Strona 10 z 12
: 2007-02-07, 20:47
autor: ep40
I dobrze, zawrócić się nie da i w końcu dotrą do Gdańska, będzie się można czymś pochwalić
.
A tak poza tym, czy znana jest trasa przejazdu? Może przez Gdynię przejadą?
: 2007-02-08, 00:49
autor: faja_k
Lopez pisze:(przede wszystkim malowanie, siedzenia Autometu i automat biletowy).
A to inwestycja na lata była... Jak do Poznania przyjeżdżały GTx, to malowania dostawały po czasie, a siedzenia wszystkie oprócz #668 mają oryginalne do dziś...
: 2007-02-08, 01:20
autor: pmaster
Lopez pisze:45 tyś. euro za sztukę
Niezła cena, wyszło prawie jak za używany autobus…
KKS pisze:siedzenia wszystkie oprócz #668 mają oryginalne do dziś...
Są siedzenia i siedzenia, może poznańskie helmuty mają je w miarę porządne, a ten dortmundzki N8S jakieś twarde dechy?
: 2007-02-08, 18:31
autor: faja_k
Skoro są siedzenia i "siedzenia", to helmuty i beynesy w Poznaniu mają te drugie.
Zresztą, sam zobacz:
http://pgk.webd.pl/details.php?image_id=2526 - "zwykły" (wprawdzie dwukierunkowy, ale siedzenia ma takie same)
http://pgk.webd.pl/details.php?image_id=3298 - #668. Dodam tylko, że #668 został wyremontowany na jazdę na linię nocną...
: 2007-02-08, 19:52
autor: pmaster
OT się robi…
Te siedzenia w helmutach nie wyglądają tak źle, widać że to w miarę miękkie, coś w stylu PR-ki… A ten nocny helmut, to istotnie bardzo ciekawa rzecz
: 2007-02-09, 00:42
autor: Lopez
Mi się właśnie bardziej podobają "dechy" w #668. Najważniejsze to czy są dobrze wyprofilowane (nie miałem niestety okazji jeździć tramwajami w Poznaniu), nawet jeśli twarde.
A krakowskich N8S nie uratują nawet nowiutkie Astromale. Ogólnie - dla mnie beznadziejny tramwaj.
: 2007-02-09, 13:24
autor: J-31
KKS pisze:Skoro są siedzenia i "siedzenia", to helmuty i beynesy w Poznaniu mają te drugie.
Skoro mamy już tutaj OT, to może i ja coś jeszcze dodam. A dodam, że jestem niezwykle zdziwiony Twoim postem KKS. Ponieważ ja, akurat jechałem zarówno GT8 jaki i Beynesem 3G. I wcale nie narzekam na ich fotele. Tak więc, co jak co, ale na to nie Powinieneś był narzekać
Co do N8 dla Gdańska, to chyba jednak będą miały naprawdę przyjemne, wygodne fotele.
: 2007-02-09, 17:46
autor: Damhan
: 2007-02-09, 18:54
autor: faja_k
Damhan pisze:Nie wiem czy ktoś zauważył, ale pierwszy N8C jest już na pomorskiej ziemi:
No, proszę, w końcu dojechały
Na kiedy planowany jest wyjazd na trasę?
Lopez pisze:Mi się właśnie bardziej podobają "dechy" w #668. Najważniejsze to czy są dobrze wyprofilowane (nie miałem niestety okazji jeździć tramwajami w Poznaniu), nawet jeśli twarde.
#668 jeszcze chyba po modernizacji nie wyjechał, a ja nocami nie bywam w Poznaniu, więc za szybko tych siedzeń też nie "przetestuję"
J-31 pisze:Ponieważ ja, akurat jechałem zarówno GT8 jaki i Beynesem 3G. I wcale nie narzekam na ich fotele. Tak więc, co jak co, ale na to nie Powinieneś był narzekać
Może masz krótkie nogi i nie narzekasz na bóle pleców
: 2007-02-10, 14:08
autor: Matthai
Ciekawy artykuł o gdańskich nabytkach zamieściła strona Trójmiasta.
http://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/new ... news=22058.
