Duewag N8x/M8x

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o tramwajach produkowanych za granicą...
aleksej

Duewag N8x/M8x

Post autor: aleksej » 2005-05-12, 22:48

Tramwaje Podmiejskie planuja sprowadzic 10 wagonow M8S z Essen aby obsluzyc linie do Konstantynowa i Lutomierska. Pierwszy wagon przyjedzie do Lodzi na testy i homologacje najprawdopodobniej w czerwcu.

Jak juz napisalem wagony beda pochodzic z Essen, sa to pajazdy w wersji miejskiej (schodki tradycyjne, Essen ma jeszcze M8S w wersji 'tunelowej' gdzie schodki sa wysuwane), jest ich na sprzedaz 10 (albo 14, rownie jest napisane na roznych stronach). Wagony te pochodzi z 1979 roku, sa 4 wozkowe oraz dwu kierunkowe (co jest dodatkowa zaleta na linie do Lutomierska, gdzie byl juz przynajmniej jeden smiertelny wypadek kiedy to pasazer wysiadl wprost pod samochod, dzieki nowym wagonom nie bedzie tego problemu).

Jesli testy i homologacja bedzie pozytywna to nalezy sie spodziewac ze TP zakupi przynajmniej 10 takich wagonow. Wagon na testy mial przyjechac juz rok temu, ale posrednik zarzadal dosyc wygorowanej ceny za wyporzyczenie, wkoncu wagon przyjedzie po kosztach i jesli wszystko wypadnie ok to zostanie w Lodzi.

Pozdrawiam,
Aleksej

P.S.
Troszke OT, Cityrunnery 1201 i 1212 ktore mialy wypadki sa wkoncu remontowane i najprawdopodobniej juz niedlugo wyjada ponownie na miasto

Robson

Post autor: Robson » 2005-05-12, 23:34

jak chcecie mam fotki wlasnie wagonów(albo wagonu) M8S z Essen jak chcecie to pokaze.

Thomas78

Post autor: Thomas78 » 2005-05-13, 01:26

Robson pisze:jak chcecie mam fotki wlasnie wagonów(albo wagonu) M8S z Essen jak chcecie to pokaze.
Chcemy! :)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29080
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2005-05-13, 09:23

Robson pisze:jak chcecie mam fotki wlasnie wagonów(albo wagonu) M8S z Essen jak chcecie to pokaze.
Jasne, że chcemy. :D
aleksej pisze:Tramwaje Podmiejskie planuja sprowadzic 10 wagonow M8S z Essen aby obsluzyc linie do Konstantynowa i Lutomierska. Pierwszy wagon przyjedzie do Lodzi na testy i homologacje najprawdopodobniej w czerwcu.
(...)
Jesli testy i homologacja bedzie pozytywna to nalezy sie spodziewac ze TP zakupi przynajmniej 10 takich wagonow. Wagon na testy mial przyjechac juz rok temu, ale posrednik zarzadal dosyc wygorowanej ceny za wyporzyczenie, wkoncu wagon przyjedzie po kosztach i jesli wszystko wypadnie ok to zostanie w Lodzi.
(...)
To w sumie dobra wiadomość. Ciekawy jestem, czy w końcu rzeczywiście dotrą do Łodzi... :(

Podi

Post autor: Podi » 2005-05-13, 09:28

Właśnie moim zdaniem M8S są lepsze od GT8 i o wiele nowsze(sam ubolewam,że w Poznaniu na remonty zamiast GT8ZR nie kupiono M8S).

Robson

Post autor: Robson » 2005-05-13, 11:50

Na mojej stronce (przypommne www.tramwaj.prv.pl ) w Galerii zdjęć jest link do Essen i tam jest fota M8S
Jak by ktos pytał co oznacza symbol M8S to wyjaśniam:
M - wąskotorowy moze byc równiez:
N -normalnotorowy
8 - ośmioosiowy moze byc tez:
6 - szescioosiowy
S - Schützensteuerung (sterowanie ochronne?) moze być również:
C - sterowanie chopperowe,
D - Drehstromantrieb (silniki na prąd zmienny?)
na koncu po myslniku moze byc jeszcze NF - człon niskopodłogowy

Teraz juz działa
Ostatnio zmieniony 2005-05-13, 12:49 przez Robson, łącznie zmieniany 2 razy.

Thomas78

Post autor: Thomas78 » 2005-05-13, 12:13

Nie otwiera się :(

aleksej

Post autor: aleksej » 2005-05-13, 12:39

Wytnij nawias z adresu bo sie wkleil :)

A co do fotek, to wlasnie takie M8S maja sie pojawic w Lodzi, nowsze M8C z sterowaniem chopperowym na razie nie sa przewidziane do sprzedazy (w dodatku M8C maja inne silniki, o wiekszej mocy).

