Duewag N8x/M8x
Tramwaje z Niemiec w Krakowie
MPK Krakow oglosilo przetarg na dostawe uzywanych wagonow z Niemiec. Przetarg dotyczy transportu wagonow do Krakowa z..... 10(!) niemieckich miast.
Ogolnie chodzi o to, iz MPK chce kupic jak najwieksza ilosc wagonow typu N8, ktore jak sie okazalo po kilku tygodniach eksploatacji sprawdzily sie w naszym miescie. Do wziecia jest ogolem 78 szt wagonow normalnotorowych + iles tam wagonow waskotorowych mogacych posluzyc jako dawcy. Takiej ich ilsoci jednakw Krakowie zapewne nie zobaczymy, gdyz pojazdami tymi interesuje sie rowniez Gdansk, a takze jakies miasto z Rumunii.
ALE, zeby nie bylo tak latwo... W przetargu wymienione sa tez: Berlin, Monachium i Halle, czyli miasta, w ktorych N8 nie sa eksploatowane. Z Berlinem sprawa bylaby prosta, gdyby nie to, iz Tatry... nie spelniaja wymagan przetargu, tj w specyfikacji wagonow o tych rozmiarach zupelnie nie uwzgledniono. Tak wiec nie podkupimy tych wagonow Szczecinowi, zreszta rozpatrywano kiedys podobno mozliwosc sciagania i tych wagonow, ale jednak z niej zrezygnowano. Monachium eksploatuje juz chyba wylacznie wagony niskopodlogowe. O Halle prawde mowiac za duzo nie wiadomo, gdyz do spisu taboru z tego miasta nikt sie na razie w czelusciach internetu nie dokopal. Natomiast wszystkie te miasta lacza wagony typu GT6N. Berlin ma podobno rozpisac niebawem duzy przetarg na nowe pojazdy, w Monachium ponoc rozbudowuja metro, wiec czesc tramwajow tez nie bedzie juz potrzebna. Czyzby wiec MPK chcialo sprowadzic do Krakowa GT6N???
Ogolnie chodzi o to, iz MPK chce kupic jak najwieksza ilosc wagonow typu N8, ktore jak sie okazalo po kilku tygodniach eksploatacji sprawdzily sie w naszym miescie. Do wziecia jest ogolem 78 szt wagonow normalnotorowych + iles tam wagonow waskotorowych mogacych posluzyc jako dawcy. Takiej ich ilsoci jednakw Krakowie zapewne nie zobaczymy, gdyz pojazdami tymi interesuje sie rowniez Gdansk, a takze jakies miasto z Rumunii.
ALE, zeby nie bylo tak latwo... W przetargu wymienione sa tez: Berlin, Monachium i Halle, czyli miasta, w ktorych N8 nie sa eksploatowane. Z Berlinem sprawa bylaby prosta, gdyby nie to, iz Tatry... nie spelniaja wymagan przetargu, tj w specyfikacji wagonow o tych rozmiarach zupelnie nie uwzgledniono. Tak wiec nie podkupimy tych wagonow Szczecinowi, zreszta rozpatrywano kiedys podobno mozliwosc sciagania i tych wagonow, ale jednak z niej zrezygnowano. Monachium eksploatuje juz chyba wylacznie wagony niskopodlogowe. O Halle prawde mowiac za duzo nie wiadomo, gdyz do spisu taboru z tego miasta nikt sie na razie w czelusciach internetu nie dokopal. Natomiast wszystkie te miasta lacza wagony typu GT6N. Berlin ma podobno rozpisac niebawem duzy przetarg na nowe pojazdy, w Monachium ponoc rozbudowuja metro, wiec czesc tramwajow tez nie bedzie juz potrzebna. Czyzby wiec MPK chcialo sprowadzic do Krakowa GT6N???
Eech, żeby każde miasto w Polsce (a szczególnie takie jedno zacofane) wymieniało tabor tramwajowy z takim rozmachem i w takim tempie…
A jak im coś nie wypali, to będą jęczeć prezesowi BVG do słuchawki „Błagam cię, sprzedajcie nam jakiś tramwaj! Jakikolwiek! Ogłosiliśmy przetarg, musimy przewieźć jakiś od was do nas! Możemy zresztą zaraz oddać z powrotem!”
A jak im coś nie wypali, to będą jęczeć prezesowi BVG do słuchawki „Błagam cię, sprzedajcie nam jakiś tramwaj! Jakikolwiek! Ogłosiliśmy przetarg, musimy przewieźć jakiś od was do nas! Możemy zresztą zaraz oddać z powrotem!”