Jeśli faktycznie Dortmund wystawi te 40 sztuk N8C i Gdańsk o nie powalczy to zrobi się tu ciekawie. Ciekaw jestem tylko czy te tramwaje będą tak dobrym zakupem jak dotychczasowe autobusy mercedesy.
Nawiasem mówiąc ostatni przetarg na 3 używane autobusy wygrał Neoman - ciekawe co z tego będzie...
: 2007-02-13, 10:52
autor: mil
Wczoraj na dwójce mówili o tym tramwaju. Powiedzieli też, że wyjedzie dopiero za miesiąc
, ale nie wiadomo jaka jest prawda.
: 2007-02-13, 16:34
autor: Damhan
mil pisze:Wczoraj na dwójce mówili o tym tramwaju. Powiedzieli też, że wyjedzie dopiero za miesiąc
, ale nie wiadomo jaka jest prawda.
Tak mówili i taka jest prawda. Chodzi ci o lokalną "Panoramę TVP3"?
: 2007-02-13, 17:25
autor: Dominik
Ja też oglądałem "Panoramę TVP3" to że w Gdańsku pojawi się tramwaj dwukierunkowy i że będzie miał po jednej stronie drzwi i po drugiej się nie nie spodziewałem tramwaj nawet ma sterowane elektrycznie, lusterka wnętrze tramwaju takie sobie pulpit motorniczego nie jest duży mało przycisków nie co w pozostałych tramwajach.
Nie łaska było jakiejś kropki postawić pomiędzy?- mod. Damhan
: 2007-02-14, 11:00
autor: J-31
Damhan pisze:Tak mówili i taka jest prawda.
A co oni będą robić z tym tramwajem przez miesiąc ?
: 2007-02-14, 16:39
autor: Matthai
J-31 pisze:Damhan pisze:Tak mówili i taka jest prawda.
A co oni będą robić z tym tramwajem przez miesiąc ?
Podziwiać.
A tak poważnie - jak pisali czy to na stronie Trójmiasta, czy ostatnio także ZKM-u Gdańsk, tramwaj czekają teraz szczegółowe badania techniczne zmierzające do uzyskania polskiej homologacji. Osobiście mam też nadzieję na wprowadzenie dwóch kosmetycznych poprawek.
Miałem dziś okazję zobaczyć z bardzo bliska N8C (szkoda, że się nie spodziewałem tego i nie miałem aparatu...
). Tramwaj ogólnie wygląda całkiem nieźle. W czasie krótkiego obejrzenia nie zauważyłem jakichś wad blach czy porysowanych szyb. Do wnętrza niestety nie miałem dostępu.
Widziałem jedynie skrawek siedzenia - przypomina nasze z Jelczy, no i część pulpitów sterowniczych - nie wydają się zbyt skomplikowane, ale wydają się znacznie lepsze niż w 105N(a). A co bym zmienił? Pantograf powinien oddać Bergmannowi.
No i sprzęgi są jakieś niezbyt "tramwajowe". Mam nadzieję, że będą jakoś zamaskowane czy schowane...
: 2007-02-14, 23:52
autor: Damhan
Matthai pisze:Mam nadzieję, że będą jakoś zamaskowane czy schowane...
Natychmiast to wypluj.
Chcesz, żeby założyli tam jakieś worki po ziemniakach jak w Szczecinie na Tatrach?
: 2007-02-24, 13:41
autor: Damhan
A więc w tym temacie zapraszam do dalszej dyskusji o tych sympatycznych wagonach. Wczorajszej nocy dotarł kolejny- #1133- (fotki z rozładunku są na TWB).
: 2007-02-24, 16:35
autor: mil
Już w aktualnościach na stronie zkm też piszą Oto link:
http://www.zkm.pl/visualsys/indexht.php?index=352
: 2007-03-10, 23:48
autor: ep40
A czym się różnią N8S (zwykły, nie NF) i N8C? Bo z zewnątrz wyglądają na takie same.
: 2007-03-10, 23:52
autor: ppln
Chyba inną elektronikę mają