J-31
mpConroe pisze:A monitoring, LCD, opiekun?
A ja jeszcze czegoś nie kumam.

Czy te tramwaje są aż tak skomplikowane, że ludzie nie potrafią sobie sami poradzić - czy może to jest po prostu "idea" MPK, które tak bardzo chce opiekować się niepełnosprawnymi, że do każdego nowego tramwaju zatrudni "opiekuna" ? ;)

: 2009-02-09, 19:17
autor: bystrzak2000
Ten opiekun to ściema. Trzeba nazywać rzeczy po imieniu. To będzie przecież zwyczajny konduktor. W jakimś tam względzie odciąży to nieco motorniczego, który oprócz prowadzenia pojazdu, musiał pilnować w nim porządku. Z resztą ludzie będą się czuć bezpieczniej, gdy będzie ktoś pilnował wozu i wypraszał z niego meneli bez biletu :D

: 2009-02-09, 23:12
autor: PAFAWAG
bystrzak2000 pisze:i wypraszał z niego meneli bez biletu
Ta, i akurat mu się to uda :D No, chyba, że będzie to jakaś kopia Pudziana czy coś w tym stylu.
bystrzak2000 pisze:Ten opiekun to ściema. Trzeba nazywać rzeczy po imieniu. To będzie przecież zwyczajny konduktor.
W systemach tramwajowych, na których będzie (przynajmniej po części) wzorowany T+ też jest taka funkcja, czy to wymysł naszego MPK? ;)

: 2009-03-07, 10:52
autor: TLG
http://tram-forum.prazsketramvaje.cz/do ... &mode=view
http://tram-forum.prazsketramvaje.cz/do ... &mode=view
http://tram-forum.prazsketramvaje.cz/do ... &mode=view

ForCity w Pradze. Bardzo ładnie się prezentuje, aż szkoda, że jest jednak niefunkcjonalny (wąskie przejścia).

: 2009-03-07, 15:04
autor: faja_k
Wygląda jak autobus...

: 2009-03-07, 16:31
autor: PAFAWAG
Przód nawet ładnie uformowany, ale całość wygląda, jakby się "rozłaziła", rozszerzała na dole i zwężała ku górze...

: 2009-03-07, 22:55
autor: ppln
W porównaniu do 16T to jak niebo a ziemia. Tylko czemu nie ma przednich drzwi (czyt. pierwsze pasażerskie są tak daleko)? Z moich doświadczeń z przednich drzwi korzysta naprawdę wielu pasażerów, a motorniczy mimo wszystko przy dobrze przygotowanej trasie nie musi wychodzić z kabiny.

: 2009-03-07, 23:30
autor: Amalio
A gdzie byś chciał drzwi jak ma tam wózek :?: :] Po za tym takie rozwiązanie obniża w procentach ilość wysokiej podłogi, bo chyba taki był tego zamysł. A motorniczy i tak może siedzieć wyżej.

: 2009-03-08, 10:36
autor: TLG
Jeśli chodzi o drzwi motorowego to jest to o tyle dobre rozwiązanie, że zupełnie uniemożliwia dostęp do kabiny z przedziału pasażerskiego (radiowa zwrotnica nie zawsze zaskoczy, czasem jest zablokowana i trzeba się wygramolić z kabiny i zrobić zwrotkę kijaszkiem). W przypadku innych tramwajów nie zawsze jest to zabezpieczone w takich sytuacjach.

: 2009-03-08, 15:08
autor: ppln
Mnie się wydaje, że takie rozwiązanie jak w Pesie (drzwi kabiny można zablokować tak, że kabina zawiera też przednie drzwi) + przełącznik blokowania pierwszych drzwi spokojnie by wystarczyły na gorzej przygotowane trasy. A przy sytuacjach awaryjnych drzwi na wagon z uchylonym okienkiem sprzedaży biletów wystarczają.