Wiele tłumaczy…Przetarg jest tak skonsturowany, ze zawsze ktores miasta mozna z niego wykreslic
Zapewne żadnych GT6N nie będzie (może MPK chciałoby, żeby były, ale nikt im ich nie sprzeda?), chcą po prostu kupić maksymalnie dużo N8x, wpisując do przetargu wszystkie miasta, z których potencjalnie możnaby cos przywieźć.
Duewag N8C w Gdańsku
Podobno Gdansk tak jak Krakow rowniez chce sprowadzic troche N8 z Niemiec???
Posty wydzielone z tematu- "Możliwości dla Gdanska"- mod. Damhan
Posty wydzielone z tematu- "Możliwości dla Gdanska"- mod. Damhan
Ostatnio zmieniony 2007-02-24, 13:38 przez szubak, łącznie zmieniany 1 raz.
Hmm, no teraz to zaczyna układać się w logiczną całość. Sam osobiście nie miałbym nic przeciwko takiemu rozwiązaniu.szubak pisze:Podobno Gdansk tak jak Krakow rowniez chce sprowadzic troche N8 z Niemiec???
[ Dodano: 2006-11-05, 13:55 ]
Tylko, że o ile wiem Unia nie finansuje używańców, nie? Tak, więc Miasto i ZKM będą musiały pewnie wyłożyć na to swoją kasę.
No proszę, jeśli tak to szybcy są. Trzymam kciuki za to rozwiązanie, bo tańsze niż nowe wagony, a również bardzo dobre.szubak pisze:Tzn. Gdansk podobno juz podkupil nam kilka szt N8, wiec sie kasa znalazla.
PS. W takim wypadku będziemy mieli z Krakowem trochę wspólnego- Bombardiery Classic i N8, jako jedyne miasta w Polsce.
SIWZ moze uwzgledniac rok produkcji autobusow i nadal moze byc kryterium 100% ceny, nie ma tutaj sprzecznosci. Nie wiem czy przetarg ten uwzglednial to w SIWZie, ale jest to mozliwe.kombino pisze: Szanowny kolego-prosze nie wprowadzac populizmu tutaj-prosze spojrzec na przetarg na 152-i przeczytac,ze w przetargu z kryterium 100% cena mozna wpisac rok produkcji.
UE nic nie finansuje tylko zwraca koszty budowy/zakupu po zrealizowaniu projektu. I nic nie stoi na przeszkodzie zeby UE nie zwracalo kosztow zakupu uzywanych produktow, czy brania ich w leasing, tylko po co? Jesli zakup uzywanego tramwaju z zachodu kosztuje mniej wiecej tyle co NG 105tki? Czesto nawet mniej.Damhan pisze: Tylko, że o ile wiem Unia nie finansuje używańców, nie?
Aleksej
Niestety tu masz rację. Takie wynajdywanie "na siłę" błędów jest niemal pewne jeśli kandydat PiSu nie wygra u nas.Damhan pisze:Martwi mnie natomiast obecna ekipa rządząca krajem, która może się zemścić za to, że u nas nie wygra ten ich Jaworski i na złość powynajdywać jakieś błędy i nie przyznać dotacji.
Co do całości planu... GPKM (wszystkie etapy) od samego początku bardzo mi się podobał. Z większymi czy mniejszymi problemami, ale jest konsekwentnie realizowany. Dlatego póki co nie widzę lepszego kandydata na prezydenta miasta od obecnego. Moim zdaniem on to wszystko nakręca. Ale żeby nie robić tu festynu wyborczego zajmę się teraz ZKMem.
Parokrotnie już wspominałem na KMF, że nie jestem zwolennikiem kupowania używanego taboru. Było to jeszcze przed zakupem/wyjazdem na trasy mercedesów. Jednak muszę przyznać, że tamte autobusy są bardzo udanym zakupem. Często nimi jeżdżę i mogę się obiema rękami podpisać pod poparciem kolejnych takich zakupów. Jeśli używane tramwaje mają być w podobnym, lub nawet lepszym, stanie technicznym, to tym bardziej będę za takimi zakupami i przerobieniem stopiątek na żyletki (no chyba, że znajdzie się miasto, które chciałoby kupić je od nas - tak by było jeszcze lepiej dla nas). Oczywiście chciałbym zostawić u nas 1 skład 105N(a) jako historyka, o czym pisałem kilka dni temu w innym swoim temacie.
Trzymam kciuki za udaną realizację tego etapu GPKM, jak i każdego następnego. Między innymi dzięki niemu miasto wygląda coraz lepiej i tym bardziej cieszę się, że tu mieszkam.
Pozdrawiam.
