Duewag N8x/M8x
Poziom podlogi jak i pierwszego stopnia jest identyczny jak w GT-6, wiec to nie jest problem, w dodatku jest jeszcze jeden dodatkowy stopien, wysuwany na przystankach bez platform. Widac go na zalaczonej fotce. Twierdze wiec ze wsiadanie do tego wagonu bedzie latwiejsze niz do 803N, nawet dla osob starszych.
Pozdrawiam,
Aleksej
P.S.
Foto by Ukalo
Pozdrawiam,
Aleksej
P.S.
Foto by Ukalo
http://www.cyf-kr.edu.pl/lodzkietramwaj ... _proba.jpg
Wagon już miał pierwsze próby na torowiskach.
Wagon już miał pierwsze próby na torowiskach.
To nie byly pierwsze testy, chyba dwa dni wczesniej byl widziany w Konstantynowie Lodzkim, ale fotek nie ma. Ten test wypadl pomyslnie, wagon sie nie wykoleil i nie bylo problemow na trasie. Wiecej fotek tutaj:
http://www.jote.kdi.pl/temp/20050629/
By: Janek Szulew
Pozdrawiam,
Aleksej
P.S.
Apropo wysuwanych schodkow, oto maly filmi ktory to pokazuje, rowniez by Janek Szulew.
www.jote.kdi.pl/temp/20050629/open_sesame.avi (DivX 5.1.1)
http://www.jote.kdi.pl/temp/20050629/
By: Janek Szulew
Pozdrawiam,
Aleksej
P.S.
Apropo wysuwanych schodkow, oto maly filmi ktory to pokazuje, rowniez by Janek Szulew.
www.jote.kdi.pl/temp/20050629/open_sesame.avi (DivX 5.1.1)
Uwiez mi Janek Szulew nie jest motorniczym Jest wiceprezesem KMST i razem z prezesem (Lukasz Stefanczyk) dowiedzieli sie od dyrekcji TP o testach i pojechali, a ze ucieli po drodze rozmowe z motorniczym i akurat go nie bylo w kabinie to inna sprawa . Nie wiem tylko czy gonili go samochodem czy mieli okazje sie przejechac.
Pozdrawiam,
Aleksej
Pozdrawiam,
Aleksej
A kto mowil ze to nie byly . Widac ze TP jak i MKT ale rowniez MPK sa dosyc przyjazne milosnikom komunikacji. MKT udostepnia swoj teren na zajezdni na skladowanie wagonow, pomaga Tamkowi Adamkiewiczowi w remoncie swoich zabytkow. TP udostepniaja wagony na rozne imprezy (np. GT-6 na noc sylwestrowa, oraz na 105 lat tramwajow w Lodzi przemalowali w ekspresowym tempie [dzien przed parada] GT-6 na barwy zakladowe). A MPK poza jednym incydentem (chodzilo o niepochlebne komentarze niektorych czlonkow KMST na forach internetowych, ale to juz historia), organizuje wspolnie z KMST zerowke i daje wagony na rozne imprezy, nawet specjalnie nie trzeba sie prosic.J-31 pisze:Pytałem, bo to wygląda niczym "foto-stopy"...
Pozdrawiam,
Aleksej
P.S.
Jest szansa ze za rok na zerowce pojawi sie sklad Lilpop III (bedzie wyremontowany) malowany na czerwono i kremowo jak jezdzily po wojnie wraz z doczepka 5ND.
Grozic wykolejeniem to specjalnie nie grozi, dawno tam sie nic nie wykoleilo, ale prawda jest taka ze torowisko nie jest w najlepszym stanie wiec nigdy nic nie wiadomo, a kazdy nowy wagon nalezy najpierw przetestowac aby nie bylo niespodzianek. Po drugie musi uzyskac homologacje.J-31 pisze:Czy naprawdę stan torowiska do Lutomierska może grozić wykolejeniem ?
Jeżeli tak, to zawsze to się może zdarzyć podczas normalnej eksploa... Tfu,tfu - no dobra nie pisałem tego
ZTCW to M8S wyjedzie na trase byc moze juz w tym tygodniu, co ciekawe przejazdy nowym wagonem beda zaznaczone na rozkladach jazdy (beda informowac pasazerow ze trzeba wsiadac na niektorych przystankach z drugiej strony), wiec dla milosnikow kolejny plus.
Pozdrawiam,
Aleksej
Wedlug Dziennika Lodzkiego od jutra M8S bedzie jezdzil liniowo na linii 43 do Lutomierska. Nie wiem jeszcze na jakiej brygadzie ale powinna pojawic sie taka informacja na rozkladach, pewnie jutro albo w weekend sie przejade i opisze wrazenia. Nalezy sie spodziewac tez nowych fotek.
Jak widac testy wypadly jak najbardziej pomyslnie.
Pozdrawiam,
Aleksej
Jak widac testy wypadly jak najbardziej pomyslnie.
