Duewag N8x/M8x

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o tramwajach produkowanych za granicą...
szubak

Post autor: szubak »

Z Niemiec pewnie beda tansze, a w stanie sa (przynajmniej te ktore my zesmy sprowadzili) wrecz idealnym. Praktycznie moglyby wyjechac na miasto bez zadnych przerobek

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

J-31 pisze:Natomiast patrząc na krakowskie N8S-NF, tak się zastanawiam czy w takim razie ZKM Gdańsk nie powinien był pokusić się o zakup czegoś fabrycznie nowego w rodzaju 114Na. Przecież, chociażby Protram produkuje podobne wagony - tj. wysokopodłogowe z niskowejściowym członem. :roll:
Eech, powoli zaczynamy mieć nowego miłośnika fabrycznie nowego złomu. ;-)
Niby logiczne, ale taki fabrycznie nowy tramwaj będzie sporo droższy i wytrzyma więcej, a czasy się zmieniają…

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

plocmaster pisze:Eech, powoli zaczynamy mieć nowego miłośnika fabrycznie nowego złomu ;)
Powoli. Nie jestem zapalonym miłośnikiem ani fabrycznie nowego złomu, ani starego szrotu. :mruga:

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

J-31 pisze:starego szrotu. :mruga:
„Szrot”, bo ma swoje lata i jeździli tym Niemcy, czy z powodu stanu technicznego?
No i znowu offtopuję, kłócąc się z administracją… Niektórzy są niereformowalni. ;-)

//No są są. Niektórzy to wiedzą. ;) (Peter)
Ostatnio zmieniony 2006-11-07, 18:45 przez pmaster, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Ech... Kol. Matthai coś nam tu pisze, a pewnie nikt nawet tego nie przeczytał. :mruga:

Zatem w Gdańsku robi się ciekawie. Używki, czyli jeśli dobrze pamiętam N8S :mruga: ... te kupione już w Niemczech, podkupione krakowiakom :retard:

Damhan

Post autor: Damhan »

Matthai pisze:No i zaczęła się budowa linii na Chełm. ;) Szczegóły tu :strzałka:
Ta budowa to zaczęła się już dobry tydzień temu. A co do używek- najpewniej to jeszcze nie koniec i będzie ich dużo, dużo więcej. ;)

Matthai

Post autor: Matthai »

J-31 pisze:Używki, czyli jeśli dobrze pamiętam N8S :mruga: ... te kupione już w Niemczech, podkupione krakowiakom
Trochę nie po kolei to by było. Najpierw kupić tramwaje a dopiero później wystawić przetarg na nie. :retard:
Damhan pisze:Ta budowa to zaczęła się już dobry tydzień temu.
Kilka dni KMF nie działało. :chytry: A ja się dowiedziałem przypadkiem na stronie Trójmiasta. To i podzielić się chciałem tą informacją...

Damhan

Post autor: Damhan »

J-31 pisze:Zatem w Gdańsku robi się ciekawie. Używki, czyli jeśli dobrze pamiętam N8S :mruga: ... te kupione już w Niemczech, podkupione krakowiakom :retard:
Nie będą to N8S, ale choppery (N8C), o czym zresztą wspominał już chyba w tym temacie szubak.
matthai pisze:Kilka dni KMF nie działało. :chytry: A ja się dowiedziałem przypadkiem na stronie Trójmiasta. To i podzielić się chciałem tą informacją...
Spokojnie wcale tego nie neguję ;) Tak naprawdę zresztą teraz prowadzone są tylko prace ziemne, niwelacyjne, etc., a na razie nie ma żadnych poważniejszych robót.

Matthai

Post autor: Matthai »

Damhan pisze:a na razie nie ma żadnych poważniejszych robót.
I do wiosny chyba już nie będzie.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Damhan pisze:Nie będą to N8S, ale choppery (N8C), o czym zresztą wspominał już chyba w tym temacie szubak.
Sorry - N8C... to ile ich będzie ? :)

Monter

Post autor: Monter »

Dałby ktoś linka na fotke przykładowego N8C ?

