Duewag N8x/M8x

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o tramwajach produkowanych za granicą...
Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 »

I dobrze, zawrócić się nie da i w końcu dotrą do Gdańska, będzie się można czymś pochwalić :D .
A tak poza tym, czy znana jest trasa przejazdu? Może przez Gdynię przejadą?

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

Lopez pisze:(przede wszystkim malowanie, siedzenia Autometu i automat biletowy).
A to inwestycja na lata była... Jak do Poznania przyjeżdżały GTx, to malowania dostawały po czasie, a siedzenia wszystkie oprócz #668 mają oryginalne do dziś...

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Lopez pisze:45 tyś. euro za sztukę
Niezła cena, wyszło prawie jak za używany autobus…
KKS pisze:siedzenia wszystkie oprócz #668 mają oryginalne do dziś...
Są siedzenia i siedzenia, może poznańskie helmuty mają je w miarę porządne, a ten dortmundzki N8S jakieś twarde dechy?

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

Skoro są siedzenia i "siedzenia", to helmuty i beynesy w Poznaniu mają te drugie.
Zresztą, sam zobacz:
http://pgk.webd.pl/details.php?image_id=2526 - "zwykły" (wprawdzie dwukierunkowy, ale siedzenia ma takie same)
http://pgk.webd.pl/details.php?image_id=3298 - #668. Dodam tylko, że #668 został wyremontowany na jazdę na linię nocną...

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

OT się robi…
Te siedzenia w helmutach nie wyglądają tak źle, widać że to w miarę miękkie, coś w stylu PR-ki… A ten nocny helmut, to istotnie bardzo ciekawa rzecz :)

Lopez

Post autor: Lopez »

Mi się właśnie bardziej podobają "dechy" w #668. Najważniejsze to czy są dobrze wyprofilowane (nie miałem niestety okazji jeździć tramwajami w Poznaniu), nawet jeśli twarde.

A krakowskich N8S nie uratują nawet nowiutkie Astromale. Ogólnie - dla mnie beznadziejny tramwaj.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

KKS pisze:Skoro są siedzenia i "siedzenia", to helmuty i beynesy w Poznaniu mają te drugie.
Skoro mamy już tutaj OT, to może i ja coś jeszcze dodam. A dodam, że jestem niezwykle zdziwiony Twoim postem KKS. Ponieważ ja, akurat jechałem zarówno GT8 jaki i Beynesem 3G. I wcale nie narzekam na ich fotele. Tak więc, co jak co, ale na to nie Powinieneś był narzekać :mruga:

Co do N8 dla Gdańska, to chyba jednak będą miały naprawdę przyjemne, wygodne fotele. ;)

Damhan

Post autor: Damhan »

Nie wiem czy ktoś zauważył, ale pierwszy N8C jest już na pomorskiej ziemi:

http://transport.asi.pwr.wroc.pl/2-136415.html
http://transport.asi.pwr.wroc.pl/2-136416.html

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

Damhan pisze:Nie wiem czy ktoś zauważył, ale pierwszy N8C jest już na pomorskiej ziemi:
No, proszę, w końcu dojechały :P Na kiedy planowany jest wyjazd na trasę?
Lopez pisze:Mi się właśnie bardziej podobają "dechy" w #668. Najważniejsze to czy są dobrze wyprofilowane (nie miałem niestety okazji jeździć tramwajami w Poznaniu), nawet jeśli twarde.
#668 jeszcze chyba po modernizacji nie wyjechał, a ja nocami nie bywam w Poznaniu, więc za szybko tych siedzeń też nie "przetestuję" :D
J-31 pisze:Ponieważ ja, akurat jechałem zarówno GT8 jaki i Beynesem 3G. I wcale nie narzekam na ich fotele. Tak więc, co jak co, ale na to nie Powinieneś był narzekać :mruga:
Może masz krótkie nogi i nie narzekasz na bóle pleców :rotfl:

Matthai

Post autor: Matthai »

Ciekawy artykuł o gdańskich nabytkach zamieściła strona Trójmiasta. :strzałka: http://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/new ... news=22058.
Jeśli faktycznie Dortmund wystawi te 40 sztuk N8C i Gdańsk o nie powalczy to zrobi się tu ciekawie. Ciekaw jestem tylko czy te tramwaje będą tak dobrym zakupem jak dotychczasowe autobusy mercedesy.
Nawiasem mówiąc ostatni przetarg na 3 używane autobusy wygrał Neoman - ciekawe co z tego będzie...

mil

Post autor: mil »

Wczoraj na dwójce mówili o tym tramwaju. Powiedzieli też, że wyjedzie dopiero za miesiąc :(, ale nie wiadomo jaka jest prawda.