: 2009-03-08, 20:22
autor: bystrzak2000
TLG pisze:aż szkoda, że jest jednak niefunkcjonalny (wąskie przejścia).
Nie zgodzę się do końca. Przejścia w przegubach wąskie, ale za to w członach wszystkie siedzenia są na niskiej podłodze, co pozwala dowolnie aranżować wnętrze. W innych konstrukcjach mamy szeroko w przegubach, ale wózki zajmują miejsce w członach i też ograniczają przejście. Poza tym każdy człon w 15T ma po dwoje drzwi, dzięki czemu bieganie między członami nie będzie aż tak konieczne jak w innych tramwajach.

Re: Tramwaje ©koda

: 2014-06-03, 15:25
autor: Przemek
Tymczasem umknął nam fakt, że w połowie 2013r., Škoda Transportation zawarła z chińską firmą CSR Sifang Quingdao umowy na sprzedaż licencji na produkcję tramwajów ForCity. Pierwszy prototyp licencyjnej Skody 15T jest już gotowy.
http://infotram.pl/text.php?id=62523&from=tag
W czerwcu ubiegłego roku, Škoda Transportation podpisała kontrakt z chińską firmą CSR Sifang Quingdao Co.Ltd , na mocy którego udzieliła licencji na technologię do produkcji tramwajów niskopodłogowych ForCity (15T). Budowa pierwszej, prototypowej, chińskiej Skody właśnie się zakończyła i tramwaj może być już oferowany przez firmę CSR Sifang Quingdao swoim klientom na rynku lokalnym.
czytaj dalej...

W czerwcu ubiegłego roku, Škoda Transportation podpisała kontrakt z chińską firmą CSR Sifang Quingdao Co.Ltd , na mocy którego udzieliła licencji na technologię do produkcji tramwajów niskopodłogowych ForCity (15T). Budowa pierwszej, prototypowej, chińskiej Skody właśnie się zakończyła i tramwaj może być już oferowany przez firmę CSR Sifang Quingdao swoim klientom na rynku lokalnym. A zatem po Pradze i Rydze będziemy mogli zobaczyć ForCity 15T nawet w Chinach.
'W połowie stycznia 2014 roku, prototypowy tramwaj ForCity został uruchomiony i przeszedł testy w chińskiej fabryce, z udziałem naszych techników. Odbyły się też pierwsze jazdy próbne. Dziś możemy poinformować, że tramwaj w Chinach jest gotowy do prezentacji dla potencjalnych klientów. To dowód, że współpraca między naszymi firmami jest sukcesem”- mówi TomášKršek, Prezes Zarządu Škoda Transportation.

W Chinach ponad 160 miast liczy co najmniej milion mieszkańców. To właśnie tam są planowane duże inwestycje w infrastrukturę oraz tabor i to powinno stanowić podstawę systemu transportu publicznego. „Muszę podkreślić, że chiński rynek staje się bardzo wymagający. To efekt postępu technologicznego i coraz lepszych produktów. Lokalny rynek wymaga tylko pojazdów na najwyższym, światowym poziomie. Z tego punktu widzenia jesteśmy wdzięczni naszym partnerom, że możemy się na nim pojawić i oferować tramwaj ForCity, który sprzedaliśmy już do Pragi i Rygi”- dodaje Petr Vízdal , dyrektor ds. rozwoju biznesu w Škoda Transportation.
Ponad 150 chińskich specjalistów od zarządzania technologią w ciągu ostatniego roku zostało przeszkolonych w fabrykach Skoda Transportation. A to nie koniec, szkolenie będzie nadal kontynuowane w tym roku. Każdy z jego etapów koncentrował się na kilku kluczowych obszarach produkcji tramwajów. Obecnie przygotowywane są w Chinach oferty z ForCity, tak, aby wystartować w przetargach organizowanych przez chińskie miasta. „Tramwaj ForCity, który możemy zaoferować naszym klientom jest nowoczesnym pojazdem, budowanym według najnowszych technologii. Jest w pełni niskopodłogowy i może sprostać oczekiwaniom najbardziej wymagających klientów”- powiedział Joseph Bernard , dyrektor generalny Škoda Transportation.
W połowie ubiegłego roku, Škoda Transportation zawarła z chińską firmą CSR Sifang Quingdao umowy na sprzedaż 10-letniej licencji na produkcję tramwajów ForCity.