Damhan

Post autor: Damhan »

Matthai pisze:I do wiosny chyba już nie będzie.
Pewnie tak. kto normalny kładłby tory zimą. A przy okazji torowisko na Podwalu Grodzkim wygląda już na prawie gotowe, ale chyba jednak nie zdążą go przez zimę dokończyć.
J-31 pisze:Sorry - N8C... to ile ich będzie ? :)
Do końca roku 2 sztuki tak jak mówi przetarg, a w następnych latach dokupione zostanie prawdopodobnie jeszcze tylko ponad ... 40 sztuk. Nie wiem jak to będzie wyglądać, być może- jak tu już Jacool wspominał- przebudują środkowy człon na niskopodłogowy.
Monter pisze:Dałby ktoś linka na fotke przykładowego N8C ?
http://www.railfaneurope.net/pix/de/tra ... DM0036.jpg

Obstawiam to. Nie jest tam napisane jaki to konkretnie typ N8, ale w sumie chyba wyglądem się one nie różnią. W kązdym razie nie jest brzydki, a długość taką jak Bombka czy Citadis, więc powinno się sprawdzić. Zapewne chcą wydłużyć 2 na Chełm, więc potrzeba odpowiedniego taboru- 7 wagonów już jest, więc trzeba jeszcze kilka dokupić, a jeżeli chcą kupić tak dużo to być może chcą też wydłużyć 6 (wtedy musiałyby pewnie jeździć w składach). Rodzi się pytanie, czy będą one w stanie wjechać na Chełm?

Robson

Post autor: Robson »

Monter pisze:Dałby ktoś linka na fotke przykładowego N8C ?
N8C zasadniczo niczym się nie różni od N/M8S może odgłosy trochę inne.

Matthai

Post autor: Matthai »

Damhan pisze:Monter napisał/a:
Dałby ktoś linka na fotke przykładowego N8C ?

http://www.railfaneurope....-red/DM0036.jpg
Nieco ładniejsze wagony. Kiedyś już dałem ten link w tym temacie :strzałka: http://www.psmkms.ipx.pl/tramwaje/n8s.htm Artykuł też ciekawy...

[ Dodano: 2006-11-21, 23:44 ]
A ciągle nie mogę zrozumieć sytuacji z tym przetargiem. Skoro wiedzą, że kupią 2 sztuki N8C to po co zrobili przetarg? Czy ktoś mógłby mnie oświecić? Czy też, wersja bardziej fajna, oprócz iluś-tam sztuk N8C ZKM Gdańsk chce kupić dodatkowe 2 sztuki używek dowolnego producenta od przewoźnika wybranego w drodze przetargu?

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Matthai pisze:Nieco ładniejsze wagony. Kiedyś już dałem ten link w tym temacie
No tak, ale to jest N8S-NF - czyli wagony z przebudowanym środkowym członem na niskowejściowy (niskopodłogowy). Wątpię, aby ZKM Gdańsk kupił coś takiego, mowa jest o N8C, a więc raczej wagon zbliżony do tego co pokazał Damhan. :]

Matthai

Post autor: Matthai »

O przebudowie członu na niskowejściowy mówili Jacool i Damhan. :cool:
Damhan pisze:ie wiem jak to będzie wyglądać, być może- jak tu już Jacool wspominał- przebudują środkowy człon na niskopodłogowy.


[ Dodano: 2006-11-22, 10:27 ]
Tym bardziej, że Gdańsk powoli chce się przestawić na tabor LF.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

No tak, ale z tego co ja zrozumiałem - MPK Kraków kupiło już przebudowane N8S, a ZKM Gdańsk kupi "normalne" N8C, a następnie je samodzielnie przebuduje (jeśli źle zrozumiałem to proszę mnie poprawić). A to chyba jest różnica ;)

Matthai

Post autor: Matthai »

No właśnie tego nie wiem. I, co gorsza, nie mogę nigdzie znaleźć. :cry: Jednak po powtórnej analizie postu Kol. Szubaka muszę przyznać Ci rację. Niestety. :( Bo to oznacza większe koszty zakupu tych używek niż w przypadku kupienia egzemplarzy z gotowym członem niskopodłogowym. No i powstaje pytanie czy Gdańsk jest w stanie samodzielnie zrobić taką przeróbkę?

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Matthai pisze:No i powstaje pytanie czy Gdańsk jest w stanie samodzielnie zrobić taką przeróbkę?
Z technicznego punktu widzenia, można. Wszystko można, ale to kosztuje. Wg. mnie, w przypadku ZKM Gdańsk może to być nie opłacalna modernizacja, jednakże... znów mogę się mylić. Może są jakieś plany o których nie wiem.... :]

Damhan

Post autor: Damhan »

Poczekajmy jeszcze dokładnie miesiąc. Wygląda na to, ze ZKM chce zrobić gdańszczanom prezent na święta. :D

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tabor produkcji zagranicznej”