Strona 1 z 1

Siemens ULF

: 2007-06-17, 00:51
autor: ep40
http://www.mp-video.at/ULF/index.asp
Jeden z najbardziej zaawansowanych i najbardziej nietypowych tramwajów na świecie.
Jest to również tramwaj z najniższą podłogą (niższej podłogi już się nie da zrobić).
Niewątpliwie ciekawy jest układ osi, widać to na schemacie.
http://www.mp-video.at/ULF/Prototypen/T ... ULF_gr.jpg
Wiele rozwiązań tego tramwaju zostało wcześniej przetestowanych w pewnym wagonie doczepnym który powstał z.... dwóch obciętych doczep c2 i specjalnie zaprojektowanego członu niskopodłogowego.
Więcej tutaj:
http://www.mp-video.at/ULF/VT1_Textkoerper2.asp
Potem wykonano dwa pierwsze człony właściwego pojazdu które połączono z.... niskopodłogowym członem powyższej doczepy i jednym z obciętych c2.
http://www.mp-video.at/ULF/VT2_Textkoerper2.asp
Potem to już wyprodukowano prototyp i po sukcesie zaczęto produkować seryjnie.
http://www.mp-video.at/ULF/Entscheidung ... erper2.asp
http://www.mp-video.at/ULF/Prototypen_Textkoerper2.asp
http://www.mp-video.at/ULF/Prototypen_T ... erper2.asp
http://www.mp-video.at/ULF/Serienulf_Textkoerper.asp
http://www.mp-video.at/ULF/Serienulf_Te ... erper2.asp

: 2007-06-17, 11:35
autor: k.m.m.
Miałem okazję jechać tym w Wiedniu.Z zewnątrz jest fajny ale w środku wnętrze w ogóle nie funkcjonalne.

: 2007-06-17, 12:48
autor: TLG
Przez moment Siemens próbował zastąpić ULFem owiane złą sławą Combino. Stąd wziął się start Siemensa z ULFem w Warszawie w przetargu na 15 niskopodłogowych wagonów. Ale wobec konkurencji PESY i FPS cena oferty była wręcz astronomiczna, więc niemal od razu została odrzucona.

: 2007-06-17, 14:35
autor: Matt
Tutaj jest dotępny prospekt o Siemensie ULF
http://mateusz.kozlowski.googlepages.com/Folder_eng.pdf

: 2007-06-17, 14:52
autor: pmaster
Tramwajka fajna, niestety, jeszcze dłuugo nie ujrzymy jej na polskich torowiskach :)

: 2007-06-17, 15:23
autor: TLG
W Warszawie raczej nie. Powód: brak osi przelotowych.

: 2008-11-18, 15:51
autor: Maciszyn
Ja myślę, że przy polskiej, ciężkiej eksploatacji w ruchu miejskim, gdzie tramwaje często, gęsto jeżdżą nabite do granic możliwości, kilka lat poruszania się po torowiskach mogłoby już spowodować, jeśli nie mikropęknięcia, to na pewno jakieś lokalne przeciążenia w okolicach mocowania czopów skrętu. Nie wiem czy w Polsce ten tramwaj dałby radę...

: 2008-11-18, 18:56
autor: ep40
W ogóle to ten tramwaj jest szyty na miarę z decyzji wiedeńskiego zakładu komunikacyjnego, które wcześniej zlecił modernizacje tras. Ten tramwaj nie nadawałby się nawet do wielu niemieckich miast.

Re: Siemens ULF

: 2008-11-18, 19:14
autor: Maciszyn
LOL! Myślałem, że to Polacy są mistrzami improwizacji... :P

: 2008-11-19, 00:36
autor: Lopez
Maciszyn pisze:Ja myślę, że przy polskiej, ciężkiej eksploatacji w ruchu miejskim, gdzie tramwaje często, gęsto jeżdżą nabite do granic możliwości
Właśnie o to chodzi, że ULFa nie da się "nabić do granic możliwości". Osobiście miałem w tym pojeździe poczucie delikatnej ciasnoty, chociaż nie powiem, żeby jazda nie była przyjemna: wprost przeciwnie :)

: 2008-11-19, 07:17
autor: Maciszyn
Ciekawe czy za jakieś 40 lat, tak jak obecnie wagony E1 i C1, także i ULFy pojawią się w Krakowie... :P

: 2008-11-19, 08:21
autor: Amalio
ep40 pisze:W ogóle to ten tramwaj jest szyty na miarę z decyzji wiedeńskiego zakładu komunikacyjnego
Taki szyty na miarę, że w Rumunii też Ulfy jeżdżą :] Ale i tam nie obyło się bez modernizacji.

: 2008-11-19, 10:02
autor: J-31
Maciszyn pisze:Ciekawe czy za jakieś 40 lat, tak jak obecnie wagony E1 i C1, także i ULFy pojawią się w Krakowie... :P
No ja mam cichą nadzieję, że do tego czasu, to krakowskie MPK już w pełni przesiądzie się na Bombardiery - nie koniecznie NGT6 ;)

: 2008-11-19, 15:09
autor: Maciszyn
J-31 pisze:
Maciszyn pisze:Ciekawe czy za jakieś 40 lat, tak jak obecnie wagony E1 i C1, także i ULFy pojawią się w Krakowie... :P
No ja mam cichą nadzieję, że do tego czasu, to krakowskie MPK już w pełni przesiądzie się na Bombardiery - nie koniecznie NGT6 ;)
No miejmy nadzieję, że nie wyłącznie NGT6, bo wtedy będzie paraliż.. Ale np. na Flexity Outlook bym się nie obraził :P Albo na czeską Skodę Forcity 15T albo Combino... byle by to było w miarę pakowne :)

: 2008-11-19, 16:38
autor: Lopez
Maciszyn pisze:Ciekawe czy za jakieś 40 lat, tak jak obecnie wagony E1 i C1, także i ULFy pojawią się w Krakowie...
ULF to już nie jest raczej pojazd, który może wylądować gdzieś poza Środkową Azją jako zakup z drugiej ręki. Powód: C1 i reszta to wozy sprawme, ale nie spełniające oczekiwań na zachód od nas ponieważ nie posiadające niskiej podłogi. Kolejnego tak wyraźnego progu dla tramwajów nie będzie, więc LF pojeżdzą do śmierci technicznej. Tak jak np. starsze o 2 generacje eNki


Swoją drogą ciekawe, że poza Constancą nikt się więcej nie skusił na ULFa. Niewątpliwa szkoda.

: 2008-11-20, 00:36
autor: faja_k
Ja jestem ciekaw, czy w ogóle jakiś współczesny tramwaj 40 lat przeżyje. Pewnie ULF-y jeśli już to trafią na wschód dużo wcześniej ;)

: 2008-11-20, 12:28
autor: Lopez
Trzeba jeszcze wziąć pod uwagę, że ULFów jest w Wiedniu tylko ok. 300 sztuk czyli 30% taboru. A reszta to wciąż staruszki, z reguły z drewnianą kratą na podłodze w charakterze mat antypoślizgowych ;) Suma sumarum - myślę, że Wiedeń będzie musiał kupić jeszcze trochę ULFów zanim zacznie się ich pozbywać.

: 2008-11-27, 20:37
autor: Filip7370
Jak widać te staruszki są lepsze i nadal są eksploadtowane, poza tym jakby nie patrzeć to te stare pasują do Wiednia.

: 2008-11-28, 13:28
autor: Lopez
ULF też pasuje. W ogóle Wiedeńczycy mają talent do łączenia historii z nowoczesnością, nie tylko w dziedzinie architektury.