[ Dodano: Pon 06 Lis, 06 11:07 ]
Ja też o nich jeszcze nic nie wiem. A chciałbym się dowiedzieć.J-31 pisze:Zaraz, zaraz - czy ja dobrze zatrybiłem - ZKM Gdańsk kupił kilka sztuk wagonów typu N8 ?szubak pisze:Tzn. Gdansk podobno juz podkupil nam kilka szt N8, wiec sie kasa znalazla
To gdzie one są i co się z nimi teraz dzieje ?
[ Dodano: Pon 06 Lis, 06 11:32 ]
Nie wiedziałem kompletnie nic o N8, ale właśnie znalazłem kilka ciekawych informacji i zdjęć. Polecam. Mam tylko pytanie - czy dokładnie takie coś ma zostać sprowadzone do Gdańska? Czy też może jakaś inna wersja? Bo że ma to być N8 Kol. Szubak już nas upewnił. KLIK http://www.psmkms.ipx.pl/tramwaje/n8s.htm
Te na zdjęciu to o ile wiem tramwaje dwukierunkowe. U nas nie są takie potrzebne a więc pewnie wyszukali jakieś jednokierunkowe, jeżeli takie istnieją. Jak to lubi mawiać mój znajomy- pożyjemy, zobaczymy, a więc prędzej czy później okaże się czy ZKM kupił N8 i w jakiej ilości. Jak nie ze strony ZKMu to z Gazety WyborczejMatthai pisze:Czy też może jakaś inna wersja?
Chwila, chwila, nie tak szybko Po 1. wagony nie sa jeszcze wycofane z ruchu liniowego w Niemczech (Krakow np ma sprowadzic z Norymbergi 10 szt N8S, z czego 7 jezdzi sobie jeszcze w najlepsze po zachodniej stronie granicy), chociaz patrzac na zaawansowanie rozmow miedzy przewoznikami to jakos dlugo ich tam zamiaru eksploatowac juz nie maja.J-31 pisze:Zaraz, zaraz - czy ja dobrze zatrybiłem - ZKM Gdańsk kupił kilka sztuk wagonów typu N8 ?szubak pisze:Tzn. Gdansk podobno juz podkupil nam kilka szt N8, wiec sie kasa znalazla
To gdzie one są i co się z nimi teraz dzieje ?
Po 2. o reszte wagonow (nie Norymberskich) stara sie <b>napewno</b> Krakow, Gdansk i jakies miasto z Rumunii, czy ktos jeszcze nie wiem. I ponoc czesc tych ktore chcial sciagnac Krakow podkupil nam przewoznik z Gdanska.
Nie, nie ,nie. Te na zdjeciu to N8S z Norymbergi, ktore powstaly jako przerobka N6, tj. w starych wagonach dodano dodatkowo niskopodlogowy srodkowy czlon i tak powstal N8.Damhan pisze:Te na zdjęciu to o ile wiem tramwaje dwukierunkowe. U nas nie są takie potrzebne a więc pewnie wyszukali jakieś jednokierunkowe, jeżeli takie istnieją. Jak to lubi mawiać mój znajomy- pożyjemy, zobaczymy, a więc prędzej czy później okaże się czy ZKM kupił N8 i w jakiej ilości. Jak nie ze strony ZKMu to z Gazety Wyborczej
A do kupienia sa N8C (C - chopperowy), bez niskopodlogowego czlonu w srodku, glownie chyba z Dortmundu i Kassel, przynajmniej w tych miastach jest ich najwiecej. Lacznie na terenie Niemiec eksploatowanych jest jeszcze ok 78 szt normalnotorowych wagonow tego typu (+ Norymberskie N8S), wszystkie dwukierunkowe.
Brawo. Bardzo przydatne informacje- dodałem Tobie pochwałę.- mod. Damhan
Ostatnio zmieniony 2006-11-06, 20:29 przez szubak, łącznie zmieniany 1 raz.
Szubak, wielkie dzięki za informację.
Natomiast patrząc na krakowskie N8S-NF, tak się zastanawiam czy w takim razie ZKM Gdańsk nie powinien był pokusić się o zakup czegoś fabrycznie nowego w rodzaju 114Na. Przecież, chociażby Protram produkuje podobne wagony - tj. wysokopodłogowe z niskowejściowym członem.
Natomiast patrząc na krakowskie N8S-NF, tak się zastanawiam czy w takim razie ZKM Gdańsk nie powinien był pokusić się o zakup czegoś fabrycznie nowego w rodzaju 114Na. Przecież, chociażby Protram produkuje podobne wagony - tj. wysokopodłogowe z niskowejściowym członem.