Duewag N8x/M8x

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o tramwajach produkowanych za granicą...
Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG » 2007-01-19, 13:02

J-31 pisze: ZKM Gdańsk oraz makijaż. Ciekawy jestem, czy ZKM pozostawi te barwy, czy przemalują go
Mi to wygląda na malowanie reklamowe. A malowanie dortmundzkie jest nieco zbliżone do gdańskiego, więc wydaje się, że nawet nie muszą ich przemalowywać.
Jak dla mnie mogą wystąpić problemy z brakiem drzwi w środkowym członie. A poza tym - wozy na medal. Gdańsk ubił dobry interes.
Jezus nadchodzi! Udawaj, że jesteś zajęty.

Matthai

Post autor: Matthai » 2007-01-19, 19:05

W takim razie powoli należało je już wypatrywać w zajezdni na Wita Stwosza... ;) Podejrzewam, że jutro powinny się zjawić. O ile nie będzie problemów.
TLG pisze:Jak dla mnie mogą wystąpić problemy z brakiem drzwi w środkowym członie. A poza tym - wozy na medal. Gdańsk ubił dobry interes.
Mam nadzieję, że się nie mylisz. A co do środkowego człona - to jest już niskopodłogowy czy będą go dopiero wymieniać/modernizować? :chytry:

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster » 2007-01-19, 19:22

Matthai pisze:A co do środkowego człona - to jest już niskopodłogowy czy będą go dopiero wymieniać/modernizować? :chytry:
Przecież widać, że nie jest… Zmodernizują albo nie (choć zapewne tak, bo przy okazji drzwi dorobią)
ObrazekObrazek

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG » 2007-01-19, 20:22

plocmaster pisze:choć zapewne tak, bo przy okazji drzwi dorobią
Szczerze? Wątpię w to. Taka modernizacja to jednak ingerencja w konstrukcje wagonu, zapewne dosyć skomplikowana. I kosztowa. Nie przypuszczam, by ZKM wykonał taką modernizację. Modernizacja w Norymberdze opłacała się, ale 15 lat temu, kiedy ją wykonywano.
Jezus nadchodzi! Udawaj, że jesteś zajęty.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster » 2007-01-19, 21:14

TLG pisze:Szczerze? Wątpię w to. Taka modernizacja to jednak ingerencja w konstrukcje wagonu, zapewne dosyć skomplikowana. I kosztowa. Nie przypuszczam, by ZKM wykonał taką modernizację. Modernizacja w Norymberdze opłacała się, ale 15 lat temu, kiedy ją wykonywano.
Dobra, ty jesteś mądry a nie ja, ale IMO nie można tego wykluczać — Norymberga to nie Gdańsk, te wagony jeszcze pojeżdżą (może nawet i z 15-20 lat). Choć w sumie, z tymi drzwiami może być różnie. ;)
ObrazekObrazek

faja_k
Posty: 6028
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k » 2007-01-19, 23:01

Według mnie, prędzej mu zrobią bulwiasty przód niż dodatkowe drzwi... Tak to jest niestety w całej Polsce i w Gdańsku raczej też, wbudowanie dodatkowych drzwi będzie "nieopłacalne" :/
Mój poprzedni nick to KKS. Ponieważ wszystkie nicki, które sugerowałem były według administracji za długie postanowiłem użyć krótkiego nicka na cześć naszego moderatora z Dolnego Śląska.

Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 » 2007-01-19, 23:29

KKS pisze:Według mnie, prędzej mu zrobią bulwiasty przód
Tylko nie to, na 105 niech se robią ale nie na takim ładnym pojeździe.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster » 2007-01-20, 02:09

KKS pisze:Według mnie, prędzej mu zrobią bulwiasty przód niż dodatkowe drzwi...
Wiem, że to miała być tylko taka ironia, ale doklejek w tym modelu raczej nie będzie — niepopularny, zbyt nowoczesny, potencjalny brak możliwości technicznych, i w ogóle nie ma po co. ;)
ObrazekObrazek

faja_k
Posty: 6028
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k » 2007-01-20, 03:42

Niekoniecznie ironia... Całkiem możliwe, że jakiś idiota wpadnie na zrobienie z tych pięknych pojazdów bulw - może podczas takiego remontu wmontują mu drzwi na środku... ewentualnie jeśli będą robić z niego niskopodłogowca - wtedy na pewno drzwi walną... Ale mogę się założyć - nie wcześniej :P
Mój poprzedni nick to KKS. Ponieważ wszystkie nicki, które sugerowałem były według administracji za długie postanowiłem użyć krótkiego nicka na cześć naszego moderatora z Dolnego Śląska.

Damhan

Post autor: Damhan » 2007-01-20, 17:18

Na razie jeszcze sobie poczekamy- z powodu silnych wiatrów podobno wyjazd nieco się opóźnił.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28817
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2007-01-22, 11:58

Matthai pisze:A co do środkowego człona - to jest już niskopodłogowy czy będą go dopiero wymieniać/modernizować? :chytry:
KKS pisze:Według mnie, prędzej mu zrobią bulwiasty przód niż dodatkowe drzwi...
Panowie, ja nie bardzo rozumiem Waszego toku myślenia. Jeśli ZKM Gdańsk wydało kasę na wagony używane. To wiedzą co kupili. A to oznacza, że nie będą ich teraz "przebudowywać" ani na niskopodłogowe, ani nie dorobią im "bulwiastego przodu".

Dlaczego ?

Bo każda modernizacja kosztuje, a szczególnie tak poważna modernizacja jak zmiany w konstrukcji wagonu - czyli przebudowa środkowego członu na niskopodłogowy połączony z dodaniem drzwi.

Gdyby ZKM Gdańsk poszukiwał niskopodłogowy tramwaj używany, to do Gdańska dzisiaj przyjechało coś innego - np. coś takiego jak do Krakowa. :mruga:

A zatem jeśli co kolwiek będą w nim zmieniać, to tylko rzeczy "drobne". Może oświetlenie, może fotele, może wykładzina podłogowa ;)
Obrazek

jacool

Post autor: jacool » 2007-01-22, 13:02

ZKM kupił wozy na *ści/a lat. Dlatego wnętrze będzie bardzo mocno dostosowane. A człon niskopodłogowy był w planach i raczej z nich nie wypadnie, gdyż prezio Adamowicz życzy sobie jak najwięcej niskiej podłogi. Za 20 lat wozy wysokopodłogowe nie będą w gdańsku mile widziane, a dopiero po tylu latach będzie można myśleć o kasowaniu N8. Zobaczymy, ja trzymam kciuki za człon niskopodłogowy z kilku względów:
1. ułatwienie wsiadania osobom mniej sprawnym ruchowo
2. zwiększenie liczby drzwi - 2*0,5 + 2*1 to za mało

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster » 2007-01-22, 16:14

J-31 pisze:Gdyby ZKM Gdańsk poszukiwał niskopodłogowy tramwaj używany, to do Gdańska dzisiaj przyjechało coś innego - np. coś takiego jak do Krakowa. :mruga:
Tak, tylko Kraków swoje N8S-NF ustrzelił okazyjnie i nie jest tak łatwo znaleźć i kupić niską używkę. Poza tym jacool już napisał — 20 lat to wystarczająco dużo, żeby bawić się w takie coś. ;)
ObrazekObrazek

Matthai

Post autor: Matthai » 2007-01-22, 16:54

http://www.zkm.pl/visualsys/indexht.php?index=350 Polecam artykuł ze strony gdańskiego ZKMu wraz ze zdjęciami. Co do przebudowania tych nabytków to już wcześniej rozmawialiśmy na ten temat. Początkowo była mowa o kupieniu egzemplarzy identycznych jak Kraków, ale kol. Szubak uświadomił nas, że Gdańsk swoje egzemplarze sam będzie musiał przebudować. No i jest kwestia GPKM... Zakłada on stopniową wymianę taboru na niską - więc N8C raczej nie mogą zostać wysokie, tym bardziej, że jeszcze co najmniej 20 lat życia na naszych torach przed nimi...