Pozdrawiam,
Aleksej
No i po pierwszym kursie, wagon wyjechal dopiero o 17:10 do Konstantynowa bo wczesniej nie bylo pradu miedzy Brusem a Kanzasem.
Wagon jest bardzo cichy, nawet na tragicznych torowiskach jak na Kilinskiego nie bylo slychac wiekszych odglosow pod podloga, jazda bardzo plynna. Drzwi ciche i szczelne, w dodatku wysuwany stopien bardzo ulatwia wsiadanie. Wygodne siedzenia nie za miekkie. Idealne na dluzsze trasy podmiejskie.
Mowiac szczerze to jakoscia jazdy mozna porownac tylko do Cityrunnerow! Chociaz Citki sa glosniejsze na gorszym torowisku (ale to naturalne przy wagonach z niska podloga) na plytach wegierskich nie slychac roznicy. Natomiast M8S nawet na bardzo zdewastowanych torowiskach w Lodzi jest cichy, jedzie plynnie i nie szarpie tak jak 803N czy 805Na. Na torowisku miedzy Zdrowiem a Brusem jechal dosyc szybko (30-40 na godzine) a wagon tylko delikatnie sie bujal, tam w 803kach lata sie po calym wagonie przy podobnej predkosci. Jesli bedzie taka mozliwosc to pewnie M8S bedzie jezdzil szybciej o 803jek (kolejny atut)
Oczywiscie dziala rowniez mikrofon w kabinie motorniczego, dzieki temu motorniczy posciemnial kilku mlodocianych z piwkiem ze wagon ma monitoring i kazal im opuscic pojazd, niech rozpowiedza swoim znajomym
Wagon bedzie jezdzil teraz codziennie na jednej brygadzie. Na przystankach do Lutomierska i Konstantynowa jest zaznaczony kurs tego wagonu, pewnie niedlugo beda oznaczenie w internecie i Lodzi. Wszystkim polecam przejazdzke tym wagonem, przypomina bardziej paciag podmiejski niz tramwaj.
Wszystkie Polskie tramwajopodobne produkty typu 803N czy 805Na nawet po modernizacjach nie dorastaja do piet juz dosyc leciwemu M8S. Mysle za jak radni przejada sie tym wagonem i porownaja do 803jek to kupia cala partie. Inaczej mieszkancy ich wyniosa i MKMowcy juz oto zadbaja aby pasazerowie dowiedzieli sie kto w radzie nie chcial M8Sow
Pozdrawiam,
Aleksej
P.S.
Fajny jest dzwiek przed zamknieciem drzwi, identyczny jak w automatach TP przy odbiorze karty tel.
Wagon jest bardzo cichy, nawet na tragicznych torowiskach jak na Kilinskiego nie bylo slychac wiekszych odglosow pod podloga, jazda bardzo plynna. Drzwi ciche i szczelne, w dodatku wysuwany stopien bardzo ulatwia wsiadanie. Wygodne siedzenia nie za miekkie. Idealne na dluzsze trasy podmiejskie.
Mowiac szczerze to jakoscia jazdy mozna porownac tylko do Cityrunnerow! Chociaz Citki sa glosniejsze na gorszym torowisku (ale to naturalne przy wagonach z niska podloga) na plytach wegierskich nie slychac roznicy. Natomiast M8S nawet na bardzo zdewastowanych torowiskach w Lodzi jest cichy, jedzie plynnie i nie szarpie tak jak 803N czy 805Na. Na torowisku miedzy Zdrowiem a Brusem jechal dosyc szybko (30-40 na godzine) a wagon tylko delikatnie sie bujal, tam w 803kach lata sie po calym wagonie przy podobnej predkosci. Jesli bedzie taka mozliwosc to pewnie M8S bedzie jezdzil szybciej o 803jek (kolejny atut)
Oczywiscie dziala rowniez mikrofon w kabinie motorniczego, dzieki temu motorniczy posciemnial kilku mlodocianych z piwkiem ze wagon ma monitoring i kazal im opuscic pojazd, niech rozpowiedza swoim znajomym
Wagon bedzie jezdzil teraz codziennie na jednej brygadzie. Na przystankach do Lutomierska i Konstantynowa jest zaznaczony kurs tego wagonu, pewnie niedlugo beda oznaczenie w internecie i Lodzi. Wszystkim polecam przejazdzke tym wagonem, przypomina bardziej paciag podmiejski niz tramwaj.
Wszystkie Polskie tramwajopodobne produkty typu 803N czy 805Na nawet po modernizacjach nie dorastaja do piet juz dosyc leciwemu M8S. Mysle za jak radni przejada sie tym wagonem i porownaja do 803jek to kupia cala partie. Inaczej mieszkancy ich wyniosa i MKMowcy juz oto zadbaja aby pasazerowie dowiedzieli sie kto w radzie nie chcial M8Sow
Pozdrawiam,
Aleksej
P.S.
Fajny jest dzwiek przed zamknieciem drzwi, identyczny jak w automatach TP przy odbiorze karty tel.