Duewag N8x/M8x
To co ma Kraków, to N6 przerobione w Norymberdze na N8, <b>poprostu</b> "rozlozyli" tramwaj na dwie czesci i do srodka wstawili dodatkowy, niskopodlogowy czlon. Jesli Gdansk chce sie bawic w przerobki wysokopodlogowych N8 na LF, to trzeba najpierw usunac srodkowy czlon, no chyba ze bawimy sie w wydluzanie wagonu, co trzeba przyznac, byloby dosyc ciekawe. Czy jest to oplacalne nie wiem, w Krakowie mialy jezdzic jako wysokopodlogowe.
Co do wnetrza, te siedzenia ktore tak okropnie wygladaja na fotkach, sa badz co badz jednak dosyc wygodne
W Niemczech jest jeszcze bardzo duza ilosc wagonow M8 (waskotorowych), ktore spokojnie daloby sie wypuscic na "normalne" tory po podmianie wozkow. Jak widac N8 za duzo nie ma, a ze sa to wagony dosyc udane, jestem ciekaw czy ktores przedsiebiorstwo skusi sie na taki pomysl, aby podmieniac wozki.
Co do wnetrza, te siedzenia ktore tak okropnie wygladaja na fotkach, sa badz co badz jednak dosyc wygodne
W Niemczech jest jeszcze bardzo duza ilosc wagonow M8 (waskotorowych), ktore spokojnie daloby sie wypuscic na "normalne" tory po podmianie wozkow. Jak widac N8 za duzo nie ma, a ze sa to wagony dosyc udane, jestem ciekaw czy ktores przedsiebiorstwo skusi sie na taki pomysl, aby podmieniac wozki.
Wiadomo. Z tego co wynika z przetargu wagony powinny dotrzeć jutro lub pojutrze, no chyba, ze się to opóźni co jest też prawdopodobne. Polecam zresztą przeczytać:mgajewski pisze:I jak, wiadomo coś o roztrzygnięciu tego przetargu? I kiedy przybędą te wagony do Gdańska?
I przy okazji to:
Ostatnio zmieniony 2006-12-22, 14:24 przez Damhan, łącznie zmieniany 1 raz.
Mam nadzieję, że nie zamkną ich "na cztery spusty" przed oczami przechodniów. Może wtedy uda mi się jakąś fotkę zrobić. A przynajmniej zobaczyć to cudo.Damhan pisze:wagony powinny dotrzeć jutro lub pojutrze
W artykule coś mówił, że szykują festyn z okazji przekazania Flexity chyba urlop wezmę normalnie Tego nie można opuścić.
PS. Dzięki, Damhan, za fotki/skany z artykułami.
[ Dodano: 2006-12-22, 03:53 ]
Coś mi pochwały o tej porze nie działają. Ale dostaniesz ją Damhan.
[ Dodano: 2007-01-01, 18:54 ]
Witam. I wiadomo już coś kiedy nowe nabytki przybędą do Gdańska? W Zajezdni Wrzeszcz póki co chyba ich nie ma jeszcze. A może są ukryte w jakiejś tajnej hali?
A no prawda. W gazecie którą pokazał nam Damhan powinny już być, bo miały wyjechać gdzieś tak na koniec stycznia-początek lutego.Matthai pisze:Witam. I wiadomo już coś kiedy nowe nabytki przybędą do Gdańska? W Zajezdni Wrzeszcz póki co chyba ich nie ma jeszcze. A może są ukryte w jakiejś tajnej hali?
http://felixjoch.de/fotos/div/140-5.jpg http://felixjoch.de/fotos/div/140-4.jpg http://felixjoch.de/fotos/div/140-3.jpg http://felixjoch.de/fotos/div/140-2.jpg http://felixjoch.de/fotos/div/140-1.jpg o jaka ładna zabawka. Ruszyła z Dortmundu w środę w kierunku Gdańska ok. 22.
Ostatnio zmieniony 2007-01-19, 12:01 przez TLG, łącznie zmieniany 2 razy.
Mi to wygląda na malowanie reklamowe. A malowanie dortmundzkie jest nieco zbliżone do gdańskiego, więc wydaje się, że nawet nie muszą ich przemalowywać.J-31 pisze: ZKM Gdańsk oraz makijaż. Ciekawy jestem, czy ZKM pozostawi te barwy, czy przemalują go
Jak dla mnie mogą wystąpić problemy z brakiem drzwi w środkowym członie. A poza tym - wozy na medal. Gdańsk ubił dobry interes.
W takim razie powoli należało je już wypatrywać w zajezdni na Wita Stwosza... Podejrzewam, że jutro powinny się zjawić. O ile nie będzie problemów.
Mam nadzieję, że się nie mylisz. A co do środkowego człona - to jest już niskopodłogowy czy będą go dopiero wymieniać/modernizować?TLG pisze:Jak dla mnie mogą wystąpić problemy z brakiem drzwi w środkowym członie. A poza tym - wozy na medal. Gdańsk ubił dobry interes.
Szczerze? Wątpię w to. Taka modernizacja to jednak ingerencja w konstrukcje wagonu, zapewne dosyć skomplikowana. I kosztowa. Nie przypuszczam, by ZKM wykonał taką modernizację. Modernizacja w Norymberdze opłacała się, ale 15 lat temu, kiedy ją wykonywano.plocmaster pisze:choć zapewne tak, bo przy okazji drzwi dorobią
Dobra, ty jesteś mądry a nie ja, ale IMO nie można tego wykluczać — Norymberga to nie Gdańsk, te wagony jeszcze pojeżdżą (może nawet i z 15-20 lat). Choć w sumie, z tymi drzwiami może być różnie.TLG pisze:Szczerze? Wątpię w to. Taka modernizacja to jednak ingerencja w konstrukcje wagonu, zapewne dosyć skomplikowana. I kosztowa. Nie przypuszczam, by ZKM wykonał taką modernizację. Modernizacja w Norymberdze opłacała się, ale 15 lat temu, kiedy ją wykonywano.