szubak

Post autor: szubak » 2007-01-23, 15:51

J-31 pisze:Gdyby ZKM Gdańsk poszukiwał niskopodłogowy tramwaj używany, to do Gdańska dzisiaj przyjechało coś innego - np. coś takiego jak do Krakowa. :mruga:
Tyle ze N8S-LF jest zdaje sie tylko 12 szt ;)

Co do przerobek na niska podloge, zalezy ile te wagony maja jezdzic i za ile zostaly kupione. Zasadniczo w tym przyadku sa dwie drogi. 1/Sciagamy tani szrot, dostosowujemy go szybko do nowych warunkow i niech sobie jezdzi. Pojezdzi ile pojezdzi, a zaoszczedzona kase pakujemy w nowe wagony. 2/ Kupujemy lepsze wagony, pakujemy w nie kase, niskopodlogowe wstawki etc. i jezdza jeszcze kilkanascie, kilkadziesiat lat ;)

Nie wiem ile kosztowaly N8S dla Krakowa (chociaz te mogly byc stosunkowo drogie, no ale tutaj jest akurat niska podloga), ale juz E1+c3 kosztuja grosze. W przypadku doczep drozszy od ceny samego wagonu jest chyba transport (cos gdzies slyszalem, ze same c3 kosztuja ok. 5tys euro za szt, silnikowe 3-4 razy wiecej) :D

Tutaj mi sie nasuwa jeszcze jedna mysl. Krakow w latach 90tych posciagal mnostwo GT6 z Norymbergi. Wagoniki mialy nie byc wogole modernizowane, cos na zasadzie kupimy, pojezdzi ile pojezdzi, skasujemy. No i co sie okazuje, spora czesc pojazdow jezdzi do dnia dzisiejszego, czesc ma lekko odnowione wnetrze (z nowymi fotlami). Okazalo sie bowiem, iz wystraczyla normalna eksploatacja i odpowiednie przeglady (podkreslam to ostatnie, porownajcie sobie krakowskie GT6 chocby z tymi w Szczecinie) i wagony bez zadnych wiekszych modernizacji pojezdza jeszcze do 2010.

faja_k
Posty: 6028
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k » 2007-02-07, 00:08

No i jak tam gdańskie Dortmundy? Kiedy na trasę wyjeżdżają? A może już jeżdżą, tylko się nie chwalicie :D
Mój poprzedni nick to KKS. Ponieważ wszystkie nicki, które sugerowałem były według administracji za długie postanowiłem użyć krótkiego nicka na cześć naszego moderatora z Dolnego Śląska.

Monter

Post autor: Monter » 2007-02-07, 03:09

¯eby jeździły to wpierw muszą nam je przywieźć... :P

mgajewski

Post autor: mgajewski » 2007-02-07, 17:16

http://transport.asi.pwr.wroc.pl/2-136010.html Zdjęcie Sebastiana Zomkowskiego z twb.

Damhan

Post autor: Damhan » 2007-02-07, 18:47

Dziś w nocy (między 3 a 5) nareszcie przybędą do nas te wagony, no chyba że... :devil:
Mam nadzieję, ze jeszcze podczas ferii wyjadą, chociaz nie wiem za bardzo co z tym dugim- wszyscy mówią: "przybędą 2 wagony", a ciągle zdjecia tylko tego jednego ('papugi") :)

mgajewski

Post autor: mgajewski » 2007-02-07, 20:29

Damhan pisze:Dziś w nocy (między 3 a 5) nareszcie przybędą do nas te wagony, no chyba że...
Jeżeli te wagony są na granicy (a są) to raczej już nie zawrócą do Dortmundu :D

ODPOWIEDZ