Pozdrawiam,
Aleksej

P.S.
Przy okazji masz fotke NGT-8 ktory byc moze pojawi sie w Krakowie, tylko w krakowskim bedzie inny uklad drzwi.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29080
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2005-05-13, 13:04

Poznań Podi pisze:Właśnie moim zdaniem M8S są lepsze od GT8 i o wiele nowsze(sam ubolewam,że w Poznaniu na remonty zamiast GT8ZR nie kupiono M8S).
Im nowszy tramwaj tym większa cena. Po za tym istnieje jeszcze pośrednik w handlu i on też coś tam próbują zarobić... ;)

Robson

Post autor: Robson » 2005-05-13, 13:57

NIe no te M8S były wyprodukowane w latach 1975/76 to tak jak nasza stopiątka ale stan techniczny bedzie o wiele lepszy.

Hannibal

Post autor: Hannibal » 2005-05-13, 16:02

Bardzo ładne się te M8S prezentują . Sądze , że bedzie to udany zakup ;)
Te tramwaje mają juz swoje lata , ale <b>napewno</b> będą lepsze od 105 i pochodnych.
Czekamy na relacje z jazdy testowym M8S
aleksej pisze: Przy okazji masz fotke NGT-8 ktory byc moze pojawi sie w Krakowie, tylko w krakowskim bedzie inny uklad drzwi.
Bardzo fajnie , z chęcia bym zobaczył zdjęcie NGT8. :cool:


Robson

Post autor: Robson » 2005-05-13, 20:44

NGT8 sa fajne lecz nie sa na całej powerzchni niskopodłogowe NGT8 te z Essen maja po dwóch stronach drzwi.

Pod te linki nie mozna wejsc bezposrednio tylko tedynie ze strony głównej. Serwer ma jakas wade.

voy

Post autor: voy » 2005-05-13, 21:34

A kiedykolwiek NGT6 były całkowicie niskopodłogowe? Przecież te krakowskie mają 65% niskiej podłogi.

Robson

Post autor: Robson » 2005-05-13, 21:51

nie no ale to inny producent chyba nie wiem nigdy nad tym sie nie zastanawiałem ale na szczescie to jest mały schodek.

[ Dodano: 2005-05-13, 21:59 ]
http://www.bahnen-in-essen.de/serie1100.htm pod tym linkiem sa zdjęcia wszystkich M8S z Essen.

Maciek-krakow

Post autor: Maciek-krakow » 2005-05-13, 22:23

Obrazek

Taki (podobny) bedzie w Krakowie jak Bombardier ponownie wygra przetarg
To jest NGT8 chyba gdzies 32 metrowy.

Ten na zdjeciu jest dwukierunkowy poza tym ma inne oslony lamp, jakąs dodatkowa klape boczna przed pierwszym wozkiem, inny kontener dachowy niz NGT6 z Krakowa, wiecej wsypow piasecznic no i kilka innych drobiazgow... Poza tym rozstaw szyn 1000mm - ze to sie nie przewroci... :-)

Robson

Post autor: Robson » 2005-05-13, 22:36

Wiecej piasecznic bo dwukierunkowy ale bardzo podobny do tego Krakowskiego i nawet ladny wewnątrz.

voy

Post autor: voy » 2005-05-13, 22:39

Patrząc na tego NGT8 ja się zastanawiam gdzie wejdą drugie drzwi za wózkiem pierwszym i przed wózkiem ostatnim..

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29080
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2005-05-16, 09:18

Robson pisze:nie no ale to inny producent chyba nie wiem nigdy nad tym sie nie zastanawiałem ale na szczescie to jest mały schodek.

[ Dodano: 2005-05-13, 21:59 ]
http://www.bahnen-in-essen.de/serie1100.htm pod tym linkiem sa zdjęcia wszystkich M8S z Essen.
Wracając do tematu :mruga: - to M8S sprawiają naprawdę miłe wrażenie. Ciekawy jestem w jakim stanie technicznym będą tramwaje, które - mam nadzieję - dotrą do Łodzi ? Czy nie będą np. nadmiernie wyeksploatowane... ;)

Thomas78

Post autor: Thomas78 » 2005-05-16, 11:00

Będą zapewne w stokroć lepszym stanie niż obecne tramwaje spółki Tramwaje Podmiejskie. Niemcy dbają o tabor.

ODPOWIEDZ