Damhan

Post autor: Damhan »

mil pisze:Wczoraj na dwójce mówili o tym tramwaju. Powiedzieli też, że wyjedzie dopiero za miesiąc :( , ale nie wiadomo jaka jest prawda.
Tak mówili i taka jest prawda. Chodzi ci o lokalną "Panoramę TVP3"?

Awatar użytkownika
Dominik
Posty: 777
Rejestracja: 2005-01-03, 15:46
Lokalizacja: TCZEW - Pomorskie

Post autor: Dominik »

Ja też oglądałem "Panoramę TVP3" to że w Gdańsku pojawi się tramwaj dwukierunkowy i że będzie miał po jednej stronie drzwi i po drugiej się nie nie spodziewałem tramwaj nawet ma sterowane elektrycznie, lusterka wnętrze tramwaju takie sobie pulpit motorniczego nie jest duży mało przycisków nie co w pozostałych tramwajach.

Nie łaska było jakiejś kropki postawić pomiędzy?- mod. Damhan
Ostatnio zmieniony 2007-02-13, 19:38 przez Dominik, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Damhan pisze:Tak mówili i taka jest prawda.
A co oni będą robić z tym tramwajem przez miesiąc ? :cool:

Matthai

Post autor: Matthai »

J-31 pisze:
Damhan pisze:Tak mówili i taka jest prawda.
A co oni będą robić z tym tramwajem przez miesiąc ? :cool:
Podziwiać. :P

A tak poważnie - jak pisali czy to na stronie Trójmiasta, czy ostatnio także ZKM-u Gdańsk, tramwaj czekają teraz szczegółowe badania techniczne zmierzające do uzyskania polskiej homologacji. Osobiście mam też nadzieję na wprowadzenie dwóch kosmetycznych poprawek. :P
Miałem dziś okazję zobaczyć z bardzo bliska N8C (szkoda, że się nie spodziewałem tego i nie miałem aparatu... :cry: ). Tramwaj ogólnie wygląda całkiem nieźle. W czasie krótkiego obejrzenia nie zauważyłem jakichś wad blach czy porysowanych szyb. Do wnętrza niestety nie miałem dostępu. :( Widziałem jedynie skrawek siedzenia - przypomina nasze z Jelczy, no i część pulpitów sterowniczych - nie wydają się zbyt skomplikowane, ale wydają się znacznie lepsze niż w 105N(a). A co bym zmienił? Pantograf powinien oddać Bergmannowi. :cool: No i sprzęgi są jakieś niezbyt "tramwajowe". Mam nadzieję, że będą jakoś zamaskowane czy schowane...

Damhan

Post autor: Damhan »

Matthai pisze:Mam nadzieję, że będą jakoś zamaskowane czy schowane...
Natychmiast to wypluj. :retard: Chcesz, żeby założyli tam jakieś worki po ziemniakach jak w Szczecinie na Tatrach? :devil:

Damhan

Post autor: Damhan »

A więc w tym temacie zapraszam do dalszej dyskusji o tych sympatycznych wagonach. Wczorajszej nocy dotarł kolejny- #1133- (fotki z rozładunku są na TWB).

mil

Post autor: mil »

Już w aktualnościach na stronie zkm też piszą Oto link:
http://www.zkm.pl/visualsys/indexht.php?index=352

Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 »

A czym się różnią N8S (zwykły, nie NF) i N8C? Bo z zewnątrz wyglądają na takie same.

ppln

Post autor: ppln »

Chyba inną elektronikę mają

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tabor produkcji zagranicznej”